Tarvitseeko isän auttaa äitiä vauvan hoidossa?
Ja onko vauvan äidillä minkäänlaista oikeutta saada ikinä omaa aikaa? Miten teidän perheissä kotityöt, vauvanhoito ja oma aika jakaantuu isän ja äidin kesken?
Kommentit (31)
Mitenkähän on kirjoitti:
Minua kiinnostaisi tietää, moniko lapsi on tehty isän aloitteesta. Luulen, että suuri enemmistö on tehty naisen aloitteesta, vahingossa tai "vahingossa". Onko sitten ihme, ettei mies ota riittävästi vastuuta lasten hoidosta.
Molemmat lapseni, jotka ovat eri isistä.
Vain jos lapsi on oikeasti ko. miehen.
Puhut YHTEISESTÄ lapsesta.
Tietenkin isä hoitaa vauvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ainakaan auttaisi. Jos nainen haluaa lapsen, se on hänen oma projektinsa.
Jos nainen haluaa lapsen ja sinä et, pidät mulkkusi visusti housuissasi. Se on sinun projektisi.
Mielestäsi nainen on siis vaistojensa vietävissä oelva eläin, jolta ei voikaan edellyttää rationaalisia valintoja?
Anteeksi mitä? Kommentissasi ei ole mitään tolkkua, vai tuliko se väärään ketjuun?
Pyydä miestäsi selittämään asia.
Tiedän yhdenkin tapauksen, joka ulkoisti itsensä kokonaan lapsen hoidosta, koska ne on "naisten töitä". Itse harrasti, rassasi autoaan ja näki kavereita ja avovaimo hoiti lapsen lähes täysin oman työnsä ohella. Silloin kun tälle miehelle tuli lapsenhoitovuoro, lähti kiireesti omalle äidilleen lapsen kanssa passattavaksi. Ihan täysin puskista tuli parin vuoden päästä avovaimon lähtöilmoitus (täysin puskista siis tälle miehelle, ei muille läheltä seuranneille)!
On ristiriitaista, että on näitä, joita ei mitenkään kiinnosta lapsen hoito ja isänä oleminen, mutta kuitenkin vikistään, kuinka yhteiskunta näkee edelleen äidin päähuoltajana. Onko se mikään ihme, kun edelleen nykypäivänä niin moni mies haluaa ulkoistaa itsensä lapsen hoidosta?
Meillä on aikaa siitä, että lapset oli pieniä. Isänä minä kieltäydyn olemasta mikään äidin pikku apulainen lastenhoidossa.
Yhdessä on lapset tehty ja yhdessä ne on hoidettu. Molemmat kantaa vastuun lastenhoidosta. Milemmat meistä toimi ihan itse aktiivisesti ja mietittiin yhdessä miten lasta hoidetaan. Toki oli aikoja jolloin vaimo oli pääcastuussa, mutta vastaavasti oli aikoja milloin minä olin se, joka avastasi arkipäivän pyörityksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ainakaan auttaisi. Jos nainen haluaa lapsen, se on hänen oma projektinsa.
Jos nainen haluaa lapsen ja sinä et, pidät mulkkusi visusti housuissasi. Se on sinun projektisi.
Mielestäsi nainen on siis vaistojensa vietävissä oelva eläin, jolta ei voikaan edellyttää rationaalisia valintoja?
Anteeksi mitä? Kommentissasi ei ole mitään tolkkua, vai tuliko se väärään ketjuun?
Pyydä miestäsi selittämään asia.
Koska itsekään et saa siitä mitään selvää?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä haluat ulkoistaa itsesi lapsesi elämästä? Haluatko, että lapsesi aikuisena muistaa sinut vain miehenä, joka asui samassa asunnossa hänen kanssaan? Eikö sinua kiinnosta, oletko lapsellesi tärkeä ihminen?
Tänne on pesiytynytjoku perjantaiprovooja. Sataako Porvoossa lunta?