Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, keitä ällöttää maitoa juovat aikuiset?

Vierailija
27.03.2017 |

Mä en onneksi ole törmännyt kuin aniharvoin maitoa juoviin aikuisiin, mutta ällöttää niin etten pysty edes katsomaan. Junttia, luonnotonta ja turhaa.

Kommentit (318)

Vierailija
261/318 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee ajatus, että aikuiset ihmiset juovat lehmän omalle poikaselle tarkoitettua maitoa.

Maito vain sattuu olemaan täydellistä ravintoa. ”Lehmänpoikanenkin” pärjää pelkällä maidolla todella pitkään, saa siitä kaiken tarvitsemansa ja voi hyvin. Tämä täydellinen ravintoaine on myös vanhuksille kova sana koska iän myötä ravintoaineiden imeytyminen heikkenee.

Maito ei ole mikään "täydellinen ravintoaine" ihmiselle missään iässä. Sen tarkoitus on kasvattaa vasikasta iso ja vahva lehmä.

Samalla tavalla ajateltuna kaura on luotu kasvamaan, kukoistamaan, tuottamaan jyviä uudelle sadolle ja kuihtumaan syksyn myötä pois. Ei sitä ole luotu ihmisen ruoaksi, vaan oman elinvoimaisen sukunsa jatkajaksi, vuodesta toiseen.

No eihän ole.

Viljat on nimenomaan olemassa ollakseen ihmisten ja eläinten ravintoa, toisin kuin kukat tai mäntypuut sun muut.

Ei ihminen keksinyt viljoja, vaikka onkin jalostanut niitä itselleen käyttökelpoisemmiksi. Niin kuin on jalostanut lehmiä, jotka on ihan erilaisia kuin villit esi-isät, ja tuottavat enemmän maitoa kuin vasikka tarvitsee.

Vierailija
262/318 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kotiisi vielä kasvamaan. Huomaa, että olet murkku, joka ei tiedä vielä mistään mitään.

Eikö se ole jokaisen oma asia mitä juo.

Elämässä on tärkeimpiäkin asioita, joita pohtia.

T. Eila maito hyvä maito.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/318 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maidosta saa kalsiumia ja pysyy luut paremmassa kunnossa.

Eniten osteoporoosia Suomessa, johtuu D-vitamiinin puutteesta ellei myöhemmin korjaantunut.

Vierailija
264/318 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihmisen ravintoa vieraslajin maito, mahakin menee kuralle kuten kissoilla. Kaurajuoma sopii paremmin ihmiselimistölle.

Vierailija
265/318 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on jotain omituisella tapaa luonnotonta ja vastenmielistä. Ehkä johtuu itsellä siitä kun kotona oli lehmiä. En käytä mitään maitotuotteita.

Vierailija
266/318 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en itse juo maitoa, mutta mun puolesta muut saa juoda. Ei ällötä. Mua ällöttää kaikki ruoan mussuttajat ja maiskuttelijat, ruokaa ympärilleen roiskivat, ruoka suussa puhuvat ym. käytöshäiriöiset. 

Vierailija
267/318 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maidosta saa kalsiumia ja pysyy luut paremmassa kunnossa.

Eniten osteoporoosia Suomessa, johtuu D-vitamiinin puutteesta ellei myöhemmin korjaantunut.

Valio Plus rasvattomaan maitoon on lisätty proteiinia, kalsiumia, magnesiumia ja D-vitamiinia.

Vierailija
268/318 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menikö avaaja hoitoon ajoissa?

Vierailija
269/318 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee ajatus, että aikuiset ihmiset juovat lehmän omalle poikaselle tarkoitettua maitoa.

Eikö sinua sitten häiritse että aikuiset ihmiset syövät kananpoikasia, vasikanlihaa, karitsanlihaa ja pikkuporsaiden lihaa? Niiden ei ole annettu kasvaa aikuisiksi ennen päätymistä ihmisen ravinnoksi.

Vierailija
270/318 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä join maitua tänään :3333333 maidulla voi myös täyttää mahaa ruuan sijaan.

Vierailija
271/318 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinua sitten häiritse että aikuiset ihmiset syövät kananpoikasia, vasikanlihaa, karitsanlihaa ja pikkuporsaiden lihaa? Niiden ei ole annettu kasvaa aikuisiksi ennen päätymistä ihmisen ravinnoksi.

Lihaa on syöty luolamiesajoista asti. Tuskin silloin mentiin puristelemaan lehmien utareita.

Vierailija
272/318 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve maidonjuoja kirjoitti:

Viinanjuojat ne ne vasta ällöttävätkin ja niiden  export kaljatölkkien luontoon kuskaajat ...

Maidon juominen johtaa harvemmin väkivaltarikoksiin tai muihin törmäilyihin viinaan tai kaljaan verrattuna. Auton rattiinkin voi mennä vaikka joisi litran kurria ennen lähtöä.

Vierailija
273/318 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidon juomisessa ei ole mitään junttia eikä ällöttävää. Päin vastoin, luuston terveydestä huolehtivat fiksut ihmiset juovat maitoa. Pitäisikö juoda jotain limuja tai mehuja?? Vettäkään ei jaksa aina litkiä. Itsekkään en pidä maidosta muuten kuin ruuan kanssa, mutta jos joku juo sitä muutenkin se ei häiritse eikä ällötä.. Ihme nillittäjiä täällä.

Vierailija
274/318 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän että kahviin laitetaan maitoa, tai puuron kanssa. Mutta nämä juottovasikat aikuiset jotka juovat litra tolkulla maitoa. Vaativat kyläillessä maitoa lasiin. Nostetaan numero siitä että ei ole heille litraa maitoa varattu.

Kyllä aikuinen pärjää ilman maitoa, on muitakin vitamiinien lähteitä.

Ällöä totta tosiaan!

Vierailija
275/318 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maidon juomisessa ei ole mitään junttia eikä ällöttävää. Päin vastoin, luuston terveydestä huolehtivat fiksut ihmiset juovat maitoa. Pitäisikö juoda jotain limuja tai mehuja?? Vettäkään ei jaksa aina litkiä. Itsekkään en pidä maidosta muuten kuin ruuan kanssa, mutta jos joku juo sitä muutenkin se ei häiritse eikä ällötä.. Ihme nillittäjiä täällä.

Juntit vain luulevat että maito on ainoa kalsiumin lähde ja ilman sitä luut katkee. Maitopropaganda on uponnut. Vertaat maitoa keinotekoisiin limuihin? Ihminen ei tarvitse muuta kuin vettä.

Vierailija
276/318 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihaa on syöty luolamiesajoista asti. Tuskin silloin mentiin puristelemaan lehmien utareita.

Luolamiehet ja ehkä luolanaisetkin metsästivät riistaa, ei heillä ollut vielä varsinaisia kotieläimiä kuten nautoja, sikoja, lampaita ja vuohia. Koirat kesytettiin ensimmäisinä eikä varsinaisesti niiden lihan takia. Lehmien ohella sitä maitoa on saatu myös tammoista, uuhista ja kutuista. Mongolit ja muut Keski-Aasian paimentolaiskansat valmistivat tammanmaidosta myös alkoholipitoista juomaa kumissia.

Vierailija
277/318 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ällötä. Maito kyllä ällöttää.

Vierailija
278/318 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti ei ja ne ihmisethän elivätkin pitkään ja olivat terveitä?!!? Hohhoijaa. Hyvä jos 30vuotiaiksi elivät ja hampaatkaan tuskin suussa pysyivät. Se mitä on tehty joskus aikojen alussa ei ole mikään tae sen oikeellisuudesta. Nämä paleovouhottajat voisivat vähän ottaa asioista selvää.

Vierailija
279/318 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Lehmän maito ällöttää, se kuuluu vasikoille ei aikuisille ihmisille. Siksi moni ei sitä siedäkään (intoleranssi)

Vierailija
280/318 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoa juoneiden hengitys haisee kammottavalta metrin päähän.