Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin käyttää rahat omaan elämiseen ja loikoiluun? Olla jättämättä perintöä.

Vierailija
27.03.2017 |

Kun varallisuutta on kertynyt vuosien saatossa aika paljon. Mietin, että onko väärin käyttää rahat itseensä, ja jättää lapsi/lapset lähes perinnöttä? Kun periaatteessa tuntuu pahalta, että itse olen heidät tähän maailmaan halunnut, ja minun tulisi heidän pärjäämisestään huolehtia... mutta kuitenkin itse olen rahani ansainnut. Haluaisin vain nauttia itse elämästä, vielä kun olen elossa.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä rahaa kuluu kun loikoilee?

Vierailija
62/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos olet itse ansainnut varallisuutesi. Jos olet perinyt, kuuluu vähintään saman verran jättää itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sen rahan sitten lopulta saa käyttää, kun moni on sitä mieltä, että pitää jättää lapsille. Vai ne lapsetko sitten saavatkin käyttää? Mitä järkeä on vain siirtää rahaa sukupolvelta toiselle ilman että kukaan saa sitä käyttää. Sekin on itsekästä, että yksi sukupolvi ei saisi käyttää ja seuraava saisi. 

No jos kaikkea omaisuutta ei tuhlata yhden sukupolven aikana, niin moni sukupolvi pääsee nauttimaan suvun omaisuudesta. Yleensä nämä omaisuudet ovat esim. mökkejä, taloja tms. rakennuksia.

Vierailija
64/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalle Wahlroos kai muutti osittain tästä syystä Ruotsiin eli välttääkseen perintöveron.

Vierailija
65/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai käytät rahat itseesi! Lapset ovat aikuisia ja ehtivät itse kartuttaa omaisuutta itselleen jonka sitten voivat taas vuorostaan eläkepäivinään käyttää itseensä. Jos jotain perintöä jää niin sitten jää mutta ihan yhtä ok vaikka ei jäisi mitään. Itse ainakin toivon että elossa oleva äitini käyttää vapaasti rahansa ihan mihin itse haluaa nyt eläkkeellä eikä turhia pihistele että meille lapsille jäisi perintöä. Olen sen hänelle monesti sanonutkin ja kannustanut nauttimaan elämästä.

Vierailija
66/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitä rahaa kuluu kun loikoilee?

Sehän riippuu siitä, missä loikoilee. Kuukausi Balilla luksushotellissa vie rahaa vaikkei sängystä nousisi ylös kuin vessaan.

Vierailija
67/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP ja muut , muista testamentti jolla suljet pois lastesi ja lapsenlastesi avio-ja avopuolisot.

Mietit käyttääkö vai ei , mikä on tod näk että lapsillasi on asunto ym. lainaa siinä vaiheessa kun sinusta aika jättää? lahjoittaminen on edelleen hankalaa vaikka lahjaveroa laskettiinkin. Jos satut heittämään henkesi 3 :n sisässä lahjasta se lasketaan ennakkoperinnöksi vaikka siitä olisi maksettu lahjaveroa.

Mä tekisin testamentin jossa em.lisäksi suurempi osuus menee lapsenlapsille , jos sellaisia on

Mitä tuo käytännössä tarkoittaa, että testamentilla suljetaan pois avio- ja avopuolisot?

Sitä,että heillä ei ole oikeutta testamentilla perittyyn omaisuuteen tai sen tuottoon tai sen tilalle tulleeseen omaisuuteen . Noin suunnilleen se yleensä testamentissa määritellään.

Aviopuolisohan ei peri appivanhempiaan , mutta mahdollisen avioeron sattuessa peritty omaisuus otetaan mukaan ositukseen  kun omaisuutta jaetaan ellei sitä ole testamentilla pois suljettu.

Tämähän _ei_pois sulje etteikö testamentin saaja saisi käyttää perittyä varallisuutta miten haluaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän