Jos pilvessä kuulee ääniä, niin
Onko psykoosi tao skitsofrenia tulossa? Vedin ihan hemmetinmoiset överit kannabista, ja maailma pyöri niin paljon, että piti istua ja oksennella. Kuulin epämääräistä äänettä mikä oli tosi hiljaista ja epäselvää aina kun olin ns. sammumassa. Onkohan skitson tao psykoosin merkki? En usko mihinkään yliluonnolliseen, ei ole/ollut paranoiaa tai deluusioita eikä halluja, ajatukset pysyi loogisina ja olin kyllä todellisuuden kirjoissa ja olen edelleen.
Nyt jälkeenpäin en ole 100% että oliko ne vain voimakkaita ajatuksia ja kuvittelin ne ääniksi kun olin niin sekaisin kannabiksesta, vai oliko ne skitsofrenian tyylisiä ääniä, eli siis semmoisia selviä. Mutta mitä ootte mieltä?
Mielenterveys on kyllä horjunut viimevuosina ja on ollut harhaluuloisuutta yms, mutta ei mitään epärealistista kuitenkaan.
Kommentit (30)
Siis kyllä se oli puhetta, tunnistan kyllä tinnituksen.
Ap
Joo en suosittele polttamaan enempää. Kaverin koira poltteli entisessä elämässä parhaimmillaan kympin päivässä ja ei kuulunut ääniä onneksi. Jos on pakko polttaa niin vähempi on enempi.
Tiedän että täällä on semmoisiakin lukemassa jotka näistä jotakn tietää, eikä pelkästään tylsistyneitä kotiäitejä. Auttakaa ny!
Ap
huumeet avaa potit demoneille, ne on demoneitajotka puhuu sulle
vain Jeeesus voi auttaa
Ekana tulis mielee et...
LOPETA SE STANAN POLTETTU URPO !!
Jos sulla on tuon lisäksi ollut harhaluuloisuutta, lopeta polttelu. Selvästi on alttiutta psykoosiin ja silloin kannabis ei ole oikea päihde.
Ei välttämättä tarkoita mitään, mutta pidä nyt ainakin vähän taukoa.
Jos on taipumusta niin en suosittele. Muuten harha-aistimukset ovat tyypillisiä "sivuvaikutuksia".
No ei ole mikään psykoosi, älä polta niin vitusti kerralla. Kannabis on myös psykedeeli, pitäkää se mielessä.
"Kolmas silmä" aukeaa päihteissä.
Mäkin polttelin joskus niin paljon et olin niin sekasi, et ku ajattelin jotain, nii ne ajatukset oli niin kovaäänisiä, ihan niinku oisin puhunu ne ääneen.. Säikähdin monesti kaverin luona siinä jumittelun lomassa et enkai mä sanonu ääneen noita juttuja? jotenki vaikee selittää mut tosi sekava olo.. nykyää vaa vapottelen sillontällön
Harhaluuloisuus ajatuksetkin ovat epärealistisia ajatuksia, turhaan uskottelet itsellesi muuta! Sinun sijassasi en lähtisi mielenterveydelläni enää pidemmälle leikkimään, sellainen olo kuvauksestasi tuli. Harhoja odotellessa..
Vierailija kirjoitti:
Harhaluuloisuus ajatuksetkin ovat epärealistisia ajatuksia, turhaan uskottelet itsellesi muuta! Sinun sijassasi en lähtisi mielenterveydelläni enää pidemmälle leikkimään, sellainen olo kuvauksestasi tuli. Harhoja odotellessa..
Älä jaksa tulla pätemään mulle, tarkoitin että ne mun vainoharhat on teoriassa mahdollisia, eli ei mitään semmoisia että luulen että demonit ovat tulossa kaappaamaan mut tai että koko maailma olisi yhtä salaliittoa, vaan ne oli pettämiseen yms liittyvää epäilyä.
Ap
Lisäät vaan pössyttelyä, niin etköhän totu uuteen tasoon ja äänet kaikkoaa ja harhaluulot ja vainoharhat vähenee. Olet hyvällä tiellä poikaseni.
Päihteiden vaikutuksen alaisena kannattaa vain ottaa psykedeeliset ja sekavat asiat asioina eikä alkaa nyhräämään niitä, et kostu tuosta mitään.
Mitä taas tulee niiden sisältöön niin henkisesti herkempien (ei turruta) päihteiden vaikutuksen alaisena näkee, kokee, ajattelee haistaa ja maistaa asiat eritavalla ja ne voivat olla oiva työkalu ajatuksen työstämiseen selvänä, mutta et voi vain ajatella asiaa kerran ja kuvitella sen olevan niin, mieti nyt itse herran jumala äläkä ahdistu siellä että ollessasi pilvessä kuin apina kuulit äänen joka kertoi pettämisestä ja nyt keskityt siihen onko sinua petetty, etkä siihen mistä se ajatus ja fiilis tuli.
Pilvi ei mielestäni koskaan lisää ihmiseen mitään vaan tuo esiin ja hämmentää olemassa olevia ajatuksia yms.
Samasta syystä väitän että ensin tulee alttius skitsofreniaan ja sitten pilvi, eikä toisin päin. Psyykeessä on valmiiksi väljää jos päihde sen suistaa raiteiltaan, toki liika on liikaa ja rajat ovat erillaiset eri ihmisille.
Tässä vähän tajunnan virtaa, kysymyksesi oli niin epämääräinen ja ajattelusi "lyhyttä" ettei mitään tarkempaa ole tarjota.
Minkälaisia ääniä kuulit, mitä ne sanoivat? Tuliko äänet pään sisältä vai ulkoapäin?
Joo mulla kävi tollee viime syksynä olin ihan _liian_ paukuissa ei ollu enää hauskaa. Mutta ei varmaan kannata huolestuu mut ehkä pitää vähän taukoo tosta ettei jää päälle ja tuu ahdistuksia. En usko että oot psykoosia saamassa jos kaikki on nyt ihan hyvin eikä noi oo jääny päälle.
Niin on ilmeisesti kuuro ja mielisairas oman kuurouden kehittämisestä mikä on kiellettyä itsetuhoisuuden nojalla lääkkeiden palkitsemisella suomen laissa koska norsut tippuvat sateessa kuusta ja kalat kuolevat näin.
Skitsofreenikkoja tai muuten asiasta tietäviä paikalla?
Ap