Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi myyminen ja ostaminen: kauhutarinat ja löydöt

Myy
30.03.2017 |

Odottelen tässä pöydän ostajaa ja nyt voitte pelotella ja valaa uskoa kauppojen onnistumisiin. Itse laitoin pöydän myyntiin viime viikolla ja heti ostaja soitti ja varasi sen, puheella että hakee ensi viikolla. Odotin viikon ja mitään ei kuulunut. Laitoin uudestaan toriin ja heti tuli "vihainen" viesti, että oot laittanut uudestaan toriin, kyllä minä sen ostan! Vähän jo pelottaa, mikä mörrimöykky sieltä saapuukaan kaupan tekoon...

Kommentit (208)

Vierailija
101/208 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Möin naisten takin ja heti tuli ostaja joka kysyi osoitetta. Tuli paikalle melkein kaksi tuntia myöhässä ja olin laittanut jo vauvan päiväunille. Rouva soitti ja kysyi onkohan hän oikeassa paikassa. Oli eräällä kentän parkkipaikalla jonne näen vessan ikkunasta vilauksen. Selitin että juu aja vaan parisataa metriä tännepäin mutta sehän ei käynyt hänelle! Liian leveä auto kuulemma ja hänellä lapset kyydissä, ei voi jättää autoa siihen.

Herätin vauvan, puin talvikamppeet ja talsin kentälle ja autossa istui ostaja ja kaksi teiniä.....

Siis oikeasti, miksi helvet*ssä. Annoin viestillesi alapeukun koska joku raja omallakin tyhmyydellä! Herätit vauvan kesken unien ja raahasit talvella ulos vaikka olisit tiukkana pysymisellä saanut jonkun autossa olevan noutamaan oveltakin?!!!! :/

Vierailija
102/208 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on valitettavasti sattunut sekä myyjänä että ostajana ikäviä kokemuksia useampi. Ällistyttävimpiä ovat nämä, jotka haluavat ostaa jonkun lastenvaatepaketin hintaan 5€ ja pyytävät postittamaan samaan hintaan. Usein laitan näihin vielä "vain nouto", koska teen hyväntekeväisyyteni muilla tavoilla. Yhden ostajan kanssa sovittiin viesteillä, että voin viedä kaupunkimme prismaan. Sovittiin haku sieltä. Ei ilmestynyt paikalle, ei vastaa puhelimeen. Ostokset tehtyäkin lähdin tietenkin kotiin. Seuraavana päivänä tuli viesti, että sori oli tilanne päällä, käviskö nyt. Olin tyhmä ja sanoin, että ilmoitan, kun ensi kerralla olen prismaan menossa. Näin teinkin ja ostaja pyytää samalla reissulla ajamaan keskustan kautta, kun se sopisi hänelle. Matkaa noin 7km suuntaansa. Ei tehty kauppoja. Ja jos tämä tyyppi on yrittänyt jotain muuta ostaa, en ole vastannut mitään. Nimi olikin tuttu ystävälleni facen paikallisesta kirppariryhmästä. Nainen touhuaa siellä ihan samaa. Varailee, ei hae jne. Yllätys.

Kuulostaa joltain mielenterveystapaukselta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/208 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on onnistuneet kaikki hyvin. Riippuu kyllä paljon omasta itsestä, miten asiat hoitaa. En varalle tuotetta kenellekään, vaan nopein ostaja saa ostettua. Näin kaupat sujuneet hyvin.

Vierailija
104/208 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olin se huono ostaja. Joku mies antoi ilmaiseksi 2 nojatuolia n.100km päässä meidän paikkakunnalta. Varasin tuolit ja kerroin asuvani aikas kaukana, että nouto onnistuisi vasta viikonloppuna. Ei hätää. Mies voisi tuoda tuolit 20km päähän. Selvä homma! Jättäisi kuulemma ne pihalle odottamaan klo.x alkaen. Hyvä juttu! Tarjosin bensarahaa jos laittaa tilinumeron. Ok! Lähetin vävyn ja tyttären hakemaan tuolit. Tytär soittaa, täällä pihalla on joku koira, saatiin tuolit kyytiin ja nyt kaahataan karkuun. ????? Kohta tuli tekstiviesti: "Vittu, tuossa portilla on nimenomaan varoitus koirista nyt on ikkuna paskana saatana!!" Siis wut? Ihmettelinkin miksi se jättäisi jonnekin pihalle nojatuolit odottamaan. Siis sehän asuu tuossa 20km päässä! En tiennyt eikä asia tullut puheeksi. Häpesin niin paljon että pahoittelin vain.

Jos jossain olisi epäselvästi kirjoittamisen SM-kisat, niin tällä viestillä olisi finaalissa heittämällä. Voisi kyllä edes hiukan yrittää miettiä mitä kirjoittaa. Ensin mies asuu 100km päässä, lopussa asuukin 20km päässä. Miten se ikkuna rikkoontui?

Vierailija
105/208 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harry Kane 10 kirjoitti:

Myin vanhaa TV:tä 10 eurolla opiskelijoille. Musta, ehkä noin 30 vuotias mies tuli hakemaan telkkaria ja alkoi vielä tinkiä "paljonko hinta ilman digiboksi?" :D Sanoin että yhtä paljon, minkä ostaja kait sitten ymmärsi kun ei enää yrittänyt tinkiä. Miten kukaan kehtaa tinkiä tuollaisesta? Ottajia oli kymmeniä ja hinta oli alhainen tarkoituksella.

Ihan hyviä kauppoja olen tehnyt mamujen kanssa, mutta jokainen on alkanut tinkimään kasvotusten vaikka on tehnyt tarjouksen jo sähköpostitse. Siksi nykyään olenkin laittanut hintaan ilmaa sen tinkivaran verran.

Suomalaiset kauppakumppanit ovat olleet jotenkin todella sisäänpäinkääntyneitä. Tarjoukset ovat aina olleet "20e?" eikä mitään tietoja tai esittäytymisiä.

Onko mamujen kanssa tullut mitään piparin vinkumis juttuja jälkikäteen?

Vierailija
106/208 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä toivoisin, että sosiaalisesti rajoittuneet/todella ujot eivät tekisi kauppaa Torissa tai ainakin skarppaisivat myyntitilanteen ajan. On kiusallista jos myyjä ei saa sanottua oikein mitään,ei esittele tuotetta jne.kun sitä menee katsomaan. Varsinkin jos usean sadan euron ostoksesta kysymys. Seisovat vaan tumput suorina ja lisätietoja pitää nyhtämällä nyhtää,niihinkin saa vain lyhyen vastauksen.

No sinun asiasi ostajana on sinulle tärkeät asiat kysellä! Minä en ole mikään gigantin myyjä.

Toki, kysely on ihan normaalia. On kuitenkin aika laiskaa ja välinpitämätöntä myydä kallista tuotetta ja sitten kun ostaja tulee katsomaan,seisotaan vaan naama väärinpäin ja asiallisiin kysymyksiin saa vastaukseksi vain mutinaa tai murahtelua. Se on kuitenkin MYYNTITILANNE,sinä toimit myyjän roolissa. Vähintäänkin olisi asiallista olla kohtelias ja vastata kysymyksiin, jos on kyvytön itse kertomaan mitään.

Ja jonkun ajan kuluessa  suorastaan mulkoillaan toisia :)

Vierailija
107/208 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin antamassa vanhaa, hyväkuntoista yöpöytääni ilmaiseksi pois torin kautta. Ilmaiseksi, koska pöytä oli jo melko vanha ja halusin siitä vaan äkkiä eroon, koska olin muuttamassa parin viikon päästä. No ei mennyt kuin vartti, niin tuli soitto. Sovittiin, että tulee jo tunnin päästä hakemaan (ja niin hän tulikin).

Lähes välittömästi puhelun jälkeen tuli uusi soitto, en ollut vielä ehtinyt ottaa ilmoitusta pois. Soittaja oli nuori nainen. Ystävällisesti kerroin, että valitettavasti pöytä on mennyt jo, ja en ole vielä ehtinyt ottaa ilmoitusta pois. Ja mikä riemu siitä ratkesi. Ensin nainen surkutteli kuinka se olisi ollut juuri hänen unelmien yöpöytänsä, sitten avauduttiin ummet ja lammet surkeasta lapsuudesta ja kuinka töissä menee huonosti. Lopulta haukkui minut ja löi luurin korvaan.

Huh, en olisi uskonut että jollain menisi noin paljon tunteisiin yhden yöpöydän takia.

Vierailija
108/208 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin jokin aika sitten Ikean ison kaapin Torista. Hinta oli mielestäni hieman yläkanttiin, mutta en viitsinyt alkaa tinkaamaan, koska ilmoituksessa luvattiin kuljetuksen järjestyvän Turun seudulle sekä kaapin sanottiin olevan hyväkuntoinen. Kaikki sujui kuin oppikirjoista. Laitoin viestin aamupäivällä, siihen vastattiin tunnin sisällä ja puoleen päivään mennessä kaupat oli sovittu. Sovittiin, että kaappi tuodaan samana päivänä kello 17. Ja melkein minuutilleen kaappia oltiin tuomassa. Kaappi kannettiin sisälle oikealle paikalle, raha vaihtoi omistajaa, kiitos ja heippa. Kaappi oli hyvässä kunnossa, myyjät mukavia, kaikki sujui! Tuo oli ostajan näkökulmasta ihan unelmakauppa. :-)

Vierailija
109/208 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn ja ostan paljon. Kerran olin ostamassa kun myyjä ei vastannut viikkoon viestiini.. oletin ohareita, no myyjä suuttui kun olinkin jo ostanut muuta tilalle ja lähetteli agressiivisia viestejä. Onneksi en tehnyt kauppoja tuon hullun kanssa.

Toisen kerran myydessä laitoin paketin etukäteen postiin eikä ostaja noutanut pakettia, joten postimaksut jäi minulle. Oppirahaa tuli maksettua.

Muutoin satoja hyvin menneitä kauppoja takana.

Vierailija
110/208 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin Torissa laskettelusukseni, jotka olivat olleet käytössä 4-5 kertaa. Hyväkuntoiset siis, vaihdoin itse lautailun pariin ja siksi ei ollut enää käyttöä. Laitoin suksille huokean hinnan ja parin tunnin sisään ilmoittautui jo ensimmäinen ostajaehdokas. Reilun vuorokauden verran meilailin tämän tyypin kanssa, koska hän oli alustavasti ilmoittanut sukset haluavansa ja hakevansa ne ennen viikonloppua. Sitten hän katosi kuin tuhka tuuleen, eikä enää vastannut.

Toisena "jonossa" olevalle sitten ilmoitin, että sukset olisivat vapaana ja noudettavissa. Alkoi tinkiminen. Sanoin, että ostajaehdokkaita on monta ja koska saan sukset myytyä täyteen pyytämääni hintaan, niin en anna alennusta. Ostajaehdokas suostui sitten pyytämääni hintaan pitkin hampain ja ilmoitti hakevansa sukset samana iltana klo 19.

Kello tuli 19, 19.30, 20... Laitoin viestiä ja yritin soittaa ostajalle, jota ei näkynyt. Puhelin oli kyllä päällä. Olin jo luovuttanut, kunnes klo 21 ovikello soi. Menin avaamaan ja sisään pelmahti vahvasti viinalta tuoksahtava keski-ikäinen nainen. Muuten hän oli kyllä asiallinen, raha ja tavara vaihtoivat omistajaa ja sanottiin heipat.

Yöllä alkoi puhelin soida, joskus klo 00 aikoihin. Nainen siellä soitteli tuhannen päissään, että sukset onkin hänen tyttärelleen väärän väriset ja hän haluaa palauttaa ne. Kerroin ettei onnistu ja löin puhelimen kiinni. Yön aikana oli tullut vielä kaksi tekstaria, nainen mm. kertoi valittavansa minusta kuluttajaviranomaiselle. Aamulla ei enää kuulunut mitään.

Vierailija
111/208 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai saakeli, nyt jännittää. Laitoin juuri ilmoituksen eräästä tavarasta, jonka annan ilmaiseksi. Noudon sovin kyllä ehdottomasti julkiselle paikalle mikäli ottaja ilmaantuu, enkä missään nimessä kotiini, mutta kuumottaa silti tuleeko sieltä mahdollisesti joku ihmeellinen tyyppi..

Muuten kaikki torin myynti- ja ostokokemukset olleet miellyttäviä. Toiminut hyvin ja kaikki mennyt rahansiirtoa ja postitusta myöten nappiin. Kätevä paikka, jos tosiaan vastapuoli vaan järkevä ja selkeä kauppakumppani.. :-D

Vierailija
112/208 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin ostamassa turvakaukaloa, tuli vastaan useampikin myyjä jotka ei sitten lopulta ikinä vastanneet sähköposteihin tai puheluihin myynnissä olevista tuotteistaan. Ok, torin viestit menee usein roskapostiin mutta kyllähän siitä puhelimesta näkee että on yritetty soittaa/laitettu viesti?

Lopulta yhtä kaukaloa lähdettiin katsomaan sillä puheella että jos on luvatussa kunnossa niin ostetaan pois. Kun aloin kauppoja tekemään, totesi myyjä että juu hänpä viestittää kun kaukalon saa tulla hakemaan. Hieman hämmensi, että myydään tavaraa joka onkin vielä itsellä käytössä, onko tämä yleistäkin? :D

Ostaisin tämän takia kaukalon- ja vaunut suoraan liikkeestä, joku takuu että saa mitä haluaa ja taatusti kaukaloa ei olla kolaroitu.

Vierailija
113/208 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin  juuri lasten pyörän. Kyselijöitä oli paljon, mutta hakemaan asti tuleminen tuotti vaikeuksia. Osalla oli mielessä katsomaan tuleminen, mutta ajan löytäminen heillä  itsellään hankalaa. Lisäksi käytetty pyörä ei ole uusi...

Yksi oli reipas ostaja. Kysyi, että onko myymättä, sovin hakuajan ja sovittuna aikana haettiin ja sain rahat.

Minä en jäänyt odottamaan sopivan ajan löytymistä, vaan myin ekalle, joka pääsi ostamaan.

Vierailija
114/208 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin pleikkarin torista ja tuotteessa ei ollut mitään vikaa, mutta myyjä oli todella tuppisuu. :D

Yritin siinä viritellä jotain kohteliasta small talkia, kun myyjä poisteli PSN tunnuksia ja irrotteli johtoja, mutta vastaukseksi sain vain jotain epäselvää murinaa. Todella kiusallinen vartti.

Mitä vikaa on siinä, jos ihminen on hiljainen syystä tai toisesta? Eikö olisi helpompi puuhata omia juttuja tai mietiskellä jos toinen ei näytä halukkaalta keskusteluun. 

Vierailija
115/208 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä te odotatte noita ohariostajia?

Kerran sovin haun ajaksi 14.00. Ostajaa ei näkynyt, eikä kuulunut. Lähdin sitten omille menoilleni, ja erittäin närkästynyt rouva soittaa minulle 18 aikaan, että miksi en avaa ovea! Rouva pillastui ihan täysin, kun sanoin olevani muualla ja otaksuin kauppojen peruuntuneen kun ei sovittuna aikana näkynyt. Rouva oli sitä mieltä, että ASIAKASPALVELUNI on huonoa, minun olisi inhimillisten syiden vuoksi pitänyt olla kotona ja vaikka mitä. :D

Vierailija
116/208 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman kerran myynyt ja ostanut tori.fin kautta tavaraa muuttojen yhteydessä, lähinnä kodinkoneita/pienelektroniikkaa ja huonekaluja. Pääasiassa kokemukset ovat olleet hyviä ja tavara on vaihtanut omistajaa ripeästi. Kaikkein parhaimpana kokemuksena on jäänyt mieleen, kun myin astianpesukoneen torissa. Asiallinen nainen soitti pian ilmoituksen julkaisun jälkeen, sovittiin noutoaika ja hän tuli miehensä kanssa hakemaan konetta juuri sovittuna aikana peräkärryn kanssa. Mies vieläpä sovitusti hoiti koneen irroittamisen. Maksoivat pyydetyn hinnan käteisellä. Näin sen pitäisi aina toimiakin!

Yksi erikoisempi tapaus oli, kun laitoin toriin myynti-ilmoituksen järjestelmäkameran zoom-objektiivista, joka oli jäänyt tarpeettomaksi. Minulle soitti pian mies, joka oli kiinnostunut ostamaan objektiivin. Kuulosti puhelimessa ihan asialliselta ja sovittiin tapaaminen lähikauppani parkkipaikalle. Lupasin, että saa vielä silloin testata objektiivia, että näkee sen olevan kunnossa, oli kuitenkin useamman satasen tavarasta kysymys. Noh, sovittu ajankohta tuli ja paikalle ilmestyi hieman epäsiisti vanhempi mies. Hänellä oli oma kameransa mukana ja annoin objektiivin hänelle sillä testattavaksi. Mies otti siinä muutaman testiotoksen ja juteltiin samalla valokuvauksesta niitä näitä. Kunnes yhtäkkiä hän alkoi zoomailemaan objektiivilla läheisellä kävelytiellä kulkevia teinityttöjä ja räpsimään kuvia hokien samalla "ooh, just noin! No nyt! No nyt!". Mietin, miten pääsisin tilanteesta mahdollisimman pian pois ja saisin vielä objektiivinikin takaisin. Mies siinä sitten katseli testikuviaan tyytyväisenä ja sanoi olevansa edelleen kiinnostunut ostamaan objektiivin, mutta kun tuo hinta olisi vähän korkea, että suostuisinkohan vaihtamaan sen johonkin hänen omistamaansa esineeseen ja alkoi tarjota kaikenmaailman krääsää vaihtokauppana. Sanoin, että kelpuutan vaihdossa vain rahaa eikä hinnassa ole tinkivaraa, joten mies halusi jäädä vielä miettimään. Sain onneksi objektiivini takaisin, mutta lopuksi mies kysäisi vielä, olisinko kiinnostunut lähtemään hänen kanssaan luontokuvausretkelle. Kieltäydyin kutsusta ja poistuin paikalta. Miehestä ei enää onneksi kuulunut mitään.

Vierailija
117/208 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks kaikki toriostajat on tämmösiä elämämkoululaisia?

No minä en ole :)

Sosiaalinen ja terve tapaus, ostan paljon Torin kautta ja olen ollut tosi tyytyväinen vaikka ne kummalliset nimimerkit ja pitkä vastausaika joskus nyppii. Ja eniten nyppii poistamattomat ilmoitukset!

Olen saanut poikkeuksetta kehut hyvästä yhteydenpidosta, maksusta ja joustavasta toiminnasta. Ja en yhtään enää kummeksu sitä, kun luen näitä tarinoita.

Vierailija
118/208 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko vähän avautua teille myyjille:

Yrittäkää nyt ottaa myynnin kohteena olevasta tuotteesta kunnon kuvia. Jokaisessa älypuhelimessa, halvassakin, on varsin kohtuullinen kamera. Ja kertokaa tuotteen mitat, jos niistä voi ajatella olevan hyötyä.

Vierailija
119/208 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin ostamassa turvakaukaloa, tuli vastaan useampikin myyjä jotka ei sitten lopulta ikinä vastanneet sähköposteihin tai puheluihin myynnissä olevista tuotteistaan. Ok, torin viestit menee usein roskapostiin mutta kyllähän siitä puhelimesta näkee että on yritetty soittaa/laitettu viesti?

Lopulta yhtä kaukaloa lähdettiin katsomaan sillä puheella että jos on luvatussa kunnossa niin ostetaan pois. Kun aloin kauppoja tekemään, totesi myyjä että juu hänpä viestittää kun kaukalon saa tulla hakemaan. Hieman hämmensi, että myydään tavaraa joka onkin vielä itsellä käytössä, onko tämä yleistäkin? :D

Ostaisin tämän takia kaukalon- ja vaunut suoraan liikkeestä, joku takuu että saa mitä haluaa ja taatusti kaukaloa ei olla kolaroitu.

No en minä näkemättä ostaisi, mutta vuoden vanha kaukalo murto-osalla uuden hinnasta vs. Uusi täyteen hintaan, ei tarvi kahdesti miettiä kun sitä rahaa palaa noihin vauvakamoihin muutenkin. Ihan maalaisjärkeä ja omia silmiä käyttämällä kyllä näkee missä kunnossa tuote on. Tottakai jos on varaa ostaa kaikki uutena niin kaikin mokomin! Käyttöikä noilla kuitenkin on niin lyhyt että henkilökohtaisesti kykenen kyllä elämään sen käytetynkin kaukalon kanssa.

Vierailija
120/208 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin vanhojentanssimekkoa Torissa ja aloin saada puheluita joltain vanhemmalta mieheltä. Hän kyseli paljon mekosta, ensin ihan asiallisesti, joten minä naiivina ajattelin että tyttärelleen varmaan on ostamassa. No sitten tuli ne kysymykset sopivista alusvaatteista mekon alle ja onko mekkoa pesty. Siinä vaiheessa taisin lyödä luurin korvaan ja tajusin kans miksi herran hengitys kuului niin vahvasti puhelimen läpi...

En kuitenkaan vielä tästä ekasta kerrasta tajunnu että vois ehkä poistaa puhelinnumeron ilmotuksesta ja sama mies soitti uudelleen seuraavana päivänä. Noh, senpä jälkeen poistin puhelinnumeron ja myin sähköpostinvälityksellä mekon jollekin tytölle. 

Tämä mies on harrastanut tätä jo reippaasti päälle 5 vuotta. Hänestä löytyy tarinaa esim Feissarimokista.

Itse tekisin hänestä rikosilmoituksen suoraan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi