Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teillä on auttanut runsaisiin kuukautisiin?

Vierailija
31.03.2017 |

Söin ennen meliane-pillereitä pikkuhiljaa tyhjennysvuodot alkoi lisääntyä ja lisääntyä. Lääkäri määräsi hormonikierukan mutta eipä se pysynyt sisällä. Kokeiltiin uudelleen ja taas tuli pois.
Nyt käytössä qlaira-pillerit mutta ihan yhtä paljon vuotaa kuin ilman pillereitä.
Myös burana 600mg x3 ja 'veren vuotoa vähentävät tabletit' käytössä muttei auta.

Olo alkaa olla aika toivoton ja ootan vaihdevuosia kuin kuuta nousevaa..

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormoniKIERUKKA. mikä ihana keksintö, ei menkkoja ollenkaan, siis nada!

Vierailija
2/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yhdistelmäpillerit (6v) veivät vuodot minimiin. Pieni kahden päivän tiraus vain... Ahh elämä hymyilee :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auttanut mikään muu kuin kohdunpoisto. Kaikki mahdollinen kokeiltiin ja tehtiin ennen tuota leikkausta. Edes kohdun lämpöpallohoito ei tehonnut lainkaan, eikä sitä ennen runsaan vuodon syyksi epäiltyjen myoomien ja polyyppien poisto.

Vierailija
4/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hormoniKIERUKKA. mikä ihana keksintö, ei menkkoja ollenkaan, siis nada!

Mulla ei pysy kierukka paikallaan, kaksi kertaa kokeiltu ja kolmatta kertaa ei kannata enää kokeilla...

Vierailija
5/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla yhdistelmäpillerit (6v) veivät vuodot minimiin. Pieni kahden päivän tiraus vain... Ahh elämä hymyilee :)

Mulle määrätyt pillerit, siis nuo qlairat, pitäisi vähentää vuotoja ja monella jää vuodot kokonaan pois mutta mulle ei ole apua.

Vierailija
6/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Ei auttanut mikään muu kuin kohdunpoisto. Kaikki mahdollinen kokeiltiin ja tehtiin ennen tuota leikkausta. Edes kohdun lämpöpallohoito ei tehonnut lainkaan, eikä sitä ennen runsaan vuodon syyksi epäiltyjen myoomien ja polyyppien poisto.

Kohdun poistoa olen toivonut mutta on kuulema vaikea saada. Mitään 'ylimääräistä' ei kohdussa pitäisi olla mikä vuodot selittää.

Vierailija
7/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön maksimiannoksen naprokseenia alkaen muutama pv ennen odotettua menkkojen alkua. Tämä vähentää vuotoa mulla ihan merkittävästi. Kyllä ne runsaat on silti, mutta ei ihan niin järkyttävät kuin muuten.

Vierailija
8/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visanne (endolääke)

Vierailija
9/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa Naproxeeni kanssa. 1000 mg pari päivää ennen ja menkkojen aikaan. Voi olla, että auttaisi sinullakin paremmin kuin Burana, on niin yksilöllistä.

Yksityisellä voi saada kohdun limakalvon poltetuksi, jolloin kuukautiset lakkaavat.

http://www.steripolar.fi/tuote/350-novasure-potilasopas

Toisilla muuten auttaa sekin, että kun menkat alkaa, paastoaa sen päivän ja ehkä seuraavankin. Kroppa tajuaa, että ei pidä hölvätä kallisarvoista verta hukkaan. :) Kokeile sitä. Jos menkkasi ovat säännölliset, voit kokeilla paastota jopa alkamista edeltävän päivän.

Vierailija
10/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttaa Naproxeeni kanssa. 1000 mg pari päivää ennen ja menkkojen aikaan. Voi olla, että auttaisi sinullakin paremmin kuin Burana, on niin yksilöllistä.

Yksityisellä voi saada kohdun limakalvon poltetuksi, jolloin kuukautiset lakkaavat.

Toisilla muuten auttaa sekin, että kun menkat alkaa, paastoaa sen päivän ja ehkä seuraavankin. Kroppa tajuaa, että ei pidä hölvätä kallisarvoista verta hukkaan. :) Kokeile sitä. Jos menkkasi ovat säännölliset, voit kokeilla paastota jopa alkamista edeltävän päivän.

Saa kai tuon julkisellakin? Kohdun poisto ois mulle ihan ehdoton, 30 vuotta jo kuukautisten kanssa elänyt eikä loppua näy... Lapset jo tehty niin kohtu joutaa mennä.

11/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa kai tuon julkisellakin? Kohdun poisto ois mulle ihan ehdoton, 30 vuotta jo kuukautisten kanssa elänyt eikä loppua näy... Lapset jo tehty niin kohtu joutaa mennä.

Mulle tehtiin julkisella. Kuukautisvuoto ei suinkaan loppunut tai edes niukentunut, vaan tuon jälkeen 12 vrk kestävät verilöylymenkat venyivät 16 vrk:n pituisiksi ja verta tuli kuin olisi sikaa teurastettu. Tämän jälkeen sitten pääsinkin kohdunpoistoleikkaukseen.

Kaipa toi toimenpide kuitenkin useimpien kohdalla toimii. Itse vain olen joku luonnonoikku, johon ei mikään tehonnut.

Vierailija
12/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

e-pillerit. Kuukautiseet niukentuneet sekä määrältään, että kestoltaan.

Vierailija
13/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäisypillerit, se oikea merkki pitää vaan löytää :/ kokeiluissa voi kestää kauan kun eivät heti ala ihanteellisesti toimia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä