Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rovaniemen seurakunnan päättäjiltä tyrmäys: homoparin esirukouspyyntö avioliiton puolesta ei sovi kirkkoon

Vierailija
29.03.2017 |

Rukoileminen kielletty. Ajatusrikos.

Kommentit (159)

Vierailija
101/159 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on hassua, miten suuri poru tästä spn avioliitosta nousi, kun kumminkin myös avioeronneet ja pettäjät ja pariskunnat, joissa toinen ei edes kuulu kirkkoon saavat kumminkin hyvillä mielin vihkiytyä kirkossa? Haiskahtaa vähän tekopyhyydeltä.

Joo, ihmettelen tuota samaa. Puolison hylkääminen ja eronneiden uudelleen avioituminen kun on Uudessa Testamentissa tiukasti kielletty, niin miksi siitä ei mitään porua nosteta? Etenkin kun homoliitot tuomitsevissa on itsekin näitä eronneita ja uudelleen avioituneita. Katsokaa peiliin! Jollette itse pysty elämään selibaatissa kuten pitäisi, ette voi vaatia sitä toisiltakaan. 

Käsität hiukan väärin. Kyse ei ole minun vaatimuksistani, vaan Jumalan. Ei homoseksuaalinen toiminta minua vastaan riko vaan Jumala sen on synniksi nimennyt. Minulla ei ole tuomiovaltaa kehenkään, Jumalalla on kaikkiin.

Miksi sitten esität, että sinulla sitä olisi kun puhut Jumalan vaatimuksista.

En minä edelleenkään esitä mitään. Omasta tulkinnastasi on kyse.

Vierailija
102/159 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka niin vakuutti? Nimenomaan kirkkoonhan se tulee vaikuttamaan? On jopa väläytelty, että vihkiminen siirtyisi maistraatteihin ja kirkko vaan siunaisi liitot, mikäli siunaisi.

Ja niin sen pitäisi ehdottomasti ollakin! Loppuisi tämä jatkuva kitinä. Maistraatille ainoa vihkimisoikeus ja sen jälkeen kukin saa siunauttaa liittonsa vaikka ukko ylijumalan nimissä.

Minä taas olen sitä mieltä että vihkimisoikeus kaikille uskontokunnille, seurakunnille jne, ja sitten voisivat homot perustaa oman missä on omanlainen vakaumus.

Helpommalla pääsee kun juridisesti pätevä vihkimisoikeus olisi vain maistraateilla. Kaikenlaisia pikku seurakuntia sikiää kuin sieniä sateella ja taas kuolee pois, kuka niistä jaksaa kirjaa pitää.

Seurakunnat voivat sitten oman halunsa mukaan pitää omia hääriittejään, joilla ei ole minkäänlaista oikeudellista pätevyyttä. Siunaavat tasan niitä pareja tai miksei vaikka kolmikkoja, joita haluavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/159 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homous on synti. Ei syntiä voi siunata. Kirkossa. 

Siunataanhan huorintekemisen syntiäkin kirkossa, niin miksei homoutta voisi ihan yhtä lailla? 

Jos viittaat uudelleen avioitumiseen niin ihmisten pahuuden tähden siihen on annettu lupa mutta Jeesus sanoi, että alusta niin ei ollut. Itse en avioituisi uudelleen jos minulle ja miehelleni tulisi ero. 

Vierailija
104/159 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siunataanhan huorintekemisen syntiäkin kirkossa, niin miksei homoutta voisi ihan yhtä lailla? 

Tuolla perustelulla pitäisi siunata aivan kaikki synnit. Jos yhtä ei voi olla sinuaamatta, tulisi kaikki siunata yhtä lailla.

Vierailija
105/159 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

arkkipiispaMäkinen kirjoitti:

miksi homot jalesbot on tunkemassa nyt kirkkoon?

eiväthän moni edes usko Jeesukseen

Voitko ymmärtää että seurakunnassa on myös paljon ihmisä jotka ovat homoseksuaaleja ja hyvin uskovaisia. Ovat ehkä koko elämänsä kulkeneet kristillistä tietä, kastettu, pyhäkoulu, ripari, isosena, jopa töissä seurakunnassa aikuisenakin. Uskovat jumalaan ja Jeesukseen. Käyvät siellä kirkossa.Osallistuvat seurakunnan toimintaan viikottain. Ja joutuvat jopa peittelemään suuntautumistaan. Kuunnella sitä paskaa mitä ahdasmieliset srk jäsenet syytävät suustaan. Miltä sinusta tuntuisi olla töissä yhteisössä jossa jatkuvasti haukuttaisiin sinun tapaasi elää, vaikkapa haukuttaisiin joka päivä autosi merkkiä. Tai ruokavaliotasi. Tai poliittista puoluettasi. Tai jotain harrastustasi. Jotain mikä on sinulle yksi elämän suurimmista jutuista. Ja sinä joutuisit olemaan hiljaa ja ja nielemään kaiken koska et voi sanoa et hei, mä harrastan postimerkkienkeräilyä ja rakastan sitä hommaa yli kaiken. ja seuraavaksi kun on henkilöstöpalkkauksen aika niin oho, sopimusta ei jatketakaan.

Tätä on monen uskovan homoseksuaalin elämä meidän sivistyneessä valtiossamme.

Jos minun joku elämän tärkein asia olisi noin pahasti ristiriidassa jonkun yhteisön näkemyksen kanssa niin miksi ihmeessä yrittäisin koko elämäni kuulua siihen yhteisöön??? Olisin lähtenyt pois jo aikoja sitten!

Ja tämä onkin se asia mitä tässä koko jutussa ihmettelen.

Vierailija
106/159 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on hassua, miten suuri poru tästä spn avioliitosta nousi, kun kumminkin myös avioeronneet ja pettäjät ja pariskunnat, joissa toinen ei edes kuulu kirkkoon saavat kumminkin hyvillä mielin vihkiytyä kirkossa? Haiskahtaa vähän tekopyhyydeltä.

Joo, ihmettelen tuota samaa. Puolison hylkääminen ja eronneiden uudelleen avioituminen kun on Uudessa Testamentissa tiukasti kielletty, niin miksi siitä ei mitään porua nosteta? Etenkin kun homoliitot tuomitsevissa on itsekin näitä eronneita ja uudelleen avioituneita. Katsokaa peiliin! Jollette itse pysty elämään selibaatissa kuten pitäisi, ette voi vaatia sitä toisiltakaan. 

Käsität hiukan väärin. Kyse ei ole minun vaatimuksistani, vaan Jumalan. Ei homoseksuaalinen toiminta minua vastaan riko vaan Jumala sen on synniksi nimennyt. Minulla ei ole tuomiovaltaa kehenkään, Jumalalla on kaikkiin.

Kerro sitten, miksi kirkko siunaa Jumalan synniksi nimeämät eronneiden uudet "avioliitot" (jotka Jumalan silmissä eivät ole avioliittoja vaan huorintekemistä)? Ja miksi tästä asiasta ei nouse likikään yhtä suuri paheksunta kuin homoliitoista. 

Jeesus kertoi miksi avioero on sallittu. Meidän sydämemme kovuuden tähden. Uudelleen avioituminen sallitaan, koska kirkkomme on taipunut siihen ihmisten vaatimusten paineessa. Katolinen kirkko esimerkiksi ei ole. Se ei vihki ketään toista kertaa, ellei edellistä avioliittoa ole kyetty julistamaan pätemättömäksi. Se, että siitä ei nouse samanlaista paheksuntaa kertoo sen, että ihmisiä ei nykypäivänä paljoa kiinnosta Jumalan ilmoitus.

Miksi sinä kuulut kirkkoon, joka taipuu ihmisten vaatimusten paineessa noin tärkeässä asiassa? Valittavanasi kuitenkin olisi kirkkokuntia, jotka eivät ole taipuneet.

Minusta asia on selvä: Kirkon pitää kohdella homopareja ja eronneiden heteroiden muodostamia pareja tasan samalla tavalla. Muu on epäjohdonmukaista. On nurinkurista, jos toisilta kielletään siunaus koska se olisi synnin siunaamista, mutta toisten synnintekeminen siunataan ja siitä oikein riemuitaan.

Vierailija
107/159 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko ymmärtää että seurakunnassa on myös paljon ihmisä jotka ovat homoseksuaaleja ja hyvin uskovaisia. Ovat ehkä koko elämänsä kulkeneet kristillistä tietä, kastettu, pyhäkoulu, ripari, isosena, jopa töissä seurakunnassa aikuisenakin. Uskovat jumalaan ja Jeesukseen. Käyvät siellä kirkossa.Osallistuvat seurakunnan toimintaan viikottain. Ja joutuvat jopa peittelemään suuntautumistaan. Kuunnella sitä paskaa mitä ahdasmieliset srk jäsenet syytävät suustaan. Miltä sinusta tuntuisi olla töissä yhteisössä jossa jatkuvasti haukuttaisiin sinun tapaasi elää, vaikkapa haukuttaisiin joka päivä autosi merkkiä. Tai ruokavaliotasi. Tai poliittista puoluettasi. Tai jotain harrastustasi. Jotain mikä on sinulle yksi elämän suurimmista jutuista. Ja sinä joutuisit olemaan hiljaa ja ja nielemään kaiken koska et voi sanoa et hei, mä harrastan postimerkkienkeräilyä ja rakastan sitä hommaa yli kaiken. ja seuraavaksi kun on henkilöstöpalkkauksen aika niin oho, sopimusta ei jatketakaan.

Jos minun joku elämän tärkein asia olisi noin pahasti ristiriidassa jonkun yhteisön näkemyksen kanssa niin miksi ihmeessä yrittäisin koko elämäni kuulua siihen yhteisöön??? Olisin lähtenyt pois jo aikoja sitten!

Ja tämä onkin se asia mitä tässä koko jutussa ihmettelen.

Sen "yhteisön" näkemyksiä kun on mitattu, niin kaikken jyrkimpiä ovat olleet juuri nuo seurakuntien vaaleilla valitut luottamushenkilöt. Papiston ja tavallisten seurakuntalaisten näkemykset ovat muuta, niiden takia jaksan.

Vierailija
108/159 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos viittaat uudelleen avioitumiseen niin ihmisten pahuuden tähden siihen on annettu lupa mutta Jeesus sanoi, että alusta niin ei ollut. Itse en avioituisi uudelleen jos minulle ja miehelleni tulisi ero. 

Näytäpä missä uudelleen avioitumiseen on annettu lupa.

"Se, joka hylkää vaimonsa ja menee naimisiin toisen kanssa, on avionrikkoja ja tekee väärin vaimoaan kohtaan. Ja jos vaimo hylkää miehensä ja menee naimisiin toisen kanssa, hänkin tekee aviorikoksen."

Selvää tekstiä evankeliumista.

Paavali taas opettaa näin: 

Naimisissa oleville taas annan käskyn, en minä vaan Herra: vaimo ei saa erota miehestään. Jos hän kuitenkin eroaa, olkoon menemättä enää naimisiin tai sopikoon miehensä kanssa. Samoin ei mies saa erota vaimostaan.

Erota ts. olla jatkamatta avioyhteyttä ja vaikka muuttaa erilleen, se on mahdollista jos on esim. riitaa kovasti, mutta uudelleen avioituminen puolison edelleen eläessä on ihan selkeästi kielletty. 

Vierailija
109/159 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Se, joka hylkää vaimonsa ja menee naimisiin toisen kanssa, on avionrikkoja ja tekee väärin vaimoaan kohtaan. Ja jos vaimo hylkää miehensä ja menee naimisiin toisen kanssa, hänkin tekee aviorikoksen."

Naimisissa oleville taas annan käskyn, en minä vaan Herra: vaimo ei saa erota miehestään. Jos hän kuitenkin eroaa, olkoon menemättä enää naimisiin tai sopikoon miehensä kanssa. Samoin ei mies saa erota vaimostaan.

Erota ts. olla jatkamatta avioyhteyttä ja vaikka muuttaa erilleen, se on mahdollista jos on esim. riitaa kovasti, mutta uudelleen avioituminen puolison edelleen eläessä on ihan selkeästi kielletty. 

Se olikin Mooseksen laissa, mihin Jeesus viittaa. 

Vierailija
110/159 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja Mooseksen lainko katsot kristittyjä sitovan? Vanhan testamentin puolella sallittiin miehelle moniavioisuuskin. 

Kyllä meille on voimassa tuo, että puolison eläessä ei uudelleen avioitumista. Sillä ei ole väliä, vaikka se maallisten viranomaisten mielestä olisi entinen puoliso. Oikea avioliitto on elinikäinen.

Vierailija
111/159 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja Mooseksen lainko katsot kristittyjä sitovan? Vanhan testamentin puolella sallittiin miehelle moniavioisuuskin. 

Kyllä meille on voimassa tuo, että puolison eläessä ei uudelleen avioitumista. Sillä ei ole väliä, vaikka se maallisten viranomaisten mielestä olisi entinen puoliso. Oikea avioliitto on elinikäinen.

Miksi haastat riitaa? Jeesus niin sanoi. Se lukee Raamatussa. En minä ole avioitumassa uudelleen. Jokainen tehköön tässä omantuntonsa mukaan.

Vierailija
112/159 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

arkkipiispaMike kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joutuisin homoliiton puolesta rukoilemaan niin rukolisin

-herra sinä näet meidät jokaisen, tunnet perin pohjin, tapahtukoon sinun tahtosi. Ilmesty meille, auta kuulemaan sanasi,eheytä meitä jokaista. Aamen

kuulostat ihan naispapilta eli paskanpuhujalta

No oma kantani on että homous on synti ja uskon että se on myös jumalan kanta koska raamattu on siinä selkeä.

Tuo tapa rukoilla ei syrji ketään. Ei myöskään sano että hyväksyisin heidän tekonsa.

Vierailija
113/159 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossakaan ei puhuta uudelleen avioitumisesta, vaan ainoastaan erosta: 

Hänen luokseen tuli myös fariseuksia, jotka häntä koetellakseen kysyivät, saako mies hylätä vaimonsa. Hän vastasi heille: "Mitä Mooses on siitä säätänyt?" He sanoivat: "Mooses antoi meille luvan kirjoittaa erokirjan ja hylätä vaimon." Silloin Jeesus sanoi: "Te olette kovasydämisiä, siksi hän laati teille sen säännöksen.

Vierailija
114/159 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haastat riitaa? Jeesus niin sanoi. Se lukee Raamatussa. En minä ole avioitumassa uudelleen. Jokainen tehköön tässä omantuntonsa mukaan.

Sen mitä sanon, sanon ihan vain siksi, että puheistasi joku voi saada käsityksen kuin Raamatun mukaan uudelleen avioituminen olisi ihan ok. 

Jeesus sanoi, että Mooses on antanut luvan kirjoittaa puolisolle erokirja, koska ihmiset ovat niin kovasydämisiä. Kuitenkin hän jatkoi, että erottamalla vaimon ajaa hänet aviorikokseen. Ja että eronneen naiminen on aviorikos. Paavali on samaa mieltä, eronnut pyrkiköön sopuun puolisonsa kanssa, mutta jollei se onnistu niin älköön avioituko uudelleen.

Vierailija
115/159 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pakana kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo homoseksuaali on todellakin elävässä uskossa, hän kunnioittaa ja rakastaa Jumalan tahtoa jolloin hän asettaa sen oman seksuaalisen suuntautumisensa yläpuolelle. Hän ymmärtää, että suuntautumisensa on se risti joka hänellä on kannettavanaan eikä hän sodi Jumalan tahtoa vastaan. Hän ei kokisi sitä "elämäntapansa haukkumisena", koska hän tietäisi että se elämäntapa on synnillinen eikä eöämän suurimman jutun arvoinen.

Mites sitten eronneet, avoliitossa elävät tai naispapit? Kiellettyjä kaikki sen fantasiakertomuksen mukaan mutta silti kirkko hyväksyy ne. Jos kirkko/teidän jumala on ehdoton että homous on synti eikä sitä hyväksytä niin ei sitten näitä muitakaan saisi hyväksyä.

T. avoliitossa elävä kirkkoonkuulumaton syntinen ihminen jota ei syrjitä "syntiensä" takia

Osoitit juuri, että kirkko kulkee eksyksissä.

Juuri näin! Yritit muuta mutta tulit vahingossa paljastaneeksi kirkon eksyneen!

Vierailija
116/159 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani pyysi esiruokousta syöpään sairastuneen koiransa puolesta. Kyllä onnistui!

Minulle ateistina ihan sama sinänsä, mutta onhan tässä jotain irvokasta. Homo on ihminen!

On toki ihminen. Hyvin sairas, mutta silti ihminen.

Kuvottavaa!

Oma vika tietysti, kun tulin koko ketjuun! 

Niinpä, eikö sinulla ole parempaa tekemistä? Esim. mielistellä homoja vielä vähän lisää.

Ahaaaa! Tulit ehkä palastaneeksi itsestäsi enemmän kuin halusit. Kun puhut paremmasta tekemisestä tatkoitatkin sillä homojen mielistelyä. Mielin kielin homojen suuntaan!

Vierailija
117/159 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani pyysi esiruokousta syöpään sairastuneen koiransa puolesta. Kyllä onnistui!

Minulle ateistina ihan sama sinänsä, mutta onhan tässä jotain irvokasta. Homo on ihminen!

Kuvottavaa!

Niinpä, eikö sinulla ole parempaa tekemistä? Esim. mielistellä homoja vielä vähän lisää.

Ahaaaa! Tulit ehkä palastaneeksi itsestäsi enemmän kuin halusit. Kun puhut paremmasta tekemisestä tatkoitatkin sillä homojen mielistelyä. Mielin kielin homojen suuntaan!

Esitetään seurakunnan edessä totuudellista ja kirjoitusten tuntijaa, mutta heti kun silmä välttää juostaan huulia lipoen homojen perään!

Vierailija
118/159 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvottavaa!

Esitetään seurakunnan edessä totuudellista ja kirjoitusten tuntijaa, mutta heti kun silmä välttää juostaan huulia lipoen homojen perään!

En käy seurakuntien tilaisuuksissa ja olen nainen enkä mikään homo pervoilija.

Vierailija
119/159 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea se satuolentoihin uskominen teettää.

Tunnen erittäin monta heteroa, joiden ei tulisi ikipäivänä olla parisuhteessa kenenkään toisen kanssa, saatika hankkia lapsia. Silti he ovat kirkolle ihan ok.

Paavali puhuikin avioonkelpaamattomista.

Homot ovat sellaisia ja jotkut heterot myös

Heteroista sellaisia ovat erityisesti huoripukit, avionrikkojat, eronneet, avoliitossa olevat ja aviottomia äpäriä synnyttäneet.

Vierailija
120/159 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. Poikkeavat ovat poikkeavia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi