Milloin viimeksi ostit jotain, mikä tuntui luksukselta? Mitä se oli?
Muut älkööt arvostelko vastauksia, sillä vaikka peruna voi olla jollekin luksusta, jos niin itse kokee.
Kommentit (375)
Ostin uimapuvun. Tässä se luxus on kyllä siinä, että olen laihtunut ja itsevarmempi. Kesällä sitten rannalle ja viikonloppuna uimahalliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin Moet skumppaa ja selektiivisiä meikkejä
Muistithan myös ladata näistä asetelmallisen kuvan instagramiin?
P.s. kyseessä on shampanja, ei skumppa (skumvin, kuohuviini)
Tarkemmin samppanja.
Samppanjat ovat kyllä kuohuviinejä, mutta kaikki kuohuviinit eivät ole samppanjoita.
Tää se jaksaa aina huvittaa, kun muka kulinaristit pitävät shampanjaa jonain kuohuviiniä hienompana, vaikka kyseessä on vain tietyltä alueelta kotoisin oleva kuohuviini.
Samppanja on moninkertaisesti kalliimpaa. Millä sen selität?
Merkki on markkinointikikka. Ei tae laadusta.
Sampanja on aluesertifioitua, parempaa kuohuviiniä joka tehdään hitaammilla menetelmillä jossa mm. kuplat saadaan mahdollisimman pieniksi. Tämän vuoksi moni saa migreenikohtauksen kuohuviinistä muttei aidosta shampanjasta tai kalliimmasta shampanjamenetelmällä tehdystä cavasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin Moet skumppaa ja selektiivisiä meikkejä
Muistithan myös ladata näistä asetelmallisen kuvan instagramiin?
P.s. kyseessä on shampanja, ei skumppa (skumvin, kuohuviini)
Tarkemmin samppanja.
Samppanjat ovat kyllä kuohuviinejä, mutta kaikki kuohuviinit eivät ole samppanjoita.
Tää se jaksaa aina huvittaa, kun muka kulinaristit pitävät shampanjaa jonain kuohuviiniä hienompana, vaikka kyseessä on vain tietyltä alueelta kotoisin oleva kuohuviini.
Samppanja on moninkertaisesti kalliimpaa. Millä sen selität?
Tuo on yhtä järkevä kysymys, kuin että miten miten mersu voi olla moninkertaisesti kalliimpi kuin auto. Mersu on vain yhdenlainen auto, shampanja on tietyssä Ranskan maakunnassa tuotettu kuohuviini.
Samppanjan hinta on kuohuviiniä reilusti kalliimpi raaka-aineiden, työmäärän ja tilojen takia. Samppanjan laadukas valmistus (rypäleet poimitaan käsin, pulloja kierretään pari sataa kertaa käsin kellaroinnin aikana) tuntuu myös suussa upeana makuna ja pieninä, runsaina kuplina. Ylellisyysjuoma ei sittenkään tunnu niin arvokkaalta, kun tietää kuinka paljon vaivaa yhden samppanjapullollisen eteen on nähty.
Hinta ja laatu tuppaavat kulkemaan käsi kädessä. Jos ei joku erota shampanjaa ja halpiskuoharia tai Mersua ja Dusteria, niin sitten tietysti kannattaa pysyä halpistuotteissa. Itse mieluummin ostan vähemmän ja parempaa.
Ja miksi ajattelet, ettei tietyn maakunnan ulkopuolella voida tehdä kuohuviiniä aivan yhtä laadukkain menetelmin? Eivät menetelmät ole rajattuja tiettyyn paikkakuntaan. Toki shampanjaa voi pitää parempana kuin halpiskuoharia, mutta joku muu kuohuviini voi silti olla ihan yhtä laadukas kuin shampanjakin.
Laivalla ostin shampanjaa. Oli hyvää :)
Pellavalakanat, kalliit. Olen sellaisia halunnut vuosia, nyt vihdoin ostin. Aivan ihanat ja mulle suurta luksusta.
Ostin taulun, grafiikkaa. Olen katsonut sitä näyteikkunassa joka päivä puolen vuoden ajan työmatkalla. Viime viikolla repäisin ja ostin vaikka olikin kallis. Mies lähti poikien laskettelureissulle, josta en sinänsä ole harmissaan, mutta taulu toimii vähän niin kuin kompensaationa.
Ostin torstaina kookosöljyä, jolla aloitin päivittäisen suunpurskuttelun. Tuntuu luksukselta kun hampaat kiiltää! :) sitä voi käyttää myös ihovoiteena. Jotenkin hienompaa kuin joku perus kosteusvoide..tosin iholle en vielä sitä kokeillut.
Amppardaali kirjoitti:
Ostin torstaina kookosöljyä, jolla aloitin päivittäisen suunpurskuttelun. Tuntuu luksukselta kun hampaat kiiltää! :) sitä voi käyttää myös ihovoiteena. Jotenkin hienompaa kuin joku perus kosteusvoide..tosin iholle en vielä sitä kokeillut.
itse olen herkkähipiäinen ja aiheutti rasvanäppyjä kasvoille hiukan
Omon mansikanhajuisen pyykinpesuaineen. Tänään pesin pyykkiä ihan onnessaan, ja kämppä tuoksuu ihanalta. Kyllä kannatti, vaikka hinta kirpaisi.
Ostin perjantaina autonpesun (25 €). Ah, kärry killtää ja lian alta paljastnut vaalenvihertävä väri on kaunis.
Ostin Guccin nahkaisen käsilaukun ja meikkipussin. :)
Kävin kahvilassa ja cappuccinon lisäksi otin suolaisen piirakan (oli hyvää ja täyttävää), pienen salaatin ja vadelma-tummasuklaakohvehdin.
Mä ostan aika usein niitä Lidlin deluxe tuotteita. Nehän on tavallaan luksusta.
Ostin kuukausi sitten uuden juoksutakin, -hanskat ja -pipon :D Köyhälle opiskelijalle on luksusta! Ja hyvä sijoitus olikin, koska uudet urheiluvaatteet ovat innostaneet minua lenkkeilemään säännöllisesti kolmesti viikossa jo kuukauden ajan, ja sen kyllä huomaa jaksamisessa.
Ostin eilen Lidlin halvinta kahvia. Odotin, että se ei olisi mitenkään hyvää. Yllätyin positiivisesti sen mausta. Aamukahvi oli lähes luksusta odotuksiin nähden.
5-sarjan BMW:n viime kesänä. Olen aika säästäväinen ja jopa pihi, ostan vaatteeni kirppareilta, teen halpaa kotiruokaa, tuunaan käytettyjä huonekaluja ja opettelen asioita itse sen sijaan että maksaisin muille - mutta autosta en tingi. Sain palkankorotuksen vuosi sitten monen vuoden työn jälkeen ja palkitsin itseni autolla. Ei kaduta. :-)
Tilasin Ebaysta lempinäyttelijäni leffan (maksoi n. 10 €). Kyseinen mies on vaan niin ihana, mutta harmikseni hänen töitään ei liiemmin ole saatavilla täällä peräpohjolassa.
Ostin oikean taitelijan grafiikanlehden, jota olin pitkään ihaillut, ja siihen kauniit kehykset.
Päädyin osittain olosuhteiden pakosta, mutta myös omasta halusta lentämään pohjoiseen ystävän luokse kylään. Tarkoitus oli mennä junalla, mutta sitten illanistujaiset olisivat jääneet itselle superlyhyiksi. Maksoin sitten suolaisen hinnan lentolipusta, mutta kyllä kannatti! Näitä ystäviä kun pääsee näkemään enää niin harvoin ja hauskaa meillä oli. ☺