Kaukomatkaajat! miten kestätte pitkät lennot?
10 h esim. En mitenkään ymmärrä miten joku jaksaa istua niin kauan paikoillaan. Onko kaukomatkalentokoneet tilavampia kuin Euroopan-lentokoneet? Ja moni matkaa lasten kanssa näin pitkät lennot. Mikään maa maailmassa ei saisi minua motivoitumaan noin pitkälle lennolle :/
Kommentit (110)
Juon itseni hilpeään humalaan. Aika kuluu kuin siivillä.
Ennen lapsia katselin lefgoja, luin, pelattiin korttia jne. Nyt lennot menee kiemurtelevaa lasta viihdyttäessä..ei puhettakaan,että kirjaa ehtisi lukea.leffaa voi silmäillä, jos ja kun se taapero nukahtaa syliin. Rakko täynnä,kädet puuduksissa,mutta et vahingossakaan liikahda milliäkään,jottei tenava herää.
Ensi kuussa 12h lento, mukana 1,5v, kääk. Edellinen pitkä lento meni hyvin tuolloin vuoden ikäisen kanssa, mutta nyt on enemmän omaa tahtoa ja halua päästä liikkeelle.
Ehkä paras "neuvo"on kuitenkin se, että jos ja kun pitkän lennon lennät, ole perillä riiittävän pitkä aika. Ei ole mitään järkeä lentää viikon takia moisia matkoja, siihen päällä aikaerot jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni tulee pitkistä lennoista aina todella nuutunut olo ja olen aina ihan todella väsähtänyt niiden jälkeen, vaikka koetan juoda paljon vettä, keksiä mukavaa tekemistä, nukkua jne. Olisi kiva tietää miten esim. lentoemännät pysyvät aina niin fresseinä ja virkeinä pitkillä lennoilla.
Minuakin vaivaa tuo nuutuminen, eikä lennon tarvitse olla edes pitkä! Jo kolmen tunnin lennon jälkeen naama on ihan harmaa, hiukset hapsottaa miten sattuu ja olo on vetämätön. Mitä mulle oikein tapahtuu siellä koneessa?! Tuntuu että kaikki muut matkustajat poistuu sieltä aina ihan pirteänä ja heleänä.
Joo sama juttu täällä! Jotenkin tuntuu, että se ilma siellä kuivattaa ihon ja naama turpoaa, vaikka olisi mitä voiteita laittanut ennen lentoa.
Business-luokka. Ei kai kukaan nykyisin enää karjaluokassa matkusta? Matkustelen usein Aasian maihin panemaan söpöjä aasialaisia poitsuja (+18 kuitenkin). Useimmiten kohteena Itä-Aasia, Kaakkois-Aasia on niin nähty ja passé.
Vierailija kirjoitti:
Business-luokka. Ei kai kukaan nykyisin enää karjaluokassa matkusta?
Siis ei tietenkään kukaan enää matkusta karjaluokassa! :o Sehän on aina ihan tyhjillään kun kaikki on änkenyt pisnekseen. Daa.
Pyrin olemaan edellisenä päivänä tavallista aktiivisempi ja harrastan kunnon hikiliikuntaa. Vähentää itsellä pitkän istumisen tuottamaa hankalaa oloa. Sama perillä toisessa päässä. Tätä tulee sovellettua myös junamatkoille kotimaassa.
Vettä enemmän kuin janoa on. Ilman hedelmiä en lähde koneeseen, vaikka siellä ruokaa tarjottaisiinkin.
Mun on helppo viihdyttää itseäni istuen paikallaan, joten sen suhteen ei yleensä ole ongelmaa. Lukemisen (kirja ja ehkä joku lehti), kirjoittamisen ja leffojen kanssa aika menee hetkessä.
Sama juttu myös kentillä odottelut ja vaihdot. Otan matkustuspäivän sellaisena hengailupäivänä, jonka aikana sopivissa väleissä luen ja ajattelen omiani. Kävelen kentillä tax freessä, vaikken mitään aikoisi ostaa, jotta saisi vähän kroppaa liikkeelle. Venyttelen aina kun mahdollista ja siltä tuntuu. Viimeksi mulla oli mukana hierontapallo ja se oli mukava kaveri koneessa. Sai availla jumeja, joiden kanssa olen muulloin turhan laiska.
En välttämättä pysty nukkumaan koneessa jos yölento. Mutta otan tämän huomioon jo suunnitteluvaiheessa.
Miksi kiinnostaa ja kyselet, jos et aio/sinua ei saa motivoitua pitkille lennoille??
Itse olen tottunut pitkähköihin (max. 16 tuntia vaihtoineen) lentoihin, ja matkat tuntuvat menevän nopeasti. Otan aina mukaan eväitä, juomista, lukemista, katson elokuvia, torkun. Eipä aikaakaan, niin ollaan perillä. Eniten rasittaa, jos joutuu lentokentillä notkumaan, ja siksipä varaan aina lennot mahdollisimman lyhyillä, mutta toimivilla vaihtoajoilla. Kun on paljon lentänyt, ja vaihtanut eri kentillä, niin oppii tietämään millainen vaihtoaika tietyllä kentällä vähintäänkin tarvitaan. En valmistaudu lentomatkalle lähtemiseen mitenkään erikoisemmin. No, ehkä juon runsaammin vettä edellisenä päivänä ja syön entistä runsaammin kasviksia ja hedelmiä, ja muutenkin "kevennän" oloa ennen lähtöä. Joskus matkanlähtöstressissä syöminen saattaa olla mitä sattuu, joten pyrin keskittymään siihen. Matkaanlähtöstressi ei liity itse matkantekoon, vaan muihin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni tulee pitkistä lennoista aina todella nuutunut olo ja olen aina ihan todella väsähtänyt niiden jälkeen, vaikka koetan juoda paljon vettä, keksiä mukavaa tekemistä, nukkua jne. Olisi kiva tietää miten esim. lentoemännät pysyvät aina niin fresseinä ja virkeinä pitkillä lennoilla.
Minuakin vaivaa tuo nuutuminen, eikä lennon tarvitse olla edes pitkä! Jo kolmen tunnin lennon jälkeen naama on ihan harmaa, hiukset hapsottaa miten sattuu ja olo on vetämätön. Mitä mulle oikein tapahtuu siellä koneessa?! Tuntuu että kaikki muut matkustajat poistuu sieltä aina ihan pirteänä ja heleänä.
Joo sama juttu täällä! Jotenkin tuntuu, että se ilma siellä kuivattaa ihon ja naama turpoaa, vaikka olisi mitä voiteita laittanut ennen lentoa.
Ota mukaan kevyt kosteusvoide, kasvopyyhkeitä ja hiusharja. Nöin voit puhdistaa kasvosipyyhkeellä ja lisätä kosteusvoidetta. (Päivänselvää tietty, että meikata kannattaa mahdollisimman vähän). Kampaus joku yksinkerrtainen, jonka voit freesata harjalla.
Itse olen ollut onnekas kun on ollut mahdollisuus business-luokassa matkustella.
Mutta ei niissä turistiluokan lennoissakaan mitään ongelmaa ole jos ei niistä sellaista itse tee.
Istuen en juurikaan pysty nukkumaan joten turistiluokassa se ei yleensä onnistu. Äkkiä se aika kuitenkin menee lukiessa ja elokuvia katsellessa. Ja se ehkä vähän helpottaa että oon koon puolesta tälläinen "taskuraketti" ;o)