Elotähkät viikkoon 28
Kommentit (92)
Kylläpä tänne onkin kertynyt taas luettavaa, en ehtinyt muutamaan päivään koneelle ja ihan meinasi jo ikävää pakata teitä sielunsisaria kohtaan. Aika moni alkaa varmaan olla jo äippälomalla, kun ehtii kirjoittaa viestejä näin paljon.
Kauhea kuinka äkkiä päivät vilistääkään. Maanantaina olin neuvolassa ja kaikki oli ihan kunnossa. Hgb:kin kohdallaan vaikka olen luistanut aika paljon rautatablettien syönnistä viime aikoina. Vauvakin oli palannut lähemmäksi keskikäyrää sf-mitalla, vaikka itselleni ei ollut painoa tullut taaskaan kovin paljoa. No, ensiviikon maanantaina olisi käynti äippäpolilla, joten tarkempia tietoja tiedossa varmaan silloin.
En ole kärsinyt vielä itse kovin pahoista liitos- tai häpyluun kivuista, mutta tunteet on kyllä tosi pinnassa. Tänä ammuna vollotin tv:n ääressä kun Teho-osaston Mark Green kuoli ( ja kyllä olen nähnyt kys. jakson jo pari kertaa aiemminkin!), eilen taas kyynelehdin kun mies yllätti hääpäivän kunniaksi ja vei kaupunkiin syömään. Oli hankkinut lasten/koiravahdin valmiiksi ja kaikki! Olisi kuulema ollut tarkoitus käydä myös paikallisessa kesäteatterissa, mutta heillä ei ollut tiistaisin esityksiä, joten jouduttiin jättämään väliin. :x On ihan kauheaa välillä kun sitä vollottaa ihan pienistäkin asioista... Ja siivous on toinen kaikki kaapit on pitänyt koluta läpi ja ostaa uusia kaappeja ja muuta sälää. Jonkinlainen pesänrakennusvietti ilmeisesti!?
*Ristiäisiä* ei olla mietitty vielä sen tarkemmin, vähän nimi ehdotuksia plarailtu ja minä ruokalistaa vääntänyt, mutta uskoisin, että täällä kotona pidetään ja ihan lähisuvun ja kummien kesken niinkuin aiemminkin neiti Wiis Ween kanssa. Itsekseni olen jo miettinyt kummejakin ja luulisin, että mieskin on samoilla linjoilla kanssani, ei vaan ole tullut ääneen puheeksi. Ehtiihän sitä sitten naperon syntymän jälkeenkin...
Kaikilla tuntuu olevan jo kovasti sellaisia alkavia synnytysoireita, toivottavasti moni kuitenkin jaksaisi sinne elokuulle, eihän tässä enää kauaa olisi. En muista kenelle oli ennustettu 27.7. syntyvää poikaa, mutta päivä olisi hyvä! nimim. 29 vuotta juhlinut silloin!!! Ja melkoinen unikeko tosiaan...
Hauskaa viikon jatkoa kaikille, minä palailen nyt työhuoneen kaappien siivoiluun, ette usko mitä kaikkea täältä löytyykään ;)
Ella-Anastasia 35+1
Kyllä vähän jänskättää onko nää enteilyä, kun kaikki tosissaan muuttunut reilu viikon aikana, kun tuo vauva laskeutui tuonne alas niin sit nää mahan tyhjennykset jne..mutta sittenhän sen tietää kun syntyy, että milloin syntyy:)
mulla ei kyllä noin säännöllisiä kipeitä suppareita ole kuin osalla täällä.
Mulla esikoinen tuli ihan itestään 11 päivää yli lasketun ajan, ja synnytys kesti reilu 8 tuntia ja meni kaikki helposti toinen sitten käynnistettiin päivää ennen laskettuaaikaa ja ei onnistunut niin ku piti löi supparit parin minuutin välein, mutta mitään ei tapahtunut, meni 16 tuntia ennenkuin pystyttiin puhkasemaan edes kalvot, eli itselle jäi hieman kammo tuosta käynnistyksestä, joten toivon että tulee ihan itestään.mutta sitähän kun ei tiedä miten tässä vielä käy..:)
mutta nyt tekemään sapuskaa....noille uimamaistereille...
menin hakemaan niitä uimakoulusta, niin tyttö 6v.innokkaana "äiti äiti, mä olin kilpikonnakellunnassa 10 minuuttia.." juu olin ,kysy vaikka opelta...
just..:) ja vielä siinä..:) no eihän siinä kova ero ole sekunneilla ja minuuteilla..:)
miijo 35+1
Ihanaa lueskella teidän muiden arjesta lasten kanssa ja jaksamisen uupumisestakin ajoittain.. Me käytiin tänään muksujen kanssa torilla ja puistossa ja olin aivan naatti, kun saatiin lounas syötyä. Kolmivuotias meni päiväunille ja esikko ulos.. minä nukahdin tunniksi sohvalle. Esikko haluais taas pelata Afrikantähteä, mutta selitin, että äiti ei nyt vaan jaksa. Miten sitä onkin välillä niin mehut poissa?
Tuo vatsan kiertäminen ja suolen tyhjentyminen kuulostavat kovin tutuilta.. Samaa on ollut liikkeellä täälläkin. Mä en vaan vahingossakaan yritä tulkita mitään näitä oireita synnytystä enteileviksi, sillä yliajan mennään varmaan taaskin. Esikon kohdalla enteilivät rv34 et saattais olla ajoissa tuloillaan -- syntyi 41+4. Kakkosen kohdalla oli rv36 aivan tuloillaan -- syntyi 41+3. Mikään ei ole ollut tuskaisempaa kuin viimeiset päivät odotusta yliajan. Toivon kovasti, että josko tämä kolmas älyäis edes elokuun puolella tulla maailmaamme rikastuttamaan.
Nyt taas juomaan.. Sais olla hanassa kiinni koko ajan.
Yritetään repiä positiivisia puolia tästä pilvisyydestä. eipähän niin turvota..
Lyle
SF: hyvä että kävit paikan päällä ja toivotaan että olosi pysyy siinä kunnossa että poika vielä pystyy ja haluaa olla masussa hetken.
Puh-Karhulle synttärionnea!!!! Ihanaa, ekaa kertaa eläessäni kuulen muunkin käytävän persiille ammuttu karhu kuvausta olotilastaan =) Toivottavasti haulit on sulaneet takalistostasi jo !! =)
Miijoo: Kuulostipa tutulta tuo uimakoulu kommentointi. Eilen oli hikiseen kymmenen astetta lämmintä (ilman lämpötila) ja silti lapset vaan hampaat kalisten seisoi järvessä... Niin ja vatsanväänteet kuulostaa hyvinkin tutuilta, on ollut näin jo monta päivää, olen miettinyt onkohan normaalia vai mitä ihmettä.
Ei pitänyt ennustus paikkaansa, yhdessä kasassa ollaan =) Ensikuun seitsemäs voidaan toivottavasti jo olla kahtena..
Käynnistyksestä kyselyä: Esikko käynnistettiin tipalla, suoraan salissa, täysin kiinni oli paikat, 6 h aikana kerkesi aueta paikat 5 cm, kunnes sydänäänet romahti ja mentiin leikkauseen. Melkoinen oli kokemus kun supistukset iski heti tosi voimakkaasti ja parin minuutin välein, mutta en tiiä miten eroaisi luonnollisesta synnytyksestä, kun kakkonen leikattiin sitten ilman supistuksen supistusta =)
Huomenna pitäisi mennä äippäpolille, tarkistetaan kuinka hirveästi jätkä on kasvanut, varmaan nootit saan syömisistä, vaikka aikas hyvin olen saanut arvot pysymään kuosissa!! Mutta saa nähä, pitkä aikaisverensokerin tulosta en tiiä, toivottavasti se ei ainakaan ole noussut, se tietäisi insuliinia ihan varmasti.
Mutta joo nyt päiväkahveelle ja navetan suuntaan. Varasin muuten vasta elokuun 11. päivälle lomittajan itselleni, että jos olo pysyy näinkin hyvänä, niin sinne asti suunnittelin navetalla kulkevani,saa nähä kuinka akan käy =)
-E- 32+
Kiitos kovasti että olette olemassa:DJa tosissaan kiva lueskella muiden arkea kanssa,välillä kun tuntuu että kaikki pyörii vain iman masun ympärillä:D
Me oltiin 4 ween kanssa muutama tunti puistossa ja käveltiin siitä vielä kauppaan ja kotia..voi että kun kivisti masua ja vihlo ja ja kaikkea mahollista siis:)mutta mä oon samalla linjalla suppareiden kans että en lähe polille ennen kun ovat niin napakoita et ei tosissaan kestä/jaksa.
Meillä jo poitsu kyselee että millon oikeen se vauva syntyy:Dkyllä vielä ollaan innoissaan mutta entäpä kun se sitten oikeasti koittaa arki vauvan kanssa..vähän jo jännittääkin kun 4 wee on mamman poika:)
Elekäähän nyt pelotelko että tässä kuussa syntyis:Dmä vitsailinkin tossa kaverille et 11.8 ois niin hyvä päivä syntyä kun tällä mammalla on synttärit:Dmutta aika näyttää...jaahas jos sitä taas menis syömään:Dja päiväkahvit keittäis..
Mulle on iskeny tajuton himo jauhelihakastikkeeseen ja muussiin:Dvoisin syödä sitä vaan ja täällä jollain muullakin oli jano kokoajan..sama täällä tuntuu kun ei ois päiväkausiin juonu vaikka just vetäsin 1/2 litran tuopin vettä:D
mutta palaan varmasti vielä tänne ihmettelemään tämänkin päivän aikana:Dmammalomalla kun ollaan:D
Ai kamalaa kun mä nyt terrorisoin todenteolla:Dmutta nyt rupes jännittämään..löysin helistin palstalta muutaman mamman jolla sama tilanne ollut..Niillä on synnytys käynnistetty muutama viikko siitä kun o todettu istukan heikkenemistä ja virtausten muutosta!!!
Ja raskausmyrkytyksestäkin sain enemmän tietoa nyt esim.että paineet saattaa alkaa nousta hitaasti mutta salakavalan nopeasti yhtäkkiä ja kaikilla ei välttämätt ätule turvotusta kasvoihin jne...no nyt menen taas löpisemästä ja lepäämään ..(mamma näkee taas tähtiä)
Edellisestä palstalla käynnistä on melkein kaksi viikkoa, enkä vajaaseen tuntiin ehtinyt oikeastaan kuint ämän viikon pinon silmäillä... Monenlaisia loppuvaiheen vaivoja tuntuu itse kukaisellakin olevan. Minulla ei vielä oikeastaan supistele, viikkoja on nyt kasassa 35+1, paineetkin on hyvät ja sokeritkin jos vaan maltaa syömisensä pitää kurissa.
Sairaalakassia aloin ajatella eilen, kun sain neuvolasta synnärin tulo-ohjeet. Mutta mitään muitakaan asiaan kuuluvia tavaroita en ole vielä laitellut. Makuuhuoneen remontti on yhä vaiheessa, eikä siten ole mitään mieltä alkaa pestä vauvan kamoja, kun ei niitä mihinkään vielä saa.
Viime viikon olin isompien lasten kanssa Kuopiossa mummoloimassa. Nukuin siellä tosi huonosti, kun piti mennä tavallista aikaisemmin nukkumaan ja oli kuuma ja ties mitä. Nyt on ollut ihana viikko, kun on saanut nukkua kotona, tosin lattialla, mutta onneksi paksulla joustinpatjalla.
Nyt kotona ollessa on ollut puuhatakin kaikkea, kun jaksaa tehdä. Eilen alkoi virallinen äippäloma, eli kun ei töissä kulutua voimiaan, voi vaikka pyllistellä kasvimaalla. Eilen kakkonen täytti neljä, viikonloppuna tulee vieraita, joten ohjelmassa on loppuviikolle siivousta ja leivontaa. Ja miehen patistelua remppahommiin.
Eilisessä neuvolassa terkka veikkaili vauvan olevan nyt pää alaspäin, tosin ei ollut varma. Olen ensi tiistaina menossa KYS:aan synnytystapa-arvioon, jossa asia selviää. Tuonne arvioon sain ajan jo rakenneultrasta, kun takana on sektio, kaksi yli nelikiloista vauvaa, sokeriongelmia ja kohdunlaskeuma. Kai tuo yksi sektiokin riittäisi perusteeksi synnytystapa-arvioon.
NO, nyt täytyy rientää poikien kanssa iltapuuhiin. Jospa ehtisi koneelle vielä uudemman kerran tällä viikolla...
saas nähdä tuleeko tämä perille, päivän teksti katosi bittiavaruuteen eikä aika riittänyt kirjoittaa uudestaan....
Kovin ahkeria te olette olleet ihan yhdenkin päivän aikana.
Mulla oli tuota mahan vääntämistä ja kiirettä vessaan tuossa pari viikkoa sitten, mutta nyt on sekin loppunut kokonaan, eli täällä ei ainakaan ollut synnytyksestä kyse tuon oireen kanssa.
Aika monella täällä tuntuu olevan aika paljon supistelua ja muuta vaivaa, toki moni odottaja supistelee viikkoja ennen synnytystä mutta kyllä aika tylsältä rupeaa oma olo tuntumaan kun teitä muita kuuntelee, meidän jässikkä taitaa ainakin viihtyä mahassa pitkälle elokuuhun.
Millaisia intuitioita teillä on siitä milloin vauva syntyy? Mulla on ollut jo pari kuukautta olo että tämä tulisi etuajassa, mutta toisaalta molemmat lapset aikaisemmin ovat syntyneet myöhässä joten voihan tämä mennä samalla kaavalla.
Sorruin muuten minäkin laittamaan madamelle viestin ja vastaus tuli päivässä, ennusti että tyttö syntyisi 26.7 ja olisi minun viimeinen lapsi....noh viimeinen tämä onkin näillä näkymin mutta kolmen ultran mukaan poika...saas nähdä pitääkö syntymäpäivä paikkaansa, oikein en tuollaiseen usko mutta onhan se hauska jotenkin itseään viihdyttää tässä loppuvaiheessa....
ON: Väsymys on aivan karmeaa, yöllä en meinaa saada itseäni ylös sängystä kun lapset herättää, ja aamulla kun herään niin tuntuu että olisi kunnon krapula ja joka paikkaa särkee...toivottavasti tuo rauta kohta vaikuttaisi ja väsymys hieman helpottaisi. Häpyliitos on myös ollut järkyttävän kipeä nyt parina päivänä. Supistuksia tulee sellainen pari hassua päivässä, ottavat kyllä menkkojen tapaan vatsasta mutta kun tosiaan vain pari päivässä niin tuskin paljon mihinkään vaikuttavat....Toisaalta tämä nyt on ensimmäinen raskaus missä on supistanut ollenkaan ennen synnytystä....
Mammeli ja pikkukolmonen 35+
kamalia nämä illat - aamulla herään ihan reippaana ja hyvävointisena, mutta niin vaan ottaa päivät kahden villettäjän kanssa koville, että näin illalla olen aivan kuitti - jalkoja särkee ja vatsa painaa. Mä myös kanssa mietin yksi päivä tätä vatsan toimintaa, maha on välillä ihan löysällä ja kun hätä iskee, niin vessaan on päästävä heti. Mutta niin muistelin että aiemminkin meni ja helpottaa kuulla, että muilla ihan samanlaista. Mä kun jotenkin muistelin, että tämä olis alkanut vasta ihan juuri ennen synnytystä. Eilen olin neuvolassa ja hemppa oli laskenut alle sadan - tuo rauta laittaa mahan vielä enemmän sekaisin, joten tuskaa on sitä ottaa, vaikka Floradixia vain nautiskelenkin.
Ristiäisistä/nimiäisistä: Meillä on vietetty kummankin tytön nimiäisiä kotona. Paikalla on olleet "kummit" ja lähisuku - samalla tavalla mennään nytkin. Nimiäkin on jonkin verran mietitty. Saapi nähdä minkä näköinen poitsu täältä sit tulee vai tuleeko poika ollenkaan - sittenpähän vasta pääsee kunnolla pohtimaan.
Ens viikolla olis synnytystapa-arvio, jänskättää vähän kuulla mitä siellä sanotaan. Tyttöset on tulleet kumpikin hiukan etuajassa, toinen 10 päivää ja toinen 7 päivää - voi kun ei tarvitsisi tätäkään kantaa yhtään kauempaa.
Ai niin, kivaa synttäriä Puhille :)
nyt kieriskelemään petiin, anna ja rv 36+0
kysyä, että pitäiskö pilkkoa näitä meidän pinoja kans vaikka ma-ke, to-su, kun tätä juttua nykyisellään tulee näin paljon...?
Täällä menikin viime yö suht hyvin mitä nyt häpyliitosta alkanut jomottamaan kovasti kun käännän kylkeä.Ja nyt on alaselässä tullut sellasta aaltoilevaa kipua tiedä sit mitä ne meinaa:D
Vitsi tänne luvattiintänään hyvää ilmaa mutta eipä näytä olevan kun ripsii vettä:Storille piti lähteä ja soppaamaan vauvalle muutama myssy ja tumput ainaski ne ...ja kymmenen muuta ihanaa bodya:DTänään on ystävälläni synttärit ja ajattelin ostaa hänelle samallalahjan..mutta täytyy odotella et vähän kirkastuis tuo ilma...Ihanaa tänään grillataan:Dmun on tehny jo monta päivää mieli grillattua kanaa joka kääritty pekoniin ja sit grillattua persikka naami:D
*anna22*:toi on hyvä idea jos muille sopii niin mikä jottei:)pysyy paremmin perillä(mun aivotoiminta kun on huomattavasti hidastunut tässä raskaudessa)
Mulla on kanssa ollu tunne et vauva syntyy aikasemmin,takaraivossa on 8.8 en tiedä miksi ja sit on vitsailtu jos tulis just 11.8 mun synttäreille..saapi nähä;)ja ennustajilta tuli 14.8..
huoh nyt nassun pesuun ja aamukahvia keittelee!
snowflake ja masukki rv 34
Olipa sitten huonoin nukuttu yö takana koko raskausaikana, ..:(tossa puolikuuden aikaan vielä haahuilin pieniä vartti pätkiä takana.. ja nekin olivat painajaisia...
ja koko päivä edessä jo melkein pilalla...
Omaan oloo ei mitään muutoksia, kuin että välillä tulee jo todella kaipuuta siihen että sais pienen nyytin syliin, tahtoisin niin kovasti jo, vaikka vielähän se mieli pitäis malttaa, ettei loppuodotus tunnu ylitsepääsemättömältä..
Tänään lähetään käymään yhen yön reissussa mummolassa ja neuvolakin oisi tänään joten huomenna sitten kirjoittelen kuulumisia sieltä...
Hyvää päivän jatkoa....:)
minulle ainakin sopii pinon pilkkominen....ei väliä....
miijo 35+2
Äippäpolilla pyörähdetty, jätkä oli kasvannut sopivasti, yläkäyrillä, mutta omalla käyrällään nätisti. 2.4 kg oli painoarvio. Sokerit siis ovat pysyneet kurissa, 5.6 oli pitkä aikaissokru nousut, 5.4:stä, eli ihan hyvä sekin. Samalla mallilla, itsehillintää ihan pikkaisen enemmän harrastaen voi jatkaa! Hyvä niin, mie olin jotenkin ihan varma jätkä on kasvanut liikaa ja sokerit heittelee liikaa ja insuliinille joudun.
1.8 seuraava käynti, jolloin toivottavasti saadaan syntymäpäivä tietoon myös! =)
Tänään pitäisi muistaa varata omaan neuvolaan aika, perusjutut täytyy siellä katsastaa. Hemppaa ei äitipolilla voineet mitata, sinäänsä tylsää periaatteessa hempan takia neuvolaan mennä, mutta ei auta =)
Omanapaisesti -E- 32+
Madam mammalta oli tullu vastaus, tyttö syntyy 22.7 ja seuraava tyttö 2010 ja poika 2012 no saapi nähdä, aina olen haaveillut 4 lapsesta joten nähtäväksi jää, tuo maili pitää kyllä säilyttää =)
ON: yö oli ihan perseestä taas, nukuin tunnin pätkissä, koko ajan vessassa piti käydä, juomassa, närästys lääkettä ottamassa, sitten poika pissi sänkyyn ja tuli meän viereen nukkumaan, siinä se poju sitten potki mua ulkopuolelta ja toinen nassikka potki sisällä päin huh huh..Rankkaa hommaa tämä raskaana olo =)
Mulla sopii kans nuo viestien pätkimiset, taidetaan melkein kaikki olla jo pikku hiljaa äippälomilla kun on aikaa kirjoitella tänne, mukava kun on kohtalotovereita ei tarvi ihan yksin olla tämän mahan kanssa kun ei tuo ukkokaan ymmärrä aina ;)
Jaahas pitänee ruokaa lähtee laittamaan =)
sanna ja nassikka 36+5
on mullakin hyvä muisti, tuo 22.7 on meidän hääpäivä, oiskohan jotain perää tuossa ennustuksessa ;) Itse olen syntynyt oman mummoni pappani hääpäivänä, joten taikauskoa vähän pelissä =)
Sitä rupeaa olemaan päivistä ihan sekaisin kun tuo mieskin on lomalla, aikaisemmin sen työvuorot piti mutkin kärryillä....eli tänään on jo torstai, niin tämäkin viikko taas menee.
Pitkästä aikaa heräsin aamulla pirteänä, selkää särki hieman mutta sekin menee yleensä ohi kun pääsee liikkeelle...voiko se rauta jo parissa päivässä ruveta nostamaan olotilaa näin paljon? vai oliko vain sattumaa että oli pirteämpi olo....
Mulla tuli aika sinne äippäpolille, nopeaa toimintaa kun lähete lähti vasta tiistaina....23.07 on sitten se aika, eli suunnilleen kaksi viikkoa ultraan....
mammeli ja pikkukolmonen 35+
Eli eilinen päivä se vaan huononi huononemistaan iltaa kohti. Nyt jo nolottaa oma käytökseni, varsinkin ukkoa kohtaan, joten tänään lienee anteeksipyyntö paikallaan..
Käväsin tossa aamulla viimisessä neuvolalääkärissäkin. Kaikki ok. Vauvan pää hyvinkin alhaalla, kohdunsuu kiinni ja -kaulaa jälellä ehkä vajaa 3 senttiä...
Sitten viime yöstä.. Alkuyön sain nukuttua tosi hyvin. Sit puole kahden aikoissa piti herätä vessaan ja sen jälkeen ei sit uni meinannukaan enää tulla.. Noin tunti tuon herätyksen jälkeen tyttö kömpi mun viereen ja ihan kauheesti satoi vettä. Siinä hetken sadetta kuunneltuani alko supistukset. Menkkamaista jomotusta, niin alamahalla, reisissä kuin alaselässäkin.. Eikä meinannu millään helpottaa.. Siinä jo mietin et pitääkö tässä kohta jo laittaa isännälle viestiä (oli siis yön töissä) et mut löytää aamulla synnäriltä. Lopulta ne kuitenkin helpotti ja olin nukahtanu... Aamulla olo oli yllättävn pirtee eikä supistuksiakaan oo nyt tullu...
Päivä kerrallaan siis eteenpäin :) Jännittäen kuinka kauan masu pysyy matkassa mukana :)
tosiaan. Yö oli taas jotain ihan tuskaa. Ensin saa rampata vessassa vähän väliä ja sit seinänaapurilla alko aamuyöllä jatkot. Niitä kuuntelin sitte tunnin verran kun hirveä jumputus kävi...aargh!Mutta kyllä se aamulla nukuttikin sitte...
Täällä tosiaan on aika ahkeraa keskustelua..mikä ei tietysti ole yhtään huono asia. Mut mulle käy kyl kans toi viikon "pilkkominen" jos se muille passaa.
Alkaa pikkuhiljaa jo toivomaan että viikot vieris hirveetä vauhtia eteenpäin. Mahan kanssa vyöryminen on joskus niin turhauttavaa=)Onko muilla samoja fiiliksiä?Ai vitsi, meillä kävi 3,5 kk ikänen vauva kylässä yks päivä. Oli se niin söpöliini. Sitä alko miettimään että minkäköhän näkönen kaveri sitä meille tulee...ja sukupuolikin kun on ihan pimennossa.
Olipa *SF* muuten hyvä että kävit siellä polilla. Tietävät nyt sitten tarkkailla.
No mutta nyt pyykkien laittoon....
Sismus 35+5
Piti tulla ihan tännekkin ihmettelemään lastentarvikeliikkeen nopeaa toimintaa. Maanantaina kävin tilaamassa vaunut sieltä niin jo se äsken soitti että vaunut voi käydä hakemassa. Tilatessa sanoi että menee joku reilu viikko. Kiva kun joskus näinkin päin. Kiva päästä tutkimaan vaunuja...pitäisköhän lähteä reenaamaan lenkille tyhjien vaunujen kanssa?!=)
Nii ja *Puh* myöhästyneet onnittelut!
Oikeesti yks syy tähän mun kiukkuun on varmaan nää kipeet supistukset+ muut kivut. Kun mun mielestä jos ei mitään oo tapahtuakseen, ni noi kipeet/tukalat supistukset sais loppua nyt. Kun tuntuu ettei oikeestaan mitään tartte tehä, ni jo johonkin sattuu..
Tietty kun viikkoja on vasta 35+ ni vauva sais kyllä vielä viihtyä masussa, mutta ei näitä kipujakaan kauheen pitkään jaksais.. Ja eilen kun kellosta seurasin ni puoleen tuntiin saattaa sisältyä muutama kipee supistus ja sit lisäks viel saman verran sellasia napakoita, missä tuntuu ettei pysty seisomaan suorassakaan kun lihakset niin kireellä. Ja pistää nekin huokasemaan :) No, huomenna onneks neuvolalääkäri ni saa sitte tietää et onko mitä edistystä tapahtunu. Mut mulla on kyllä samat ajatukset kuin TarjaMammalla et synnärille en lähde ennen ku on pakko, koska näillä viikoilla mä en enää aio lähtä osastolle lääkittäväks, vaan tavotteena on lähtee sairaalaan vasta sitte kun tää on oikeesti jo tulossa..
Ja supistusten lisäks ressiä aiheuttaa miehen reissutyöt eli on tälläkin viikolla useemmankin yön töissä kauempana kotoa.. Et mitä mä sitte teen jos lähtö tuleekin sellasena yönä?!? Tytölle pitää saada tänne hoitaja tai sit se täytyy saada toimitettua mammalle ja vähän tympeeltä tuntuu ajatus, et pitäs lähtä synnärille taksilla. Ja ihan yksin :( Ja kun ukko on töissä, ni sitä ei edes tiedä et kuinka nopeesti sen saa tarvittaessa puhelimella kiinni...
Vielä onnittelut TarjaMamman kakkoselle! Mulla noita vuosia tulee pikkasen enempi jo, mut ainakin ajoittain tunnun kyllä olevani henkisesti ihan kuusvuotiaan tasolla ;D
Ja siis edelleen kiukuttaa, mut toivottavasti jo vähenemään päin...