Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isovanhemmat eivät halua tavata lastenlasta

Vierailija
28.03.2017 |

Vika mikä minussa on, olen nuori. Olen pilannut heidän pojan elämän.
Tätä tässä raskaana ollessa miettinyt ja näin kai edetään. Itkettää yhä koko tilanne.
Lapsen isä jätti tietoisedti läyttämättä ehkäsyä, vaikka toisin toivoin. Kun otin useemman kerran keskeytyksen puheeksi, se ei tullut kuuloonkaan. Lapsen isä pyysi ja rukoili ja vaati ja istui sen yön meillä vaatien ja pyytäen lapsen pitämistä kun olin menossa lääkäriin. Hän lupasi nuoresta iästään huolimatta huolehtia ja vaikka ottaa yksin itselleen lapsen, jos en pystyisi /haluaisi pitää.
Yritin varovasti ja asiallisesti kertoo tuon näkökulman tulevalle isovanhemmalle (äidille) mutta turhaan. Hän vain haukkui minut kuinka kehtasin pilata hänen poikansa elämän ja tulevaisuuden. Eikä halua olla koskaan tekemisissä minun tai lapsenlapsen kanssa. Ja tämä on vasta jäävuoren huippu

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä päätit olla käyttämättä ehkäisyä. Sinä päätit pitää lapsen. Sinusta on tulossa äiti, nyt on aika ottaa vastuu omista valinnoista. Sinä olet vastuussa lapsestasi, ei kukaan muu. 

Vierailija
2/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitusvirheitä paljon, anteeksi.

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lapsi on sinun ja isän vastuulla EI isovanhempien!

Vierailija
4/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa koko asia kuuluu isovanhemmille?

Vierailija
5/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä yritit kertoa isovanhemmille? Että sinut pakotettiin äidiksi?

Vierailija
6/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sitä mieltä ettei miehellä ole vastuuta? Sovittu oli että hän käyttää ehkäsyä mutta sanoi samantien "no hupsista kuinkas noin kävikään"

Enkä missään kohtaa vastuutani varmaankaan kieltänyt? Enkä missään kohtaa sanonut ettenkö lasta hoida?

Olen tehnyt tulevalle isälle tiettäväksi, että lapseni hoidan ja suunnitellut jo elämää sitä silmällä pitäen. Kiitos kovasti tuesta.

-ap-

Vierailija
7/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä ap tyhmistä kommenteista. Saat olla surullinen asiasta. Tulet toimeen ilman isänpuolen isovanhempia. Onko itselleäsi sukua?

Vierailija
8/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin kertoa, että heidän poikansa kovasti lasta toivoi ja oli ehdottomasti keskeytystä vastaan

-ap-

Vierailija
9/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis. Olisiko yrittänyt kertoa, että poika oli vapaaehtoisesti lisääntymässä, eikä häntä oltu pakotettu?

Vierailija
10/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäiti on kuvitellut poikansa elämän menevän eri tavalla ja tarvitsee nyt aikaa surrakseen mielikuviensa murenemista. Eiköhän se vauva sulata hänen sydämensä, kun aika on. Jos ei, niin pärjäätte ilman hänen tukeaan.

Vierailija
11/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaiset av-mammat aina miehen tyhmyyksiä puolustelemassa ja äitejä syyttämässä. Silti ovat miestenvihaajia jne. Taitavat vain vihata omaa elämäänsä ja on kiva päästä haukkumaan apeeta.

Vierailija
12/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pilasivat pojan elämän jo synnyttäessä tämän, oletan että 'anoppi' on se riidankylväjä. Sano se vaikka hänelle, että itse on poikansa pilannut ja sinä itse olet vastuussa vain omasta vauvastasi etkä aio olla hirviöäiti niinkuin 'anoppi'.

Vierailija
13/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin kertoa, että heidän poikansa kovasti lasta toivoi ja oli ehdottomasti keskeytystä vastaan

-ap-

No kai tää poika sen itse kertoo? Miksi sin un tarvitsee mitään selitellä.

Vierailija
14/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon, kyllä on oman puolen sukua ja tukea sitä kautta . Olen vain itse kasvanut perheessää, jossa tiiviit ja hyvät välit suvuilla ja olen saanut viettää aikaa molempien puolien isovanhempieni kanssa. Mielestäni se on lapselle rikkaus ja tärkeetä tulla hyväksytyksi ja tietyllä tapaa "oikeuskin"

-ap-

Vierailija
15/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala tavata syntymätöntä. Vai miten ajattelit mummon tapailevan rvko 24 olevaa sikiötä?

Vierailija
16/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoäiti on kuvitellut poikansa elämän menevän eri tavalla ja tarvitsee nyt aikaa surrakseen mielikuviensa murenemista. Eiköhän se vauva sulata hänen sydämensä, kun aika on. Jos ei, niin pärjäätte ilman hänen tukeaan.

Kannattaako tuollaiselle isoäidille edes antaa sitä titteliä tai kunniaa? Vaikka muuttaisi mielensä siis. Itse poistin äitini elämästäni, kun hän sanoi että minun olisi kannattanut pitää jalkani ristissä, kun kerroin raskaudestani. Totesin että hänen olisi aikoinaan kannattanut olla synnyttämättä minua ja poistin hänet. Enkä ole päivääkään katunut.

T. kolmen lapsen onnellinen äiti

Vierailija
17/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa! Lapset on viattomia tilanteeseen.

Oma anoppi asuu lähellä, mutta sillä on aina "kiire".

Mielummin istuu naapurissa kahvilla kuin tulee meille. Synttäreillä kyllä käy ja näyttelee silloin jotain supermummoa, halailee ja lässyttää lapsille. Ihmettelee kun lapsilta ei saa pahemmin vastakaikua, toisin kuin toinen mummi joka tapaa lapsenlapsiaan.

Mä oon tähän tilanteeseen jo tottunut, vanhin lapsistakin on jo 15 vuotta.

Vierailija
18/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap-

No kai tää poika sen itse kertoo? Miksi sin un tarvitsee mitään selitellä.

Ai miksikö? Koska hänen äitinsä hyökkäsi sanallisesti päälleni kuin hyeena. Kuka ei puolustaudu? Minä ainakin puolustaudun ja kuten sanoin, tein sen mielestäni asiallisesti.

Vierailija
19/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap-

Niin entä sitten? 

Vierailija
20/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon, kyllä on oman puolen sukua ja tukea sitä kautta . Olen vain itse kasvanut perheessää, jossa tiiviit ja hyvät välit suvuilla ja olen saanut viettää aikaa molempien puolien isovanhempieni kanssa. Mielestäni se on lapselle rikkaus ja tärkeetä tulla hyväksytyksi ja tietyllä tapaa "oikeuskin"

-ap-

Mieti onko tuollaiset isovanhemmat oikeasti rikkaus vai saisitko kuunnella paskaa monta vuotta ja pahempaa jos lapsi saa kuulla olevansa ei toivottu monta kertaa 'rakkaalta mummilta'.