Elotähkät viikkoon 28
Kommentit (92)
mikähän ihme kun oon koko aamun eläny ihan perjantaissa..
Mäkin pääsin viime yönä tuntemaan osani kipeistä supistuksista..yöllä koski niin perkuleesti hetken aikaa. Ihan ku kaameat menkkakivut. Onneks ei kovin kauaa kestäny ja sain vielä nukuttuakin sen jälkeen.Tais eilinen kaupungilla pyöriminen vaikuttaa tähän..
SF:llä huolestuttavan paljon noita raskausmyrkytyksen oireita. Toivottavasti kaikki selviää.
Ristiäisiä ei olla vielä suunniteltu yhtään. Luulisin että ne pidetään seurakunnan tiloissa tai sit mun vanhempien luona. Täällä meillä saattaapi tulla turhan ahdasta. Ristiäisiin kutsutaan ainakin mun ja miehen vanhemmat ja sisarukset ja muutama kaveri. Muista en sit vielä tiedä...
Nyt "aamukahville"
S rv 35+3
Nyt on soiteltu äippäpolille ja lähenkin muutaman tunnin päästä sinne näytille...sanoivat sieltäkin et on huolestuttavan paljon oireita raskausmyrkytykseen liittyen...sama olotila täällä edelleen,olo on tosi heikko ja hunovointinen:Sniin ja siksi muutaman tunnin päästä kun pisua pitää pantata:)turhaan meen sinne istuskelemaan ja odottelemaan että pisu on ollut 2-4 tuntia rakossa..
Mullakin yöllä tuli tuota menkkamaista kipuilua ja vihloilee alavatsaan ikävästi...mutta tulen ilmoittamaan kuulumiset kuhan pääsen pois sieltä...ellen tietty joudu sisälle..toivotaan että en..tulee piitkä odotus muuten..
Mutta palaan myöhemmin ja hyviä vointeja kaikille!
Että pääset näytille sinne ä-polille :) Ja tsemppiä todella paljon matkaan ja toivottavasti kaikki menee hyvin (miten mulla on vaan sellanen tunne, että sie et tuu sieltä enää yhtenä kappaleena takasin, vaan teitä on kaksi ;)
Lycka till!
Hienoa SF että pääset näytille, ja ihan turha taisi olla jännitys sen tylyn kohtelun suhteen....toivottavasti pääset nyt kuitenkin vielä kotiin etkä loppuajaksi osastolle.
Meillä oli neuvola aamulla, paineet kunnossa, pissa puhdas, hb vaan 107 eli lisää rautaa pitää ruveta syömään. vauvan pää osittain kiinnittynyt (terkkarin termillä) ja niin alhaalla ettei päätä pysty kokonaan tunnustelemaan. vauvan kokoa ei kommentoinut, mainitsi vain olevansa huono arvioimaan...sf-mitta oli 35cm, ja nyt lähti sitten lähete ultraan missä katsotaan vauvan kokoa...
ensi viikolla sitten neuvolalääkäri, ja nyt vaan odotellaan milloin tule aika ultraan.
iltapäivällä lähdetään lasten kanssa lintsille...
mammeli ja pikkukolmonen 35+0
heippa..
Ihanaa kun paistaa aurinko, vaikka ilma näyttääkin paljon lämpöisemmältä täältä sisältä käsin kuin ulkona...mutta voi kuvitella että sielä on toosi lämmintä!:)
Käytin tyttöjä uimakoulussa ja kerkesin jo ottaa meiän 7.v tytön kans yhteenkin tossa oikein kunnolla..on neiti vaan sellanen draama kuningatar että...huh huh :)
uhkasi aloittaa nälkälakon, no sitä kesti about vartin...:)
No onneksi nyt on saatu asiat jo sovittua...ja päivä jatkukoon....
Kiva kuiteskin lukea että melkein kaikilla on asiat ainakin suhkot hyvin, ja kyllähän se tässä vaiheessa yleensä jo rupee tuolla alapäässä vähintään tuntumaan että joku sieltä kohta tulee ja vauhdilla...:)
onneksi SF, pääsit näytille ja toiv.asiat siitä sutjaantuu...voimia...
Omassa navassa ei muutoksia, pieniä suppareita ja menkkakipujen tapaista kipua on aina välillä, vauveli melskaa kauheesti ja lisää tuota kovaa paineen tunnetta..välillä tulee sellasia horkkaoloja, että kylmä tuskan hiki puskee otsaan, ja huimaa ihan älyttömästi ja on huono olo, mutta menee sit aina ohi...kävin kuiteskin tollasen aamukohtauksen jälkeen tos verenpainetta mittuuttaan ja ihan hyvät oli lukemat.Torstaina on sit neuvola.
Noista unista oli puhetta, itse näin raskauden alussa että vauva ois poika, ja nyt taas loppupuolella että ois tyttö..yhessä unessa näin , että mulle sanoi siinä joku nainen että syntyy 30.6 ja muutti sen sit 9.7 ja sano että tulee kauheella kiirellä ja menee sektioksi..mutta rauhoitteli että kaikki menee hyvin kuiteskin...
tiiä sitten, ja mulle toi madan mammankin ennustus(3.7) meni ihan lörinäksi...
no itse toivoisin että syntyis viimestään.. heinäkuun lopussa, että pääsis palaan jotenkin ees arkeen ennenkuin tyttöjen koulu alkaa, mutta eihän se kukko käskien laula....:)
pariviikkoa kyllä vielä toivon, että pysyy masussa mutta sitten saa jo ovet aueta jos siltä tuntuu...ja sit aloitan kyllä suursiivoukset...
vähän jänskättää että milloin rupee tässä pinossa taas tapahtumaan...
Violahan on jo onnellisesti hommansa hoitanut ja ihana tietää että kaikki hyvin..:)
Hyviä vointeja kaikille...
miijo 35+
Snowflake, hyvä että pääsit ainakin näytille, kuulosti kyllä aika pelottavilta nuo oireet, näköharhat ja kaikki...
Täällon menny aika niin tiiviisti vaippaompeluksien pyörteissä, että ei oo paljo ehtiny muuta ku lueskelemaan. Jonkun kerran yritin viestiä, niin jo oli sivut jumissa, näytti muillakin olleen samoja ongelmia... Tosiaan vaippoja on tullu ommeltua tulokkaalle jo ihan sanoisinko että varmaankin riittävän kokoinen kasa :). Mutta vielä ajattelin, että jos pienempiä 70x70 harsoja hommais vaikka kymmenenkään kappaletta. On se kiva kattoo, onnistuuko kestoilu ja jos niin miten. Just eilen ajattelin, että mitenkähän tylsää tää odotusaika ois ollu mulle, jos en ois hokannu noita kestovaippoja :). Nuo tomaatitkin kasvaa niiiiin huonosti, kun ollu taas monta päivää nippa nappa 10 astetta lämmintä, että tuskin tulee mitään niistä tänä kesänä. Mutta vaippoja voi ommella sateellakin!
Viime viikolla postipoika toi vaunut ja varmastikin huomenna tulee turvakaukalo, sittenpä on melkein kaikki hommattuna. Ainoastaan amme ja sitteri vois olla vielä ostettavana, niin ja itelle imetysliivejä paritkaan. Ei silti, vielä puuhaa piisaa, kun pitää muuttaa huonekaluja Oulusta tänne ja pyykkikonetta ja muuta täältä sinne, mutta ne on päivässä tehty.
Mulla tää olotila tuntuu melkeenpä paranevan loppua kohti. Tosin ei mulla oo vielä mitään tietoa niistä supistuksistakaan... Seuraava neuvolakin on vasta 21.7., edellinenhän oli viikko sitten, eli tulee 3vkon väli. No, mitäs tässä kun ei ihmeempiä vaivoja ole ilmaantunut. Tietty nuo vanhat vaivat (nivus-häpyluun kivut) on välillä parempina ja välillä pahempina, mutta aika hyvin pärjää kun voi ite säännöstellä liikkumisiaan. Onneks istuminen ei satu yhtään.
Madam mammalle minäkin laitoin joskus ennustuspyynnön, meni varmaan 3vkoa että sain vastauksen, olin jo unohtanu koko jutun. Tässäpä se vastaus...
Hei!
Korttieni mukaan esikoisenne on tyttö ja syntyy 21.8.2008. Lisäksi saatte pojan joulukuussa v. 2012, pojan toukokuussa v. 2014, pojan maaliskuussa v. 2016 ja pojan huhtikuussa v. 2018.
Terv. Madam Mamma
Onhan tämä kyllä kahessa ultrassa jo sanottu pojaks, mutta mistäs sen tietää :). Noin pitkää väliä ei kyllä ole suunniteltu seuraavaan, mutta tuo lukumäärä vois olla aika hyvä.... Heh. Täytynee pitää tuo viesti tallessa niin saa sitten vaikka 2018 katella että mites se menikään.
Mutta joo, nyt jatkan tuota vaippasouvia, kun eipä tässä oikeen muutakaan puuhaa ole... Vauvan vaatteet on vielä visusti ullakolla, pestynä kannellisessa laatikossa, kunnes tällä tai ens viikolla vien ne Ouluun omaan kaappiinsa.
Koittakaahan Elotähkät jaksella!
Mimuska & Taavetti 33+5... ei kyllä uskois
Ristiäisistä ollu puhetta, ja meillekin semmoset tulee, kummeja ei oo vielä kysytty mutta mietitty alustavasti. Täällä kotona luultavastikin pidetään, varmaan isovanhemmat, vanhemmat ja sisarukset perheineen kutsutaan. Ruokajutut tulee tarjolle, kun on tuota matkaa vähän joka iikalla...
Mistäs muusta täällä olikaan puhetta... Pakko ihan luntata avaamalla toiseen ikkunaan... Kamala kun menee muisti kokonaan!
Synnytystapa-arvio on Oulussa kuulemma rv 36 eli sen mukaan samalla viikolla ku seuraava neuvolakin. Ite en oo miettiny synnytystä oikeestaan ollenkaan, valmennuksessa ehdin käymään OYSissa, tai ainakin käyn tutustumassa laitokseen etukäteen niin tietää sitte mihin mennä. Jäi käymättä ne KYSin valmennukset matkan ja yhteensattumien takia. Jotenkin kamalan kaukaiselta tuntuu vielä koko synnytysjuttu... Senpä takia en oo ajatustakaan uhrannut vielä sairaalakassillekaan :). Tosin uskoisin, että mieskin voi tuoda tarvittavat tullessaan, ja eihän se matka ole sitten kuin 9,5km.
Sitten ajattelin vielä kysyä, että sattusko kellään teistä olemaan kokemusta Quinnyn Speedi-rattaista? On nyt tultu tulokseen, että hommataan kaupunkiin toiset menopelit, niin ei tarvi ihan koko aikaa kuskata vaunuja auton perässä ees taas. Nuo vaikuttais aika näppäriltä kaupunkikäyttöön...
Nyt vaihan ompelukoneelle, moi!
Toivottavasti ei ole Snowflake joutunut jäämään osastolle kun ei ole vielä kuulunut mitään..Toivottavasti kaikki on ok??
Törkee väsymys meinaa painaa päälle, en tiedä kuinka alhaalla tuo napero on kun yöllä käyn ihan oikeesti 4-8 kertaa vessassa tunnin välein siis. SF mittakaan ei ollut enää noussu vaan samoissa 30cm pysyi kuin kaksi viikkoa sitten eli vielä oli alas valunut. Tippuisi jo ;)
OIspa mahtavaa jos itsekkin olisi niin näppärä käsistään ja osaisi ommella kestovaipat, mutta ei niin ei hyvä kun housut osaan lyhentää ja nekin pitää melkein kuskata mummolle tai pitääkin kun en omista ompelukonetta =)
Kuinka monella käy terveydenhoitaja kotona kun vauva on syntynyt? Meillä käy ensin äitiysneuvola ja parin viikon päästä tulee lastenneuvolasta terkka. Ihan mukava ei tarvi heti lähteä vauvan kanssa varsinkaan tk:hon missä on miljoonia erilaisia pöpöjä..
Sanna ja nassikka 36+3
Nyt on käyty äippäpolilla tai eilinen koko päivä menikin siellä supistus ja sydänkäyrässä....verenpaineet on alkaut kohoamaan 116/82 alapaine siis koholla,pisussa oli niin vähän protskua että epäili sen olevan valkovuodosta johtuvaa....mutta lääkäri totes kun olin jo päivän aikana ravannut veskissa 4 otteeseen niin ei olisis puhas tulos...sitten vähän vakavampaa elikkä napanuoran virtauksissa on häikkää,lapsi saa liian nopiaan ravintoa ja istukan virtaukset ei pysy perässä:Sjoten äippäpolille lisätutkimuksiin 22.päivä jos tosissaan istukka tekee tenät niin vaavi pitää ottaa poies käynnistämällä tai sectiolla...Vauva on onneksi kunnossa ja yläkäyrillä painon kanssa mennään oli tullut pojalle 100g tasan 7 päivässä...
Nyt siis perjantaina normaalisti neuvola ja sit alkaa lisätarkkailu viikon välein.Heti jos vointi huononee niin samantien yhteydessä äippäpolille...
Meiltäkin puuttuu amme ja sitteri muut onkin valmiina..kaipa ne pitää kohtapuolin hommata jos kerta on mahollista että vauvamme saapuukin aikasemmin maailmaan...
Niin ja vielä tuota että jos verenpaine varsinkin jos alapaine alkaa lähennellä 100 niin automaattisesti jään kättärille ja jos protskua pisussa enemmän...
Mutta nyt tämä mamma lähtee aamukahvinkeittoon!Oikein hyviä vointeja kaikille!
Snowflake, Hyvä juttu, että kävit tsekissä ja sait asianmukaista palvelua.. Toivottavasti istukka pelittää loppuun asti niinkuin pitää.
Mulla on ollu erittäin väsynyt aamu huonosti nukutun yön jälkeen. Heräsin neljältä etovaan oloon, söin vähän ja sain vasta myöhemmin taas unta. Seiskan jälkeen lapset heräs ja taas on touhukas päivä edessä.
Välillä tää jaksaminen on mitä on, mutta vielä on viikkoja edessä mahan kanssa. onneks miehen loma alkaa.
Lyle 33+3
Sain nukuttua yöllä tosi hyvin. Vaan kaks kertaa kävin vessassa ja sain nukkua puol yhdeksään asti, mut kuitenkin olen heti aamusta kun perseeseen ammuttu karhu.. Ja oikeesti ei ole edes ollu mitään syytä tiuskimiselle, mut niinpä vaan tämä äiti tuittuilee täällä minkä kerkee.. että hauskaa synttäripäivää vaan mullekin!
Snowflake: hyvä että kaikki kuitenkin hyvin ja vauva saa vielä kasvaa masussa. Vaikka eihän tässä enää mikään hätä ois vaikka tulisikin jo maailmaan...
Voi millähän tän päivän sais tästä käännettyä paremmaks? Täytyy varmaan kohta lähtä isäntää herättelemään, jos keksittäs porukalla jotain kivaa tekemistä.. Ja lupashan se viedä mut tänään ulos syömään :)
Ainii, kävin eilen tytön kanssa about parin kilsan köpöttelylenkillä ja niin vaan suppaili moooonta tuntia sen jälkeen. Mut illaks onneks taas rauhottu.. Saa nähdä onko tuolla alakerrassa tapahtunu muutoksia sitte viime viikon... Huomenna siis neuvolalääkäri.
*Puh-karhu*:oikein hyvää syntymäpäivää!
Niin ja tosissaan rv 34 läks käyntiin!:D
Mullakin tulee jo ihan pienestä lenkistä monen tunnin nippailut ja supistelut:Smulle tehään jo kahen viikon päästä sisätutkimus..luulisin niin saa tietää onko nämä kipuilut tehny mtn...
Tää mamma on herännyt tänään vasta klo 10!!! Eilen mun kaverini sanoi mun mahan jo laskeutuneen ja mua alko kieltämättä jo vähän hirvittää, että kunhan nyt vielä ainakin sen kaks, kolme viikkoa asustelis yksiössään, tää meän Elli. Ja saas nyt nähä, mitä nää viillot/puukon tuikkaamiset on tehneet alakertaan - se selviää ens tiistaina ä-polilla. Ja vielä pitis viikonloppuna lähteä tulevan kummityttömme ristiäisiin toiselle paikkakunnalle, anoppi jo vähän kauhisteli eilen, että tohinko lähtee vielä autolla ajeleen. No onhan sielläkin sairaala ja nii edasin, mutta sinnillä pysyn kyllä kasassa ainakin elokuun alkuun ;)
*SF* Onneksi asiat oli ok, mutta varmasti huolettaa noi istukan virtaukset. Pääasia kuiten on, että sua tutkitaan ja seurataan.
*Puh* Onnea syntymäpäivänäsi :) Ja toivottavasti päiväsi vielä kirkastuu.
Jaiks, nyt pitää mennä - neiti 1 vee on pahan teossa ;)
puh -karhu, onneksi olkoon, ja ei se kaukana kiukku ole täälläkään, itellä toi ilma vaikuttaa, kun aina noin synkkää, ja sit tää tuskan hiki joka mulle pukkaa aamuisin ja tulee niin huono olo, niin eipä siihen tarvii monta eri mielisyyttä vielä tyttöjen kanssakaan, niin kiukku puskee läpi että PAM!no jos se sunkin päivä piristyisi..."halaus"
SF: tosi hyvä, että menit tarkastukseen ja selvisi sitten tuo uusikin asia, niin nyt tietävät tarkkaila sitä, eikä tule yllätyksenä, ja hyvä juttu ettei asiat kuiteskaan ollut tuota pahemmat...ja toiv.ei tuosta pahene nuo raskausmyrkytyksen oireet.mutta onneksi ollaan jo näin loppusuoralla, niin syntyminenkään ei ole este.
Taas ois uimakoulu koulu kohta, huvittaa mennä taas tunniksi katsomaan lasten sitkeyttä kun jalat täristen naama sinisenä inttävät kovana"ei mua palele" :)juu ei muakaan..:)
Mä nukuin kyllä aika hyvin, olen kyllä rupenu näkeen painajaisia, etenkin alkuyöstä, mutta syynä on varmaankin huono asento, koska poisuvat sitten kun korjaan asentoa...näin unta että vauvoja synty kaks ja kummatkin olivatkin sitten koiria ja ne hyökkäs mun kimppuun ja purivat ihan hirveesti käteen, no kun heräsin, niin mulla oli niskat lukossa ja käsi puutunut oikein kunnolla ja pisteli sekä sattu, ei muuta kuin vähän kylmävoidetta niskoihin, ja uni vaihtu..:)
Mihin emma on hävinny, ei kai ennustus pitänyt paikkaan ja ois jo synnärillä?
Vielä yks juttu, olen huomannut nyt tässä lähipäivinä että mulle tulee sellasia että rupee niin kun mahaa vääntämään ja se vääntäminen jatkuu niin ku supistusmaisena kipuna, ja kipu voi mennä tosi kovaksi, ja kivun loputtua se ajaa mut vessaan ja maha on ihan sekasin..johtuuko raskaudesta vai onko ihan normia mahanvääntämistä..?onko muilla...?
Mutta päivän jatkoja....:)
miijo 35+1
Aamu alkaa sateen merkeissä..nyh..ei taaskaan tullu kesää..Missä pirussa se viipyy nyt on jo heinäkuu ja kohta loppuu sekin kuukausi =(
Hienoa Snowflake että kaikki kuintekin oli ok virtauksista huolimatta. Mulla oli esikoiselta liian heikot virtaukset, jonka takia jouduin ramppaamaan äitipolilla ultrattavana viikon välein loppu ajan. Lopuksi annettiin käynnistys aika, mutta onneksi pikku mies päätti itte syntyä. Mulla on jotenkin kammo nuita käynnistyksiä kohtaan, en tiedä miksi? Luonnollinen tapa on varmaan kivuttomampi vai mitä mieltä olette joilla on käynnistetty ja lähtenyt itsestään??
Onneksi olkoon Puh eiköhän se ´paha tuuli kaikkone päivän aikana =)
Nyt olen muuten alkanut näkemään jos jonkinlaisia unia synnytyksestä tai en synnytyksestä vaan ihme vihjailuja millon tämä nassikka syntyy. Viime yönäkin näin unta että syntyisi jo ensi viikolla, taitaa vain olla nämä jutut mitä täälläkin on puhuttu jääneet tuonne alitajuntaan ja yöllä sitten tulee sieltä uniin =)
Saisipa kyllä syntyä =)
Amalia-Joe: tehdäänkö teillä kokoarviointi/synnytystapa arviointi uudelleen synnyttäjillekkin vai miksi pääsit ultraan äippäpolille? "kauheaa utelua"
Sanna ja nassikka 36+4
Mulla on kans viimeisen viikon aikana muuttunut jokainen toiminta kropassa eli maha vääntää ihan todella ja mulla on myös välistä ihan löysänä ja monta kertaa saa käydä päivässä vessassa..ärsyttävää..:(
*Sannami* Mulla on tossa taustalla sokeriarvojen heittelyä, kuten oli edellisessäkin raskaudessa (tosin todella vähäistä), mutta neuvolastani laitetaan heti lähete tonne ä-polille, jos arvot heittelee. Ja sitten mulla taustalla se synnytyspelko/iso lapsi. Ja ei mua haittaa, jos kyselee :) Ja sie taisit kysellä tosta käynnistys vs. luonnollinen..?! Ite sanoisin molemmat kokeneena, että käynnistetty synnytys on rajumpi. Ykkönen oli käynnistetty ja sitä käynnisteltiin tosiaan kaks päivää, ennenko mitään tapahtu --> synnytys pitkä ja ei niin mukava. Kakkoselta alko vettä tihkumaan (reikä ylhäällä kalvoissa) --> puhkastiin laitoksella kalvot ja laitettiin tippaan --> synnytys nopea ja helppo. Eli ite toivon tän kolmosen kohalla luonnollista synnytyksen käynnitymistä, koska käynnistetty voi olla liian raju ja aiheuttaa paljon tuhoja...
*Miijo* Mulla kans on nyt maha "löysänä", ollut jo jonkin aikaa. Ja kun hätä iskee, nii se on pakko mennä ja HETI ;) Muistelisin muuten, että tolta kakkoselta oli loppuajasta aivan samaa ja oon kuullut sitä, että myös synnytyksen lähestyessä suolisto tyhjenee, mutta toivottavasti tää ei vielä sitä enteile.
Jahas, taas mentävä! Oon näköjään tämmönen pätkäkirjottelija. Ja muuten *TarjaMamma*..yks päivä jo mietin, että joko oot menny laitokselle, ko sua ei täällä näkynyt pariin päivään ;)
*miijo*:mulla on samanlaista oireilua tullu muutaman päivän ja vatsaa vääntäny mut ei kummiskaan oo mitään vatsatautia..vähän olen miettinyt että enteileekö synnytyksen lähestyvän..esikoisesta mulla kävi niin et vatsa rupes pelaa liiankin hyvin muutama viikko ennen synnytystä..
*sannami*:mä juttelin just mun äidin kans kun sen synnytys käynnistettiin (isosiskoa kun puksi maailmaan)niin on kuulema poltot paaljon kipeempiä kun luomusti käynnistyneessä synnytyksessä...ja kaikki tapahtuu vähän sutjakammin...kyllä mua vähän jännittää jos käynnistetään et kuinka nopiaa tää jässikkä ponkasee itsensä maailmaan..esikoinen tuli kans suht nopee ...
*on*:täällä taas jomottaa selkäää ja masua..niitä kuuluisia menkka jomoja ja tökkimistä alapäähän:Djospa lähtis lepää ja yrittäis sen jälkeen siivoilla kevyesti vain...
Päivää vaan kaikille!
Onnea *Puh-Nalle*, sulla onkin samana päivänä synttärit kun tuolla minun kakkosella, hänpä täyttää tänään 6 vee...enkä muista, että hänen synttäreinään koskaan olisi ollut sateista ja kylmää --> no, nyt on.
*Amalia-Joel*, olen kyllä vielä tosiaan kotosalla, mutta epäilen, ettei enää menee kauan aikaa kunnes on lähdettävä...supistellut epäsäännöllisesti mutta paljon 3 päivän ajan jo ja osaksi todella kipeästi. Ei mene levollakaan ihan pois. Vatsa on mullakin todellakin tyhjentynyt jo reilun viikon useamman kerran päivässä...vauva tipahti alas tasan 2 viikkoa sitten ja kun painoakaan ei ole tullut lainkaan syömisestä huolimatta.
Viime yönä ensin supisteli aikansa ja sitten nukahdin muutamaksi tunniksi...kolmelta heräsin vauvan möyryämiseen ja poika valvotti mua seuraavat 2½ tuntia...Nyt taas aamulla alkoi supistelut.
En lähde äippäpolille ennenkuin ovat ISOJA nuo supistukset tai tulee jokin muu synnytyksen merkki...minä tiedän, että ottavat lepäämään sinne ja pumppaavat täyteen supistuksia estäviä lääkkeitä muuten jos vaan on auennut & pehmenneet paikat...Vikkoja on nyt tasan 36+0.
Kaksi käynnistystä on *Sannami* takana mulla ja niistä on kahdenlaiset kokemukset. Kakkosen käynnistys lähti hyvin hitaasti käyntiin, vuorokauteen ei mitään ja sitten kaikki lähti tosi nopsaan käyntiin, Kesto 2 tuntia ja 50 minsaa ja hirveän tuskallista. Kolmosen käynnistys lähti heti käyntiin ja sujui hyvin ja minä kävelin koko päivän sairaalassa ja jopa nauroin....Kesto vähän ylin 7 tuntia.
Siksi mulla on nyt niin epävarma olo näistä supisteluista ja mahan tyhjenemisistä...olen vain kerran aiemmin kokenut luonnollisen synnytysstartin...ja silloin klassisesti limatulpan irtoamisella ja supisteluilla 5 minuutin välein....
Toivottavasti ei tarvitse kauan kärvistellä. Oli eilenkin niin kipeät supistelut (poltot) että miehellekin sanoin, että miten kestän synnytyksen jos nää tästä vaan pahenee...?
NO, tulipa omaa napaa. Täytyy lähtee pikkuhiljaa imuroimaan, kun juhlat alkavat 16.00...yritän ottaa iisisti. Mies onneksi eilen sai työnantajalta hyvän uutisen, se saa ensi viikolla pitää sen viimeisen kesälomaviikon pois mikä mun mielestä on aivan ihanaa...jaksaminen on tosiaan kortilla nuiden kolmen kauhukakaran kanssa....
TarjaMamma rv 36+0
P.S. *SnowFlake* : kaikki järjestyy ja olethan nyt kuitenkin tarkkailussa. Varmaan käynnistävät synnytyksesi seuraavalla ä-polikäynnillä!
Olen joka pv käyny lukemassa näitä juttuja mut eo oo jaksanu ite kirjotella.Ja muutaman kerran rustannu piiitkän jutun niin se on hävinny.Täällä supistelee ja vihloo ja kaikkee...varsinki iltasin ja öisin.ihme jos tämä muka elokuulle pysyy..enpä usko.ens tostaina nla aika.ja tosiaan kuun lopulla se pelkopolijuttu.Tyttö tosiaan synty 2vko etuajas ja paino 3880g,tämä vatsa kasvaa yläkäyrän ylhäällä..et saapa nähä.mökkireissua odotellaan ja sen jlk alkaa matonpesut yms muut siivousurakat.Mut nyt taas siivoileen ja ruuan laittoon.Ulkona sataa kaatamalla vettä joten eipä sinne ole asiaa.Vointeja kaikille..roosa 33+4