Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oma koira tappoi miehen kesken BBC:n televisiohaastattelun

Vierailija
29.03.2017 |

Staffi taas asialla. Näitä on sattunut Suomessakin. Kummallista ettei ko. koirarotua kielletä. Tappelukoiriksi jalostettu.

Kommentit (547)

Vierailija
301/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brad Pitilläkin on ollut pitti. On sekin varmaan semmoinen hirvee wt. Äänestäis varmaan persujakin jos vois.

Vierailija
302/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten staffi liittyy mitenkää siihen kuinka hyvin omistaja on itse kouluttautunut. Jos tollasta pystyy väittää niin mun mielestä lippu suljetulle olis kyllä enemmän kuin hyvä asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko listata yhteiskunnallisesti merkittäviä henkilöitä, joilla on esim. Staffi? Varmasti joltain muiltakin kyseisiä koiria löytyy, kuin työläisiltä ja hampuuseilta.

No sinunkin kaltainen saasta on maailmaan pukattu kuitenkin. Kekkosella oli venäjänvinttikoira. 

Tämä saasta tienaa vuodessa riittävästi asuakseen uudessa 350 neliön lukaalissa pääkaupunkiseudulla pienen koiransa kanssa. En vain ymmärrä miten vinttikoira liittyy tähän kaikkeen?

Säälin kyllä henkilöitä, jotka eivät osaa muuta kuin solvata toisia ihmisiä. Olet varmasti tämän lisäksi väkivaltainen, käytätkö huumeita? Niistä kannattaa pysyä erossa.

Hienoa. Piti tulla sitten kertomaan kuinka loistava olet ja asut suuressa lukaalissa pienen koirasi kanssa. Elätkö myös jetset elämää ja käytätkö kokaiinia sitten? Onko pikkukoirasi kuitenkin kouluttamaton räksy joka haukkuu ja murisee kaikille vastaantuleville koirille? On niin tavattoman yleistä. No ompahan kusi ainakin kivasti kiehahtanut hattuun sulla.

3 vuotta olen kävelyttänyt sitä kaupungilla, kerran taisi haukahtaa koiralle, joka murisi hampaat irvessä ja yritti käydä päälle. Lopetti kun kielsin. Mistä päättelet, että ei osaisi käyttäytyä?

Ihan siitä syystä kun pikkukoirat ovat yleensä niitä "vapaan kasvatuksen" saaneita ja kaikista aggressiivisimpia, jolta saa hammasta kaikista helpoiten, that´s  why.

Vierailija
304/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaskisaarelainen kirjoitti:

Brad Pitilläkin on ollut pitti. On sekin varmaan semmoinen hirvee wt. Äänestäis varmaan persujakin jos vois.

No se ei kyllä ole mikään ruudinkeksijä, tämä on ihan yleisessä tiedossa oleva juttu.

Vierailija
305/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma kyseisissä pitt-roduissa on, että niitä ottavat sellaiset ihmiset, jotka eivät ymmärrä koirien kasvatuksesta ja sielunelämästä paljoakaan. Koira jolla on geneettinen mahdollisuus kehittyä tappajaksi, vaatii ehdottomasti osaavan kasvatuksen ja elinympäristön. Sillä mikäli koiran elämässä on aggressiivisuutta ja hyökkäävyyttä provosoivia tekijöitä, ympäristö "sytyttää" kyseiset geenit toimintaan ja koirasta tulee arvaamaton ja vaarallinen, ihan kuten tapahtuu ihmisilläkin. Purematilastoissa on laaja skaala eri rotuja edustettuina ja muita kuin vakavia tai kuollettavia vahinkoja saa aikaan rotu kuin rotu, mutta harva rotu saa aikuisen ihmisen hengiltä (lasten tappaminen onnistuukin sitten usemmalta).  Amerikassa 65% kuolemaan johtaneissa puremisissa koira on ollut pittbull-tyyppinen (sisältäen eri staffit). 

Osa pitt-rotujen omistajista on fiksua ja koirastaan huolehtivaa väkeä, mutta sitten on ikävä kyllä paljon niitäkin, jotka eivät tajua koirista paljoakaan ja jotka vähät välittävät muiden koirien turvallisuudesta, oman koiran annetaan ja ehkä toivotaankin aiheuttavan pelkoa muissa. Esimerkiksi Helsingin Malmilla näkyi viime viikolla pittbulli juoppo/sekakäyttäjäporukassa, sääliksi kävi koiraa. Omalla asuinseudulla taas on parikin oikein asiallista pittien omistajaa, toisen tiedän olevan korkeakoulutettu tiedoksi niille, jotka epäilevät kyseisiä rotuja suosivan vain wt:t. 

Aivan. Ainoastaan korkeakoulutettu pystyy pitäämään tollaisia rotuja, muut on pelkkää paskaa.

Turha yleistää. Eivät kaikki ole paskaa, vain sinä wt-mielipiteinesi.

Vierailija
306/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko listata yhteiskunnallisesti merkittäviä henkilöitä, joilla on esim. Staffi? Varmasti joltain muiltakin kyseisiä koiria löytyy, kuin työläisiltä ja hampuuseilta.

No sinunkin kaltainen saasta on maailmaan pukattu kuitenkin. Kekkosella oli venäjänvinttikoira. 

Tämä saasta tienaa vuodessa riittävästi asuakseen uudessa 350 neliön lukaalissa pääkaupunkiseudulla pienen koiransa kanssa. En vain ymmärrä miten vinttikoira liittyy tähän kaikkeen?

Säälin kyllä henkilöitä, jotka eivät osaa muuta kuin solvata toisia ihmisiä. Olet varmasti tämän lisäksi väkivaltainen, käytätkö huumeita? Niistä kannattaa pysyä erossa.

Hienoa. Piti tulla sitten kertomaan kuinka loistava olet ja asut suuressa lukaalissa pienen koirasi kanssa. Elätkö myös jetset elämää ja käytätkö kokaiinia sitten? Onko pikkukoirasi kuitenkin kouluttamaton räksy joka haukkuu ja murisee kaikille vastaantuleville koirille? On niin tavattoman yleistä. No ompahan kusi ainakin kivasti kiehahtanut hattuun sulla.

3 vuotta olen kävelyttänyt sitä kaupungilla, kerran taisi haukahtaa koiralle, joka murisi hampaat irvessä ja yritti käydä päälle. Lopetti kun kielsin. Mistä päättelet, että ei osaisi käyttäytyä?

Ihan siitä syystä kun pikkukoirat ovat yleensä niitä "vapaan kasvatuksen" saaneita ja kaikista aggressiivisimpia, jolta saa hammasta kaikista helpoiten, that´s  why.

Hyvin se yleistäminen sinultakin sujuu. Kannattaako toisia syyttää siitä, mihin myös itse syyllistyy?

Koirassani on se hyvä puoli, että halutessaan se ei ainakaan pysty tappamaan minua tai ketään ulkopuolista, ei edes toista koiraa.

Vierailija
307/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten staffi liittyy mitenkää siihen kuinka hyvin omistaja on itse kouluttautunut. Jos tollasta pystyy väittää niin mun mielestä lippu suljetulle olis kyllä enemmän kuin hyvä asia.

No kuvitteellisesta paremmuudesta ja pätemisen tarpeesta se johtuu. Me täydelliset ja nämä ali-ihmiset.

Vierailija
308/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ei videolinkkiä olekaan annettu, joten juttu on varmaankin porvoosta, niin pakko sanoa, että staffi ei ole taistelurotu, vaan suojelukoira. Vissi ero. Toiset on jalostettu tappelemaan toisiaan vastaan, toiset puolustamaan ihmisiään vieraiden hyökkäyksiltä.

Juupa juu. :'D Tässä sinulle vähän faktoja:

"Rotu kehitettiin alun perin 1800-luvulla Englannissa koirataisteluita varten. Se syntyi lisäämällä bulldoggiin terrieriverta. Lopputuloksena saatiin yhdistettyä bulldogin voima, sitkeys ja peräänantamattomuus sekä terrierin nopeus ja ketteryys."

"Vahtikoiraksi rotu sopii korkeintaan vain uskottavan ulkonäkönsä puolesta. Toisiin koiriin staffi ei yleensä suhtaudu yhtä suopeasti kuin ihmisiin, joten pentuajan sosiaalistaminen on tehtävä huolella, kuten toki jokaisen rodun kohdalla."

Sitä päivää odotellessa kun staffi nähdään suojelussa. :'D Saa toki linkata jos tietää tällaisen staffin.

Vierailija
309/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ei videolinkkiä olekaan annettu, joten juttu on varmaankin porvoosta, niin pakko sanoa, että staffi ei ole taistelurotu, vaan suojelukoira. Vissi ero. Toiset on jalostettu tappelemaan toisiaan vastaan, toiset puolustamaan ihmisiään vieraiden hyökkäyksiltä.

"Rotu kehitettiin alun perin 1800-luvulla Englannissa koirataisteluita varten. Se syntyi lisäämällä bulldoggiin terrieriverta. Lopputuloksena saatiin yhdistettyä bulldogin voima, sitkeys ja peräänantamattomuus sekä terrierin nopeus ja ketteryys."

"Vahtikoiraksi rotu sopii korkeintaan vain uskottavan ulkonäkönsä puolesta. Toisiin koiriin staffi ei yleensä suhtaudu yhtä suopeasti kuin ihmisiin, joten pentuajan sosiaalistaminen on tehtävä huolella, kuten toki jokaisen rodun kohdalla."

Sitä päivää odotellessa kun staffi nähdään suojelussa. :'D Saa toki linkata jos tietää tällaisen staffin.

Ei voi kuin ihmetellä valehteliko tuo staffia suojelukoiraksi väittävä tahallaan vai tietämättömyyttään. En osaa päättää kumpi on huonompi vaihtoehto, jos kyseessä on staffin omistaja.

Vierailija
310/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuvitteellisesta paremmuudesta ja pätemisen tarpeesta se johtuu. Me täydelliset ja nämä ali-ihmiset.

Luulisin sen liittyvän riskien hallintaan. Älykäs ihminen osaa punnita esimerkiksi koiran hankinnan yhteydessä, onko lemmikistä kenties vaaraa itselle tai muille ja tekee päätöksensä näihin seikkoihin perustuen.

Vierailija
311/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko nämä "asiantuntijat" ikinä käyneet bull-rotujen kasvattajilla?

Kun noin hyvin tietävät kaikesta kaiken Hieman kyllä epäilen asiaa. 😉

Mitäpä jos vain kukin omistaa sellaisen koiran kuin itse haluaa? Sen ei pitäisi kuulua kenellekään av-mammalle jolla on liikaa aikaa olla netissä ja avautua omasta vihastaan yhtenään palstoilla.

Onko henk.koht. kokemusta bull-rodun kohtaamisesta?

Onko kukaan vihaaja ikinä kohdannut bull-rotuista koiraa missään?

Vai perustuuko kaikki "oma" käsitys siihen mitä media kirjoittaa?

Tähän tulee alapeukkuja, mutta "asiantuntijat" eivät osaa kysymyksiin vastata, koska eivät osaa vastata niihin. Se on tullut huomatuksi tässä ketjussa.

Ja miksi alapeukkuja kun en kuulu "roskaväkeen" vaikka omistankin pitbullmixin ja tiedän että riskejä on ja osataan konfliktien syntymistä estää. Luonteen tuntien en vie sitä koirapuistoon, en siskoni tykö koska ei tule toimeen kahden kovapäisen terrierin kanssa, me väistämme muita ja annamme lenkillä muille tilaa. Koiran sosiaaliset taidot ovat edellisen omistajan pilaamat joten emme ota riskejä että jotain tapahtuisi. Jos ei joku av-mamma vihoissaan ymmärrä lukemaansa, se olkoon hänen ongelmansa. Muuten on hyväkäytöksinen, ihmisystävällinen, terve ja iloinen koira. Ja ihan vain perhekoira, ei pillunkiristin/munanjatke. Otettiin se meille koska näin estimme sen päätymisen huonoihin käsiin ja kiertokoiraksi.

Jospa vain antaisitte jokaisen ihan itse valita koiransa. Voihan se maailman kilteinkin koira saada kohtauksen ja käydä kimppuun yllättäen.

Menkää ihan oikeasti "asiantuntijat" käymään kasvattajilla ennen kuin teette lehtikirjoituksien perusteella mitää johtopäätöksiä. Siksi bull-roduista kirjoitetaan enemmän koska niillä saadaan enemmän lukijoita kuin muilla roduilla.

Yläpeukku jos luitte koko juttuni ja ymmärsitte sanomani. Ne alapeukuttaa jotka eivät ymmärtäneet lukemaansa.

Mukavaa kesän odotusta kaikille kumminkin.

T. Pitbullmix ja omistaja ❤

Aika raju väite!

Ymmärrän lukemani, mutta alapeukutan tekstisi, sillä minusta on väärin, että muut ihmiset joutuvat pelkäämään lastensa ja koiriensa hengen puolesta vain sen vuoksi, että sinulla tulee olla oikeus pitää sellaista koiraa kuin itse haluat, eli hengenvaarallista koiraa.

Ette itse koskaan myönnä, että koiranne ovat oikeasti hengenvaarallisia! Te olette itse niitä parhaita asiantuntijoita ja osaatte toimia oikein! Mitäs se raskaana ollut nainen, jonka elämäntehtävä oli puolustaa näitä rotuja? Koiransa tappamana pilvenreunalla.

Miksi nämä rodut on esim. Tanskassa kielletty, jos niistä ei ole mitään vaaraa? Median myllytyksen vuoksi? Ihmisten ajojahdin?! Hohhoijaa..

Vierailija
312/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän lukemani, mutta alapeukutan tekstisi, sillä minusta on väärin, että muut ihmiset joutuvat pelkäämään lastensa ja koiriensa hengen puolesta vain sen vuoksi, että sinulla tulee olla oikeus pitää sellaista koiraa kuin itse haluat, eli hengenvaarallista koiraa.

Ette itse koskaan myönnä, että koiranne ovat oikeasti hengenvaarallisia! Te olette itse niitä parhaita asiantuntijoita ja osaatte toimia oikein! Mitäs se raskaana ollut nainen, jonka elämäntehtävä oli puolustaa näitä rotuja? Koiransa tappamana pilvenreunalla.

Miksi nämä rodut on esim. Tanskassa kielletty, jos niistä ei ole mitään vaaraa? Median myllytyksen vuoksi? Ihmisten ajojahdin?! Hohhoijaa..[/quote]

En kyllä ymmärrä tota sun tekstiä tossa. Voi hellanlettas sentää, eiköhän jokainen saa ottaa sellaisen koiran kuin itse haluaa. Kunhan vain pitää koirastaan hyvää huolta ja kouluttaa sitä. Koskaanhan ei mistään koirasta voi olla varma tuleeko joskus jotain ongelmaa, esim. Sairauden vuoksi. Tämä pätee kaikkiin koiriin ja se on valitettavaa jos näin käy. Mielestäni ei kuitenkaan kannattaisi alkaa lietsomaan vihaa ja hysteriaa. On myöskin naurettavaa alkaa jakamaan ihmisiä koiran vuoksi parempiin ja huonompiin ihmisiin. Itseäni ottaa tällainen suunnattomasti päähän.

Vierailija
313/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisin sen liittyvän riskien hallintaan. Älykäs ihminen osaa punnita esimerkiksi koiran hankinnan yhteydessä, onko lemmikistä kenties vaaraa itselle tai muille ja tekee päätöksensä näihin seikkoihin perustuen.

Tyyppi ei sitten ollutkaan wt, vaan pari maistetutkintoakin takana. Ketäs nyt sitten pitäis haukkua?

Vierailija
314/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä vähätellä koiran tappokykyä koon perusteella. On evidenssiä, että jopa pomeranian (kääpiöpystykorva) on tappanut ihmisen, pienen vauvan. Samoin hengen lapselta on saanut labradorinnoutajan (selvä lasten- ja eläintesuojelutapaus, teiniäiti jättänyt vauvan sitteriin 6:ksi tunniksi valvomatta ja samassa tilassa koiranpentu, jota ei oltu ruokittu moneen päivään). Myös mm. kultaiset noutajat ovat tappaneet ihmisiä. Mutta aivan ylivertainen edustus on pittbulleilla ja toiseksi suurin rottweilereilla, kun katsotaan mitä tahansa vuotta 2000-luvulla. 

Vierailija
315/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä rodut on esim. Tanskassa kielletty, jos niistä ei ole mitään vaaraa? Median myllytyksen vuoksi? Ihmisten ajojahdin?! Hohhoijaa..

En kyllä ymmärrä tota sun tekstiä tossa. Voi hellanlettas sentää, eiköhän jokainen saa ottaa sellaisen koiran kuin itse haluaa. Kunhan vain pitää koirastaan hyvää huolta ja kouluttaa sitä. Koskaanhan ei mistään koirasta voi olla varma tuleeko joskus jotain ongelmaa, esim. Sairauden vuoksi. Tämä pätee kaikkiin koiriin ja se on valitettavaa jos näin käy. Mielestäni ei kuitenkaan kannattaisi alkaa lietsomaan vihaa ja hysteriaa. On myöskin naurettavaa alkaa jakamaan ihmisiä koiran vuoksi parempiin ja huonompiin ihmisiin. Itseäni ottaa tällainen suunnattomasti päähän.

Minä ymmärsin tekstin varsin mainiosti. Olen sitä mieltä, että lainsäädännöllä suomessa pitää tehdä kielletyksi omistaa tietyntyyppisiä ja rotuisia koiria. Listat kielletyille roduille voidaan kopioida vaikkapa juuri tanskasta. Briteillä myöskin varmasti kattava lista kielletyistä roduista. Toivottavasti asia lähtisi etenemään.

Vierailija
316/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kuin ihmetellä valehteliko tuo staffia suojelukoiraksi väittävä tahallaan vai tietämättömyyttään. En osaa päättää kumpi on huonompi vaihtoehto, jos kyseessä on staffin omistaja.

Kävikö niin että tämä tässä ketjussa päsmäröivä staffi/pitbull-mixin omistaja ei tiennyt höykäsen pöläystä esim. staffeista ottaessaan koiran sillä perustella että se muuten joutuu kiertolaiseksi. Oli jostain saanut päähänsä että kyseessä on suojelukoira ja kirkkain silmin levitti väärää tietoaan. Tämän keskustelun kuluessa ensimmäistä kertaa luki mitä staffit oikeasti on, ja sitten vaihtuikin yhtäkkiä mixin rotu toiseen kun ymmärrys alkoi syntyä? Että tällä tietotasolla tuolla kaduilla kävelee hurttia "kavereita hankkimassa"? 

Vierailija
317/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mixin omistaja vastaa:

En ajattele noin. "Voi ei kun ei tule muiden kanssa toimeen".

Päinvastoin.

Se ei vain yksinkertaisesti tule muiden kanssa toimeen ja sillä selvä.

Tiedostamalla tämän tosiasian, en ota turhia riskejä ja vältän konfliktien syntymisen pitämällä koiraani ja muuta ympäristöä silmällä ulkoillessani.

Tämä voi olla vierasta monelle nykyään, mutta en tuijota puhelintani lenkillä ollessani 😂

Havaitsen toisen koiran ajoissa ja tällöin saan aikaa ottaa koirani tiukempaan otteeseen ja menen mahdollisimman sivuun sen kanssa, antaen muille turvavälin ja tilaa tarpeeksi mennä ohi, odotan vielä sen aikaa että ovat tarpeeksi kaukana ja omani on rauhottunut (vinkumista ja tempomista kyllä tekee muttei siten että olisi vaikeaa pitää kiinni ja samalla käskyttää sitä lopettamaan), jatkamme matkaamme normaalisti. Ja korkeintaan on omat jalat mustelmilla, mutta eipähän kukaan koe turhaa kuolemaa tai muuten loukkaannu. Mustelmat paranee ajan saatossa mutta menehtynyttä ei takaisin saa. Omalla toiminnalla pystyy vaikuttamaan asioihin jos vain haluaa niin tehdä. En tiedä millaisiin tapauksiin olette törmänneet omassa elämässänne, mutta näin minä teen ja toimin oman koirani kanssa. Ei siitä mitään tulisi jos liian läheltä päästäisin ohi menemään.

Enkä ole niin nirppanokka ettenkö voisi sitä muutamaa minuuttia ojassa seistä koirani kanssa jotta muilla on turvallista mennä meidän ohi.

Vastatkaapa viisaampina sitten;

Miksi minun pitäisi ottaa turhia riskejä koirani kanssa joka ei tule toimeen muiden kanssa lainkaan ja aiheuttaa vaaratilanne muille?

Oma vastaus; Olisin todella tyhmä ja välinpitämätön paska jos ehdoin tahdoin tekisin niin. Mutta kun en tee niin, vaan teen paljon työtä sen eteen ettei pääse tapahtumaan mitään ikävää kenellekään, ei meille, eikä muille.

Siksikö että saataisiin lisää ikäviä lehtijuttuja jotta pätevät asiantuntijat pääsevät palstoilla päsmäröimään?

Oma vastaus; Asia varmaan menee teidän pikku päissänne näin. Todellisuudessa moni vastuunsa kantava, täysikärkinen ihminen toimii siten ettei konflikteja pääsisi syntymään.

On näemmä suuri vääryys olla muut huomioon ottava, riskit tiedostava, muille tilaa antava ja turhia riskejä välttävä pitbull/americanbulldogmixin omistaja. Harmillista kun monella on lukemisen ymmärtämisessä vaikeaa 😕

Vierailija
318/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyyppi ei sitten ollutkaan wt, vaan pari maistetutkintoakin takana. Ketäs nyt sitten pitäis haukkua?

Jos luet taaksepäin ketjua, huomaat monen keskustelijan kielenkäytön olevan varsin alatyylistä. Nämä kirjoittelijat itse saivat keskustelun kääntymään tälle wt/kouluttautumaton linjalle.

Vierailija
319/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi kieltää, vittu täs maas on tehty niin paljon turhia lakeja. Miten uskot että, asia paranee, se että saat kävellä rauhas tuol ulkona. Suuremmalla todennäköisyydellä kaadut ja lyöt pääs ku joudut koiran hyökkäyksen uhriks. Tollanen laki ei tuu ikinä menee läpi. Mites meinasit et toimitaan jos on silloin " kielletty koira" :D

Vierailija
320/547 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärsin tekstin varsin mainiosti. Olen sitä mieltä, että lainsäädännöllä suomessa pitää tehdä kielletyksi omistaa tietyntyyppisiä ja rotuisia koiria. Listat kielletyille roduille voidaan kopioida vaikkapa juuri tanskasta. Briteillä myöskin varmasti kattava lista kielletyistä roduista. Toivottavasti asia lähtisi etenemään.

Oman maan rotuja ei tulla kieltämään. Englanti ei kiellä staffeja koskaan, koska  rotu on oman maan, eikä kyllä pidäkkään. Saksakaan ei kiellä oman maan rotuja koskaan, esim. rotikat, vaikka purematapauksia ollut paljon siellä rotikoilla. Tanskalla eri tilanne, kun niillä ei ole munakkaita rotuja omasta takaa. Ne voi laittaa puolueettomasti sinne niitä rotukieltoja. Näin se homma vaan toimii.