Rovaniemen seurakunnan päättäjiltä tyrmäys: homoparin esirukouspyyntö avioliiton puolesta ei sovi kirkkoon
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea se satuolentoihin uskominen teettää.
Tunnen erittäin monta heteroa, joiden ei tulisi ikipäivänä olla parisuhteessa kenenkään toisen kanssa, saatika hankkia lapsia. Silti he ovat kirkolle ihan ok.
Paavali puhuikin avioonkelpaamattomista.
Homot ovat sellaisia ja jotkut heterot myösHeteroista sellaisia ovat erityisesti huoripukit, avionrikkojat, eronneet, avoliitossa olevat ja aviottomia äpäriä synnyttäneet.
Myös näiden sukulaiset ovat avioonkelpaamattomia, koska nuo luettelemasi taipumukset kulkevat suvuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on hassua, miten suuri poru tästä spn avioliitosta nousi, kun kumminkin myös avioeronneet ja pettäjät ja pariskunnat, joissa toinen ei edes kuulu kirkkoon saavat kumminkin hyvillä mielin vihkiytyä kirkossa? Haiskahtaa vähän tekopyhyydeltä.
Meinaat, että jos yhden synnin hyväksyy pitää hyväksyä se toinenkin? Ja jos sen toisen hyväksyy, pitää hyväksyä kolmas. Ja jos sen kolmannen...
Ja sitten voikin eheytyä porukalla, liukkaaksi saippuoituna ja raskaasti huohottaen...
Sinä kuvittelet, että vihasi ja halveksuntasi edistävät asiaasi ja saavat muut muuttamaan kantansa. Mahdat olla aika nuori.
Nuoripa hyvinkin. Ihoni on vielä kimmoisa ja pehmeä. Rintani ovat melko pystyt, sellaiset pikkutytön rinnat joissa vasta alkaa olla jo merkkejä naisen pehmeydestä. Häpykarvoitusta ei minulla ole paljoakaan. Kieleni on raikas ja vaaleanpunainen ja se ehtii joka paikkaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on hassua, miten suuri poru tästä spn avioliitosta nousi, kun kumminkin myös avioeronneet ja pettäjät ja pariskunnat, joissa toinen ei edes kuulu kirkkoon saavat kumminkin hyvillä mielin vihkiytyä kirkossa? Haiskahtaa vähän tekopyhyydeltä.
Joo, ihmettelen tuota samaa. Puolison hylkääminen ja eronneiden uudelleen avioituminen kun on Uudessa Testamentissa tiukasti kielletty, niin miksi siitä ei mitään porua nosteta? Etenkin kun homoliitot tuomitsevissa on itsekin näitä eronneita ja uudelleen avioituneita. Katsokaa peiliin! Jollette itse pysty elämään selibaatissa kuten pitäisi, ette voi vaatia sitä toisiltakaan.
Käsität hiukan väärin. Kyse ei ole minun vaatimuksistani, vaan Jumalan. Ei homoseksuaalinen toiminta minua vastaan riko vaan Jumala sen on synniksi nimennyt. Minulla ei ole tuomiovaltaa kehenkään, Jumalalla on kaikkiin.
Kerro sitten, miksi kirkko siunaa Jumalan synniksi nimeämät eronneiden uudet "avioliitot" (jotka Jumalan silmissä eivät ole avioliittoja vaan huorintekemistä)? Ja miksi tästä asiasta ei nouse likikään yhtä suuri paheksunta kuin homoliitoista.
Jeesus kertoi miksi avioero on sallittu. Meidän sydämemme kovuuden tähden. Uudelleen avioituminen sallitaan, koska kirkkomme on taipunut siihen ihmisten vaatimusten paineessa. Katolinen kirkko esimerkiksi ei ole. Se ei vihki ketään toista kertaa, ellei edellistä avioliittoa ole kyetty julistamaan pätemättömäksi. Se, että siitä ei nouse samanlaista paheksuntaa kertoo sen, että ihmisiä ei nykypäivänä paljoa kiinnosta Jumalan ilmoitus.
Miksi sinä kuulut kirkkoon, joka taipuu ihmisten vaatimusten paineessa noin tärkeässä asiassa? Valittavanasi kuitenkin olisi kirkkokuntia, jotka eivät ole taipuneet.
Minusta asia on selvä: Kirkon pitää kohdella homopareja ja eronneiden heteroiden muodostamia pareja tasan samalla tavalla. Muu on epäjohdonmukaista. On nurinkurista, jos toisilta kielletään siunaus koska se olisi synnin siunaamista, mutta toisten synnintekeminen siunataan ja siitä oikein riemuitaan.
Varmaan laiskuuttani kuulun. Katolisessa kirkossa on omat ongelmansa, ortodoksinen on jäänyt minulle tuntemattomaksi. Minusta asia on selvä: kirkon ei tarvitse johdonmukaisesti hyväksyä syntiä. Ajatus, että jos yhden synnin kohdalla lipsutaan niin pitää lipsua sitten muidenkin, on kestämätön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pakana kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
arkkipiispaMäkinen kirjoitti:
miksi homot jalesbot on tunkemassa nyt kirkkoon?
eiväthän moni edes usko Jeesukseen
Voitko ymmärtää että seurakunnassa on myös paljon ihmisä jotka ovat homoseksuaaleja ja hyvin uskovaisia. Ovat ehkä koko elämänsä kulkeneet kristillistä tietä, kastettu, pyhäkoulu, ripari, isosena, jopa töissä seurakunnassa aikuisenakin. Uskovat jumalaan ja Jeesukseen. Käyvät siellä kirkossa.Osallistuvat seurakunnan toimintaan viikottain. Ja joutuvat jopa peittelemään suuntautumistaan. Kuunnella sitä paskaa mitä ahdasmieliset srk jäsenet syytävät suustaan. Miltä sinusta tuntuisi olla töissä yhteisössä jossa jatkuvasti haukuttaisiin sinun tapaasi elää, vaikkapa haukuttaisiin joka päivä autosi merkkiä. Tai ruokavaliotasi. Tai poliittista puoluettasi. Tai jotain harrastustasi. Jotain mikä on sinulle yksi elämän suurimmista jutuista. Ja sinä joutuisit olemaan hiljaa ja ja nielemään kaiken koska et voi sanoa et hei, mä harrastan postimerkkienkeräilyä ja rakastan sitä hommaa yli kaiken. ja seuraavaksi kun on henkilöstöpalkkauksen aika niin oho, sopimusta ei jatketakaan.
Tätä on monen uskovan homoseksuaalin elämä meidän sivistyneessä valtiossamme.
Jos tuo homoseksuaali on todellakin elävässä uskossa, hän kunnioittaa ja rakastaa Jumalan tahtoa jolloin hän asettaa sen oman seksuaalisen suuntautumisensa yläpuolelle. Hän ymmärtää, että suuntautumisensa on se risti joka hänellä on kannettavanaan eikä hän sodi Jumalan tahtoa vastaan. Hän ei kokisi sitä "elämäntapansa haukkumisena", koska hän tietäisi että se elämäntapa on synnillinen eikä eöämän suurimman jutun arvoinen.
Mites sitten eronneet, avoliitossa elävät tai naispapit? Kiellettyjä kaikki sen fantasiakertomuksen mukaan mutta silti kirkko hyväksyy ne. Jos kirkko/teidän jumala on ehdoton että homous on synti eikä sitä hyväksytä niin ei sitten näitä muitakaan saisi hyväksyä.
T. avoliitossa elävä kirkkoonkuulumaton syntinen ihminen jota ei syrjitä "syntiensä" takia
Osoitit juuri, että kirkko kulkee eksyksissä.
Juuri näin! Yritit muuta mutta tulit vahingossa paljastaneeksi kirkon eksyneen!
Mitä minä muka yritin? En minä vahingossa paljastanut mitään, vaan kirjoitin ihan tietoisesti mitä yllä kirjoitin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat, että jos yhden synnin hyväksyy pitää hyväksyä se toinenkin? Ja jos sen toisen hyväksyy, pitää hyväksyä kolmas. Ja jos sen kolmannen...
Ja sitten voikin eheytyä porukalla, liukkaaksi saippuoituna ja raskaasti huohottaen...
Sinä kuvittelet, että vihasi ja halveksuntasi edistävät asiaasi ja saavat muut muuttamaan kantansa. Mahdat olla aika nuori.
Nuoripa hyvinkin. Ihoni on vielä kimmoisa ja pehmeä. Rintani ovat melko pystyt, sellaiset pikkutytön rinnat joissa vasta alkaa olla jo merkkejä naisen pehmeydestä. Häpykarvoitusta ei minulla ole paljoakaan. Kieleni on raikas ja vaaleanpunainen ja se ehtii joka paikkaan...
Olet väärässä ketjussa, jossa edelleenkään sinulla ei ole argumentteja maininnan arvoisesti vaan pelkkä pilkkaaminen on tarjontasi meille muille. Jos sinua niin kiusaavat meidän näkemyksemme homojen siunaamisesta, niin mene ihan kaikessa rauhassa muualle missä et kiusaannu.
Eli on ok piilotella laittomia siirtolaisia, mutta ei ole ok vihkiä suomalaisia, kirkollisveron maksavia ihmisiä, eikä edes rukoilla heidän puolestaan.
Tiesin, että oli olemassa hyvä syy erota kirkosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun rummutus sukupuolineutraalista avioliittolaista oli kiivaimmillaan, vakuuttelivat kaikki kilvan miten se ei tule vaikuttamaan kirkkoon mitenkään. Valehtelijat.
Sukupuolineutraalin avioliittolain kannattajat lupasivat, että kirkolla säilyy edelleen vapaus päättää omista vihkimisistään. Tämä lupaus on pidetty ja kirkko hiljattain teki päätöksen, että vihkiminen ja siunaaminen ei käy, mutta homoparien avioliiton puolesta voidaan rukoilla. Nyt sitten Rovaniemellä päättivät, että eipäs muuten edes rukoilla. Jos tässä joku on siis valehdellut, niin se on kirkko, eivät suinkaan Sukupuolineutraalin avioliittolain kannattajat.
Miksi siis vingutte? Eikö teidän pitäisi hyväksyä Rovaniemen päätös?
Minä katson oikeudekseni vinkua siitä, että sinä solvaat muita syyttä suotta valehtelijoiksi. Mitä taas Rovaniemen päätökseen tulee, niin en minä siihen voi vaikuttaa, mutta mielipiteeni saan myös minä kertoa. Rovaniemen seurakunnan päätös on ristiriidassa kirkon hiljattain antaman suosituksen kanssa, jossa suositellaan huomioimaan homoparit rukoilemalla heidän puolestaan. Tämä on tosiasia jota ei ole mielestäni tarpeen sitäkään salailla.
Sinä olet tässä se, joka olet alkanut muita valehtelemisesta syyttämään. Joten siksi kehotin sinua syyttelyinnossasi muistelemaan myös niitä suosituksia, joita Rovaniemen seurakunta tässä rikkoo. Omasta puolestani olisin ollut iloinen, jos eriävistä mielipiteistä olisi voinut keskustella asiallisesti, mutta sinä halusit aloittaa asiattoman muiden panettelun. Se on minusta sääli.
Yritetäänpä muistaa, että täällä on useita keskustelijoita. Minä en ole syyttänyt ketään mistään. Tuo edellinen oli ainoa kommenttini täällä tämän lisäksi.
No niin. Minä otin kantaa vain ja ainoastaan tuohon aiheettomaan valehtelusta syyttelyyn. Tästä syystä oletin, että kun katsoit aiheelliseksi vastata minulle, olisit puhunut samasta aiheesta kuin minäkin. Vastaisuudessa kannattaa varmaan kertoa, että et enää puhu samasta aiheesta kuin se, jonka viestiä kommentoit jo siinä vaiheessa, kun sekaannut keskusteluun.
Juuri näin! Pidä se turpasi kiinni, naisen kuuluu vaieta seurakunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko ymmärtää että seurakunnassa on myös paljon ihmisä jotka ovat homoseksuaaleja ja hyvin uskovaisia. Ovat ehkä koko elämänsä kulkeneet kristillistä tietä, kastettu, pyhäkoulu, ripari, isosena, jopa töissä seurakunnassa aikuisenakin. Uskovat jumalaan ja Jeesukseen. Käyvät siellä kirkossa.Osallistuvat seurakunnan toimintaan viikottain. Ja joutuvat jopa peittelemään suuntautumistaan. Kuunnella sitä paskaa mitä ahdasmieliset srk jäsenet syytävät suustaan. Miltä sinusta tuntuisi olla töissä yhteisössä jossa jatkuvasti haukuttaisiin sinun tapaasi elää, vaikkapa haukuttaisiin joka päivä autosi merkkiä. Tai ruokavaliotasi. Tai poliittista puoluettasi. Tai jotain harrastustasi. Jotain mikä on sinulle yksi elämän suurimmista jutuista. Ja sinä joutuisit olemaan hiljaa ja ja nielemään kaiken koska et voi sanoa et hei, mä harrastan postimerkkienkeräilyä ja rakastan sitä hommaa yli kaiken. ja seuraavaksi kun on henkilöstöpalkkauksen aika niin oho, sopimusta ei jatketakaan.
Jos tuo homoseksuaali on todellakin elävässä uskossa, hän kunnioittaa ja rakastaa Jumalan tahtoa jolloin hän asettaa sen oman seksuaalisen suuntautumisensa yläpuolelle. Hän ymmärtää, että suuntautumisensa on se risti joka hänellä on kannettavanaan eikä hän sodi Jumalan tahtoa vastaan. Hän ei kokisi sitä "elämäntapansa haukkumisena", koska hän tietäisi että se elämäntapa on synnillinen eikä eöämän suurimman jutun arvoinen.
Olet todella sairas.
Ei minun terveydessäni ole mitään vikaa. Sinä et vain kestä Jumalan sanaa niin kuin se on. Koska sinulta puuttuu raamatullinen argumentti minua vastaan, ei sinulla ole jäljellä kuin nimittely.
Näin sivullisena kysyisin ihan vaan kiinnostuksesta onko sinulla raamatullinen argumentti kaikkiin elämän asioihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet todella sairas.
Ei minun terveydessäni ole mitään vikaa. Sinä et vain kestä Jumalan sanaa niin kuin se on. Koska sinulta puuttuu raamatullinen argumentti minua vastaan, ei sinulla ole jäljellä kuin nimittely.
Raamatulliset argumentit kuuluvat mielikuvitusmaailman puolelle, ei tänne realiteetteihin.
Saat olla tuota mieltä jos haluat, mutta se tarkoittaa sitä että meillä ei ole tässä asiassa keskusteltavaa.
Hyvin sanottu! Näytit sille pikkuhuaralle paikkansa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homous on synti. Ei syntiä voi siunata. Kirkossa.
Siunataanhan huorintekemisen syntiäkin kirkossa, niin miksei homoutta voisi ihan yhtä lailla?
Jos viittaat uudelleen avioitumiseen niin ihmisten pahuuden tähden siihen on annettu lupa mutta Jeesus sanoi, että alusta niin ei ollut. Itse en avioituisi uudelleen jos minulle ja miehelleni tulisi ero.
Näytäpä missä uudelleen avioitumiseen on annettu lupa.
"Se, joka hylkää vaimonsa ja menee naimisiin toisen kanssa, on avionrikkoja ja tekee väärin vaimoaan kohtaan. Ja jos vaimo hylkää miehensä ja menee naimisiin toisen kanssa, hänkin tekee aviorikoksen."
Selvää tekstiä evankeliumista.
Paavali taas opettaa näin:
Naimisissa oleville taas annan käskyn, en minä vaan Herra: vaimo ei saa erota miehestään. Jos hän kuitenkin eroaa, olkoon menemättä enää naimisiin tai sopikoon miehensä kanssa. Samoin ei mies saa erota vaimostaan.
Erota ts. olla jatkamatta avioyhteyttä ja vaikka muuttaa erilleen, se on mahdollista jos on esim. riitaa kovasti, mutta uudelleen avioituminen puolison edelleen eläessä on ihan selkeästi kielletty.
Eli jos tapat edellisen puolisosi, voit mennä uudelleen naimisiin?
Eihän seurakunnassa voikaan synnin puolesta rukoilla. Yksityisestihän kukaan ei kiellä rukoilemasta mitä tahtoo, joten ei ole "ajatusrikoksesta" kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani pyysi esiruokousta syöpään sairastuneen koiransa puolesta. Kyllä onnistui!
Minulle ateistina ihan sama sinänsä, mutta onhan tässä jotain irvokasta. Homo on ihminen!
On toki ihminen. Hyvin sairas, mutta silti ihminen.
Kuvottavaa!
Oma vika tietysti, kun tulin koko ketjuun!
Niinpä, eikö sinulla ole parempaa tekemistä? Esim. mielistellä homoja vielä vähän lisää.
Ahaaaa! Tulit ehkä palastaneeksi itsestäsi enemmän kuin halusit. Kun puhut paremmasta tekemisestä tatkoitatkin sillä homojen mielistelyä. Mielin kielin homojen suuntaan!
Esitetään seurakunnan edessä totuudellista ja kirjoitusten tuntijaa, mutta heti kun silmä välttää juostaan huulia lipoen homojen perään!
En käy seurakuntien tilaisuuksissa ja olen nainen enkä mikään homo pervoilija.
No, niin. Nyt tulit paljastaneeksi hengellisen tilasi, jota olet yrittänyt jo vuosia peitellä! Miksi juokset seurakunnan tilaisuuksissa naiseksi tekeytyneenä viettelemässä normaaleja perheenisiä homoseksiin?
Vierailija kirjoitti:
Eli on ok piilotella laittomia siirtolaisia, mutta ei ole ok vihkiä suomalaisia, kirkollisveron maksavia ihmisiä, eikä edes rukoilla heidän puolestaan.
Ei ole OK piilotella maassa laittomasti olevia, eikä ole OK vihkiä sellaisia veronmaksajia joiden liitto on perustaltaan syntinen. Heidän puolestaan voi rukoilla, mutta ei syntisen liittonsa puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet todella sairas.
Näin sivullisena kysyisin ihan vaan kiinnostuksesta onko sinulla raamatullinen argumentti kaikkiin elämän asioihin?
Ei. Mutta koetan olla niin, että raamatullisiin asioihin sellainen olisi.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin muistan lupaukset ja vannonnat, että kirkko voi elää ja uskoa kuten ennenkin, homoliitot eivät siihen vaikuttaisi. Tiesin jo silloin, että se ei ole totta vaan taktista vakuuttelua.
Tässä tapauksessa rovaniemeläiset ovat oikeassa ja oululainen piispa väärässä. Kristikansan ei tule rukoilla synnin pyhittämiseksi.
Ei se laki pakota kirkkoa vihkimään homoja. Sen sijaan kirkon jäsenet pakottaa kirkon vihkimään homoja. Ymmärrätkö? Kirkon jäsenistä yli puolet hyväksyy homoliitot ja homojen vihkimisen kirkossa. Kirkko ei ei pärjää jos tämä enemmistö häipyy ja jäljelle jää vain änkyrät. Änkyröiden veroilla ei kirkkoa ylläpidetä. Kirkko on aina muuttunut ihmisen mukaan. Eikä se muutos pysähdy tässäkään kohtaa. Kirkko on olemassa ihmistä varten ja se muuttuu vastaamaan kunkin ajan tarpeita. Muuten se ei selviä ja kuolee. Tämä aika ei tarvitse homojen syrjintää, se on mennyttä aikaa. Joten kirkonkin on se pakko lopettaa. Jäsenistö ei sitä siedä.
Vierailija kirjoitti:
Kristityt tekevät noita molempia, ihmisvihaa levittävät saatananpalvojat eivät kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin muistan lupaukset ja vannonnat, että kirkko voi elää ja uskoa kuten ennenkin, homoliitot eivät siihen vaikuttaisi. Tiesin jo silloin, että se ei ole totta vaan taktista vakuuttelua.
Tässä tapauksessa rovaniemeläiset ovat oikeassa ja oululainen piispa väärässä. Kristikansan ei tule rukoilla synnin pyhittämiseksi.
Ei se laki pakota kirkkoa vihkimään homoja. Sen sijaan kirkon jäsenet pakottaa kirkon vihkimään homoja. Ymmärrätkö? Kirkon jäsenistä yli puolet hyväksyy homoliitot ja homojen vihkimisen kirkossa. Kirkko ei ei pärjää jos tämä enemmistö häipyy ja jäljelle jää vain änkyrät. Änkyröiden veroilla ei kirkkoa ylläpidetä. Kirkko on aina muuttunut ihmisen mukaan. Eikä se muutos pysähdy tässäkään kohtaa. Kirkko on olemassa ihmistä varten ja se muuttuu vastaamaan kunkin ajan tarpeita. Muuten se ei selviä ja kuolee. Tämä aika ei tarvitse homojen syrjintää, se on mennyttä aikaa. Joten kirkonkin on se pakko lopettaa. Jäsenistö ei sitä siedä.
Ymmärrän pointtisi. Ymmärrätkö sinä, että ne kirkon jäsenet jotka haluavat kirkon vihkivän homoja käyttävät lakia vipuvartena muuttaakseen kirkkoa mieleisekseen? Laki ei pakota, mutta sitä käytetään välillisesti muuttamaan.
Käsityksesi siitä mikä kirkko on, on surullinen. Se kirkko, josta puhut, ei ole se todellinen Jeesuksen morsian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristityt tekevät noita molempia, ihmisvihaa levittävät saatananpalvojat eivät kumpaakaan.
Sinun pitää opetella erottamaan toisistaan ihmisen vihaaminen ja synnin vihaaminen. Jos sitä kykene tekemään, on ihminen sinulle aina kiinni synnissään ilman mitään pelastusta. Jumalan armo on juuri sitä, että syntinen ihminen ei saa ansionsa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä ketjussa, jossa edelleenkään sinulla ei ole argumentteja maininnan arvoisesti vaan pelkkä pilkkaaminen on tarjontasi meille muille. Jos sinua niin kiusaavat meidän näkemyksemme homojen siunaamisesta, niin mene ihan kaikessa rauhassa muualle missä et kiusaannu.
Mene itse muualle puolustelemaan sodomiitteja ja heidän sairasta maailmaansa. Voit mennä vaikka johonkin homobaariin paasaamaan mukaraamatullisia homo-oppejasi ja jättää normaalit seurakuntalaiset rauhaan!
Minkälainen on tai oli suhteesi äitiisi?