Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elotähkät viikkoon 28

07.07.2008 |

.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana rauhallinen hetki: kuopus simahti päiväunille ja esikoinen viettää hiljaista päivähetkeä kirjapinon kanssa makkarissa.

Gallupiin: Kun esikoinen aikoinaan syntyi, TAYSissa oli vielä perhehuoneet ja me asustettiin sellaisessa. Olin tosi huonossa kunnossa section jälkeen ja kun kyseessä oli kummankin suvun ensimmäinen lapsenlapsi - porukkaa tuli heti ekana päivänä ihan kamalasti. Muistan, että mun sisko oli kerralla kuusi tuntia (!) kun ei ollut mitään vierailuaikoja. Ja olin tosi väsynyt noista visiiteistä. Tokalla kerralla olinkin paremmassa voinnissa ja kolmen hengen huoneessa. Silloin vieraat ei niin häirinneet ja kun oli vierailuajat, ymmärsivät poistua ajoissa :) Kotiin en viimeksi oikein halunnut ekaan viikkoon ketään - nyt on sikäli eri tilanne, että pahimmassa tapauksessa olen yksin vauvan ja isompien lasten kanssa, kun mies on töissä heinäkuun loppuun ja aloittaa koulun 13.8. Eli tuon yhteisen ajan jälkeen saa kyllä tulla ja mieluusti pullan ja muun sapuskan kanssa. En kyllä mitään tarjoiluja ala järkkäämään kenellekään.

Siivosin tyttöjen kanssa leikkimökin ja olo oli sen jälkeen aivan naatti. Huomaa, ettei voimat oikein tahdo riittää enää mihinkään. Ei juurikaan supistele, mutta tulee vaan huono olo ainakin näin lämpimällä ilmalla.

No, menen kahvittelemaan miehen kanssa - sen vapaapäivät on kyllä melkoista ylellisyyttä!

anna ja rv 36+5

Vierailija
82/92 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan kaikille!

Täällä vietetään rauhallista sunnuntaita, ipanat ovat olleet anopilla yökylässä ja muutaman tunnin kulutta saapuvat taas metelin kanssa kotiin. Eilen käytettiin Tivolissa tyttäriä, me oltiin itse niiden kanssa siellä 1,5 tuntia ja anoppi tuli sitten jatkamaan ja olivat olleet vielä toisen mokoman siellä. Eilen olikin hyvä ilma. Mutta, on se vaan älytöntä rahastusta....3 x rannekkeet 81 euroa..mies vielä kertoi sen summan markoiksi muunneltuna....hyi...Lapsilla osataan kyllä rahastaa...

No, mä eilen tosiaan olin jalkojen päällä aikas paljon ja illalla käytiin saunassa...ei yöllä supistellut yhtään. Nukuin paremmin kuin aikoihin. Tänään olen sitten suorittanut suursiivousta, kun ipanat on pois tieltä ja nyt hieman nipistelee...

* Sannami*: Lastentarvikkeessa on joku kesätuuletus menossa elokuun alkuun asti, käy sieltä katsomassa oisko patjaa tarjouksessa...sitten Jyskillä on jotain ja Hapitsullahan löytyy Jala, Barnets Hus ja Ikea...kannattaa kuitenkin Ikeassa olla tarkkana...siellä pinnasängyt on hieman eri kokoiset kuin esim täällä Suomessa...mitat mukaan siis.

Itse sain Lastentarvikkeesta ylivoimaisesti edullisimmin tuon ammeen ja jalakset kuin muualla juuri nyt...ja oli muuten tosi YLLÄTYS...kyseinen kauppa kun ei yleensä ole mikään halpa.

Viikot menee ja minä toivon, että pääsen tositoimiin heinäkuun puolella...olisi mukavaa jo olotilankin kannalta ja sitten kun siskokin on tulossa keski-Suomesta käymään 1.8. ja harvoin käy...

Mulla on mielentilan kanssa ollut vähän tekemistä -----> olen ollut todella äkäinen viime päivinä ja lapset ovat enimmäkseen kärsineet siitä..onhan nekin pitkästyneitä sadekeleihin ja odottamiseen...meillä kun tytöt tosiaan odottaa vauvan syntymää yhtä kiihkeästi kuin minäkin!!!

Mutta eilen oli ihanaa, kun esikoinen kyseli aamupalalla, että minkälainen mun massu on kun vauva syntyy ja miksi se on jo nyt pienentynyt???!!! IHANAA, lapsikin hoksaa sen jo laskeutuneet hurjasti...äitiyshousut ei tahdo pysyä päällä kun kumpu melkein roikkuu häpyluun päällä....

No, ei muuta kuin voimia & jaksamista meille kaikille ja *Sannami* ehkä me nähdään synnärillä?! Ja asiasta viidenteen, missä *SnowFlake* on? Joko on päässyt synnyttämään?

TarjaMamma rv 36+4

Ai niin, galluppiin: minä toivon, ettei vieraita tule liikaa ensimmäisen kotona olo viikon aikana...mulla on kamala stressi yleensä siisteydestä ja omasta hygieniasta ja siisteydestäni.. Ja sais kyllä porukka tuoda pullapussin aina tullessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitäähän se nyt oma aika käyttää hyväkseen, ko nuorimmainen ja mies molemmat tirsoilla. Ristiäiset takana ja oli lämminhenkiset, sankari nukkui koko ajan, vaikka sylistä syliin kulkikin. Eli tässä oottelen, kun heräävät ja päästään lähteen ajeleen takasin kotiin.

*Sannami* Ite ostin Jyskistä tytön pinnariin patjan viime vuonna sekä vanhimmalle pojalle ostanut kans sieltä hänen patjansa ja ainakin poika on kehunut patjaansa hyväksi nukkua. Sieltä saa ainakin edullisemmin, mitä Jalasta tai Barnetilta. Ikean patjoista ei oo kokemusta.

*TarjaMamma* Mulla on muuten kans aivan samaa ilmassa, että oon ko persiille ammuttu karhu ja todella herkästi tulee sanottua, varsinkin noille meän isommille pojille. Eli täällä kans äkäinen ampiainen ;) Hävettää oma käytös joskus, mutta ei voi mitään...tai vois varmaan, muttei jaksa skarpata.

Nyt meen pois teitä kiusaamasta omilla jaarituksillani.

Vierailija
84/92 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana on kun löytyy aktiivisia kirjoittajia, vaikka addikteiksi itseänne nimitättekin...no minä kohta samaa linjaa jos tuo vauva vielä monta viikkoa mahassa pysyy...kuitenkin joka päivä tulee kurkittua tännekin, jopa useampaan kertaan...aina ei vain ole mitään sanottavaa.

Mä voin omasta takaa suositella ikean patjoja, ihan sellaista ohuinta patjaa en sieltä ostaisi mutta sellaiset 7-10cm paksut patjat rupeaa jo olemaan hyviä. Tosin nää meidän patjat on täältä etelän ikeasta ostettuja mutta eiköhän ole samaa tavaraa kaikissa liikkeissä.

Mulla on siis molemmilla lapsilla jatkettavissa sängyissä ikean patjat, ja ovat olleet todella hyvät. Nyt on myös vauvan pinnikseen ostettuna patja ikeasta, ja ihan standardi kokoinen 60x120 pinnikseen. eikä noissa ainakaan hinta päätä huimaa....

Onkos jollain olemassa kestona liivinsuojia? mä olen vähän suunnitellut että ostaisin muutaman parin myös kestoja, kun löysin ihan perus konepesun kestäviä ja jopa rumpukuivattavia malleja...mietin vain löytyykö hyviä vai huonoja kokemuksia?

Täällä rupeaa olemaan erittäin sisäänpäin kääntynyt fiilis, ei huvita edes pihalla olla lasten kanssa jos on paljon naapureita pihalla, omissa oloissa kyllä ulkoillaan...ja toki niiden muutamien hyvien ystävien kanssa jaksaa vielä viettää aikaa. Kaikki ajatukset rupeaa kääntymään vain vauvaan ja synnytykseen, jotenkin jo kovasti odottelen synnytystä ja sitä milloin lie siihen pääsenkään vaikka vielä olisi 4vk matkaa jäljellä....Tiistaina on lääkärineuvola ja varmasti olen pettynyt jos ei kohdunsuulla ole jo synnytykseen suuntaavia muutoksia havaittavissa....Mitä ihmettä mä teen jos tää onkin reilusti yliaikainen kun nyt jo odottaa synnytystä näin kovin?

Yö meni hyvin, heräsin pari kertaa mikä nyt on odotettavissakin näillä viikoilla. Kovin kuuma tuntuu olevan joka yö, eikä peiton kanssa voi nukkua, peitto on yleensä aina myttynä jalkojen välissä ja mahan edessä tukea antamassa, mutta välillä tuntuu sekin liian painostavalta pitää peittoa lähellä kun on muutenkin hiki.

Suppareita ei täällä ole nimeksikään, saisi mun puolesta jo olla kun sitä synnytystäkin rupeaa jo haikailemaan...ei toki ihan tälle päivälle mutta tuonne rv.37-38 tuntumaan olisi ihan hyvä....

Jeps, nyt kauppaan ostamaan muurahaismyrkkyä, meiltä löytyi kusiaispesä sadevesikaivosta, sellainen kivillä täytetty kuoppa vesikourun päässä takapihalla, ihan täynnä muurahaisten munia ja muurahaisia...

Mammeli ja pikkukolmonen 35+5

Vierailija
85/92 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuli tuossa mieleen...olen jo useamman päivän miettinyt, että kuka ELOTÄHKISTÄ olikaan muuttamassa Kuusamoon kotikonnuille ja onko muutto jo tehtynä? Kaikenlaiset asiat rupeaa muuten vaivaamaan näinä päivinä...

Ai niin, omituisista unista...minä olin viime yönä katsomassa kun lehmää lypsettiin käsin ja kehuttiin kuinka hyvin maitoa tulee ja ruiskusi toisesta nisistä samalla kun lypsettiin...oliskohan mun omat imetykset kyseessä?

Tää mamma vaihtoi äsken hiusväriä...vaaleasta brunettesta tuli sähäkkä punapää...kummasti muuten piristää...

Hei, onko teillä muilla rinnoissa vihlomista ja kipuilua nyt tässä lopussa? Mulla ei ole aiemmin ole ollut lopussa, ainoastaan ihan alkuraskaudessa...

TarjaMamma

Vierailija
86/92 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nää sivut on sit niin ...aarrgghh...monta viestiä olen taas kirjotellut..ja ei ne ainakaan näillä sivuilla ole..:)

Torstaina oli neuvola, kaikki normisti, ensiviikolla ois sitten neuvolalääkäri, kyllä itsekkin toivon, että jotain muutosta ois tuolla alhaalla tapahtunut.

Ja nyt parin viime päivän aikana kipeitä vihlasuja on tuntunut.

Etenkin nyt, mutta johtunee siitä että pesin aamulla 7 mattoa.vähän olen ylpeä..:)

Yöt menee niin vaihtelevasti, kunhan pääsisin noista painajaisista eroon, niin olisin onnellinen.

Tarjamamma:mulla on toista rintaa aristanut alusta asti ja viikosta 16 asti siitä on tullut maitoa, nyttenkin välillä sitä rupeaa viiltämään ja ihan kuin kovettuu,se helpottaa kun esim.menee saunaan niin se rupee vuotaan..en tiiä ite kans, kun ei aikasemmin ole ollut tällästa.

Joku kysy pinnasängyn patjasta, ite ostin Etolasta makso 15 eur.ihan sellanen perus hyvä.

g: noista vieraista, musta on kivaa jos sairaalassa käy ne läheisimmät ja rakkaimmat ihmiset, en itse tykkää siitä että mieheni porukat jotka eivät pidä meihin yhetyttä kuin about 2kert.vuodessa niin yleensä änkevät ensimmäisenä sairaalaan, etenkään nyt en sitä sietäisi kun eivät tyttöihinkään pidä nykyään mitään yhteyttä.

Sama pätee myös ekaviikkoihin kotona, läheisimmät ovat tervetulleita, mutta en ymmärrä niitä sukulaisia, jotka eivät ole pitänyt yhetyttä muutenkaan syöksyvät mielin kielin lirkuttamaan sit kun vauva syntyy.

Muistan aina sen järkytyksen 8vuotta sit, kun olin kotona ollut muutaman päivän esikoisen kanssa yksin, kun mies oli matkatöissä, niin ovikello soi ja oven takan seisoi 8 mulle täysin tuntematonta ihmistä, oli mieheni suku päättänyt tulla käymään, eipä voinu käydä kertaakaan viimisen 3 vuoden aikana kun oltiin oltu mieheni kans yhdessä.

Mulle on äiti aina tehnyt ns."vauva lahjaksi" siivouksen sillä välillä kun olen laitoksella, muuten kyllä hoidan aina ite ja mieheni kanssa huushollin alusta loppuun, mutta tuo on ollu sellanen maailman ihanin traditio :)jota kyllä arvostan ihan älyttömästi...

Äitini on ammatiltaan siivoja, ja on niin älyttömän pikkutarkka, joten sen eron huomaa kun hän on käynyt siivoamassa.

jotain vierasvaraa varaan kaappiin/pakkaseen, mutta toivon että ei kukaan tulisi käymään yllättäen, vaikka kuinka tervetullut oisikin...koska koskaan ei tiedä onko itellä mikä olo jne....ja kaikki riippuu siitä miten on synnytys/kotiutuminen menny.

mutta näin täällä..:)

hyvää jatkoa kaikille...

ps.mua on ruvenu jänskättää synnyts ihan kauheesti....en tiiä miks nyt kun ei aikasemmiltakaan...

miijo 35+5

Vierailija
87/92 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole rinnoissa minkäänlaista vihlontaa, onhan nuo kasvaneet mutta siihen on lähinnä tällä kertaa jäänyt. Maitoakaan ei tihuta kuten aikaisemmissa raskauksissa, saas nähdä paljonko sitä sitten joskus tulee, kun toive kuitenkin olisi jonkunaikaa imettää.

Miijo, meillä näköjään ihan samat viikot menossa...Täällä on muuten sama tilanne että miehen vanhemmat ei pidä yhteyttä meidän lapsiin oikeastaan ollenkaan, muutamia kertoja vuodessa nähdään, ja asutaan kuitenkin aika lähekkäin.

Hölmöähän se on että vauvaa on pakko nähdä heti vaikka muuten ei yhteyttä pidettäisikään, itse olenkin miettinyt jos en kaikille tutuille vauvasta ilmoittaisikaan heti kun se syntyy niin pystyy hieman kontrolloimaan sitä kuinka moni laitokselle tupsahtaa käymään.

Onkos teillä toiveita siitä kauanko olette sairaalassa vauvan kanssa? ja oletteko menossa yksin vai onko haaveena perhehuone?

Meillä varmaan käy niin että yksin olen sairaalassa, sairaalassa olo aikaa katson sitten kun tiedän miten synnytys meni, mutta jos vointi on sekä äidillä että vauvalla hyvä toivon että nopeasti kotiin pääsisi, ehkä ei kuitenkaan ihan polikliinisesti mennä vaan joku yö ollaan sairaalassakin.

Huonetoiveena olisi joko 1 tai 2 hengen huone jotta nuo lapsetkin voivat vierailla ilman että huonetoverit on ihan hermona, uskoisin että 4v ja 2v saavat missä vaan aika hulinan aikaan ja sitä ei varmaan kukaan ensisynnyttäjä toivo seurakseen heti synnytyksen jälkeen...

Ihanalta lahjalta kuulostaa tuo siivous, meillä toivottavasti on edes tiskit laitettuna ja lattiat imuroituna, jos vielä saisin pyykit pyykkikoriin asti niin olisi hyvä. siitä olen varma että mies ei pyykkiä pese, joten senkin takia olisi hyvä ettei tuo sairaalassaolo veny kovin pitkäksi, muuten on aikamoiset vuoret pyykkiä odottamassa kun kotiin pääsee....

Tänään on supistellut normaalia enemmän, mutta aika kivuttomasti, oikeastaan kaikki kävely saa supparin aikaan, vitsailin jo että pitää lenkille lähteä ;)

Palaillaan taas

Mammeli ja pikkukolmonen 35+5

Vierailija
88/92 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan on mulla menny hermot nyt kovin tähän sivustoon,ekaksi ei päästä kirjautumaan ja nää on muutenkin ihan pehvasta:D

Neuvolakuulumiset:unohin pyytää tikkuja:Smutta noh..vauva on rt:ssä laskeutunut+kiinnittynyt!!pisu oli puhas ja sf-mitta laskenut-1cm..neuvolatäti tokas että ei vaava kuulema elokuun puoleenväliin masussa enää ole..saapi nähdä.kaikki oli ok muuten mutta nyt pitää tarkkailla suppareita ja kirkkaan liman laatua.kirkas lima kuulema ennakoi kohdunkaulan häviämistä.Täällä onkin koko viikonloppu ollut tuskaa..supistelee ja nyt tuntuu oikein kun kohtu menee "palloksi"ja pirun kipeitä..ja sit päälle häpyluun kivut ja selkäsärky..noo vasta 22.pv on se äippäpoli ja sit 6.8 neukkulääkäri ja 15.8 neuvola jos tämä vielä masussa on:Dkurja juttu et näin pitkät välit on nyt kun kummiskin vaihtuu rv 35 ens viikolla..

mulla on ollut vatsa sekasin koko viikonlopun ja ruoka maittaa kanssa öisin ihmeen hyvin:Dnyt palaan sohvalle kun juilii alakertaa!paljon jaksamisia kaikille!

Vierailija
89/92 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samat viikot ja kumpikin oottaa kolmatta..:)

juu, munkin miehen vanhemmat asuvat 35km, eli niinkin kaukana, ja mieheni on ainoa lapsi, ja tytöt siis ainoat lapsen lapset, mutta kiinostavat niitä yhtä paljon kuin kilo paskaa..mutta itse eivät sitä huomaa, luulevat olevansa niin hyviä isovanhempia, laittavat kaikki asiat vain tyttöjen edelle, eikä synttäreillekkään ole enään muutamaan vuoteen kuulemma ehtineet.viimisen vuoden aikana ovat nähneet tyttöjä 4krt,ja nekin ovat olleet ns.vartin pituusia pätkiä. yöksi eivät ota , vaikka 50 v ovat kumpikin, joten ei ikä paina.mieheni kärsii tilanteesta niin etten minäkään voi siitä ääneen sanoa, kun sit pahoittaa mielensä.

No ne siinä menettävät ...ärsyttää vaan tosi kovasti kun tiedän sen ällöttävän lirkutuksen kun tää uus tulokas syntyy ja sit leikitään taas niin mummoa ja pappaa, eikä mee kauan kun taas ei kiinosta pätkääkään, eniten harmittaa se , että miten tytöt ottavat sen, kun eivät niitäkään ole huomioitu.

Anoppi sit aina välillä ottaa ja soittaa, niin kuin viikko sitten ja soitti mulle hirveässä tuubassa, ja rupesi mulle tivaamaan sitä että milloinkoas tämä uusi tulokas syntyy, ja mistäs minä tiedän tarkkaa aikaa sanoa(kuin laskettuaika), niin rupes vaan tinkaamaan, että "älä valehtele, kyllä mä tiiän , että sä tiiät milloin se syntyy", no minähän en tuollasesta asiasta rupee kenekään känniläisen kanssa tivaamaan..."aaarrgghh kun olin niin raivona!!!ja pääasia oli, se että miestäni oli pyydetty avuksi niiden mökille, niin puhelu koski sitä , että ei vaan mieheni ota tyttöjä mukaan.Ei ole pelkoa...että minä ja tytöt tultaisiin...sanoin, , puhelu jäi siihen.

no voisin tuosta kirjoittaa vaikka kirjan, ja tulen niin pahalle päälle , että huh huh..

no nyt rauhotun, tai verenpaine nousee:)

että tällästa..:)

vointeja..'

miijo

Vierailija
90/92 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa asiat ok pe, mitä nyt pikkusen verenpaine koholla, niin huomenna mittauttamaan uudestaan, kun oli viimeksi pre-eklampsia. Vauvan pää jo kuulemma aika hyvin kiinnittynyt, hyvä.

G: Vierailijoista synnytyksen jälkeen on ollut puhetta meilläkin just, kun oli ulkomailta appivanhemmat kylässä ja kysyivät sitten, että koska saavat tulla sitten vauvaa katsomaan ja kuinka pitkäksi aikaa. Olipas vaikea vastata! Lopulta sitten sanottiin niin, että kun vauva syntyy, niin voivat heti tilata lentoliput ja voivat olla n. 4pv. Että eivät nyt ihan heti parina ekana päivänä kai ole meillä vielä, toivon!

Viimeksi tulivat esikoista katsomaan tämän ollessa 2vkoa vanha (en muista, että miksi niin kauan kesti) ja olivat silloin 1vkon visiitillä, tosin hotellissa yöpyivät. Hotellissa haluan heidän yöpyvän nytkin, mutten vielä siitä maininnut, kun anoppi oli valmiiksi pahalla päällä. (Hieno silloin alkaa edes tällaisesta asiasta juttelemaan!) On muutenkin aina stressaavaa itselle, kun ovat aina 1vkon meillä, kun vierailevat, saati sitten vauvan tultua, haluan kyllä yöt olla rauhassa perheen kesken ja muutenkaan ei heidän tarvisi meillä olla ihan aamusta iltaan asti joka päivä sen 4pv:n ajan. En jaksaisi sitä. Jotkut ajat sovittava :)

Yhtälailla kai sitten on pyydettävä omia vanhempianikin yöpymään hotellissa, kun tulevat (280km matka), että on reilua appivanhempia kohtaan. On se vaan niin erilaista appivanhempien kanssa..

Jotenkin tuli muutenkin niin yllättäen tuo kysymys, vähän harmitti, että eikö siitä voisi jutella sitten vauvan tultua vasta, kun näkee, miten synnytys menee ja elämä vauvan kanssa lähtee käyntiin jne. Ihan, kuin olisi tivattu päivämäärää suunnilleen. No mutta eihän tuo ole kiveen kirjoitettu juttu, jos tuntuu, että tuo visiitti tulisi liian aikaisin, niin saahan sitä siirtää, vaikka tiedän heidän inhoavan suunnitelmien muuttumista jne, mutta tässä tapauksessa jos ei ymmärrystä riittäisi sellaiselle asialle, niin voi voi.

Raskasta siis appivanhempien 1vkon vierailut, se on pitkä aika aamusta iltaan olla yhdessä (ja omat 1-2vkon vierailut heillä, tosin 2vkoa en enää halua olla...), mutta ovatpa ne sitten harvassakin, muutama kerta vuodessa ;)

Muiden lähisukulaisten visiitit sairaalaan/kotiin riippuvat melkein sitten siitä, onko arki, vai viikonloppu, kun ketään ei asu lähellämme. Viimeksikään ei sairaalaan päässyt kukaan, se oli aika harmillista :( Vähintään omia vanhempiani sinne kaipasin, mutta he eivät (hyvästä syystä) päässeet, joka harmitti heitäkin tod paljon.

Jännä ajatella, että jäljellä on vielä 3 tai jopa 7 viikkoa odotusta, aikamoinen haitari! Olo on ihan ok. Tosi helposti tulee harjoitussupistuksia, tuntuu, että ihan jatkuvasti. Niin oli viimeksikin, koko ajan maha kovana. Yöllä herään kerran pissalle, hyvin tulee nukuttua. Tosi pikkuisen semmoista tuntemusta/juilimista alapäässä oli tänään. Ei kai sitten muuta olekaan.

Kukahan meistä on seuraava... :) Jaksamisia!

Seiskaseiska rv34+6

Vierailija
91/92 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm taas sivusto loistaa..

Täällä on ollut pikkaisen rankka sunnuntai. Juuri kun olin lypsylle rupeamassa iski hillitön ukkonen 21 eläintä säikähti ja karkasi, vielä yksi on kadoksissa, 4 tuntia meni saada 20 eläintä takaisin aitaan ja aidat korjattua. Olen kävellyt aivan helv*** kaksi kiloa tippui paino tänään (satuin aamulla käymään puntarilla ja sit ku pihaan pääsin niin kävin uudelleen) Onneksi kuitenkin oli lämmin, koska oltiin isännän kanssa aivan likomärkiä, kun kaatosateessa oltiin. Ja onneksi meillä on tuo paimenkoira, joka teki osan juoksusta.

Jos huomenna menisi vähän lyhyempi aika navetalla =)

Pioninen tervetuloa joukkoon!

Muistakaapas se joka uuden pinon huomenna avaa, että laittaa sen vain alkuviikkoa varten!

Vierailu G: Lähimmät passaa tulla varmasti heti ku kotiin tullaan, loput sitten kun siltä tuntuu, kaikki on tähän asti kyllä soittaneet ja kysyneet passaako tulla ja aika harva tulee tyhjin käsin. Tosin äitini ja anoppini on joka kerta täyttäneet pakkasen pullalla, joten tarjottavaa löytyy sieltä.

Sairaalassakin passaa käydä, ku on ruukattu siellä niin kauan viettää. Mutta kysyä ensin tietenkin. Aika hyvin ne ainakin kys:ssä pitävät vieraat poissa osastolta.

SF: Jaiks, toi lima juttu säikäytti, meikällä on tullut sellaista jo useamman päivän.

Mun kaverit on näköjään varmoja että tää epeli syntyy, mun puhelin sanoi työsopimuksen irti, niin kaks kaveria soitti miehen puhelimeen että oletteko synnyttämässä =)

Mutta joo nyt on pakko lähteä maate tai en pääse huomenna sängystä ylös!!

-E- 33+

Vierailija
92/92 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelin iltapäivällä kauppaan tuohon naapurikaupunkiin 15 km päähän (sama cittari sielläkin, tuntuu vaan että edes jossain on pakko päästä käymään...) ja jo kun päästiin kauppaan, tuntui ikäviä vihlaisuja tuolla alavatsalla. Kotona olo oli jo ihan hirmu kurja ja vihlaisut muuttui kipeiksi supistuksiksi. Mulla kumpikin tyttö syntynyt niin, ettei noita kipeitä suppareita ole ollut lainkaan ennen kuin sitten on jo ollut lähtö laitokselle, joten hetken olin jo nytkin varma, että tästä sitä taas lähdetään. Reilun tunnin lepäily kuitenkin auttoi ja olo on taas suht hyvä. Tosin hiukan oksettaa ja ruokahalu on ihan tipotiessään - mikä on aina meikäläiselle perin poikkeuksellinen olotila :)

Mutta tällaista, nyt lojumaan sohvalle!

anna