Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhemmat eivät halua tavata lastenlasta

Vierailija
28.03.2017 |

Vika mikä minussa on, olen nuori. Olen pilannut heidän pojan elämän.
Tätä tässä raskaana ollessa miettinyt ja näin kai edetään. Itkettää yhä koko tilanne.
Lapsen isä jätti tietoisedti läyttämättä ehkäsyä, vaikka toisin toivoin. Kun otin useemman kerran keskeytyksen puheeksi, se ei tullut kuuloonkaan. Lapsen isä pyysi ja rukoili ja vaati ja istui sen yön meillä vaatien ja pyytäen lapsen pitämistä kun olin menossa lääkäriin. Hän lupasi nuoresta iästään huolimatta huolehtia ja vaikka ottaa yksin itselleen lapsen, jos en pystyisi /haluaisi pitää.
Yritin varovasti ja asiallisesti kertoo tuon näkökulman tulevalle isovanhemmalle (äidille) mutta turhaan. Hän vain haukkui minut kuinka kehtasin pilata hänen poikansa elämän ja tulevaisuuden. Eikä halua olla koskaan tekemisissä minun tai lapsenlapsen kanssa. Ja tämä on vasta jäävuoren huippu

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon, kyllä on oman puolen sukua ja tukea sitä kautta . Olen vain itse kasvanut perheessää, jossa tiiviit ja hyvät välit suvuilla ja olen saanut viettää aikaa molempien puolien isovanhempieni kanssa. Mielestäni se on lapselle rikkaus ja tärkeetä tulla hyväksytyksi ja tietyllä tapaa "oikeuskin"

-ap-

Ja tärkeintähän on vanhempien aito halu olla vanhempi ja lapsen tulla heidän taholta hyväkstyksi. Kaikki muu on sitten niitä korkeampia arvoja.

Vierailija
42/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat ovat sitä mieltä, että olet pilannut heidän poikansa elämän. Ikävää, mutta tärkeintä on kuitenkin, mitä mieltä tämä poika eli lapsesi isä on itse.

Ajatteleeko hänkin, että hänen elämänsä on nyt pilalla? Vai toivottaako hän lapsen tervetulleeksi ja aikoo olla tälle vastuullinen isä?

Jos kyllä, unohda isovanhemmat. Tärkeimpiä lapselle ovat tämän omat vanhemmat.

Ja jos omat vanhempasi haluavat toimia isovanhempien roolissa, lapsi saa joka tapauksessa bonuksena ainakin yhden mummon ja vaarin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset itse huolehtinut ehkäisystä? Kun mä olin nuori hommasin ihan itse itselleni pillerit ja söin niitä. En puhunut poikkiksille mitään. Saivat käyttää kortsua. ;)

Vierailija
44/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsi kärsi mummottomuudesta, ei se osaa kaivata sellaista mitä ei ole. Lapselle todellisuudessa riittää aluksi pelkkä äiti, sinä kannat lasta ja olet tärkein.

Hitaasti lapsen elinpiiri alkaa laajeta, mutta ei sen laajenemisen tarvitse koskea mummoa, on muita läheisiä kummeja, setiä, tätejä, tulevaisuudessa ehkä siskoja tai veljiä.

Kun et itse lapselle sano, että on kauheaa kun ei ole toisia isovanhempia lähellä, hänelle asia tulee olemaan ihan normaalia eikä mitenkään kauheaa.

Kiitos ❤

-ap-

Vierailija
45/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis 16v?

Vierailija
46/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä yritit kertoa isovanhemmille? Että sinut pakotettiin äidiksi?

Vihaiset av-mammat aina miehen tyhmyyksiä puolustelemassa ja äitejä syyttämässä. Silti ovat miestenvihaajia jne. Taitavat vain vihata omaa elämäänsä ja on kiva päästä haukkumaan apeeta.

Aloittajako tässä nyt on viaton lapsen tasolle typistetty uhri, joka ei ole ollut toimiva subjekti tilanteessa? Onko tässä nyt ap raiskattu ja pakotettu äidiksi vastoin omaa tahtoaan?

Vierailija
47/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isovanhemmat ovat sitä mieltä, että olet pilannut heidän poikansa elämän. Ikävää, mutta tärkeintä on kuitenkin, mitä mieltä tämä poika eli lapsesi isä on itse.

Ajatteleeko hänkin, että hänen elämänsä on nyt pilalla? Vai toivottaako hän lapsen tervetulleeksi ja aikoo olla tälle vastuullinen isä?

Ja jos omat vanhempasi haluavat toimia isovanhempien roolissa, lapsi saa joka tapauksessa bonuksena ainakin yhden mummon ja vaarin.

Lapsen isä haluaa olla lapsensa elämässä, edelleen heittänyt ilmoille ajatuksen että hän voisi -jos tilanne niin vaatisi- olla yksinhuoltaja.

Kuitenkin keskusteluissa, joita käymme...en ole ihan varma uskaltaako nousta vanhempiaan vastaan. Aikahan sen toki näyttää.

Omat vanhempani ottavat ilolla tulevan lapsen vastaan ja tiedän saavani heiltä tukea ja hyvät isovanhemmat heistä.

Vierailija
48/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi kannattanut käydä ensin lukio ja aloittaa lasten tekeminen myöhemmin.

Vierailija
49/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen isä haluaa olla lapsensa elämässä, edelleen heittänyt ilmoille ajatuksen että hän voisi -jos tilanne niin vaatisi- olla yksinhuoltaja.

Kuitenkin keskusteluissa, joita käymme...en ole ihan varma uskaltaako nousta vanhempiaan vastaan. Aikahan sen toki näyttää.

Omat vanhempani ottavat ilolla tulevan lapsen vastaan ja tiedän saavani heiltä tukea ja hyvät isovanhemmat heistä.

Miksi hänen pitäisi kääntyä vanhempiaan vastaan?

Vierailija
50/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako hän sitten vielä lapsilisää ja on vanhempiensa vastuulla?

Vierailija
51/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lapsen isä nyt sitten kääntänyt sinulle selkänsä? Vai mistä tässä nyt on kyse? Yhdestä äkkiväärästä lauseesta?

Tunnetko tilanteeni? Tuskin. Kysehän ei ole yhdestä äkkiväörästä lauseesta. Mollaamista, haukkumista ja elämäöni puuttumista on jatkunut tulevan isän äidin puolelta 5kk.

Vierailija
52/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehen pitäisi "nousta vanhempiaan vastaan"? Tai vaikka pitäisi, mitä "uskaltamista" siinä on?

Mies on aivan täysivaltainen olemaan sinulle puoliso ja lapselle isä. Se ei ole vanhempien vastustamista vaan ihan normaalia aikuisen ihmisen omaa elämää ja valintoja.

Vierailija
53/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lapsen isä nyt sitten kääntänyt sinulle selkänsä? Vai mistä tässä nyt on kyse? Yhdestä äkkiväärästä lauseesta?

Tunnetko tilanteeni? Tuskin. Kysehän ei ole yhdestä äkkiväörästä lauseesta. Mollaamista, haukkumista ja elämäöni puuttumista on jatkunut tulevan isän äidin puolelta 5kk.

Siitäpä syystä sitä joutuu heittelemään erilaisia lauseita ilmaan, kun ei tunneta.

Väkisinkö he teidän kotiin tunkee?

Vierailija
54/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten on korkea aika sinun ottaa itseäsi niskasta kiinni ja katkaista kanssakäyminen anopin kanssa. Et ota enää vastaan puheluja etkä vastaa mahdollisiin viesteihin mitään.

Toki saisi mieskin ottaa itseään niskasta kiinni ja panna äidilleen rajat.

Vierailija
55/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit alkutekstissä olevasi nuori. Olet siis alaikäinen, onko lapsen isäkin?

Vierailija
56/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin itsekin olevani tuollainen kauhea isoäiti, jos 16 v.poikani tulisi kertomaan tulevansa isäksi. Tosin en syyttäisi tilanteesta tulevaa äitiä yksin. Ilahtunut tai onnellinen en olisi missään tapauksessa. Todennäköisesti lapsi myöhemmin tulisi viemään sydämeni, mutta mielipiteeni on ja pysyy, että lasten ei pitäisi tehdä lapsia. Heillä pitäisi olla mielessään normaalit nuoruuteen kuuluvat asiat, opiskelut ym.

Vierailija
57/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten on korkea aika sinun ottaa itseäsi niskasta kiinni ja katkaista kanssakäyminen anopin kanssa. Et ota enää vastaan puheluja etkä vastaa mahdollisiin viesteihin mitään.

Toki saisi mieskin ottaa itseään niskasta kiinni ja panna äidilleen rajat.

Joo, paitsi jos se 'mies'kin on vasta 15 - sen vanhemmat on silloin se viralliset huoltajat...

Moni on täällä kysellyt teidän ikää - voisitko jo AP paljastaa - vai tiedätkö itsekin että olette aivan liian lapsia vanhemmiksi???

Vierailija
58/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isovanhemmat eivät halua tavata lapsenlastaan, se on heidän ongelmansa ja tappionsa. Ei lapsen, ei sinun eikä miehesi.

Unohda siis heidät. Teidän perheenne eläköön omaa elämäänsä. Lapsi ei osaa kaivata ihmisiä, joita ei edes tunne. Ja mies käyköön anoppilassa yksikseen (jos siis haluaa kuitenkin ylläpitää suhdetta vanhempiinsa).

Vierailija
59/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisin itsekin olevani tuollainen kauhea isoäiti, jos 16 v.poikani tulisi kertomaan tulevansa isäksi. Tosin en syyttäisi tilanteesta tulevaa äitiä yksin. Ilahtunut tai onnellinen en olisi missään tapauksessa. Todennäköisesti lapsi myöhemmin tulisi viemään sydämeni, mutta mielipiteeni on ja pysyy, että lasten ei pitäisi tehdä lapsia. Heillä pitäisi olla mielessään normaalit nuoruuteen kuuluvat asiat, opiskelut ym.

Näitä ei enää saa mutta mulla on vielä muutama jemmassa: 👍👍👍

Tämän allekirjoitan täysin!

Vierailija
60/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme juuri ja juuri täysi-ikäisiä. Sekä minä, että tulevan lapsen isä

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän