Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako ottaa asumisoikeusasunto?

Vierailija
25.03.2017 |

Hei, olisiko mielipiteitä kannattaako asoasuntoa ottaa vastaan? Talo on rakennettu 1994. Asunnon parvekkeen ovi oli auki koko näytön ajan, mutta ilma tuntui hieman raskaalta. Asukas sanoi pitävänsä ikkunoita auki paljon talvellakin... Kaikki pinnat olivat todella kulahtaneita, ei ole varaa eikä jaksamista siistiä. Katossa oli omituisia paikkauskohtia, katon rajassa halkeama ja seinässä toinen pienempi. Sauna oli siisti, mutta puun tuoksu oli voimakas, kylppäri alkuperäinen ja muovimatossa värjäymä pesukoneen tassuista. Alue ei ole mitenkään hyvä, mutta kauppa on lähellä ja samoin hyvä julkinen liikenne. Vastike kaksiosta on vähän pienempi kuin yksityisestä yksiöstä. Nykyinen asukas vakuutteli viihtyneensä hyvin, ei ollut montaa vuotta asunut.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin väliin

Vierailija
2/33 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumisoikeusasunnoissa ei itsessään mitään vikaa, mutta tuollaista kämppää en uskaltaisi (tai varmaan edes haluaisi) ottaisi. En muuttaisi ikinä asuntoon missä voisi epäillä olevan kosteus- tms. sisäilmaongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei kannata. Harkitse nyt vielä!

Vierailija
4/33 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin. Vai pitäisikö tästä nyt päätellä että pitäisi olla homehysteerikko? Oikeasti ihmiset nyt...

Vierailija
5/33 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumisoikeusasunnoissa ei ole omistusasuntojen eikä vuokra-asuntojen hyviä puolia. Kaikista tyhmin ja kallein tapa asua. Kuvauksesi perusteella en asuntoa ottaisi. Joku syy siihen on, että parvekkeen ovea ei haluttu sulkea.

Vierailija
6/33 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumisoikeusasunnoissa ei ole omistusasuntojen eikä vuokra-asuntojen hyviä puolia. Kaikista tyhmin ja kallein tapa asua. Kuvauksesi perusteella en asuntoa ottaisi. Joku syy siihen on, että parvekkeen ovea ei haluttu sulkea.

Miten se on tyhmää ja kallista?

Vierailija
7/33 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä päin asumisoikeusasunnot on järjettömän kalliita, vastike kuussa samaa luokkaa kuin vastaavan asunnon vuokra ja se asumisoikeusmaksu siihen päälle.. Enkä muuttaisi omituisen hajuiseen asuntoon muutenkaan.

Vierailija
8/33 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkähän nyt ovat ne vuokra-asuntojen hyvät puolet verrattuna asumisoikeuteen? En ihan heti kyllä keksi...

Vierailija
9/33 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meillä päin asumisoikeusasunnot on järjettömän kalliita, vastike kuussa samaa luokkaa kuin vastaavan asunnon vuokra ja se asumisoikeusmaksu siihen päälle.. Enkä muuttaisi omituisen hajuiseen asuntoon muutenkaan.

Taas joku vuokraloordi kitisee.

Vierailija
10/33 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkähän nyt ovat ne vuokra-asuntojen hyvät puolet verrattuna asumisoikeuteen? En ihan heti kyllä keksi...

Vuorka-asuntojen hyvä puoli on se että ei tarvitse sitoa seiniin kymppitonneja. Asumisoikeusasunnoissa se vastike sama kuin vuokra-asunnoissa, ainakin niissä mitä minä olen katsellut. Ei mitään järkeä sitoa kymppitonneja kiinni jos kuukausikulut samat kuin vuokra-asunnossa.

Vierailija
11/33 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että nykyinen asukas vakuuttaa viihtyneensä hyvin ei ikinä ole tae mistään. Ihmisiä on erilaisia ja jos asukas esim. myy tai välittää asuntoa, hänellä on oma lehmä ojassa. Tottahan toki sanoo, että viihtyy.

Lisäksi ei aina mutta joskus sellaistakin tapahtuu, että ollaan itse niin katkeria että tahdotaan joku toinen kärsimään myös, "oppiipahan kantapään kautta kun minäkin tulin höynäytetyksi", jolloin saatetaan jättää olennaista kertomatta tai valehdella että kivaa on ollut. Koska ei ole ketään kenelle kostaa kun on oma syy että tuli muuttaneeksi taloon, niin kostetaan sitten suosittelemalla seuraavalle. :D

Kuten sanottu, ei taattua mutta ei harvinaistakaan. c:

En itse ottaisi jos olisin sinä, kun jo mainitsit tuommosia vikojakin.

Vierailija
12/33 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jo tuolla kymmenien tuhansien maksulla saisi jo pankista lainaa? Järjetöntä ensin maksaa, että pääsee maksamaan järjettömän hintaista asumioikeusmaksua ja sitten vielävastiketta päälle.

Meilläpäin ( uusimaa) lähellä olevissa rivareissa on ainoastaan muutamissa asukas, koska vastike yli 900e, tuolla rahalla maksaa jo omaansa pois!

Vierailija
13/33 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuorka-asuntojen hyvä puoli on se että ei tarvitse sitoa seiniin kymppitonneja. Asumisoikeusasunnoissa se vastike sama kuin vuokra-asunnoissa, ainakin niissä mitä minä olen katsellut. Ei mitään järkeä sitoa kymppitonneja kiinni jos kuukausikulut samat kuin vuokra-asunnossa.

Noin kun asian esitit, niin onhan ne kaikki kymppitonnit kuitenkin sitten omaa ja indeksikorkoon sidottua omaa pääomaa.

Jos on huono säästäjä, niin tuollahan saa suht iisisti säästettyä vaikkapa omaan asuntoon alkupääoman, isompaa lainaa vastaan.

Vierailija
14/33 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän löydät Helsingistä kaksion 500e kuukausivuokralla? Et löydä edes yksiötä. Sitomalla kymppitonnit seiniin saa karsittua pahimmat elämänkoululaiset pois naapurista, koska heidänkin täytyy sitoa kymppitonnit seiniinsä. Niin ja rahan saa korkoineen takaisin, kun muuttaa pois

Vierailija
15/33 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsähän asumisoikeusasujalla ei ole mitään velvollisuutta saada asuntoa "kaupaksi", se on niitä hallinnoivan yhtiön ongelma. Asumisoikeusmaksunkin saa indeksillä tarkistettuna takaisin, sen kus muuttaa vaan.

Vierailija
16/33 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että nykyinen asukas vakuuttaa viihtyneensä hyvin ei ikinä ole tae mistään. Ihmisiä on erilaisia ja jos asukas esim. myy tai välittää asuntoa, hänellä on oma lehmä ojassa. Tottahan toki sanoo, että viihtyy.

Vanha asukas saa rahansa takaisin ihan riippumatta siitä haluaako kukaan asuntoa tai ei

Vierailija
17/33 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin kun asian esitit, niin onhan ne kaikki kymppitonnit kuitenkin sitten omaa ja indeksikorkoon sidottua omaa pääomaa.

Jos on huono säästäjä, niin tuollahan saa suht iisisti säästettyä vaikkapa omaan asuntoon alkupääoman, isompaa lainaa vastaan.

Ja paljonko tämä indeksikorko nyt on? Minulla ainakin on tuotto-odotus sijoitetulle pääomalle 5-8% paikkeilla nykykorkojen aikana.

Vierailija
18/33 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkean kynnysrahan maksaminen asunnosta josta maksetaan myös kuukausivuokraa on silkkaa idiotismia.

Vierailija
19/33 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään asostani. On todellakin halvempi kuin vuokra-asunnot tällä alueella! Rauhallinen paritalo pientaloalueella. Lisäksi, jos jotain menee rikki (hella, jääkaappi, jne), saat ilmaiseksi uuden. Pääomalaina kasvaa ihan kivasti korkoa tuolla, eikä voi koskaan jäädä tappiolle! Aina saa vähintään omansa pois, eikä tarvitse nähdä edes myymisen vaivaa.

Vierailija
20/33 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuohon kyseiseen kämppään kyllä lähtis, en millään. Vaikka tuohonkin tehdään remppa asukkaiden välissä, mutta silti kuulostaa niin ällöltä.

Onhan niitä uudempiakin kohteita ja parempi kuntoisia. Itse liputan ason puolesta. Jossain meidän täytyy asua, mikseipä sitten asossa, kun en halua isoa velkaa.

Meilläpäin on vielä vuokrataso on maltillinen. En tiedä kuinka kauan... Sitten pitää miettiä uusiksi. Hyvällä alueella asutaan ja rivarissa. Kivat naapurit.

Eihän tämä aso systeemi suomessa toimi. Kuten kaikki muukin asuminen on tällä hetkellä aivan liian kallista. Asuntotukia mätetään rakennuttajien taskuun.