Jos pilvessä kuulee ääniä, niin
Onko psykoosi tao skitsofrenia tulossa? Vedin ihan hemmetinmoiset överit kannabista, ja maailma pyöri niin paljon, että piti istua ja oksennella. Kuulin epämääräistä äänettä mikä oli tosi hiljaista ja epäselvää aina kun olin ns. sammumassa. Onkohan skitson tao psykoosin merkki? En usko mihinkään yliluonnolliseen, ei ole/ollut paranoiaa tai deluusioita eikä halluja, ajatukset pysyi loogisina ja olin kyllä todellisuuden kirjoissa ja olen edelleen.
Nyt jälkeenpäin en ole 100% että oliko ne vain voimakkaita ajatuksia ja kuvittelin ne ääniksi kun olin niin sekaisin kannabiksesta, vai oliko ne skitsofrenian tyylisiä ääniä, eli siis semmoisia selviä. Mutta mitä ootte mieltä?
Mielenterveys on kyllä horjunut viimevuosina ja on ollut harhaluuloisuutta yms, mutta ei mitään epärealistista kuitenkaan.
Kommentit (30)
Minä en ole ikinä ollut pilvessä.
Pitääkö syödä mutaa jotta voi sanoa syöneensä bensaa?
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ikinä ollut pilvessä.
Pitääkö syödä mutaa jotta voi sanoa syöneensä bensaa?
Olen polttanut marijuanaa ja ollut vainoharhainen mutta en ole ikinä polttanut pilveä.
Olen myös kuullut ajatuksiani jotka eivät sovi tähän yhteiskuntaan kollektiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Päihteiden vaikutuksen alaisena kannattaa vain ottaa psykedeeliset ja sekavat asiat asioina eikä alkaa nyhräämään niitä, et kostu tuosta mitään.
Mitä taas tulee niiden sisältöön niin henkisesti herkempien (ei turruta) päihteiden vaikutuksen alaisena näkee, kokee, ajattelee haistaa ja maistaa asiat eritavalla ja ne voivat olla oiva työkalu ajatuksen työstämiseen selvänä, mutta et voi vain ajatella asiaa kerran ja kuvitella sen olevan niin, mieti nyt itse herran jumala äläkä ahdistu siellä että ollessasi pilvessä kuin apina kuulit äänen joka kertoi pettämisestä ja nyt keskityt siihen onko sinua petetty, etkä siihen mistä se ajatus ja fiilis tuli.
Pilvi ei mielestäni koskaan lisää ihmiseen mitään vaan tuo esiin ja hämmentää olemassa olevia ajatuksia yms.
Samasta syystä väitän että ensin tulee alttius skitsofreniaan ja sitten pilvi, eikä toisin päin. Psyykeessä on valmiiksi väljää jos päihde sen suistaa raiteiltaan, toki liika on liikaa ja rajat ovat erillaiset eri ihmisille.Tässä vähän tajunnan virtaa, kysymyksesi oli niin epämääräinen ja ajattelusi "lyhyttä" ettei mitään tarkempaa ole tarjota.
Et taida olla penaalin terävin kynä? En sanonut että pilvessä äänet puhuivat pettämisestä, vaan että mulla on ollut AIKAISEMMIN pettämiseen liittyviä harhaluuloja. Lueppas uudestaan koko ketju.
Ap
Jos on pienintäkään merkkiä mt-ongelmista, kannattaa kaikki päihteet jättää. Tuskinpa sinäkään vaan tätä teet, kun "ei mulle mitään tule". Totta on, että kannabis(tai alkoholin runsas käyttö) voi laukaista tai pahentaa mt-ongelmia jos on alttiutta niille. Tätä alttiutta et voi mistään etukäteen tietää, sinuna en leikkisi asialla.
Sitä pajautteluakaan ei tarvii vetää övereiksi, ihan niin kuin viinaakaan ei tarvitse vetää niin että laattailee ja sammuu paskat housussa.
Tiedä vaikka olis huonoa pilvee jatkettu jollain kiinalaisella muuntohuumeella. Sekin voinu käydä.
Tänne kun tulee kyselemään tämmöisiä kysymyksiä, niin kyllähän sen tietää minkälaisia vastauksia saa.
Mutta ei sinulle nyt skitsofrenia puhjennut, vedin vain superöverit ja paranoia vei voiton mielessäsi.
Itse olen oksentanut, saanut paniikkikohtauksia, joutunut vaan makoilemaan silmät kiinni paikoillaan, maailma pyörinyt.. mitä nyt kaikkea övereissä voikaan tapahtua.
Tätäkin voi todellakin polttaa liikaa, kun ei tiedä rajojaan. Vähän sama kuin teinit jotka sekoilee alkoholista ekoja kertoja, aivan övereissään. Oksentelee pitkin puskia ja sammuu pylly paljaana kaupungille.
Näistä oppii, jos tulevaisuudessa aiot polttaa, niin varovaisuutta kehiin.
En tiedä mitään idioottimaisempaa kun päihteiden kanssa pelleily.
Et ole varmastikaan sairastumassa skitsofreniaan. Poltit niin paljon, että vaikutus muuttui psykedeeliseksi; kokee voimakkaita aistimuksia sekä assosiaatioita ajatusten ja aistimusten välillä. Kun vaikutus loppui, ne harha-aistimuksetkin loppuivat.
Jos kokemus oli sinulle ikävä (ilmeisesti, heh) ei kannata polttaa enää ainakaan paljon.
Vähän kerrallaan sitten jos mieli tekee.
Pettämiseen liittyvät harhaluulot nyt eivät ole merkki mistään mt-ongelmista, jos sitten mustasukkaisuutta ei sellaiseksi lasketa.
Ap hyvä, tämä on keskustelupalsta. Me emme voi tietää muuta kuin mitä kerrot meille. Emme mitenkään voineet tietää, että tarkoitit harhaluuloisuudella jotain tuollaista, kontekstista päätellen tuon kommentin kirjoittajan päätelmät olivat paljon todennäköisempiä.
Itse asiaan: muutama vuosi sitten tuli polteltua säännöllisemmin enemmän, kun olin ulkomailla töissä. Jossain vaiheessa aloin ahdistumaan aina polteltuani ja muutaman kerran luulin muiden puhuvan minusta kaikenlaista jaskaa ollessani hieman etäämmällä, eli juuri ja juuri kuulin puheen mutten saanut täysin selvää sanoista, mutta olin varma, että he haukkuivat minua mm. läskiksi ja toivoivat että muutan pois ja että haisen hirveältä ja mitä vielä... Kerroin näistä sitten yhdelle joka tuli katsomaan missä olin ja hän oli todella hämmentynyt ja sanoi, etteivät olleet puhuneet minusta lainkaan. Siinä hetkessä en uskonut, mutta samantyyppisen tilanteen toistuessa vihdoin ymmärsin kuulevani omiani. Olin liian kaukana erottaakseni sanoja.
Pidin noin kuukauden taukoa polttamisesta kokonaan ja sen jälkeen olen poltellut todella harvoin ja huomattavasti vähemmän. Selvänä mitään ongelmaa ei ole koskaan ollut. Kavereilla on monilla kuulemma ollut samaa, tauko ja vähentäminen on riittänyt. Kukaan ei ole ollut ongelmissa äänien kuulemisen kanssa selvänä, ainoastaan polteltuaan liikaa. En siis huolestuisi vielä :)