Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhemmat eivät halua tavata lastenlasta

Vierailija
28.03.2017 |

Vika mikä minussa on, olen nuori. Olen pilannut heidän pojan elämän.
Tätä tässä raskaana ollessa miettinyt ja näin kai edetään. Itkettää yhä koko tilanne.
Lapsen isä jätti tietoisedti läyttämättä ehkäsyä, vaikka toisin toivoin. Kun otin useemman kerran keskeytyksen puheeksi, se ei tullut kuuloonkaan. Lapsen isä pyysi ja rukoili ja vaati ja istui sen yön meillä vaatien ja pyytäen lapsen pitämistä kun olin menossa lääkäriin. Hän lupasi nuoresta iästään huolimatta huolehtia ja vaikka ottaa yksin itselleen lapsen, jos en pystyisi /haluaisi pitää.
Yritin varovasti ja asiallisesti kertoo tuon näkökulman tulevalle isovanhemmalle (äidille) mutta turhaan. Hän vain haukkui minut kuinka kehtasin pilata hänen poikansa elämän ja tulevaisuuden. Eikä halua olla koskaan tekemisissä minun tai lapsenlapsen kanssa. Ja tämä on vasta jäävuoren huippu

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lapsen isä nyt sitten kääntänyt sinulle selkänsä? Vai mistä tässä nyt on kyse? Yhdestä äkkiväärästä lauseesta?

Tunnetko tilanteeni? Tuskin. Kysehän ei ole yhdestä äkkiväörästä lauseesta. Mollaamista, haukkumista ja elämäöni puuttumista on jatkunut tulevan isän äidin puolelta 5kk.

Asutteko heillä?

Vierailija
62/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piditkö lapsen vain toisen painostuksesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ensimmäisen lapseni saanut vasta reilusti yli 30v.

Tyttäreni sai 16v lapsen. Olihan siinä hoidettavia asioita. Tyttäreni on ollut aivan mahtava äiti, asui pitkään kotona ja autoin lapsen hoidossa, jos tarvetta oli.

Päivääkään vaihtaisi pois .

Kenenkään elämästä en voi päättää. Voi vaan antaa neuvoja. Näin näen oman mummi roolini.

Ap: älä kanna pahaa mieltä mukanasi äläkä sellaisia ihmisiä, jotka tuottavat mielipahaa

Vierailija
64/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme juuri ja juuri täysi-ikäisiä. Sekä minä, että tulevan lapsen isä

-ap-

Ja pystytte elättää itse itsenne? Vai tuleeko isovanhemmille pojan lisäksi vielä elätettäväksi teidän lapsi?

Vierailija
65/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lapsen isä nyt sitten kääntänyt sinulle selkänsä? Vai mistä tässä nyt on kyse? Yhdestä äkkiväärästä lauseesta?

Tunnetko tilanteeni? Tuskin. Kysehän ei ole yhdestä äkkiväörästä lauseesta. Mollaamista, haukkumista ja elämäöni puuttumista on jatkunut tulevan isän äidin puolelta 5kk.

Asutteko heillä?

Ei todellakaan asuta. Asun kotona. Lapsen isä asuu kotonaan. Yhden kerran olen käynyt ovella ja katse jonka tulevalta isän isältä sain pitää minut poissa ellei tule kutsua mennä heille.

Vierailija
66/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isovanhemmat ovat sitä mieltä, että olet pilannut heidän poikansa elämän. Ikävää, mutta tärkeintä on kuitenkin, mitä mieltä tämä poika eli lapsesi isä on itse.

Ajatteleeko hänkin, että hänen elämänsä on nyt pilalla? Vai toivottaako hän lapsen tervetulleeksi ja aikoo olla tälle vastuullinen isä?

Jos kyllä, unohda isovanhemmat. Tärkeimpiä lapselle ovat tämän omat vanhemmat.

Ja jos omat vanhempasi haluavat toimia isovanhempien roolissa, lapsi saa joka tapauksessa bonuksena ainakin yhden mummon ja vaarin.

Lapsen isä haluaa olla lapsensa elämässä, edelleen heittänyt ilmoille ajatuksen että hän voisi -jos tilanne niin vaatisi- olla yksinhuoltaja.

Kuitenkin keskusteluissa, joita käymme...en ole ihan varma uskaltaako nousta vanhempiaan vastaan. Aikahan sen toki näyttää.

Missä asiassa miehen pitäisi nousta vanhempiaan vastaan? Miksi?

Vierailija
67/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asutteko heillä?

Ei todellakaan asuta. Asun kotona. Lapsen isä asuu kotonaan. Yhden kerran olen käynyt ovella ja katse jonka tulevalta isän isältä sain pitää minut poissa ellei tule kutsua mennä heille.

Käyvätkö he sitten teillä häiriköimässä?

Vierailija
68/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai olettekin noin nuoria. Lukion toisella vuosikurssilla ilmeisesti molemmat?

Tämä tekee poikaystävän vanhempien reaktion hieman ymmärrettävämmäksi. Onhan siinä nieleskeltävää. Aika voi toki tehdä tehtävänsä ja heidän asenteensa muuttua.

Asut siis lapsuudenkodissasi? Ja omat vanhempasi ovat luvanneet tukea ja auttaa? Se on sentään hyvä alku. Vaikka poikaystävä myöhemmin jättäisi, sinulla on joka tapauksessa omat vanhempasi.

Koulunkäyntisi varmaan keskeytyy ainakin vuodeksi. Yritä kuitenkin jollakin keinoin hoitaa koulu loppuun jossakin vaiheessa ja jatkaa jonnekin opiskelemaan. Se on sekä sinun että tulevan lapsesi myöhemmän elämän kannalta ihan elintärkeää. Yksinhuoltajan osa ilman koulutusta ja ammattia voi olla ankea. Tsemppiä!

Vierailija
69/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kotiini tulisi vieras tyttö selittämään, että olin jo menossa tekemään aborttia, mutta...olisin käyttänyt ehkäisyä, mutta...Voisi olla, että olisin melko suorapuheinen.

Vierailija
70/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai olettekin noin nuoria. Lukion toisella vuosikurssilla ilmeisesti molemmat?

Tämä tekee poikaystävän vanhempien reaktion hieman ymmärrettävämmäksi. Onhan siinä nieleskeltävää. Aika voi toki tehdä tehtävänsä ja heidän asenteensa muuttua.

Asut siis lapsuudenkodissasi? Ja omat vanhempasi ovat luvanneet tukea ja auttaa? Se on sentään hyvä alku. Vaikka poikaystävä myöhemmin jättäisi, sinulla on joka tapauksessa omat vanhempasi.

Koulunkäyntisi varmaan keskeytyy ainakin vuodeksi. Yritä kuitenkin jollakin keinoin hoitaa koulu loppuun jossakin vaiheessa ja jatkaa jonnekin opiskelemaan. Se on sekä sinun että tulevan lapsesi myöhemmän elämän kannalta ihan elintärkeää. Yksinhuoltajan osa ilman koulutusta ja ammattia voi olla ankea. Tsemppiä!

Yksinhuoltajan osa ilman koulutusta ja ammattia voi olla ankea...varsinkin, kun ei itse lasta halunnut.

Vierailija
71/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kotiini tulisi vieras tyttö selittämään, että olin jo menossa tekemään aborttia, mutta...olisin käyttänyt ehkäisyä, mutta...Voisi olla, että olisin melko suorapuheinen.

En mennyt kenekään kotiin seluttämään yhtään mitään. En ole ottanut poikaystävän vanhempiin itse yhteyttä. En ole selittänyt heille ehkäisystä.

Miten päädyit tällaiseen johtopäätökseen?

Poikaystävän äiti asiasta kuultuaan pyysi poikansa lähimmälle huoltoasemalle, missä haukkui poikaansa puolisen tuntia kaikkien kuullen.

Poikaystävän äiti laittoi viestiä. En heti vastannut niin törkeään viestiin. Haluan rauhassa miettiä ja antaa asian olla etten sanoisi mitään mitä kadun. Äiti laittoi lisää viedtiä (jotka ovat tallessa) ja siihen vastasin hänelle että eiköhän hänen pojallaankin ole mielipide asiaan ja poika haluisi lapsen, eikö pojalla jonkinlainen oikeus ole. Näin vastasin äidille. Voin toki sanatarkasti sen laittaa.

Ilkeämielisellä tavalla asiaan otit kantaa, mutta kiitos mielipiteestäsi.

Vierailija
72/109 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheen arvosteleviakin kommentteja ihmisiltä, ap on valintansa tehnyt, eikä omasta tilanteestaan ja valinnoistaan valittanut.

Hänhän sanoi olevansa murheellinen lapsensa puolesta kun ei saa rakastavia isovanhempia isänsä suvusta, eikä pätkääkään surkutellut itseään.

Ap on nuori kyllä mutta ei varmasti epäkypsin äiti maailmassa, hänellä on ollut vasta muutama kuukausi aikaa sopeutua tilanteeseen johon hän ei olisi halunnut, mutta kuulostaa jo nyt äidiltä.

Miehesi vanhemmat joko sopeutuvat isovanhemmuuteen tai eivät sopeudu, oman mielenrauhasi ja lapsen hyvinvoinnin kannalta olisi ehkä hyvä olla tapaamatta heitä ja olla puhumatta heidän kanssaan ennen kuin ovat sujut asian kanssa.

Jos he eivät sopeudu älä murehdi sitä, lapsi ei heitä tarvitse.

Vierailija
73/109 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheen arvosteleviakin kommentteja ihmisiltä, ap on valintansa tehnyt, eikä omasta tilanteestaan ja valinnoistaan valittanut.

Hänhän sanoi olevansa murheellinen lapsensa puolesta kun ei saa rakastavia isovanhempia isänsä suvusta, eikä pätkääkään surkutellut itseään.

Ap on nuori kyllä mutta ei varmasti epäkypsin äiti maailmassa, hänellä on ollut vasta muutama kuukausi aikaa sopeutua tilanteeseen johon hän ei olisi halunnut, mutta kuulostaa jo nyt äidiltä.

Miehesi vanhemmat joko sopeutuvat isovanhemmuuteen tai eivät sopeudu, oman mielenrauhasi ja lapsen hyvinvoinnin kannalta olisi ehkä hyvä olla tapaamatta heitä ja olla puhumatta heidän kanssaan ennen kuin ovat sujut asian kanssa.

Surullista vain, että AP ei lasta halunnut...

Ei voi muuta sanoa kuin että ottakaa naiset vastuu itse ja heti: pillerit tms jatkuva ehkäisy käyttöön ja jos oikeasti itse ei halua lasta ja vahinko käy niin sitten abortti. Mies voi sanoa mitä tahansa ja sitten, niinkuin APn tapauksessa, vain muuttaa mieltään (esim noiden appivanhempien" painostuksesta) - no äitihän se aina kantaa vastuun... JA AP sinusta tulee varmasti hyvä äiti! Arvosta myös todella omien vanhempiesi apua! He ovat sinulle kullan arvoisia! Ja opiskele itsellesi ammatti!

Sinua varmasti tulee seuraavan 10 vuoden aikana harmittamaan todella monta kertaa kun muut ystävät voivat reissata ja lähteä opiskelemaan vastuita vailla, bilettää ja käydä festareilla jne. ÄLÄ murehdi hukkaan mennyttä elämääsi. Sinulla on vapaus tehdä kaikkia kivoja asioita siinä vaiheessa kun nuo muut pyörittävät heidän pikkulapsiarkea.

Kurja anoppi, mutta tavallaan aika ymmärrettävä reaktio häneltä - he eivät siis ilmeisesti edes vielä tunteneet sinua lainkaan, joten he eivät voi pitää sinusta (vielä) ja he todennäköisesti ovat siinä käsityksessä että 'sinulle' kävi vahinko, etkä sitten 'suostunut' aborttiin ja nyt heidän lapsensa on sen takia 'nalkissa'. (Voin valitettavasti kuvitella että minun reaktioni olisi ollut samankaltainen) Jos sadulla on onnellinen loppu, tulee heistäkin lapselle vielä ihan hyvät isovanhemmat ja jos he tutustuvat sinuun niin he oppivat vähitellen myös arvostamaan sinua.

Älä murehdi nyt asioita mitä voit myöhemminkin murehtia. Pidä nyt vaan hyvä huoli itsestäsi ja vauvasta!

N45

Vierailija
74/109 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu kyllä hassulta puhua "sinun miehestäsi" ja appivanhemmista, kun tuleva isä on vasta lukion tokalla ja asuu vanhempiensa luona.

Vierailija
75/109 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihan jatkoa varten: jos sä olet tahtonut toisen osapuolen käyttävän ehkäisyä ja sulle selviää ettei toinen käyttänytkään - apteekista saa jälkiehkäisypillerin. Lisääntyminen tälläisen tapauksen kanssa on iso virhe.

Nykytilanteeseen: pärjäät varmasti lapsen kanssa ihan hyvin. Ja lapsenkin kannalta voi olla ihan hyvä, jos et tähän mummoon pidä yhteyttä. Et ole pilannut kenenkään elämää, et edes omaasi jos niin asennoidut. Vaikeaa varmasti tulee olemaan, mutta niin meillä kaikilla äideillä välillä.

Tsemppiä jatkoon. :)

Vierailija
76/109 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mennyt kenekään kotiin seluttämään yhtään mitään. En ole ottanut poikaystävän vanhempiin itse yhteyttä. En ole selittänyt heille ehkäisystä.

Miten päädyit tällaiseen johtopäätökseen?

Poikaystävän äiti asiasta kuultuaan pyysi poikansa lähimmälle huoltoasemalle, missä haukkui poikaansa puolisen tuntia kaikkien kuullen.

Poikaystävän äiti laittoi viestiä. En heti vastannut niin törkeään viestiin. Haluan rauhassa miettiä ja antaa asian olla etten sanoisi mitään mitä kadun. Äiti laittoi lisää viedtiä (jotka ovat tallessa) ja siihen vastasin hänelle että eiköhän hänen pojallaankin ole mielipide asiaan ja poika haluisi lapsen, eikö pojalla jonkinlainen oikeus ole. Näin vastasin äidille. Voin toki sanatarkasti sen laittaa.

Ilkeämielisellä tavalla asiaan otit kantaa, mutta kiitos mielipiteestäsi.

Etkö jossain kertonut että he ovat jo 5kk syyttäneet sinua? Siis onko tuo mitä yläpuolella kerroit kuitenkin ns kaikki mitä on kommunikoitu? Jos et ole siellä käynyt etkä aio mennä?

Ymmärrän siis sinua ja sinun tuleekin nyt huolehtia omasta jaksamisestasi - seuraavat vuodet tulevat kuitenkin olemaan rankat. Mutta on kohtuutonta kuvitella että he jotenkin keskenänsä yhtäkkiä kokisivat jonkun valaistumisen sen suhteen että tyttö, jota he eivät käytännössä tunne ja joka heidän silmissään laittoi heidän pikku silmäteränsä 'nalkkiin' , onkin heidän tulevan ihanan lapsenlapsensa hyvä äiti. Anna heille myös aikaa ja mahdollisuus oppia tuntemaan sinua ja aikanaan näkemään että olet hyvä äiti ja heidän pojan elämä ei 'tuhoutunutkaan' tästä teidän kieltämättä hieman ajattelemattomasta päähänpistosta.

Vierailija
77/109 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartun pikkuseikkaan: tiedätkö MIKSI pojan äiti haukkui poikaansa huoltoasemalla?

Vierailija
78/109 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka nainen vuonna 2016/2017 luottaa keskeytettyyn?

Ohi aiheen mutta mä ymmärsin että ap tarkotti raskauden keskeytystä=abortti eikä keskeytettyä yhdyntää.

Korjatkaa jos ymmärsin väärin

Vierailija
79/109 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lapsi ei ole  vielä syntynytkään joten on ihan tyrha vinkua aiheesta vielä...ja olen sitä mieltä että AINA pitäisi käyttää jotain kunnon ehkäisyä eikä kuunnella miestä. Ja abortti ois pitänyt tehdä ehdottomasti vaikka se jätkä mitä vikisi.

Vierailija
80/109 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tartun pikkuseikkaan: tiedätkö MIKSI pojan äiti haukkui poikaansa huoltoasemalla?

Pojan äiti lähti kun poika oli ihan pieni ja äiti asuu hieman kaiempana.

Varmaankin nopein tapa miten tavata poikansa pikaisella aikataululla äidin kuultua raskaudesta, oli huoltoasema.

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän