Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaukomatkaajat! miten kestätte pitkät lennot?

Vierailija
29.03.2017 |

10 h esim. En mitenkään ymmärrä miten joku jaksaa istua niin kauan paikoillaan. Onko kaukomatkalentokoneet tilavampia kuin Euroopan-lentokoneet? Ja moni matkaa lasten kanssa näin pitkät lennot. Mikään maa maailmassa ei saisi minua motivoitumaan noin pitkälle lennolle :/

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti menee, katson leffaa ja juon vähän viiniä niin kummasti silmä luppaa. Jos saan itselleni koko rivin penkkejä niin nukun 8 tunnin unet. Koitan mennä aina lennolle väsyneenä niin saan helposti unenpäästä kiinni.

Vaikeimmat lennot ovat olleet kuumeessa, ruokamyrkytyksen kourissa ja krapulassa.

Vierailija
22/110 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan koomat jo ennen koneen lähtöä oma pullo että saa heti koska tarjoilua ei aloiteta heti tai lopettavat kuten itselle usein käynyt.

Kannattaa ottaa pieni tyhjä sprite pullo lennolle jos tykkäät kännätä. Täytät sen tax freen jälkeen, ennen koneeseen nousua. Pyydä ylimääräinen lantrinkin kun jakelevat ja viinat omasta pullosta kun lentoemon silmä välttää.

Nykyään aika usein on ennen portille pääsyä vielä yksi turvatarkastus, jossa otetaan pois yli 100ml nestepullot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oon lentänyt Thaimaahan ja sieltä tietysti takaskin. Kyllä se kauheeta olikin!

Vierailija
24/110 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisin lento Helsinki-Lontoo-Hon Kong-Sydney ja sama takaisin päin. Semmonen 31 tuntia yhteen suuntaan.

Takaisin tullessa polviin sattui niin etten pystynyt kunnolla istumaan. Piti hengailla käytävällä suurin osa matkaa. Nyt kun alan taas suunnittelemaan Australiaan ja Uuteen-Seelantiin matkaa, pitää miettiä vaikka päivän reissua välillä. Ettei tarvi istua niin tanan kauan.

Meillä ei ollut lapsia mukana, joillain oli mutta olivat hyvin keksineet tekemistä lapsille. Vauvat huusi nousuissa ja laskuissa, varmaan sattui korviin :(

Vierailija
25/110 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, jolle tulee huono olo noiden pitkien lentojen aikana? Viimeksi iski jäätävä migreeni ja meinasin oksentaa, mutta onneksi ein sitten oksentanutkaan. Muutenkin lentokoneen huono sisäilma ja ilmanpaine kai sitten vaikuttavat negatiivisesti minuun. Enkä pysty nukkumaan lentokoneessa, vaikka olisikn yli 10 tunnin lento. Mutta pakko matkustaa pidempiä lentoja n. kerran vuodessa. :/

Vierailija
26/110 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne tai free viinoja blokkaile jollain lomalennoilla saa tilattua koneeseen jos vaikka taksi matka saa heti tarvi kioskeja hakea. Itse suosin Finnairin reittilentoja kaljat kuuluu hintaan valitettavan usein vain sanovat heti että koneeseen pääsee mtn ei tarjoilla.

Vierailija
27/110 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun, pelaan kännykällä, katson tabletilta leffaa tai sarjaa. Olen jopa lukenut kirjaa mitä ei enää nykyään tule tehtyä kotona :D

Lentokoneruuan syömisessä on oma puuhastelunsa, johon saa kulumaan aikaa ja pitkille lennoille tilaankin aina aterian.

28/110 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti. Ehdin pitkästyä monet kerrat, vaikka kuinka on mukana luettavaa, neulottavaa, leffoja tabletilla...

En oikein pidä lentämisestä ja jokainen turbulenssi saa mun sykkeet maksimitasolle. En pysty keskittymään kunnolla mihinkään, jos lento on töyssyinen. Aika kuluu tällöin tosi hitaasti ja noi turbulenssit saavat liiaksi mun huomioni.

Vierailija
29/110 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies nukkui, samalla lennolla miesporukka. Kuiskasin haluatko 10 kerhoon.. Siinä meni mukavasti ja jännitti.

Vierailija
30/110 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, meidän pitkät lennot sitten varmaan menneet tosi hyvin. Tuntuu, että ihan sama lentääkö Frankfurtiin tai Cancuniin. Koneet olleet vähän parempia pitkillä lennoilla kuin rynkyllä Frankkiin. Varsinkin olen tykännyt Dreamlineristä, enemmän tilaa, hiljaisempi ja kattava viihde. Lapset puuhastelee, katsoo ruutua tai nukkuu. Enemmän tulee käveltyä ja venyteltyä (muidenkin matkustajien kanssa) pitkillä lennoilla, ei siellä vaan istuta paikoillaan. 

Vierailija
31/110 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, meidän pitkät lennot sitten varmaan menneet tosi hyvin. Tuntuu, että ihan sama lentääkö Frankfurtiin tai Cancuniin. Koneet olleet vähän parempia pitkillä lennoilla kuin rynkyllä Frankkiin. Varsinkin olen tykännyt Dreamlineristä, enemmän tilaa, hiljaisempi ja kattava viihde. Lapset puuhastelee, katsoo ruutua tai nukkuu. Enemmän tulee käveltyä ja venyteltyä (muidenkin matkustajien kanssa) pitkillä lennoilla, ei siellä vaan istuta paikoillaan. 

Aika sama. Tosin ei olla vauvoja eikä taaperoita otettu pitkille lennoille mukaan. 

Vierailija
32/110 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana eli alle 30 vee juotiin tietysti jo kentällä ja koko matka. Siihen aikaan joi kaikki muutkin ja emot toi koko viinipullon pöytään kun tilasi ja kaikki kuului hintaan.

Sittemmin on nukuttu pillerin voimalla pitkät unet ja herätty perille tullessa.

Parasta on paluumatka Aasiasta, kun käy just ennen lentoa sellaisella kunnon nikamien niksauttaja -selän päällä kävelevällä hierojalla. Sitten lento ja sen istuu kuin pumpulissa.

Lisäksi pää selvänä ja paljon vettä napaan.

Tilaan aina jonkun vegeruuan, niin sen saa pikaisesti ja on ainakin vaihtelua niihin liha-peruna-papu-sörselssöneihin.

Mikäli suinkin mahdollista jäädään ekan pitkän legin jälkeen pariksi päiväksi huilaamaan ja sitten taas matka jatkuu.

Ihanat: Bali, Filippiinit, Indonesia ja Thaimaan rannat...

Vierailija
33/110 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan tietysti businessluokassa, niin ei tarvitse kärsiä rahvaan ongelmista. Lentoemot paapovat koko ajan, ruoka ja juoma virtaa ja makuuasentoon menevissä penkeissä pystyy rentoutumaan ja lepäämään, ah!

34/110 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan vinaa ja sammun parissa tunnissa

Vahva ja itsenäinen. Olen epäilyistä huolimatta nainen :^)

Vierailija
35/110 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti. Juuri Tukholmassa odottamassa lentoa Addis Abebaan. Vituttaa ja väsyttää pelkkä lennon ajattelu. Yritän vain päästä jonkinlaiseen koomatilaan koneessa. Viimeeksi tällä välillä ei ollut vieruskavereita ja nukuinkin kolmelle penkille levittäytyneenä. Se oli luksusta.

Vierailija
36/110 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon tarpeeksi alkoholia, että saan nukuttua edes vähän. Unen laatu on kyllä huonoa, mutta parempi se kuin ei mitään. Perillä yritän päästä uuteen aikaan mahdollisimman nopeasti ja pysymään hereilä iltaan asti.

Vierailija
37/110 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneessa on mainio jäsentää pään sisäisiä juttuja, istua paikoillaan ja pohtia valintojaan. En kaipaa siihen ylimääräisiä virikkeitä ja olen oppinut olemaan välittämättä kanssamatkustajien häsläämisestä. Kymmenenkin tuntia on melko lyhyt aika viettää omaa sisäistä maailmaa tutkien.

Vierailija
38/110 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua alkaa aina pieretttää pitkillä lennoilla. Se on ihan kamalaa, enkä tiedä miksi niin käy. Onneksi muut eivät ehkä tiedä, kuka se on.

Vierailija
39/110 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torkun ja luen. Kerrankin aikaa, jolloin saa vain olla :) Pääsen kuitenkin johonkin lämpimään. Mieluummin noin, kuin 12 tunnin automatka Lappiin...

Vierailija
40/110 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se menee kun torkkuu, syö ja katsoo leffaa jne. Musta ehdottomasti sen arvoista että pääsee kauas. Kerran otin business-luokan missä oli makuupaikka, omaa tilaa oli toki enemmän mutta en siinäkään pystynyt nukkumaan kun tuli lähinnä ahtaanpaikankammo jos penkki oli makuuasennossa ja oli ikäänkuin putkessa.