Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin käyttää rahat omaan elämiseen ja loikoiluun? Olla jättämättä perintöä.

Vierailija
27.03.2017 |

Kun varallisuutta on kertynyt vuosien saatossa aika paljon. Mietin, että onko väärin käyttää rahat itseensä, ja jättää lapsi/lapset lähes perinnöttä? Kun periaatteessa tuntuu pahalta, että itse olen heidät tähän maailmaan halunnut, ja minun tulisi heidän pärjäämisestään huolehtia... mutta kuitenkin itse olen rahani ansainnut. Haluaisin vain nauttia itse elämästä, vielä kun olen elossa.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä!!!

Lapsesi rakastavat sinua eikä rahojasi. Tai jos rakastavat rahojasi niin sitä suuremmalla syyllä tuhlaa ne rahat itseesi.

Vierailija
22/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väärin mutta ei ehkä ole järkevää. Järkevämpää voisi olla kertoa lapsille ja lapsenlapsille  ettei mitään kovin suurta summaa ole tulossa mutta että heidän kannattaa laittaa omat sijoituksensa kasvamaan koska perintönä on ehkä tulossa sitten pieni summa lisää, jollei nyt jostain syystä joudu varallisuutta käyttämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän osinkotulot ja vuokratuotot, mutta jätän osakesalkun ja sijoitusasunnot perinnöksi.

Vierailija
24/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon rahaa on. Asuntohan yleensä jää perinnoksi. Aika harva sitä myy enää ehtoopuolella.

Vierailija
25/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut äidilleni että käyttäisi rahansa itseensä. En edes halua perintöä perintöveronkaan takia.

Vierailija
26/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole väärin mutta ei ehkä ole järkevää. Järkevämpää voisi olla kertoa lapsille ja lapsenlapsille  ettei mitään kovin suurta summaa ole tulossa mutta että heidän kannattaa laittaa omat sijoituksensa kasvamaan koska perintönä on ehkä tulossa sitten pieni summa lisää, jollei nyt jostain syystä joudu varallisuutta käyttämään.

En minä ainakaan odota isoa perintöä vaikka isä varakas onkin.

Porukka ihan tosissaan laskee ennakkoon, että kuinka paljon voisi saada perintöä? Kuulostaa rahanahneelta ja tunteettomalta ihmiseltä.

Ei vanhemmalla ole velvollisuutta kertoa paljonko perintöä tulee, eikä lapsi voi odottaa automaattisesti tiettyä perintöä.

Kylmää ja laskelmoivaa.

Vierailija
27/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viimesinä vuosinakin asuu vuokralla niin köyhä on, koska vuokralla asuminen on usein köyhien asumismuoto.

Vierailija
28/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sen rahan sitten lopulta saa käyttää, kun moni on sitä mieltä, että pitää jättää lapsille. Vai ne lapsetko sitten saavatkin käyttää? Mitä järkeä on vain siirtää rahaa sukupolvelta toiselle ilman että kukaan saa sitä käyttää. Sekin on itsekästä, että yksi sukupolvi ei saisi käyttää ja seuraava saisi. 

Onko se hyväksyttävää, että minä en käy töissä, vaan nautin vain elämästäni, ostelen mitä haluan ja teen mitä haluan? Samaan aikaan tiedän, että lapsillani on asuntolainat ym., eivätkä he ole varakkaita. En tiedä, pystynkö hyvällä omallatunnolla käyttämään vaan rahani, kun lapsillani olisi niille ns. parempaa käyttöä...

t.ap

Vierailija
29/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sen rahan sitten lopulta saa käyttää, kun moni on sitä mieltä, että pitää jättää lapsille. Vai ne lapsetko sitten saavatkin käyttää? Mitä järkeä on vain siirtää rahaa sukupolvelta toiselle ilman että kukaan saa sitä käyttää. Sekin on itsekästä, että yksi sukupolvi ei saisi käyttää ja seuraava saisi. 

Onko se hyväksyttävää, että minä en käy töissä, vaan nautin vain elämästäni, ostelen mitä haluan ja teen mitä haluan? Samaan aikaan tiedän, että lapsillani on asuntolainat ym., eivätkä he ole varakkaita. En tiedä, pystynkö hyvällä omallatunnolla käyttämään vaan rahani, kun lapsillani olisi niille ns. parempaa käyttöä...

t.ap

Afrikassa olisi rahoillesi parempaa käyttöä. lahjota sinne, jos et tohdi itse käyttää omia rahojasi.

Vierailija
30/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näillä "varakkailla" niin paljoa ole. Muuten tätä keskustelu ei edes käytäisi jos miljoonaluokkaa varallisuus olisi.  se ei ihan heti lopus.

Ei minulla miljoonia olekaan, sittenhän ei olisikaan mitään ongelmaa, kun rahat riittäisivät minun "törsättäväkseni" sekä perinnöksi iso summa.

t.ap

Vierailija
31/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan syksyllä jonkun puolueen edustajan mielestä perintövero pitäisi olla 100 prosenttia, eli suoraan valtiolle kuolleen jälkeen omaisuus.

Kun on niin kuin useimmat noin kuusikymppiset  tehnyt ikänsä töitä ja kerännyt omaisuutta sen asunnon ja vähän säästöjä, niin vaikeatahan sitten onkin ruveta "tuhlaamaan" niitä rahoja, kun on nuukasti oppinut elämään.

Minua kyllä ärsyttää suunnattomasti eräät tuntemani vanhukset, joilla on rahaa, mutta ei edes jalkahoitoa tai hierontaa raaskita  ottaa ja ruuassakin pihistellään jos ei yhteiskunta sitä maksa. Ja monesti ne kuusikymppiset lapset eivät sitä perintöä tarvitse  vaan haluaisivat, että vanhus vähän nautiskelisi rahoistaan kun vielä kykenee. Eräälläkin ei ollut hoitolaitoksessa ehjiä alusvaatteita ja hyvä kun suostui niitä lahjaksi vastaan ottamaan, kun eihän hän enää tarvitse mitään luksusta.

Vierailija
32/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.ap

Onko tässä nyt kyse siitä, että haluaisit tuhlata, mutta omatunto kolkuttaa?  Jos toinen vanhemmistasi on vielä elossa, luovu oikeudestasi perintöön lapsiesi hyväksi, jolloin osasi menee sitten lapsillesi, kun sen aika on. Ja käytä omat rahasi itseesi. Jos lapsillasi on oikeasti taloudellisesti tiukkaa, voithan siinä tapauksessa heitä avustaa. Jos kyse on vain siitä, että he eivät ole varakkaita, mutta oikeasti pärjäävät hyvin, turha siitä on mitään paineita ottaa.

Vierailija
33/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku asiantuntijahan tässä hiljattain sanoi, että ihmisen pitäisi käyttää omat varansa eikä laskea, että jättää perintöä.

Minä aion nauttia elämästä tienaamillani rahoilla. En ole tehnyt töitä hulluna vain siksi, että lapset saavat rahani ilmaiseksi. Olen tehnyt töitä, jotta voin toteuttaa haaveitani.

Jotenkin vain tuntuu "väärältä", että olen tehnyt lapset tähän maailmaan, joka on nykyään niin epävakaa. Ei ole töitä, on vihaa ja epävarmuutta ym. Perintö auttaisi selviytymään edes hieman paremmin. Tuntuu kamalalta ajatella, että omat lapset joutuisivat kärsimään köyhyydestä, tai mistään ylipäänsä...

Olen paljon varakkaampi kuin lapseni perheineen.

t.ap

Ei se perintö lapsiasi pelasta. Opeta lapsesi elämään omaa elämäänsä, vastaamaan omista tekemisistään, käymään koulunsa ja tekemään työnsä hyvin - se on paras perintö. Sitten voit matkalla vähän tukea notkojen kohdalla taloudellisesti jos sinulla on silloin siihen varaa. Jos taas lapsesi jäävät odottelemaan perintöä, niin ne rahat menevät nopeasti ja taas ollaan kaipaamassa jonkun toisen apua.

Vierailija
34/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ja muut , muista testamentti jolla suljet pois lastesi ja lapsenlastesi avio-ja avopuolisot.

Mietit käyttääkö vai ei , mikä on tod näk että lapsillasi on asunto ym. lainaa siinä vaiheessa kun sinusta aika jättää? lahjoittaminen on edelleen hankalaa vaikka lahjaveroa laskettiinkin. Jos satut heittämään henkesi 3 :n sisässä lahjasta se lasketaan ennakkoperinnöksi vaikka siitä olisi maksettu lahjaveroa.

Mä tekisin testamentin jossa em.lisäksi suurempi osuus menee lapsenlapsille , jos sellaisia on

Vierailija
35/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhlaa kaikki vaan niin minä oon vähemmän kateellinen sun lapsille kun tiedän itse etten tuu saamaan perintönä oikeastaan mitään...

Vierailija
36/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP ja muut , muista testamentti jolla suljet pois lastesi ja lapsenlastesi avio-ja avopuolisot.

Mietit käyttääkö vai ei , mikä on tod näk että lapsillasi on asunto ym. lainaa siinä vaiheessa kun sinusta aika jättää? lahjoittaminen on edelleen hankalaa vaikka lahjaveroa laskettiinkin. Jos satut heittämään henkesi 3 :n sisässä lahjasta se lasketaan ennakkoperinnöksi vaikka siitä olisi maksettu lahjaveroa.

Mä tekisin testamentin jossa em.lisäksi suurempi osuus menee lapsenlapsille , jos sellaisia on

Mitä tuo käytännössä tarkoittaa, että testamentilla suljetaan pois avio- ja avopuolisot?

Vierailija
37/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annamme lapsille nyt kun he rakentavat elämäänsä ja yrittävät menestyä. Enemmän heillä rahantarvetta on nyt kun 60-70-vuotiaina loppuperinnöt saatuaan. Tuskin elämme sentään yli 90-vuotiaiksi.

Näin minäkin olen tehnyt. Olen kohta kuuskymppinen ja ilokseni vanhempani ovat edelleen elossa enkä edes tarvitsisi heidän perintöjään yhtään mihinkään. Mulla on jo omaakin varallisuutta aivan riittävästi. Siksi tuen taloudellisesti omia lapsiani nyt, kun he ovat aikuiselämänsä alussa ja tarvitsevat rahojani. 

Vierailija
38/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku asiantuntijahan tässä hiljattain sanoi, että ihmisen pitäisi käyttää omat varansa eikä laskea, että jättää perintöä.

Minä aion nauttia elämästä tienaamillani rahoilla. En ole tehnyt töitä hulluna vain siksi, että lapset saavat rahani ilmaiseksi. Olen tehnyt töitä, jotta voin toteuttaa haaveitani.

Jotenkin vain tuntuu "väärältä", että olen tehnyt lapset tähän maailmaan, joka on nykyään niin epävakaa. Ei ole töitä, on vihaa ja epävarmuutta ym. Perintö auttaisi selviytymään edes hieman paremmin. Tuntuu kamalalta ajatella, että omat lapset joutuisivat kärsimään köyhyydestä, tai mistään ylipäänsä...

Olen paljon varakkaampi kuin lapseni perheineen.

t.ap

Ei se perintö lapsiasi pelasta. Opeta lapsesi elämään omaa elämäänsä, vastaamaan omista tekemisistään, käymään koulunsa ja tekemään työnsä hyvin - se on paras perintö. Sitten voit matkalla vähän tukea notkojen kohdalla taloudellisesti jos sinulla on silloin siihen varaa. Jos taas lapsesi jäävät odottelemaan perintöä, niin ne rahat menevät nopeasti ja taas ollaan kaipaamassa jonkun toisen apua.

Parasta on tosiaankin että lapset on opetettu vastuullisiksi. Notkoista fiksu aikuinen selviää ja notkoja tulee kaikille. Mutta jos haluat lapsesi menestyvän, voit pystyä rahallisesti häntä auttamaan. Mm. kilpaurheilu, yrittäjyys ja koulutus ovat alueita, joissa rahallinen tuki voi edistää menestystä.

Vierailija
39/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On oikein. Jos jää jotain niin sitten jää. Ei sun tarvitse kituuttaa sen takia, että jäisi perintöä. Eihän sitä koskaan tiedä kuinka käy. Oma äitini kuoli ennen mummoani. 

"Kituuttamisen" ja "kaiken törsäämisen" välillä on vaihtoehtojakin.

Vierailija
40/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo käytännössä tarkoittaa, että testamentilla suljetaan pois avio- ja avopuolisot?

Sitä, ettei perheen perintö siirry pois suvulta, kun kuolema niittää tai tulee avioeroja. Laitetaan testamenttiin lauseke, ettei lasten puolisoilla ole oikeutta lasten perintöön eikä sen tuottoihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi