Miten kostan yläkerran naapurille?
Heiltä kuuluu KAIKKI; kusemiset, askeltöminät, kaapinovet, astioiden kolinaa... olen käynyt nätisti sanomassa eikä mitn vaikutusta. Jatkuva kolaaminen vain jatkuu.
Miten saisin itse aikaan samanlaisen kolinan niin että kuuluu yläkertaan ja ehkä sitten tajuaisivat?
Kommentit (121)
Mene sen ovelle täysin alastomana ja rimpauta ovikelloa. Eiköhän siinä näyssä ole kostoa kerrakseen.
Huhhuh, provohan tämä on mutta silti nää aina nostaa niskavillat pystyyn.
Kerrostalossa kuuluu elämisen ääniä, ne vaan kuuluu kerrostaloasumiseen. Pissan lorotukset kuulunut lähes joka kämpässä, myös piereskelyt ja oksentamiset kuuluu tässä tänhetkisessä. Riidat myös, lapsille huudot, koiran haukut, töminät, musiikki, naapurin puolikuuron mummon tv:n huudattaminen.. Kaikki elämää.
Meilläkin on taloyhtiössä naapurivalittaja, joka säännöllisin väliajoin laittaa rapun ilmoitustaululle lapun, jossa uhkaillaan milloin poliisilla ja milloin eläimen takavarikoimisella eläinsuojelun toimesta ja milloin milläkin.
Viimekertaisen lapun sain minä, kun oli pakko käydä hakemassa apteekista lääkkeet ja koiranpentu ei ole vielä tottunut olemaan yksin, joten jonkun puolitoista tuntia ulvoi minun perään kotona n. kello 11-12-30.
Siinä ajassa tosiaan oli lappu rapussa, jossa valitettiin jokaviikkoisesta, toistuvasta koiran ulvomisesta joka on eläinrääkkäystä, josta tulee kohta poliisi käymään ja myös eläinsuojelu.
Ymmärrän, että vituttaa, mutta pakkohan sitäkin on harjoitella (kuuluu ääniä, ei koskaan illasta, aina vähän aikaa päivällä) ja enpä tiedä mitä poliisi sanoo, jos joku soittaa sinne puolen päivän maissa että "Koira ulvoo!" :D
Sitä edellisen lapun sai joku naapuri, joka "toistuvasti pyörittää astianpesukonetta illalla" (pitkä lappu tästäkin)
Vierailija kirjoitti:
Heiltä kuuluu KAIKKI; kusemiset, askeltöminät, kaapinovet, astioiden kolinaa... olen käynyt nätisti sanomassa eikä mitn vaikutusta. Jatkuva kolaaminen vain jatkuu.
Miten saisin itse aikaan samanlaisen kolinan niin että kuuluu yläkertaan ja ehkä sitten tajuaisivat?
Ap, ei ole mitenkään yläkerran asukkaan syy että huoneistojen välinen äänieristys on tehty niin huonosti. Jos et kestä normaalin asumisen ääniä, muuta omakotitaloon. Jos alakerrassasi asuu joku, se kuulee sun elämisen äänet yhtälailla. Kävikö edes mielessä?
Koston ajatteleminen on lapsellista ja typerää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, ei ole mitenkään yläkerran asukkaan syy että huoneistojen välinen äänieristys on tehty niin huonosti. Jos et kestä normaalin asumisen ääniä, muuta omakotitaloon. Jos alakerrassasi asuu joku, se kuulee sun elämisen äänet yhtälailla. Kävikö edes mielessä?
Koston ajatteleminen on lapsellista ja typerää.
Ei mun eläminen kuulu kuulemma alakertaan (olen kysynyt) kun osaan ottaa muut huomioon eli en paukuta, kolistele ja tömistele vaan astun kevyesti päkiällä. Asun myös yksin eli en kolaa jatkuvasti vaan istuskelen sohvalla ja luen kirjaa ja olen koneella.
Yläkerran pariskunta sen sijaan kolistelee JATKUVASTI, nytkin tätä kirjoittaessa. He ryskäävät ja paukuttava kaapin ovia ja tiputtelevat tavaroita lattialle ja osuvat aika usein patteriin. He ovat myöskin yöihmisiä eli tätä herkkua on luvassa etenkin klo 22-01 öisin.
Olen tuosta yöpyörimisestä sanonut muttei apua.
Heillä ei ole myöskään mattoja lattioilla ja lattiat laminaattia.
Sano asiasta isannoitsijalle. Tai asukeille itselleen.
Ei sitä välttämättä saa tajuamaan mitenkään. Saatat kuitenkin saada paremman mielen jos tilaat naapurillesi jehovat ja mormonit käymään. (Noitten molempien nettisivuilla on kohta jossa voi ottaa yhteyttä ja pyytää ne käymään raamatuntutkiskelun ja käännytyksen merkeissä.)
Vierailija kirjoitti:
Muuta muualle jos ahistaa. Seinät ei valittamisesta paksuunnu.
No pitäisikö sen pissiä hiljempaa omassa kodissaan joka ikinen kerta miettien sua? Ja kävellä hiippaillen. Surullista ettei omassa kodissaan saisi olla tavallisesti vaan elämän pitäisi pyöriä alakerran naapurin mukaan
Syy meteliin on laminaatti ja riittämätön eristys sen alla.
Vierailija kirjoitti:
On mulla ennenkin ollut yläkertalaisia muttei ole kuulunut näin. Tämä talo on vieläpä uusi mutta kai jostain ontelolaatoista tehty kun kaikki tulee kuin vettä vaan läpi.
Ja se kusemin ON todella karmeaa kun heidän vessansa on mun keittiön yläpuolella eli kuulen sen joka kerran kun olen syömässä.... mahtavaa ruokailla kusen loristestessa.
Mutta askeltöminä on silti pahinta, aivan kuin joku basso kuuluisi sydämessä jatkuvasti.
ap
Kerrostaloissa on yleensä samanlainen pohja kaikissa päällekkäisissä asunnoissa eli keittiön päällä on keittiö, wc:n päällä wc jne. Vaikea uskoa, että uudehkossa kerrostalossa keittiön päällä olisi yläkerrassa wc.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mulla ennenkin ollut yläkertalaisia muttei ole kuulunut näin. Tämä talo on vieläpä uusi mutta kai jostain ontelolaatoista tehty kun kaikki tulee kuin vettä vaan läpi.
Ja se kusemin ON todella karmeaa kun heidän vessansa on mun keittiön yläpuolella eli kuulen sen joka kerran kun olen syömässä.... mahtavaa ruokailla kusen loristestessa.
Mutta askeltöminä on silti pahinta, aivan kuin joku basso kuuluisi sydämessä jatkuvasti.
ap
Kerrostaloissa on yleensä samanlainen pohja kaikissa päällekkäisissä asunnoissa eli keittiön päällä on keittiö, wc:n päällä wc jne. Vaikea uskoa, että uudehkossa kerrostalossa keittiön päällä olisi yläkerrassa wc.
Ohis, mutta ne äänet kantaa oudosti. Itsekin tiedän, että yläkerran asunto on pohjakaavaltaan samanlainen kuin omani, ja silti yläkerran ukon kusenlorotus kuulostaa siltä kuin joku kusisi pääni yläpuolella istuessani ruokapöydässä.
Vierailija kirjoitti:
ei voi ymmärtää miksi ovat edes yhdessä jos pitää joka vapaa viikonloppu tapella.
Molemmat hyötyvät.Mies saa asua ilmaiseksi ja ilmeisesti seksiä kun haluaa, koska nainen pelkää miehen lähtevän muuten ja nainen jäisi taas yh:ksi ja siinäpä tulikin, mitä nainen hyötyy.
Vierailija kirjoitti:
Ei se naapuri voi lopettaa kusemista ja kävelemistä. Se ei ole naapurin vika jos talo on rakenteellisesti niin huonosti tehty että kaikki kuuluu lattian ja seinien läpi. Tuo on rakennusfirman tekemä vika. Näitä paperitaloja on koko suomi pykätty täyteen lamavuosina varsinkin. Ainoa keino on muuttaa joko paremmin rakennettuun kerrostaloon tai sitten hankkia omakotitalo tai rivari. Noi on tavallisia elämisen ääniä jopa myöhäänkin.
Käsitykseni mukaan lamavuosina rakennettiin hyvin, mutta nopean rakentamisen aikana tehtiin hutiloiden, kun oli kiire. Itse asutaan 1996 rakennetussa talossa ja siellä ei kyllä naapurista mitään. Tai sitten meillä on hipihiljaiset naapurit.
Jos talo kerran on uusi, valita rakentajalle. Rakenteissa on selvästi jotain vikaa, jos kaikki äänet kuuluu.
Minne Ylöjärvellä kannattaisi muuttaa? Hyviä rt ja kt alueita, katuja? Kivat naapurit?
Kaksio, mieluiten kolmio mielessä.
Oho edellinen kommentti piti olla alotus 😂😂😂
Harmittaa aloittajan puolesta. Kerrostaloasuminen ei kyllä ole ihmisarvoista elämää rauhaa rakastavalle ihmiselle.
Mulla on jatkuvasti samanlainen meteli yläkerrassa. Joku pariskunta siellä asuu, ja ajoittain myös pieni lapsi. Jos nainen on yksin kotona, ei kuulu oikeastaan mitään. Kun ukko saapuu karmit kaulassa kotiin, alkaa tapahtua. Koko ajan lattialle tippuu jotain, kuuluu tömähdyksiä, kolinoita, jonkun raskaan kalusteen siirtämistä, jotain rimoja tai halkoja (?) pudotetaan lattialle, kaappien ovia paiskotaan jne. Sanomattakin on selvää, että ukon askeleet kuuluvat tänne todella selvästi. Huoneistoni taulut ja kattolamput resonoivat askelten tahtiin. Lorotus on myös hänellä ... öh.. sanoisinko hyvin voimakasta. Käytän yöllä korvatulppia, mutta silti joskus havahdun johonkin voimakkaaseen tömähdykseen yläkerrasta. Tämä on raivostuttavaa, etenkin silloin, jos on juuri nukahtamassa.
Ja nämähän ovat niitä normaaleja elämisen ääniä, eli asialle ei yksinkertaisesti voi tehdä mitään.
Haaveilen omakotitalosta, jossa ainoat äänet olisivat joko itseni tai ympäröivän luonnon aikaansaamia. Olisi edes joskus ihan hiljaista! Toistaiseksi pk-seudun omakotitalot ovat kuitenkin maksukykyni ulottumattomissa.
Nyt siis ymmärsit ettei tarvitse kostaa? Seuraavaksi voisit varmaan miettiä miten kostaisit postinkantajalle kun postin tuleminen luukusta aiheuttaa äänen.