Miten päästä laihduttamisessa alkuun?
Nyt on paino niin korkealla, että enää en anna sen yhtään nousta, laskea sen pitäisi. Kaikki suklaata muistuttavakin koituu mun ruokavalioiden kohtaloksi.
Miten eroon suklaasta ja pysyvästi, toki myös muista epäterveellisistä syömisistä?
Kaikki vinkit laihduttamisen tueksi otetaan vastaan!
Kiitoksia!
Kommentit (23)
Mieti ensin, mikä mahtaa olla se ruoka, jolla pysyt kylläisenä pienellä määrällä ja mitä haluat syödä. Sen voin sanoa, että ainakaan se ei ole kevyt-ruoka eikä mikään, mikä maistuu sinusta pahalta.
Miljoonannen kerran: Unohda se laihdutus ja muuta niitä ruokailutottumuksiasi ja suklaan sekä herkkujen syöntiäsi, muuten ei paino putoa PYSYVÄSTI! Ja jos saatkin painoa pois, nautit kohta elämästäsi tuplasti rehevämpänä, kun pääset entisiin mittoihisi. Ahmit ja turpoat!
Nyt vaan päätös ja muutos. Ruokaa saa syödä, kunhan suunnittelet etukäteen sen mitä syöt. Jopa makeitakin saa ottaa, mutta maltilla ja vain vähän. Jos ei itsehillintä riitä, niin ei sitten ollenkaan.
Pienennä annoskoot ja lisää kasviksia, juureksia ja hedelmiä, sekä marjoja. Mulla auttoi marjakeitto ja siihen sekoittimella paljon marjoja. Ison kannullisen kun hörppäsin, ei ihan heti ollut nälkä. Puuro on myös hyvää, ja voit jättää leivän pois. Samoin ne höttömakaronit, spagetit, perunat ja riisit. Pizzan sijasta vaikka pala ruisleipää ja päälle tomaattia, vähärasvaista jauhelihaa tai tonnikalaa, ripaus juustoraastetta ja mikroon.
Mä söin paistettuja munia ja sosekeittoja. Ja lotkutin vettä kuin hevonen. Niin lähti monta kymmentä kiloa ja grammaakaan ei ole takaisin tullut. Itse asiassa kilo, pari taas pudonnut, tarkoituksella. Ollaan kaikki erilaisia, joten on löydettävä kunkin se oikea tapa, mutta ei tämä hullummin mennyt, eikä koskaan ollut nälkä. Harmittaa kun en aiemmin älynnyt tehdä itselleni hyvää. "Huomenna sitten, ja taas huomenna".... Tarmoa sulle aloitukseen! Älä lannistu!!
jättää ne suklaat sinne kauppaan niin ei tarvitse kotona kärvistellä.
Kiitos kolmonen tsemppaavasta viestistä! Haluaisin, että paino tippuisi tosi nopeaa aluksi, jotta saisi sitä inspiraatiota alkuun. Miten pudottaa painoa nopeasti aluksi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Tai ostaa suklaalevyn sijasta sen pienimmän tarjolla olevan namun. Tikkari on hyvä ihan helvetillisimpään himoon. Ja voi valita monista mauista. Salmiakilla talttuu aika hyvin. -3
Pitää varmaan pistää mies ruokaostoksille 😊. Sitten olen kyllä hänelle pahalla päällä, kun hän ei tuo minulle suklaata 😆.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kolmonen tsemppaavasta viestistä! Haluaisin, että paino tippuisi tosi nopeaa aluksi, jotta saisi sitä inspiraatiota alkuun. Miten pudottaa painoa nopeasti aluksi?
Ap
Kiitos itsellesi! En ole nopealla lähdöllä aloittanut, joten en tiedä, mutta olen noista Nutraajista kuullut, että paino vaan putoaa. Siis vaan kuullut, en tiedä miten heille on loppujen lopuksi käynyt :) En kyllä itse usko näihin poppajuttuihin...mutta kuten sanottu, jokainen tyylillään :)
Odotellaan tietävien vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Unohda nopea laihdutus tarkoituksella edes aluksi, jos haluat pysyviä tuloksia. Loppujen lopuksi keho on se, joka määrää tahdin. Välillä tulee jopa kausia kun paino junnaa paikoillaan, kroppa pitää silloin vähän taukoa.
Ei pelkällä suklaalla liho koska tuskin kukaan normaalijärkinen sitä vetää joka päivä ämpärikaupalla.
Saat yksinkertaisesti liikaa kaloreita kulutukseen nähden ja ihan sama mistä ne kalorit tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Tai ostaa suklaalevyn sijasta sen pienimmän tarjolla olevan namun. Tikkari on hyvä ihan helvetillisimpään himoon. Ja voi valita monista mauista. Salmiakilla talttuu aika hyvin. -3
Järkevämpää on päästä siitä himosta eroon kuin kärvistellä karkkihyllyllä.
Sen jälkeen kun loppuu puheet laihduttamisesta, alkaa teot.
Et taida ihan olla siellä vielä?
On myös raakasuklaata, jo sen nuuhkiminen auttaa
kun taistelee mielitekoja vastaan 10min. se menee ohi. jos annat periksi, himo vahvistuu
Vierailija kirjoitti:
Ei pelkällä suklaalla liho koska tuskin kukaan normaalijärkinen sitä vetää joka päivä ämpärikaupalla.
Saat yksinkertaisesti liikaa kaloreita kulutukseen nähden ja ihan sama mistä ne kalorit tulee.
Ei todellakaan ole väliä, mistä kalorit tulee.
Minä lihon kun alan syödä terveellisesti. Syön terveellistä ruokaa ihan liikaa koska en tule siitä niin kylläiseksi kuin epäterveellisestä ruuasta.
Jos kompastuskivesi on suklaa jätä se kokonaan pois. Voit korvata sen tuoksuvalla yrttiteellä. Syö kuitua ja proteiinia jotka pitää kylläisinä mutta sellaisia joista tykkäät ja joita et joudu syömään hampaat irvessä. Pahimpaan suklaanhimoon Optionsilla on hyviä kaskaojauheita tai osta pieni pala 70% tummaa suklaata. Itse laihdutan toista kertaa vakavasti ja tykkään vähärasvaisista kolmiojuustoista jotka on kermaisen pehmeitä mutta vain 30 kaloria per kolmio. Pidän myös vettä aina lähettyvillä etten syö janoon. Jääkaapissa on rapeita vihanneksia joita rouskutan jos tulee sipsihimo.
Vierailija kirjoitti:
Sen jälkeen kun loppuu puheet laihduttamisesta, alkaa teot.
Et taida ihan olla siellä vielä?
On myös raakasuklaata, jo sen nuuhkiminen auttaa
kun taistelee mielitekoja vastaan 10min. se menee ohi. jos annat periksi, himo vahvistuu
Tosin se raakasuklaa kannattaa kyllä syödäkin.
1.) Älä syö herkkuja
2.) Liiku runsaasti
Näillä ohjeilla et voi epäonnistua.
☭ 7217 ☭
Vierailija kirjoitti:
Normaali järki on kaukana, kun ruvataan ahmimaan. Ja todella runsaasti ylipainoisella sokerisyöpöllä saattaa mennä useampikin levy tuosta noin vaan. Sen suklaalevyn kaloreilla saa paljon terveellistä syötävää. Ja suklaata voi hieman jälkkäriksi ottaa, kunhan on ensin päässyt sinne normaalijärkisten ruokailutottumuksiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Minä lihon kun alan syödä terveellisesti. Syön terveellistä ruokaa ihan liikaa koska en tule siitä niin kylläiseksi kuin epäterveellisestä ruuasta.
Terveellinen ruoka pitää kylläisenä. Sulla taitaa olla terveellisestä väärä käsitys, se ei tarkoita välttämättä vähäkalorista.
Tuossa oli monia tekosyitä, se ei enteile hyvää...
On valittava kumpaa haluat enemmän, herkutella vai olla hoikka.
Vedenjuonnissa on taikaa. Lasillinen tunnissa on hyvä tahti. Se poistaa kuona-aineita ja myös täyttää.
Heti aamulla tyhjään vatsaan lasillinen.
Mitä enemmän ylimääräistä on, sen nopeammin se suhteessa palaa kuin normaalipainoisella.
Liikunnalla pieni osuus laihduttamisessa. Se mitä syö pääosassa. Tai siis se mitä ei syö :)
Up