Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaukomatkaajat! miten kestätte pitkät lennot?

Vierailija
29.03.2017 |

10 h esim. En mitenkään ymmärrä miten joku jaksaa istua niin kauan paikoillaan. Onko kaukomatkalentokoneet tilavampia kuin Euroopan-lentokoneet? Ja moni matkaa lasten kanssa näin pitkät lennot. Mikään maa maailmassa ei saisi minua motivoitumaan noin pitkälle lennolle :/

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan koomat jo ennen koneen lähtöä oma pullo että saa heti koska tarjoilua ei aloiteta heti tai lopettavat kuten itselle usein käynyt.

Kannattaa ottaa pieni tyhjä sprite pullo lennolle jos tykkäät kännätä. Täytät sen tax freen jälkeen, ennen koneeseen nousua. Pyydä ylimääräinen lantrinkin kun jakelevat ja viinat omasta pullosta kun lentoemon silmä välttää.

Nykyään aika usein on ennen portille pääsyä vielä yksi turvatarkastus, jossa otetaan pois yli 100ml nestepullot.

Suurin osa näistä jutuista on ei matkustelevien keksimiä joten eivät he tajua ottaa tuollaisia asioita huomioon näissä tarinoissaan.

Vierailija
82/110 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustan tietysti businessluokassa, niin ei tarvitse kärsiä rahvaan ongelmista. Lentoemot paapovat koko ajan, ruoka ja juoma virtaa ja makuuasentoon menevissä penkeissä pystyy rentoutumaan ja lepäämään, ah!

Kerrankin joku näistä haaveilijoista vetää sentään kunnolla huumoriksi =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/110 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valokuvaan paljon ja teen lennoilla kuvanmuokkauksia, johon aikaa kuluu yllättävän paljon. Lisäksi katson uutuusleffoja ja sarjoja Netflixistä ja HBO Nordicista, vastailen sähköposteihin, sometan, napostelen, tilaan viiniä ja nukun/lepuutan silmiä.

Kertokaas se Netflixiä ja HBO Nordiccia yms. katsovat, että miten katsotte niitä lentokoneessa ilman kunnollista internet yhteyttä?

Offline-toiminnolla.

Vierailija
84/110 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina ekana otan käsiin ne myyntilehdet ja selaan läpi (en koskaan ole kyllä mitään ostanut), sitten katselen maisemia jos mahdollista, ruokailu vie aikaa, katson leffoja, minäkin juon aina viiniä sen verran että alkaa väsyttään ja sitten nukun/torkun siinä... Pisin yksittäinen lento on ollut De Gaulle - HK joka oli varmaan 13 tuntia? lisäksi mun lentoihin kuuluu yleensä se kaksi vaihtoa, eli yleensä alkuun parin tunnin lento, sit pidempi ja sit joku tunnin lyhyt lento kun yritän päästä mahdollisimman halvalla (järjen rajoissa tietty).

Mun mielestä noi pitkät lennot menee aika nopeesti, ainoo mikä häiritsee on että mulla polvet kipeytyy vaikka missä asennossa olisi  - suorana, koukussa - kipeytyy kuitenkin.

Paskin lento ollut Kuala Lumpur - Amsterdam hirvittävissä vatsakivuissa monta tuntia (en tiedä mikä tuli yhtäkkiä), lentoemot toi kyllä jotain lääkkeitä mulle sitten.

Vierailija
85/110 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käsitä, tässäkin ketjussa on ihmisiä jotka ottavat sen halvimman mahdollisen lennon monella vaihdolla ja tuntikausien odotteluilla eri kentillä. Hintaeroa harvoin on niin paljoa, että se kannattaisi.

Itse opin tämän kymmenen vuotta sitten kun otin Aasiaan lennot halvimman mukaan. Hki-Lontoo-Hongkong.

Olipa mieltä ylentävää kun ensin lentää Lontooseen kolme tuntia, pari tuntia kentällä siellä turvatarkastuksineen ja terminaalin vaihtoineen, vain huomatakseen että BA:n kone lensi yhdeksän tunnin päästä Helsingin yllä. Never again. Sama tietenkin paluumatkalla.

Silloin pyysin matkatoimistolta halvimman lennon, enkä edes tajunnut kysyä hintaeroa suoraan lentoon.

5-henkisellä perheellä ne hintaerot usein on merkittäviä ainakin meille - siis tonneja. Jos hintaa vaihdoille ja tuntien odotteluille tulee muutama satanen, niin tottakai otan kalliimmat. Yleensä kuitenkin suorasta tai suoremmasta lennosta saa maksaa tonneja enemmän ja sillä hinnalla meidän perhe tekee jo toisenkin matkan.

Niin, kuten omalla esimerkilläni yritin sanoa, tuossa ajassa olisin ollut melkein jo perillä Hongkongissa.

Lisäksi koneessa ja kentillä tehdyt ostokset ei nekään ole ilmaisia, eikä omalla kohdallani miltei kokonaan menetetty lomapäivä. Kannattaa varata ne matkat ajoissa, eikä varmasti tule monen tonnin hintaeroja silloin kyseeseen.

Vierailija
86/110 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan koomat jo ennen koneen lähtöä oma pullo että saa heti koska tarjoilua ei aloiteta heti tai lopettavat kuten itselle usein käynyt.

Kannattaa ottaa pieni tyhjä sprite pullo lennolle jos tykkäät kännätä. Täytät sen tax freen jälkeen, ennen koneeseen nousua. Pyydä ylimääräinen lantrinkin kun jakelevat ja viinat omasta pullosta kun lentoemon silmä välttää.

Nykyään aika usein on ennen portille pääsyä vielä yksi turvatarkastus, jossa otetaan pois yli 100ml nestepullot.

Suurin osa näistä jutuista on ei matkustelevien keksimiä joten eivät he tajua ottaa tuollaisia asioita huomioon näissä tarinoissaan.

Jep, ja samat urpot alapeukuttaa kun eivät tiedä tuollaisista tarkastuksista.

Vierailija
87/110 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni tulee pitkistä lennoista aina todella nuutunut olo ja olen aina ihan todella väsähtänyt niiden jälkeen, vaikka koetan juoda paljon vettä, keksiä mukavaa tekemistä, nukkua jne. Olisi kiva tietää miten esim. lentoemännät pysyvät aina niin fresseinä ja virkeinä pitkillä lennoilla.

Minuakin vaivaa tuo nuutuminen, eikä lennon tarvitse olla edes pitkä! Jo kolmen tunnin lennon jälkeen naama on ihan harmaa, hiukset hapsottaa miten sattuu ja olo on vetämätön. Mitä mulle oikein tapahtuu siellä koneessa?! Tuntuu että kaikki muut matkustajat poistuu sieltä aina ihan pirteänä ja heleänä.

Siinä on toki se ero, että lentohenkilökunta on jatkuvasti liikkeessä, ja sinä istut paikallasi.

Muistathan nauttia tarpeeksi nesteitä? Minimisuositus on vähintään desi per tunti. Lisäksi pitkillä lennoilla voi freesata itseään vessassa, kunhan et tee sitä pahimpina jonotusaikoina. Kosteuspyyhkeitä, hammasharja ja minihammastahna, dödöä ja muuta tarpeellista käsimatkatavaroihin, ja olosi on paljon freesimpi.

T. entinen lentoemäntä.

88/110 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään myös katsella ikkunasta maisemia (maantiede kiehtoo)

Et ole tainnut paljoa matkustella jos kuvittelet lentokoneen ikkunasta näkeväsi mitenkään mielenkiintoisia maisemia :-D

Vinkiksi että sen verholäpyskän saa nostettua ylös siitä ikkunan edestä. Johan alkaa maisematkIn kummasti näkymään. Itse olen ihaillut joka lennolla maisemia. Mielestäni esim. Grönlanti ja Islanti ovat karuudessaan kivan näköisiä lentokoneesta käsin katsottuna, samoin Alpit.

https://www.flightradar24.com/ICE318/ce5e2b2 (klikkaa 3D-näkymä esiin).

Oikeastiko et näe lentokoneen Ikkunasta tämäntapaisia maIsemia? (Riippuen lentoreitistä tietenkin).

Vierailija
89/110 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valokuvaan paljon ja teen lennoilla kuvanmuokkauksia, johon aikaa kuluu yllättävän paljon. Lisäksi katson uutuusleffoja ja sarjoja Netflixistä ja HBO Nordicista, vastailen sähköposteihin, sometan, napostelen, tilaan viiniä ja nukun/lepuutan silmiä.

Kertokaas se Netflixiä ja HBO Nordiccia yms. katsovat, että miten katsotte niitä lentokoneessa ilman kunnollista internet yhteyttä?

Offline-toiminnolla.

Niin eli katsot niitä leffoja kännykästä/tabletista ihan kuin mitä tahansa muutakin videota jonka olet sinne ladannut tai kopioinut. Eli Netflixillä tai HBO:lla ei ole tässä mitään merkitystä.

Vierailija
90/110 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vinkiksi että sen verholäpyskän saa nostettua ylös siitä ikkunan edestä. Johan alkaa maisematkIn kummasti näkymään. Itse olen ihaillut joka lennolla maisemia. Mielestäni esim. Grönlanti ja Islanti ovat karuudessaan kivan näköisiä lentokoneesta käsin katsottuna, samoin Alpit.

lol :-D Huomaat, että et ole paljoa matkustellut sillä jos olisit niin tietäisit, että suurin osa niistä sinun hienoista maisemistasi on pilvien alla piilossa suurimman osan matkasta.

Vierailija
91/110 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Offline-toiminnolla.

Niin eli katsot niitä leffoja kännykästä/tabletista ihan kuin mitä tahansa muutakin videota jonka olet sinne ladannut tai kopioinut. Eli Netflixillä tai HBO:lla ei ole tässä mitään merkitystä.

Oletko aina samanlainen saivartelija vai onko vaan huono päivä?

Vierailija
92/110 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja samat urpot alapeukuttaa kun eivät tiedä tuollaisista tarkastuksista.

Juuri näin. Näitä urpoja ärsyttää, kun joku näyttää heille miten heidän tarinansa ei olekkaan totta.

93/110 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

lol :-D Huomaat, että et ole paljoa matkustellut sillä jos olisit niin tietäisit, että suurin osa niistä sinun hienoista maisemistasi on pilvien alla piilossa suurimman osan matkasta.

Ei ole läheskään koko matkan ajan pilviä näköesteenä (riippuu toki lennon pituudesta ym). Työmatkoja tulee lennettyä noin 8-10 kertaa vuodessa ja päälle muutama loma- ja vapaa-ajan lento. Joten jonkin verran olen persettä lennoilla kuluttanut ja ikkunasta maisemia katsellut..

https://www.google.fi/search?q=view+from+airplane&client=tablet-android…

Taidan jakaa tämän näköharhan monien muiden kanssa.

Vierailija
94/110 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysymällä kotona ja tekemällä nojatuolimatkoja kaukomaille. Ei vaivaa edes outo ruoka ja ripuli.

Vierailija
95/110 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käsitä, tässäkin ketjussa on ihmisiä jotka ottavat sen halvimman mahdollisen lennon monella vaihdolla ja tuntikausien odotteluilla eri kentillä. Hintaeroa harvoin on niin paljoa, että se kannattaisi.

Itse opin tämän kymmenen vuotta sitten kun otin Aasiaan lennot halvimman mukaan. Hki-Lontoo-Hongkong.

.

Silloin pyysin matkatoimistolta halvimman lennon, enkä edes tajunnut kysyä hintaeroa suoraan lentoon.

Hauskaa :). Syyttelet muita asiasta, johon itsekin olet sortunut.

Ei tässä ketjussa edes kovin moni ole puhunut halvimmista ja eniten vaihtoja sisältävistä lennoista. Muutama kyllä on ja ehkä hekin ovat tehneet virheen vain kerran.

Omituisen ylemmyydentuntoista: "jo kymmenen vuotta sitten opin..." Arvaa mitä, joku on jo sinua ennen, jopa kaksikymmentä vuotta sitten oppinut saman asian. Silti sinä olit niin tyhmä, ettet osannut varoa. Heh. Jotkut eivät tee tuota virhettä koskaan.

Lässynlässyn. Kukahan se leijuu ylemmyydentunnoissaan? Halusin jakaa kokemukseni sen takia, että joku saattaisi ottaa siitä onkeensa. Sinä tuskin olet lentänyt muualle , kuin lähikapakastasi ulos.

Vierailija
96/110 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Ei ole läheskään koko matkan ajan pilviä näköesteenä (riippuu toki lennon pituudesta ym). Työmatkoja tulee lennettyä noin 8-10 kertaa vuodessa ja päälle muutama loma- ja vapaa-ajan lento. Joten jonkin verran olen persettä lennoilla kuluttanut ja ikkunasta maisemia katsellut..

https://www.google.fi/search?q=view+from+airplane&client=tablet-android…

Taidan jakaa tämän näköharhan monien muiden kanssa.

Kuten huomaat aika moni noista kuvista on otettu alle 11 000 metrissä:) Mutta joo, näkyyhän se ero onko merta vai maata ja toki Alpit erottaa. Ja ehkä peltojen ruudukon. Mutta yölennon aikana hädintuskin näkee muuta kuin kaupunkien valot.

Kaunein lentomatka jonka olen tehnyt on ollut pikkukoneella Köpis-Lyon n 5000m korkeudessa pilvettömällä säällä Sveitsin rajaa pitkin siten että Juravuoristo ja Alpit (Mont Blanc) näkyi täydellisesti, alhaalla Geneven järvi ja itse kaupunki. Muuten kirkkaanvihreää ja vehreää.

Vierailija
97/110 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse hankin bisnesluokan liput -se muuttaa sietämättömän kokemuksen ihan mukavaksi.

Silloin jo nauttii ruuasta, viihdetarjonnasta ynnä muusta. Ja kun penkin saa vuoteeksi niin mikäs on ollessa.

Miksi teille on niin vaikeata pitää edes yhtä ketjua asiallisena ilman näitä mielikuvituksensa kanssa leveilijöitä?

Voi-voi kuule, kun ei me kaikki olla köyhiä ja kipeitä. Itse lennän paljon, joka kuukausi vähintään. Euroopan lennot sujuvat ihan mukavasti economy-luokassa (varauloskäyntipaikalla), mutta mannertenvälisiä en yksinkertaisesti suostu lentämään economyssa. Olen siihen liian vanha (viisikymppinen), liian mukavuudenhaluinen ja maksan mielelläni mukavuudesta. Ja nykyisin todellakin useimmilla lentoyhtiöillä saa penkit täysin makuuasentoon. Joillakin jopa lentoemot petaavat patjan alle mukavuutta lisäämään ja illallisella sytytetään led-kynttilä pöytätasolle, yöksi ne nostetaan penkkien väliselle tasolle.

Oikein nauratti viimeksi, kun otin 25-v. boheemin taiteilijatyttäreni mukaan Pekingiin ja Shaghaihin; pitkään villatakkiin ja kuluneisiin farkkuihin pukeutunut tyttäreni meni edelläni koneeseen ja lentoemäntä seisoi ovella ja kääntyi automaattisesti ohjaamaan economy-luokkaan - kunnes tarkasti lentolipun ja kääntyi ystävällisesti tervetulleeksi toivottaen bisnesluokkaan päin :)

Vierailija
98/110 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nukkuu ja sillä aikaa tulee ruoka, herättääkö lentoemot vai annetaanko nukkua, jolloin menettää yhden aterioista?

Ei yleensä herätä, mutta kyllä sen yleisen kuhinan huomaa ja siihen herää. Ja voi sen ruoan pyytää herättyään jos jää väliin.

Monilla yhtiöillä voi laittaa tarran merkiksi omalle penkille mikäli haluaa herätä syömään!

Minkä ihmeen tarran?

Sellaisen pienen pyöreän tai neliskulmaisen värikkään tarran, joka kertoo lentoemännälle, ettei aisakas halua tulla herätetyksi kesken uniensa syömään.

99/110 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nukkuu ja sillä aikaa tulee ruoka, herättääkö lentoemot vai annetaanko nukkua, jolloin menettää yhden aterioista?

Ei yleensä herätä, mutta kyllä sen yleisen kuhinan huomaa ja siihen herää. Ja voi sen ruoan pyytää herättyään jos jää väliin.

Monilla yhtiöillä voi laittaa tarran merkiksi omalle penkille mikäli haluaa herätä syömään!

Minkä ihmeen tarran?

https://www.google.fi/search?client=tablet-android-samsung&biw=1024&bih…

Tällaisen.

Vierailija
100/110 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen tarran?

Sellaisen pienen pyöreän tai neliskulmaisen värikkään tarran, joka kertoo lentoemännälle, ettei aisakas halua tulla herätetyksi kesken uniensa syömään.

Se tarra on siellä istuimen taskussa, tai sitten sen saa lentoemolta pyytämällä. Mikä ihmeen keskustelu tämä edes on?

Jos nukut, saat "taskulämmintä" ruokaa menemällä sinne koneen perälle "keittiöön" kysymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan