Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaupoissa myytävät vaatteet ovat niin isoja?

Vierailija
31.03.2017 |

Pieniä ja keskikokoisia on vain vähän, isot koot sitten siellä rekeissä jäljellä.

erityisesti koot 34, 36 ja 38 aina loppu. 40 eteenpäin niin löytyy vaikka mitä vaatetta.

Kengissä on parempi valikoima ja niiden sisäänostajat osaavat paremmin ottaa asiakkaat huomioon.

t. koko36

Kommentit (185)

Vierailija
1/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä koon 36 kenkiä on välillä vaikea löytää, jos ei satu kauppaan juuri silloin kun malli on laitettu esille. Valikoimassa on useimmiten vain yksi pari kokoa 36. Isompia kokoja on useita niin, että keskikokoja esim. 5-6 paria samassa lajitelmassa.

Vierailija
2/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen havainnut samaa ilmiön. S-koko menee aina ensin loppuun. Sitten M. Sitten XS. Sitten jäljelle jäävät L ja XL, jotka menevät lopulta jos ovat mennäkseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä koon 36 kenkiä on välillä vaikea löytää, jos ei satu kauppaan juuri silloin kun malli on laitettu esille. Valikoimassa on useimmiten vain yksi pari kokoa 36. Isompia kokoja on useita niin, että keskikokoja esim. 5-6 paria samassa lajitelmassa.

Puhuin viestissäni vaatekoosta 36, mutta sattumalta myös kengännumeroni on 36. Kenkiä löydän hyvin, mutta erityisesti paidat näyttävät usein lakanoilta.

Vierailija
4/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas teillä sirot jalkaterät. Minun jalkani on kokoa 47,5. Olen tosin mies. Ihanan söpöjä naisten pikku jalkaset <3

Vierailija
5/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne "pienet koot" on nykyään valtavia. Xs koon paitaan menee minua kaksi monissa kaupoissa. Eikä kyse siis paidan mallista. Tyköistuvia vaatteita saa vain ulkomailta tilaamalla.

Koko34

Vierailija
6/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas teillä sirot jalkaterät. Minun jalkani on kokoa 47,5. Olen tosin mies. Ihanan söpöjä naisten pikku jalkaset <3

Iso jalka. Korreloiko?  

Tässä ketjussa puhutaan ensisijaisesti vaatekoosta, ei kenkäkoista.

ap

Vierailija
7/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-koko tuntuu kasvavan vuosi vuodelta. Itse olen pysynyt samoissa mitoissa, mutta olen monien vakiomerkkieni kohdalla jo vaihtanut XS-kokoon, joka on käytännössä sama kuin entinen S.

Miksi kokoja muutellaan?

Vierailija
8/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-koko tuntuu kasvavan vuosi vuodelta. Itse olen pysynyt samoissa mitoissa, mutta olen monien vakiomerkkieni kohdalla jo vaihtanut XS-kokoon, joka on käytännössä sama kuin entinen S.

Miksi kokoja muutellaan?

Kokoja suurennetaan jotta lihavat ihmiset voisivat kuvitella olevansa hoikkia. He ostavat mielellään vaatteita kun saavat ajatella että olempa hoikka kun mahdun vielä tähän kokoon.

Vierailija
9/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kokoja muutellaan?

Ennen saatoin käyttää kokoa 36, nyt sopivat vaatteet ovat 32 jos niitä sattuu löytymään.

Vierailija
10/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kokoja muutellaan?

Kokoja suurennetaan jotta lihavat ihmiset voisivat kuvitella olevansa hoikkia. He ostavat mielellään vaatteita kun saavat ajatella että olempa hoikka kun mahdun vielä tähän kokoon.

Ja samalla sitten hankaloitetaan vaatteiden ostoa , argh niin turhaa muutosta

Vierailija
11/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kokoja muutellaan?

Miksi näillä "kurvikkaille" on omia liikkeitä?Eikö joku voisi jo huomioida siroja ihmisiä.

Vierailija
12/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kokoja muutellaan?

Miksi näillä "kurvikkaille" on omia liikkeitä?Eikö joku voisi jo huomioida siroja ihmisiä.

Se olisi poliittisesti epäkorrektia syrjintää.

Vierailija
13/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kokoja muutellaan?

Muotikin muuttuu... tuossa aiemmin oli nakinkuoria, nyt tulee taas väljyyttä.

Vierailija
14/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiku mä oon niin laiha. nyyhkis! Tää on sitten hirveen epistä, ettei maailma pyöri mun napani ympärillä ja vaatteet tehdään muodottomille sotanorsuille. On niin ikävä yläasteaikoja, jolloin saattoi kiusata luokan läskiä ja dissata sitä. Onneks on tää demi eiku...

Vierailija
15/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten vaatteissakin mitoitus tuntuu olevan isomahaisille. Kun hartioista ja rinnasta paita on sopiva, niin alhaalta se on hame. 

Vierailija
16/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin huomasin viime vklp turun keskustan h&m:ssä että kaikista vaatteista oli jäljellä vaan kokoja xs ja s. M kokoa löytyi jostain, hyvällä tuurilla yksi L kokoinen ja XL kokoisista ei tietoakaan... Myös kaikki numerokoot olivat kokoa 40 pienempiä.

Vierailija
17/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin mielestä aina L 42 ja xl koot loppu ekana. Ihmiset ovat läskistyneet

Vierailija
18/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiku mä oon niin laiha. nyyhkis! Tää on sitten hirveen epistä, ettei maailma pyöri mun napani ympärillä ja vaatteet tehdään muodottomille sotanorsuille. On niin ikävä yläasteaikoja, jolloin saattoi kiusata luokan läskiä ja dissata sitä. Onneks on tää demi eiku...

Ei haittaa että vaatteita tehdään läskeille. Haittaa ettei niitä tehdä enää muille.

On se niin  pelottavaa kasvaa aikuiseksi. Lindexiltä löytyy onneksi lasten pissisvaatteita, joihin 0-kokoinen voi pukeutua.

Vierailija
19/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

34/xs-kokoisena olen huomannut saman. Todella ärsyttävä ilmiö tuo Vanity sizing. En ole pienentynyt 10 vuoteen yhteen, reisiin tullut lisää läskiä, silti ostan xxs/32-koon tai lastenosaston vaatteita nykyään.

Vierailija
20/185 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska siitä alkaisi kamala itku ja parku jos joku kauppa myisi ainoastaan hoikille naisille vaatteita. Pitää siis olla myös ne lakanat läskeille, jotka jäävät sinne, koska ei kukaan täysipäinen laita läskiin vartaloonsa seksikkäitä vaatteita. Pienet taas menevät tietenkin tarjouksista nopeasti ja parhaat vaatteet muutenkin. 

Mitä vittua täällä sekoillaan? Suomessa on pilvin pimein vaatekauppoja, joissa ei ole isoille mitään osastoja ja suurin koko on 44. Niissäkin kaupoissa missä on isoille omat osastot, ne "osastot" on vain muutama rekki, jossain peränurkassa ja koko muu liike on normaalipainoisille, eli käsittämätöntä itkemistä täällä. Ei minulla läskinä ole mitään asiaa suurimpaan osaan vaatekaupoista, mutta ei se mitään syrjintää ole. Liikkeet myy mitä haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi