Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elotähkät viikkoon 28

07.07.2008 |

.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eilen oli Puhilla huono päivä, niin tälle päivälle se känkkäränkkä taisi tulla mun luo kylään ;=) Fyysinen olo on kummallinen: särkyinen, kutiseva ja heikottava. Mieheni on koko päivän poissa, iltameno töissä, joten tiedän olevani muksujen kanssa koko päivän. Esikko jo tossa vähän suutahti, kun kerta toisen jälkeen hätistelin sen omiin touhuihin, jotta sain nukuttua. Vähän syyllinen olo tuli...

No joo... sellaista se välillä on..

Lyle 33+4

Vierailija
62/92 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti on nipistelyjä ja kolotuksia alkanut itsellekin ilmaantumaan heti kun työt lopetti! Täytyis varmaan vielä pariksi viikoksi mennä jos oireet vaikka häviäis! :D Eilen kävin neuvolassa ja kaikki ihan mukavasti.. Painoa vaan tullut kolmessa viikossa n. 5kg mikä hiukan huolestuttaa, mutta kyllä tää turvotus on aika voimakasta...siinä siis kai selitys! Paineet ja muut kuitenkin kunnossa joten ei th huolestunut sen enempää. Ongelmaksi tuli kuitenkin se että luulin pääseväni kokoarvioon kun siis eilen oli viimeinen lääkärikäynti, mutta vakkari lääkäri olikin lomalla eikä sijainen osannut käyttää ultraa.. Mielenkiintoista. Kauhea pettymys oli, koska mua tosiaan hiukan huolestuttaa tuo vauvan koko! Nyt kysyisinkin apuja teiltä.. Eli miten suoraan sf-mitta kertoo vauvan koosta? Mulla nyt siis sf35 ja viikkoja 36+5.Vaavi on raivotarjonnassa. Ja sit tietääkö joku kuinka helposti Tampereella pääsis taysiin kokoarvioon? Tai onko kokemuksia täältä yksityisten arvioista? En oo tähän asti juuri synnytystä jännittäny mut nyt on alkanu hiukan just toi koko mietityttää! Mut siis mielelläni kuulisin teidän kokemuksia! Hyvää viikonlopunalkua kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

SF mitta kertoo paljon enemmänkin vauvan voinnista kohdussa ja siihen vaikuttaa lapsiveden määrä, mittaaja, mittaus asento sun muut. Kyllähän se koostakin kertoo jotain mutta ei suoranaisesti, mulla on itsellä samat viikot kuin sulla ja maanantaina oli SF mitta 30 terkka arvioi käsikopelolla lapsen kooksi 3kg, edellisen raskauden lopussa SF mittani oli 30cm ja poika painoikin 2,7kg.

Sanot sun terkalle rohkeasti, että haluat koko arvioon jos kerran tk:ssa on se mahdollisuus niin pakkohan niitten on sulle se tehdä ei se voi olla lääkäristä kiinni..

Vierailija
64/92 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on vika "yksinäinen" lomapäivä. eli mieheni loma alkaa. Hän on 3vk lomalla, sitten vieraamme jenkeistä saapuvat ja sitten alkaa eskari ja hoito. Ja sitten voikin pieni tehdä tuloaan..

Eilinen oli pohjanoteeraus päivä äitinä.. Tai päivä meni ok, oli hammastarkastus tytöllä ja päikkäreiden jälkeen käytiin kotieläinpihalla.. Lohikeittokin sai oikein hyvät arvostelut.. Ruuan jälkeen kaksikon käytös alkoi olla.. noh, mahdotonta. Leikkipaikaltamme poistuttiin mun huudon, esikon itkun ja tytön pelleilyn siivitämänä. Nukkumaanmeno oli uskomaton show, jonka jälkeen mä olin ihan riekaleina sohvalla. Aamulla selkäsärky ja pullistunut suonikohju muistuttivat eilisestä... Olenkin jo monta viikkoa elänyt jossain ruususenpunaisessa koiäitiyden kuplassa, pitihän näitäkin päiviä siis tulla ;=)

Tänään vaadin itseltäni ja lapsiltani tasan perusasiat: lounaan, pienemmän päikkärit, esikon korvatarkastuksen ja välipalan. Kaikki muu tulee jos on tullakseen..

Näin muuten ekan synnytykseen viittaavan unen, jossa odotin ilmeisesti leikkausta ja hoipertelin käytävillä aivan lääketokkurassa.

Vaaka80, pyytäisin sinuna tuota kokoarviota, jos se mietityttää. Sf-mittahan ei sinänsä tosiaan ole mikään paras arviointitapa, kun siihen vaikuttaa niin moni asia.

Viikonloppua kohti mennään aurinkoisessa säässä. Aina tähän koneeseen tullessa mietin, että kukahan on jo saanut vauvansa maailmaan. Kohta se meidän vauvalistaus alkaa toden teolla.

Lyle 33+5

Vierailija
65/92 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin huonosti nukuttu yö.tuntu kuin vaava olis repinyt munasrajoja ristiin rastiin ja jomotti alaselkää/masua ja nivusia...tätyy kysellä neuvolasta lisää mitä mahtaa olla..ne on tosi kipeitä.Ei tahdo löytyä kunnon nukkuma asentoa,masultaan ei voi,selällään tuntuu et pyörtyy ja oksentaa jne..ja kyljeltään vaavi aloittaa jembalot...

Täällä olotila ollut taas heikko,saas nähä mitä verenpaineet näyttää ja pisu..noh tulen päivemmällä ilmoittelemaa kun on käyty neuvolassa!

Vierailija
66/92 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo pitkään aikaan käynyt edes taustailemassa. Te ootte ihan aktiivisiä kirjoittelemaan. Täytyy ottaa itseään niskasta kiinnni ja ryhtyä aktiivisemmaksi.

Madam Mamma ennustukset ovat siis mitä. Mistä ja miten te niitä tilaatte ja mitä ne maksaaa?

SNOWFLAKE: En oo tosin kaikkia sun tilanteesta olevia juttuja varmaan lukenut, mutta jossa sulla ei vieä ole, niin pyydä neuvolasta niitä pissa stickejä kotiin. Mulla oli niitä ykkösen kanssa ja raskausmyrkytyksen vuoksihan nti syntyi 37+5. Nyt kakkoseltakin sain niitä kotiin, kun alko verenpaineet nousta. Rauhoittaa kummasti mieltä kun voi itse kotona silloin tällöin mittailla. Samaten jos ei itellä oo niin verenpainemittari lainaksi. Kaikkea hyvää ja toivottavasti kaikki menee hyvin :)

Mukavaa odotuksen jatkoa kaikille elotähkille!

Tintta 34 +5

Vierailija
67/92 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lukea, että muillakin tuo känkkäränkkä ja väsymys vierailevat. Mä olen käytännössä ruokkinut lapseni eineksillä tämän viikon ja hermo ei kestäisi yhtään mitään. Meidän nuorempi 2,5-vuotias on ollut tosi helppo ja rauhallinen - viime viikkoon asti. Nyt on paukannut sen maallinen uhmakausi, että en tajua kuinka jaksan sen kanssa vääntää. Kaiken huudon ja kiukuttelun kestän, mutten sitä että tytsy heittäytyy ihan makarooniksi puettaessa, rappusia kiivettäessä, autoon mentäessä, potalle tullessa/mennessä. Tuollainen reuhtova 15-kiloinen tuntuu aika karsealta tän vatsan kanssa.

Mutta olipas siis ihana lukea, etten ole ainoa kiukkuäiti - ja vaimonakin aika huono tätä nykyä :)

anna ja rv 36+2

Vierailija
68/92 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mukava että kaikki muutkaan (ne jotka jaksaa, niin hatun nosto vaan!!!) ei jaksa olla "täydellisiä äitejä", meidänkin huushollissa mennään tällä hetkellä siitä missä aita on matalin, perustarpeet tyydytetään ja sillä selvä ja jos olo on hyvä ja ehtii niin tehdään sitten jotain "extraa"!

http://www.suhdesoppa.fi/parisuhde/hyvan-vaimon-kasikirja/

Jos yllä olevan linkin oppaan kautta hyvä vaimo määritellään, niin en kuuluu siihen katekoriaan lainkaan =) Eilenkin painun heti kasin jälkeen pehkuihin ja jätin miehen hoitamaan lapset iltapalalle ja untenmaille =)

Anna: Meillä kanssa osataan tosi hyvin makaroniksi heittäytyminen ja tosiaan alkaa tällä vatsalla olla oikeesti aikas kivuliasta "taistella" vaatteita päälle/pois jne.

SF: Pyydäppä tosiaan niitä sticksejä kotiin, helpottaa varmasti omaa oloa jos voi silloin mittailla. Ja verenpainemittarikin on hyvä, PAITSI jos kuuluu sellaiseen ihmisryhmään että saa paineensa nousemaan sillä mittailulla, terkan mukaan sellaisia ihmisiä on kuulemma yllättävän paljon! ITselläni on loppuraskauksista ollut mittari käytössä, mutta paineet on onneksi olleet kondiksessa.Nyt täytyisi muuten käydä hakemassa porukoilta se taas lainaan.

Verenpainemittarista tuli pisto sydämeen, esikko oli purskahtanut aina itkuun kun olin sairaalassa (oltiin kuopuksen kanssa siellä 7 pv) ja hän oli nähnyt verenpainemittarin, oli muistuttanut äidistä! Tämä tieto jotenkin tuntui silloin (ja yllättävää vieläkin) tosi kurjalle! No hormoonihuuruissahan tässä taas ollaan! =)

hmm... jotain ol vielä sydämellä, mutta nyt pätkii, palailen myöhemmin

-E- 32+

Vierailija
69/92 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas vikaa vikaa vauvan sivuilla, saa nähdä tuleeko ees viestit perille...:(

Onpa mukava lukea muittenkin äitien "hermojen kiristyksestä" nuitten uhmaikäisten kanssa. Välillä tuntuu että on niin hukassa kuin voi olla vain tuon 3veen kanssa, ei auta uhkailu, kiristys eikä lahjonta huh..Välillä pelottaa, että mitä se tulee olemaan sitten vauvan kanssa.

Parisuhdekkin on varmaan loistavalla mallilla, kun tuntuu että koko ajan on hermot tiukilla sanoi ukko mitä tahansa..

:( No joo kaippa tämä tästä =)

Sanna ja nassikka 36+6

Vierailija
70/92 |
12.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

testaan tätä ku pikkasen omituisen näkönen sivu nyt mihin kirjotetaan..

Vierailija
71/92 |
12.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan tässä tällänen pikku ruudukko mihin voi kirjottaa..ihmeellinen.Mut lauantaita vietetty,kalalla käyty ja saunassa vihtomassa.Ens vko odotellaan ja perj sit lähdetään sinne mökkireissulle kuusamoon.Supisteluja yms joka pv jonkin verran.Yöllä on hankala olla ku ei löydä hyvää nukkuma-asentoa ja unet on melko sekavia.Monta krt herään vessaan ja nälkäkin yöllä vaivaa.Jalkoja ja käsiä pakottaa.Levottomia ovat molemmat.Hoh,hoijaa..ei kait täs kummempia T:roosa 34+1

Vierailija
72/92 |
12.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sivut ovat reistailleet ja nyt kirjoittelen minikokoiseen ruutuun. Mä heräsin aamulla aivan infernaaliseen häpyluun ja selän särkyyn. Kävely oli hankalaa. Soitin lopulta Jorviin, ja kysyin ,voinko ihan kivuista huolimatta liikkua, etten tee mitään hallaa.. Kätilö epäili, että kyseessä olis symfyysi-kipu ja sanoi, että voin oman voinnin mukaan liikkua. Ja liikkua on tarvinnut, kun on ollut noitten lasten kanssa illan itsekseen.

Toivon, että kivut pysyis kurissa. Onneks on kuitenkin mies nyt kolme viikkoa apuna.. Ja jo nyt haaveilen viikon päästä tapahtuvasta. eli saan olla lauantain koko päivän ihan itsekseni aina sunnuntai-iltaan asti. Odotan jo kovasti!

Mukavaa viikonloppua!!!

Lyle, huomenna 34 tasan

Vierailija
73/92 |
12.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt eilen enkä tänään tänne sivustolle - ihme hommaa, ko välistä aina alkaa tökkimään. Meillä juhlittiin eilen neiti 1 veen synttäreitä ja tänään lähettiin minireissuun - tuleva kummityttömme kastetaan huomenna <3

Ai nii, sain eilen vastauksen Madame Mammalta ja että tytön pitis syntyä 12.7 eli tänään! No mutta jos ei kuitenkaan ;)

Nyt pakko mennä..palajan!

Vierailija
74/92 |
12.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuisiko tänne vielä mukaan kirjoittelemaan? Olen todella harvakseltaan käynyt täällä lukemassa, mutten ole tainnut kertaakaan kirjoittaa mitään. Nyt olisi kuitenkin mukava jakaa puolin ja toisin loppuodotuksen tunnelmia.

Odotan kolmatta lasta ja la on vasta elokuun loppupuolella. Kuten montaa muutakin, supistukset kiusaavat ja koko ajan ne vain tuntuvat lisääntyvän ja lisääntyvän... Närästys on taas tullut liiankin tutuksi vaivaksi, kuten myös armoton väsymys oli kello sitten mitä vain...

Pioninen 33+5 tms...

Vierailija
75/92 |
12.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on sivuissa vikaa ollukkin..uskaltaako kirjoittaakaan kun häviää ties minne tekstit..:(

ON: tänään on väsyttänyt todella paljon alkaa jo käymään tosissaan voimille nuo yö valvomiset, vauvan kanssakin saa nukuttua enemmän =)

Galluppia kehiin: Millon on sopiva hetki vieraiden tulla kylään kun tulet synnärillä kotiin? Ja onko parempi että vieraat toisivat esim. pullaa tai jotain kuin se että itse leivot??

Esikoiselta mummot ja tädit kävi jo laitoksella kattomassa ja kotiin kun päästiin niin anoppi ja miehen sisko tulivat samana päivänä. Se ei ollut kivaa koska mies oli todellakin elänyt boheemisti ja kämpp oli hujan hajan eli siivoomaan piti heti alkaa kun kotiin tulin :(

Mun mielestä vieraat voisi tuoda jotain "tuliaisia" ei tarvisi itse huolehtia tarjoamisista ja kyllä ainakin ekan päivän kuuluisi saada olla rauhassa..=)

Saapa nähdä A-J käykö ennustus toteen =) Mä sain toisenkin ennustuksen 25.7.

Sanna ja nassikka tasa viikot taas 37 =)

Ässät käyttöön ;) vaikka tuskinpa niistä mitään hyötyä on..=)

Vierailija
76/92 |
12.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos nyt paremmalla ajalla vähän enemmän kerkeis kirjottaan.

*Pioninen* Tervetuloa mukaan vaan. Täällä kans yks loppukuun venttaaja, että varmasti mukana roikutaan vielä :)

*Sannami* Toivon kyllä suuresti, ettei ennustus käy toteen tällä kertaa, vaikka viimeksi tosiaan Mamman ennustus meni vain päivällä mettään. Ollaan tosiaan tosiella paikkakunnalla tällä hetkellä enkä haluais täällä synnyttää. Ja noista vieraista - laitoksella kävi viime vuonna vain lähisuku moikkaamasssa ja kotia vauvaa tultiin kattomaan vasta viikon, kahen päästä. Onneksi moni ymmärsi, ettei heti jaksa ottaa vieraita vastaan ja moni soittikin ensin kysyäkseen, että milloin voi tulla kattomaan vauvaa :) Ja tarjoilut tais olla ihan kaupan/leipomon valmista syötävää. Että kyllä sellanen viikko vois olla sopiva "karanteeniaika", mutta tosin kaikkihan riippuu miten synnytys on mennyt, miten vauva syö/nukkuu/kuinka paljon valvottaa ja miten ite/perhe voi ja jaksaa.

Närästys on taas aivan älytöntä, kokoajan saa olla napsimassa Multitabsin raskausajan närästystabuja. Ja kyllä muuten ahistaa jo, ei kestä ähisemättä nostaa mitään lattialta. Yöt alkaa menemään jo katkonaisiksi, ko asentoa pitää ettiä tai sitten veskissä ravata (mitäs sitä kittaakaan niin paljon vettä ;)

Nyt taijan mönkiä tuon mieheni kainaloon ja kattoa hetken töllöä. Öiöi kaikille! Ja jaksamisia! Ja joo, pätkitään vaan taas pino kahteen eri pinoon :)

AJ+Elli ja huomenna tasan 34 (vissiinkin)

Vierailija
77/92 |
12.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan on sivut tökkineet, kahteen päivään en ole tänne päässyt.

Täällä vointi ihan hyvä, rauta on potkinut ja olo on piristynyt todella paljon.

Yöt on katkonaisia mutta nyt sentään on tajuissaan kun herää vessaan tms. Häpyliitos on kipeä kuten aikasemminkin mutta muuten ei oikeastaan mikään vaivaa, tämänkin päivän suppari saldo pyörii n. kahdessa kappaleessa, joten ei voi valittaa...

Tiistaina sitten neuvolalääkäriin ja viikon päästä ultraan, kyllä tässä pikkuhiljaa viimeisiä taidetaan viedä.

Noista vieraista en osaa tarkkaa rajaa sanoa, kiva olisi jos vieraat tuovat tarjottavat itse kun ei mulla ainakaan tule mieleenkään leipoa kun kaksi lasta odottaa kotona ja pitäisi vielä vauva hoitaa siinä samassa. Toisaalta jos vointi on hyvä voisi vieraat käydä aika nopeasti kotiintulon jälkeen, ennenkuin väsyttävä arki on kunnolla alkanut, mutta jos oma vointi on heikompi on toki kiva toipua ennen suurempaa rysäystä vierailijoita....

Mä laitoin tänään vaunut valmiiksi vauvaa varten ja kaivoin hoitoalustan kaapista esiin, jonkinlainen lista siitä mitä kaikkea vielä puuttuu rupeaa muodostumaan ja oikein odotan jo sitä että pääsen kuun vaihteessa shoppailemaan kaikki loput jutut, aiemmin ei voi kun on tuo tili aika tiukilla...mutta kaipa sitä vielä tuolloin kerkiää vaikka aika lähelle laskettua aikaa meneekin....

Hyvät yöt ja palaillaan taas...

Mammeli ja pikkukolmonen 35+

Vierailija
78/92 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan, että heti aamusta olen taas täällä. Yö meni kivasti..

Hurjaa, kun toisilla on jo rv37 täynnä! Upeaa...

Galluppiin... Mä otan sairaalaan mieluusti vieraita vastaan, jos vauva ja äiti voivat hyvin. Mies on kuitenkin enimmäkseen lasten ja koirulin kanssa kotona. Mulla käy aika helposti sairaalassa pitkäksi, mutta toki olen ollut myös kahden aikaisemman synnytyksen jälkeen tosi hyvässä kunnossa. Kotiin saa mun puolesta tulla, mutta tarjoiluita tai muita on turha odottaa... Ei meillä kyllä ekaan viikkoon oo monikaan käynyt. Mut isovanhemmat, tädit ja läheiset ystävät ovat toki tervetulleita. En itse ota vauva-aikana siisteydestä tai muusta niinkään stressiä.

Tosin, aion esittää miehelleni kainon toivomuksen, että kotona olis perusjutus (tiskit, pyykit ym.) tehty, kun tullaan vauvan kanssa kotiin :)

Moni varmaan jo laittelee vauvalle juttuja valmiiksi. MInäkin kaivoin hoitolaukun esille ja pesin sen. Vauvalle on myös sairaalastatulovaatteet katsottuna (ostin ihanat uudet). Hoitotaso me vielä käydään hakemassa ja sitten onkin kutakuinkin valmista. Jos vielä sairaalakassin pakkaisi.. Hui. aina välillä oikein perhosia tuntuu, kun ajattelee lähtöä sairaalaan.

Nyt aamutoimiin.. Tiistaina sitten pääsee neuvolaan.

Lyle 34

Vierailija
79/92 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oijoi, ko huonosti tuli nukuttua viime yö - heräilin vähän väliä ja kiitos vieraan sängyn ;) Ja oikeesti välillä kävi yöllä mielessä, että toivottavasti Elli pysyy vielä vähintään sen 3 viikkoa yksiössään. Eilen oli jotenkin niin kummallinen olo, en osaa selittää.

Ite en oo muuten laittanut YHTÄÄN MITÄÄN valmiiksi Ellille. Tai no tuplat on ostettu jo kuukausia sitten, mutta mitään vaatteita en oo laittanut valmiiksi enkä sänkyä enkä muutakaan. Toisaaalta taas ei tartte kiirettä ees pitääkään, ko nostaa vaan noi nuorimmaisen vaatteet vaatehuoneesta lipastoon ja laittaa peti valmiiksi. Ä-pakkauksen lootassa varmaan nukkuu ensiviikot. Samaa kaavailin silloin tuon nuorimmaisen kohallakin, mutta ei kauan siinä oikein viihtynyt ja otin kopan pois sängystä ja neiti nukku sitten omassa sängyssään :)

*Lylen* kans muuten mennään tasan samoilla päivillä :D

Nyt puurontekoon ja sitten ristiäisiin - palajan varmaan vasta iltasella koneelle, kun päästään takaisin kotiin...

AJ 34

Vierailija
80/92 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vain viikonloppukin vierähti, tänään pitäisi pojun kanssa tivoliin lähteä vielä, harmi kun se on luvannu iltapäiväksi vesisadetta, kuhan nyt kerettäis ees vähän aikaa olla..Sitten pitäisi vielä käydä tuolla ranuan eläinpuistossa loppuviikosta, mutta saa nähdä uskallanko sinne lähteä sieltä on kuitenkin toista tuntia ajaa jos jos jotain sattuu..

Mulla on edelleenkin pinnasaängyn patja ostamatta, mistä ihmeestä mä sen ostan??A-J tai TARJAMAMMA onko ehdotuksia tän alueen kaupoista??Samoin pitäisi löytää se hoitoalusta..

Pitääpä aloittaa ruuan laitto tällekkin päivälle =)

Sanna ja nassikka 37+1