Ketä Turussa kannattaisi äänestää?
Tällä kertaa tuntuu, etten todellakaan tiedä. Olen monissa asioissa arvokonservatiivi ja hyvinvointivaltion kannattaja. En ole kuitenkaan kansallismielisellä tavalla arvokonservatiivinen ja kannatan hyvinvointivaltion lisäksi muutenkin pehmeitä arvoja. Varsinkin lasten, nuorten ja vanhusten asiat ovat mielestäni tärkeitä sekä kulttuuri ja sivistys. Köyhien asia ja eriarvoistuminen harmittavat.
Vastustan korruptiota, joka kotikaupungissani on ilmeisesti ongelma.
Mitä puoluetta minun kannattaisi äänestää?
Kommentit (122)
Yritin juuri tehdä vaalikoneita. Hesarin oli ihan hyvä, TS:n vaalikoneesta en pitänyt, eikä se sitten lopulta edes toiminut loppuun asti.
Mahdotonta sanoa ketä, kun en asu samassa kaupungissa, mutta rajaamalla pois puolueita saatat löytää vähiten huonon vaihtoehdon. Niin minäkin aion toimia, jälleen...
Vasemmistoliitto. Oikeasti yrittävät tehdä asioille jotain, ja laittavat kampoihin kun kaupunginvaltuustossa yritetään jyrätä jotain päättömiä ideoita.
Vierailija kirjoitti:
Yritin juuri tehdä vaalikoneita. Hesarin oli ihan hyvä, TS:n vaalikoneesta en pitänyt, eikä se sitten lopulta edes toiminut loppuun asti.
Itsekään en välittänyt TS:n vaalikoneen kysymyksistä. Myös tulokset olivat ihan muuta kuin muissa vaalikoneissa. Tuntuu kuitenkin, ettei edes erilaisia vaalikoneita tekemällä löytynyt noihin kriteereihin sopivaa puoluetta.
ap
Li Andersson vaikutti vaalipuheessaan aidolta ja asioihin perehtyneeltä.
Samanlaisia arvojakanssasi.
Tai sitten ehkä joku kristillisdemokraatti.
Katso yleareenasta vaalipuheita.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistoliitto. Oikeasti yrittävät tehdä asioille jotain, ja laittavat kampoihin kun kaupunginvaltuustossa yritetään jyrätä jotain päättömiä ideoita.
Mietinkin heidän äänestämistään yhtenä vaihtoehtona. Olen tosin joiltakin osin arvoiltani vähän erilainen ja vaalikoneet ehdottivatkin heidän lisäkseen myös muita puolueita. Toisaalta kuntavaalit ovat vähän eri asia ja mm. Demarit ovat imeisesti korruptiossa mukana paikallisesti Kok:n, RKP:n ja joidenkin muiden(?) ohella. PS tökkii kun arvot menevät toisilta osin vielä enemmän ristiin. Kepua en voi äänestää nykyisen politiikkansa takia ja KD:n listalla on ujutettuna Väyrysen äärioikeistolaisia kavereita. Hankalaa.
Toisaalta köyhien asia, päiväkodit, koulut ys. on ehkä näissä minulle tärkeintä, joten kiitos ehdotuksesta, voisi harkita. Pienpuolueistakin voisi löytyä joku...
ap
Vierailija kirjoitti:
Li Andersson vaikutti vaalipuheessaan aidolta ja asioihin perehtyneeltä.
Samanlaisia arvojakanssasi.Tai sitten ehkä joku kristillisdemokraatti.
Katso yleareenasta vaalipuheita.
Nuo kaksi puoluetta olivatkin eduskuntapuolueista eniten samaa mieltä vaalikoneissa. Puolensa kummassakin.
ap
SKP. Kommunistit jyräävät kunnallisvaaleissa vaikkei muuten aatetta kannattaisikaan. Köyhien asialla -puoluekin lienee lakkautettu?
Vierailija kirjoitti:
Tauskia.
Eikö se Tauskin laulajakaveri ole ehdolla persuissa vai heivattiinko se ulos niiden rasististen lausuntojen takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tauskia.
Eikö se Tauskin laulajakaveri ole ehdolla persuissa vai heivattiinko se ulos niiden rasististen lausuntojen takia?
Janne Tulkki. Ei varmaankaan voi heivata enää, kun ehdokkaat on jo asetettu.
Jos olisi muut vaalit kyseessä niin sanoisin SDP. Mutta valitse käytännön mielipiteiden perusteella. Miten haluat kaupunkia kehitettävän?
Kannattaa muuten tarkkaan miettiä, mitä puoluetta äänestää. Itse huomasin sellaisen asian, että saatan olla jonkin puolueen edustajien kanssa samaa mieltä kunnallistasolla, mutta täysin eri mieltä kun on kyseessä eduskuntavaalit.
Noilla kriteereillä ei ole kuin yksittäisiä ehdokkaita, mutta puolueista juuri Kristilliset, Vasemmistoliitto, Sosiaalidemokraatit varmaan lähimpänä :)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuten tarkkaan miettiä, mitä puoluetta äänestää. Itse huomasin sellaisen asian, että saatan olla jonkin puolueen edustajien kanssa samaa mieltä kunnallistasolla, mutta täysin eri mieltä kun on kyseessä eduskuntavaalit.
Yleinen ilmiö - eri asiat ja ympäristö kyseessä... Europarlamenttivaaleissa varsinkin on usein ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Tauskia.
Tauski on suomen kuningas ja kuninkaan pitää omaa poliittisesti sitoutumaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tauskia.
Tauski on suomen kuningas ja kuninkaan pitää omaa poliittisesti sitoutumaton.
Nyt ei ole kyseessä presidentinvaalit.
Millainen Keskusta on Turun kunnallispolitiikassa? Jotkut ehdokkaat ovat aika kovastikin noiden ap:n arvojen kannalla, osa toisaalta ei ole yhtään.
Tauskia.