Miksi jotkut kassamyyjät eivät tervehdi, katso silmiin tai mitään muutakaan?
Näitä tulee vastaan aina välillä kaupan tai muun liikkeen kassalla. Yritän itse usein ottaa katsekontaktin jotta voisin tervehtiä. Tuntuu oudolta sanoa moi jos toinen katselee kuivuvaa maalia tai ei muutenkaan noteeraa sinua. Pahimmassa tapauksessa kassahenkilö ei sano mitän koko ostotapahtuman aikana. Ei tervehdystä, ostosten summaa, ei mitään. MIKSI? En tarvitse mitään erityistä asiakaspalvelua, mutta en usko että tervehdys olisi liikaa vaadittu.
Kommentit (11)
Ei kassaneidille saa olla ystävällinen.
Muuten haukutaan heti oksettavaksi flirttailijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kassaneidille saa olla ystävällinen.
Muuten haukutaan heti oksettavaksi flirttailijaksi.
Ystävällinen ja asiallinen saa tietenkin olla.
Ymmärräthän, että panokommentit eivät ole kassapisteellä normaaleja huomautuksia?
Tälläisessä taloustilanteessa luulis parempiakin myyjiä olevan tyrkylle?
Miksi tehdä tuosta mitään ongelmaa? Itse olen tyytyväinen aina kun on tuollainen myyjä, eipä tarvi itsekään vaivautua tervehtimään vaan voi vaan maksaa siinä kortilla huomioimatta koko myyjää mitenkään. Jotenkin tosi teennäinen se sosiaalinen tilanne että pitää siinä muka ottaa joku katsekontakti ja tervehtiä vain siksi, että kassa vetää ne ostokset lukijan ohi ja itse sitten maksaa kortilla ostoksensa. Jos itse olisin kassa, mua ainakin kyrsisi satoja kertoja päivässä toistaa se tervehtimisrutiini.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tehdä tuosta mitään ongelmaa? Itse olen tyytyväinen aina kun on tuollainen myyjä, eipä tarvi itsekään vaivautua tervehtimään vaan voi vaan maksaa siinä kortilla huomioimatta koko myyjää mitenkään. Jotenkin tosi teennäinen se sosiaalinen tilanne että pitää siinä muka ottaa joku katsekontakti ja tervehtiä vain siksi, että kassa vetää ne ostokset lukijan ohi ja itse sitten maksaa kortilla ostoksensa. Jos itse olisin kassa, mua ainakin kyrsisi satoja kertoja päivässä toistaa se tervehtimisrutiini.
Minusta se kuuluu kyllä asiakaspalveluun, tervehtiminen yms. Eihän sinun asiakkaana tarvitse vastata mutta kyllä minusta kuuluu jokaista tervehtiä siitä huolimatta. Et ehkä sopisi tuolle alalle etkä taida siellä ollakaan.
Jos on satunnainen huono päivä niin voin ehkä ymmärtää.
Jatkuvasti noin toimiva henkilö tuskin on oikea alalle :)
Automaattikassoja eli itsepalvelukassoja näkyy ilmestyvän vauhdilla kauppoihin. Sitten ei tarvitse tuollaistakaan asiaa miettiä.
Samaa mietin toisinaan asiakkaista. Tuntuu huvittavalta olla toiselle kuin ilmaa ja puhua koko kassatapahtuman ajan vain yksikseen.
Itse kyllä aina tervehdin. Joskus se kuitenkin saattaa jäädä, asiakkaalta huomaamatta.
Ehkä heillä ei ole tapoja, he ovat kyllästyneet miesten silmäilyyn ja tuijotukseen, he ovat pahasti masentuneita tai ujoja - eli vääriä ihmisiä asiakaspalveluun.
Ehkä parempia myyjiä ei ole saatu palkattua.
En ole koskaan asioinut tuolla lailla käyttäytyvän myyjän kanssa.