Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oma koira tappoi miehen kesken BBC:n televisiohaastattelun

Vierailija
29.03.2017 |

Staffi taas asialla. Näitä on sattunut Suomessakin. Kummallista ettei ko. koirarotua kielletä. Tappelukoiriksi jalostettu.

Kommentit (547)

Vierailija
321/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi kieltää, vittu täs maas on tehty niin paljon turhia lakeja. Miten uskot että, asia paranee, se että saat kävellä rauhas tuol ulkona. Suuremmalla todennäköisyydellä kaadut ja lyöt pääs ku joudut koiran hyökkäyksen uhriks. Tollanen laki ei tuu ikinä menee läpi. Mites meinasit et toimitaan jos on silloin " kielletty koira" :D

Se koira lopetetaan. Näin käsittääkseni tehdään muuallakin. Vittu :)

Vierailija
322/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin tungen jonkun puupalan/oksan kurkkuun jos tämmöinen haukotteleekin liian lähellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kekkosen vinttikoira voi liittyä asiaan ainakin sitä kautta, että amerikkalaista purematilastojen mukaan monet niistä ovat vähiten aggressiivisten rotujen joukossa. 

(Venäjän)vinttikoirillakin on kyllä tappopurenta. Yleensä ne vaan kohdistaa sen kissoihin. :) Ja vinttkoiratpiireissähän käytetään tosi paljon kuonokoppaa, vinttikoirat kun on usein kovia näykkimäänkin. Muita koiria siis. Upeita koiria silti, koirapuistossa olen nähnyt muutaman.

Vierailija
324/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On näemmä suuri vääryys olla muut huomioon ottava, riskit tiedostava, muille tilaa antava ja turhia riskejä välttävä pitbull/americanbulldogmixin omistaja. Harmillista kun monella on lukemisen ymmärtämisessä vaikeaa 😕

Jaahas. Nyt sitten on jutut muuttuneetkin ihan päinvastaisiksi kuin aluksi oli muutenkin kuin rotumixin suhteen. Mm. alussa nähty tuohtumus siitä ettei koiraa muka saisi päästä hihnasta koirakavereita hankkimaan jne.

"Tietenkin toinen tapa on pitää koira visusti ja tiukasti hihnassa kiinni, niin ettei koira vahingossakaan tutustu koiriin ja ihmisiin.. onko se ihme jos nämä tappajakoirat ottavat taistelumoodin kun niiden ei anneta elää tavallista koiran elämää vain siksi että ne ovat tappajakoiria ja ne opetetaan siihen, että pysytään kaukana kaikesta liikkuvasta? Nämäkin tappajakoirat nauttivat seurasta ja rapsutuksista."

Vierailija
325/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän lukemani, mutta alapeukutan tekstisi, sillä minusta on väärin, että muut ihmiset joutuvat pelkäämään lastensa ja koiriensa hengen puolesta vain sen vuoksi, että sinulla tulee olla oikeus pitää sellaista koiraa kuin itse haluat, eli hengenvaarallista koiraa.

Ette itse koskaan myönnä, että koiranne ovat oikeasti hengenvaarallisia! Te olette itse niitä parhaita asiantuntijoita ja osaatte toimia oikein! Mitäs se raskaana ollut nainen, jonka elämäntehtävä oli puolustaa näitä rotuja? Koiransa tappamana pilvenreunalla.

Miksi nämä rodut on esim. Tanskassa kielletty, jos niistä ei ole mitään vaaraa? Median myllytyksen vuoksi? Ihmisten ajojahdin?! Hohhoijaa..

En kyllä ymmärrä tota sun tekstiä tossa. Voi hellanlettas sentää, eiköhän jokainen saa ottaa sellaisen koiran kuin itse haluaa. Kunhan vain pitää koirastaan hyvää huolta ja kouluttaa sitä. Koskaanhan ei mistään koirasta voi olla varma tuleeko joskus jotain ongelmaa, esim. Sairauden vuoksi. Tämä pätee kaikkiin koiriin ja se on valitettavaa jos näin käy. Mielestäni ei kuitenkaan kannattaisi alkaa lietsomaan vihaa ja hysteriaa. On myöskin naurettavaa alkaa jakamaan ihmisiä koiran vuoksi parempiin ja huonompiin ihmisiin. Itseäni ottaa tällainen suunnattomasti päähän.

Minä ymmärsin tekstin varsin mainiosti. Olen sitä mieltä, että lainsäädännöllä suomessa pitää tehdä kielletyksi omistaa tietyntyyppisiä ja rotuisia koiria. Listat kielletyille roduille voidaan kopioida vaikkapa juuri tanskasta. Briteillä myöskin varmasti kattava lista kielletyistä roduista. Toivottavasti asia lähtisi etenemään.

Oman maan rotuja ei tulla kieltämään. Englanti ei kiellä staffeja koskaan, koska  rotu on oman maan, eikä kyllä pidäkkään. Saksakaan ei kiellä oman maan rotuja koskaan, esim. rotikat, vaikka purematapauksia ollut paljon siellä rotikoilla. Tanskalla eri tilanne, kun niillä ei ole munakkaita rotuja omasta takaa. Ne voi laittaa puolueettomasti sinne niitä rotukieltoja. Näin se homma vaan toimii.

Eikö englannissa ollut joillain roduilla kuonokoppapakko julkisilla paikoilla?

Vierailija
326/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain jaksanu joka kerta kirjoittaa koko pötköä joten lyhensin sen pitbullmixiksi. Ette tekään ole sen parempia kuin muutkaan. Kertoo aika paljon teistä itsestänne kuin yhdestäkää koirasta kuinka muita haukutte täällä. Ja ennen päätöstä otin selvää roduista joita koirani kantaa.

Anteeksi siitä että sivistin itseäni asian suhteen, olinpas minä typerä kun otin asioista selvää ja otin selvää myös kasvattajalta koirasta 😨

Eihän niin kukaan normaali-ihminen tee!!

Ja anteeksi lyhennyksestä koskien koirani rotua. Onhan se pitkä sana 😂

Vierailija
327/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten staffi liittyy mitenkää siihen kuinka hyvin omistaja on itse kouluttautunut. Jos tollasta pystyy väittää niin mun mielestä lippu suljetulle olis kyllä enemmän kuin hyvä asia.

No kuvitteellisesta paremmuudesta ja pätemisen tarpeesta se johtuu. Me täydelliset ja nämä ali-ihmiset.

Luulisin sen liittyvän riskien hallintaan. Älykäs ihminen osaa punnita esimerkiksi koiran hankinnan yhteydessä, onko lemmikistä kenties vaaraa itselle tai muille ja tekee päätöksensä näihin seikkoihin perustuen.

Tyyppi ei sitten ollutkaan wt, vaan pari maistetutkintoakin takana. Ketäs nyt sitten pitäis haukkua?

Jos luet taaksepäin ketjua, huomaat monen keskustelijan kielenkäytön olevan varsin alatyylistä. Nämä kirjoittelijat itse saivat keskustelun kääntymään tälle wt/kouluttautumaton linjalle.

Hei sivistynyt! Homma lähti lapasesta juuri siksi, että tänne tuli pätemään nämä wt haukkujat ja muut asiantuntijat, jotka eivät tiedä roduista mitään, vaan sekoittavat koko pakan pelkällä pätemisen tarpeella. Kyllähän se ärsyttää kun paskaa puhutaan ja yläpeukkuja jaellaan valheista. Nyt kun tyyppi paljastuikin lukeneeksi, tosin narkkariksi tuli hiljaista. 

Vierailija
328/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän lukemani, mutta alapeukutan tekstisi, sillä minusta on väärin, että muut ihmiset joutuvat pelkäämään lastensa ja koiriensa hengen puolesta vain sen vuoksi, että sinulla tulee olla oikeus pitää sellaista koiraa kuin itse haluat, eli hengenvaarallista koiraa.

Ette itse koskaan myönnä, että koiranne ovat oikeasti hengenvaarallisia! Te olette itse niitä parhaita asiantuntijoita ja osaatte toimia oikein! Mitäs se raskaana ollut nainen, jonka elämäntehtävä oli puolustaa näitä rotuja? Koiransa tappamana pilvenreunalla.

Miksi nämä rodut on esim. Tanskassa kielletty, jos niistä ei ole mitään vaaraa? Median myllytyksen vuoksi? Ihmisten ajojahdin?! Hohhoijaa..

En kyllä ymmärrä tota sun tekstiä tossa. Voi hellanlettas sentää, eiköhän jokainen saa ottaa sellaisen koiran kuin itse haluaa. Kunhan vain pitää koirastaan hyvää huolta ja kouluttaa sitä. Koskaanhan ei mistään koirasta voi olla varma tuleeko joskus jotain ongelmaa, esim. Sairauden vuoksi. Tämä pätee kaikkiin koiriin ja se on valitettavaa jos näin käy. Mielestäni ei kuitenkaan kannattaisi alkaa lietsomaan vihaa ja hysteriaa. On myöskin naurettavaa alkaa jakamaan ihmisiä koiran vuoksi parempiin ja huonompiin ihmisiin. Itseäni ottaa tällainen suunnattomasti päähän.

Minä ymmärsin tekstin varsin mainiosti. Olen sitä mieltä, että lainsäädännöllä suomessa pitää tehdä kielletyksi omistaa tietyntyyppisiä ja rotuisia koiria. Listat kielletyille roduille voidaan kopioida vaikkapa juuri tanskasta. Briteillä myöskin varmasti kattava lista kielletyistä roduista. Toivottavasti asia lähtisi etenemään.

Oman maan rotuja ei tulla kieltämään. Englanti ei kiellä staffeja koskaan, koska  rotu on oman maan, eikä kyllä pidäkkään. Saksakaan ei kiellä oman maan rotuja koskaan, esim. rotikat, vaikka purematapauksia ollut paljon siellä rotikoilla. Tanskalla eri tilanne, kun niillä ei ole munakkaita rotuja omasta takaa. Ne voi laittaa puolueettomasti sinne niitä rotukieltoja. Näin se homma vaan toimii.

Eikö englannissa ollut joillain roduilla kuonokoppapakko julkisilla paikoilla?

Pitbull, dogo argentino, fila brasileiro. 

Vierailija
329/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista tietää, mikä on perimmäinen syy esim. staffin ottamiselle. Koiralla ei ole mitään hyödyllisiä käyttöominaisuuksia, sen kanssa ei kukaan tunnu harrastavan juuri mitään (tyyliin agilityä tai no, mitään muutakaan). Seurakoiraksi se on suhteellisen kovapäinen koulutettava. Rakenne ei ole terveimmästä päästä ja talvella ne tarvitsevat takkia päälleen. Ko. koiran ottaminen ei ole siis millään tavalla järjellä perusteltavissa, kun vilkkaita, lapsirakkaita seurakoiria on sellaisiakin jotka ei palele, eikä omaa tappopurentaa.

Minulla on sellainen ikävä tunne, että monet staffin tms. omistajat kuitenkin salaa nauttivat siitä "tappajakoiran" maineesta. Parhaalla ystävälläni on staffi ja on vaikea ymmärtää miksi hän muuten olisi ottanut niin perin epäkäytännöllisen koiran.

Samaa näkee toisinaan sakemannin tai rotikan omistajilla: ylpeillään sillä, että "meille ei kannata murtovarkaiden tulla".

Minä ylpeilen mieluummin sillä että jos meille tulisi murtovaras, koirani luultavasti nuolisi sen naaman märäksi ja kerjäisi sitten ruokaa (koiramme on rotunsa edustajaksi aivan poikkeuksellisen ihmisrakas). Kaupungissa kun asuu, on mukavaa olla suhteellisen varma siitä, että koira rakastaa kaikkia ihmisiä ja sietää valtaosan muista koirista. Se tekee elämästä paljon helpompaa. Kuten sekin, että koiran ulkonäkö saa 99 % ihmisistä aikaan reaktion: "Voi, miten kaunis koira!" 

Bonuksena se, että koiramme on perinteistä pohjoismaalaista rotua ja koiran näköinen eikä mikään degeneroitunut ylijalostettu koiran irvikuva.

Vierailija
330/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vain jaksanu joka kerta kirjoittaa koko pötköä joten lyhensin sen pitbullmixiksi. Ette tekään ole sen parempia kuin muutkaan. Kertoo aika paljon teistä itsestänne kuin yhdestäkää koirasta kuinka muita haukutte täällä. Ja ennen päätöstä otin selvää roduista joita koirani kantaa.

Anteeksi siitä että sivistin itseäni asian suhteen, olinpas minä typerä kun otin asioista selvää ja otin selvää myös kasvattajalta koirasta 😨

Eihän niin kukaan normaali-ihminen tee!!

Ja anteeksi lyhennyksestä koskien koirani rotua. Onhan se pitkä sana 😂

Kirjotit aluksi yksiselitteisesti useamassa viestissä että sinulla on pitbull/staffi-mix. Sitten kun kävi ilmi, että olet staffisi kanssa täysin pihalla, vaihdoit mixin toisen rodun americanbulldogiksi. Sori vaan, mutta americanbulldog ei todellakaan lyhenny staffiksi. En tiedä onko sulla edes koiraa, vai siirrytkö heti patologiseen valehteleuun jos jäät kiinni housut kintuissa, joka tapauksessa just tällaisten omistajien takia kaduilla kävelevät seurakoirarotujen omistajat on kusessa.

Vierailija
331/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa vain antaisitte jokaisen ihan itse valita koiransa. Voihan se maailman kilteinkin koira saada kohtauksen ja käydä kimppuun yllättäen.

T. Pitbullmix ja omistaja ❤

Eikö tämä päde sinun pitbullmixiisi? Kyse on juuri tästä, että yksikään koira ei ole täysin riskitön ja sen takia niitä koiria ei pitäisi olla, joilla on ominaisuudet vakavaan fyysiseen vammauttamiseen ja tappamiseen.

Vierailija
332/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisen omistajan laiminlyöntien ja käytöksen vuoksi koiran sos.taidot ovat huonot. Mitä ette ymmärtäneet tässä?

Pitääkö muuten terve ja fiksu koira lopettaa sen tähden että sen lähtökohdat olivat huonot? Ja että muutoin pystytään sitä kouluttamaan ja pitämään kurissa, aiheuttamatta ongelmia muille?

Vierailija
333/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista tietää, mikä on perimmäinen syy esim. staffin ottamiselle. Koiralla ei ole mitään hyödyllisiä käyttöominaisuuksia, sen kanssa ei kukaan tunnu harrastavan juuri mitään (tyyliin agilityä tai no, mitään muutakaan). Seurakoiraksi se on suhteellisen kovapäinen koulutettava. Rakenne ei ole terveimmästä päästä ja talvella ne tarvitsevat takkia päälleen. Ko. koiran ottaminen ei ole siis millään tavalla järjellä perusteltavissa, kun vilkkaita, lapsirakkaita seurakoiria on sellaisiakin jotka ei palele, eikä omaa tappopurentaa.

Minulla on sellainen ikävä tunne, että monet staffin tms. omistajat kuitenkin salaa nauttivat siitä "tappajakoiran" maineesta. Parhaalla ystävälläni on staffi ja on vaikea ymmärtää miksi hän muuten olisi ottanut niin perin epäkäytännöllisen koiran.

Samaa näkee toisinaan sakemannin tai rotikan omistajilla: ylpeillään sillä, että "meille ei kannata murtovarkaiden tulla".

Minä ylpeilen mieluummin sillä että jos meille tulisi murtovaras, koirani luultavasti nuolisi sen naaman märäksi ja kerjäisi sitten ruokaa (koiramme on rotunsa edustajaksi aivan poikkeuksellisen ihmisrakas). Kaupungissa kun asuu, on mukavaa olla suhteellisen varma siitä, että koira rakastaa kaikkia ihmisiä ja sietää valtaosan muista koirista. Se tekee elämästä paljon helpompaa. Kuten sekin, että koiran ulkonäkö saa 99 % ihmisistä aikaan reaktion: "Voi, miten kaunis koira!" 

Bonuksena se, että koiramme on perinteistä pohjoismaalaista rotua ja koiran näköinen eikä mikään degeneroitunut ylijalostettu koiran irvikuva.

Miksi toiset ajaa harrikalla ja toisille kelpaa suzuki?

Vierailija
334/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sanonu sitä staffiksi missää vaiheessa. Sekoitatte mut ny johonki toiseen 😂 ja lyhensin sen ku se on niin pitkä pötkö kirjoittaa, ymmärsittekö? Ja kyllä jo ennen koiran hankintaa otin selvää kaiken mahdollisen. Alkaa ratakiskot loppua jo kesken 😂

Todennäköisemmin moni kuolee Suomessa auto-onnettomuudessa kuin koiran puremaan 😒

Vierailija
335/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän kukaan taistelukoiran omistaja ei halua kommentoida sitä, että nämä koirat ovat lähes yksinomaan vastuussa vakavista ja kuolemaanjohtavista ihmisiin kohdistuvista hyökkäyksistä? Aina sama lässytys siitä, miten "koira kuin koira on vaarallinen jos se pilataan", mutta tappotilastoista ja selkeästä datasta ollaan ihan hissun kissun eikä oteta kantaa. Kyse EI ole siitä, että näistä koirista vain uutisoitaisiin eniten, vaan siitä, että ne ovat päävastuussa ihmisten tappamisessa ja vakavassa vahingoittamisessa. Piste.

Tässä aika hyvää asiaa ja karuja linkkejä koostettuna näihin rotuihin liittyen:

http://koirarodut.suntuubi.com/?cat=93

Ja ne kasvattajatkaan eivät välttämättä ole erityisen vastuullisia. Tuolta löytyy mm. linkki dokumenttiin suomalaisista pitbull-kasvattajista, jotka harrastivat koirillaan koiratappeluita...

Vierailija
336/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole sanonu sitä staffiksi missää vaiheessa. Sekoitatte mut ny johonki toiseen 😂 ja lyhensin sen ku se on niin pitkä pötkö kirjoittaa, ymmärsittekö? Ja kyllä jo ennen koiran hankintaa otin selvää kaiken mahdollisen. Alkaa ratakiskot loppua jo kesken 😂

Todennäköisemmin moni kuolee Suomessa auto-onnettomuudessa kuin koiran puremaan 😒

No miksi sitten kirjoitat tuolla että korjaus, koirani onkin pitbull / american bulldog mix 😃😃😃? Ei hemmetti mikä tyyppi! Kuin kaikkien pahimpien munanjatkekoiranomistajien karikatyyri.

Vierailija
337/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makuasia, sano Musti kun muniaan nuoli.

Vierailija
338/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko listata yhteiskunnallisesti merkittäviä henkilöitä, joilla on esim. Staffi? Varmasti joltain muiltakin kyseisiä koiria löytyy, kuin työläisiltä ja hampuuseilta.

No sinunkin kaltainen saasta on maailmaan pukattu kuitenkin. Kekkosella oli venäjänvinttikoira. 

Tämä saasta tienaa vuodessa riittävästi asuakseen uudessa 350 neliön lukaalissa pääkaupunkiseudulla pienen koiransa kanssa. En vain ymmärrä miten vinttikoira liittyy tähän kaikkeen?

Säälin kyllä henkilöitä, jotka eivät osaa muuta kuin solvata toisia ihmisiä. Olet varmasti tämän lisäksi väkivaltainen, käytätkö huumeita? Niistä kannattaa pysyä erossa.

Hienoa. Piti tulla sitten kertomaan kuinka loistava olet ja asut suuressa lukaalissa pienen koirasi kanssa. Elätkö myös jetset elämää ja käytätkö kokaiinia sitten? Onko pikkukoirasi kuitenkin kouluttamaton räksy joka haukkuu ja murisee kaikille vastaantuleville koirille? On niin tavattoman yleistä. No ompahan kusi ainakin kivasti kiehahtanut hattuun sulla.

Hanki vaikka työpaikka niin saat sisältöä elämääsi. :D

Vierailija
339/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makuasia, sano Musti kun muniaan nuoli.

Makuasia, sano Musti kun naapurinkakara puremaansa kuoli.

Vierailija
340/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi kieltää, vittu täs maas on tehty niin paljon turhia lakeja. Miten uskot että, asia paranee, se että saat kävellä rauhas tuol ulkona. Suuremmalla todennäköisyydellä kaadut ja lyöt pääs ku joudut koiran hyökkäyksen uhriks. Tollanen laki ei tuu ikinä menee läpi. Mites meinasit et toimitaan jos on silloin " kielletty koira" :D

Se koira lopetetaan. Näin käsittääkseni tehdään muuallakin. Vittu :)

Joo no pnneks niin ei tuu tapahtuu, mun puolesta pelkää ihan rauhas. Oma on ongelmas pään sisällä.