Mies halauasi abortoida down-lapsen
Minä en. Miten muut onko käynyt näin tai ollut tällaisia keskusteluja?
Kommentit (433)
Kun teistä aika jättää, kuka pitää lapsestanne huolta? Voitko luottaa yhteiskunnan turvaverkkoon?
Vierailija kirjoitti:
Saanko abortoida tummaihoisen vauvan, kun luulen rehellisesti etten jaksa sellaista kasvattaa täällä rasisti Suomessa?
Voinko abortoida tyttölapsen, koska toivon kovasti poikaa, enkä aio tehdä kuin yhden lapsen.
Tulin vähän katumapäälle, kun yhtäkkiä tajusin, että sikiöni geeneistä puolet on ääliömieheltäni, voinko abortoida vauvan tästä syystä, uskon rehellisesti että voimat ei riitä kahden ääliön kanssa elämiseen.
Voit.
Vierailija kirjoitti:
Saanko abortoida tummaihoisen vauvan, kun luulen rehellisesti etten jaksa sellaista kasvattaa täällä rasisti Suomessa?
Voinko abortoida tyttölapsen, koska toivon kovasti poikaa, enkä aio tehdä kuin yhden lapsen.
Tulin vähän katumapäälle, kun yhtäkkiä tajusin, että sikiöni geeneistä puolet on ääliömieheltäni, voinko abortoida vauvan tästä syystä, uskon rehellisesti että voimat ei riitä kahden ääliön kanssa elämiseen.
Abortti on ihan lailista suomessa ja mikään ei estä sinua sitä tekemästä.
Vierailija kirjoitti:
Saat, voit ja voit. Abortti on ihan laillinen toimenpide eikä sen saamiseksi tarvita mitään sen kummenpia perusteita.
Vierailija kirjoitti:
Hirveää miten ihmiset suhtautuvat vammaisiin. Ja eletään sentään modernissa yhteiskunnassa. Häpeän näiden aborttia ehdottelevien puolesta.
Sanos muuta, ihme ettei tuomioita rapsahda tämän sortin vihapuheesta ja vihapeukuista. Puhutaan sentään yhden ihmisryhmän tappamiseen yllyttämisestä tietyn ominaisuuden perusteella.
En haluaisi miestä, joka rakastaa lastaan vain, jos lapsi on terve.
Niin mäkin haluaisin. Anteeks kauheasti.
Vierailija kirjoitti:
Mies työskentelee down lasten parissa ja on sanonut että jos omalla lapsella todetaan downin syndrooma niin se on abortti. Heillä on lähes aina joitain muitakin sairauksia.
Itse en tiedä voisinko abortoida muttei minulla olekaan kokemusta down lapsista ja siitä kuinka haastavaa arki voikaan olla.
Olen 20 viikolla raskaana.
Olen työskennellyt kehitysvammaisten hoitolaitoksessa ja jos omalle kohdalle tulisi tuo valinta, abortoisin, jo sen lapsen takia. Laitokseenhan hän mitä todennäköisimmin päätyisi ennemmin tai myöhemmin kun vanhemmista aika jättää. Eikä se mitään leppoisaa elämää ole, siellä on kaikenlaiset kehitysvammaiset pistetty yhteen ja jos down on sieltä terveimmästä päästä, noissa paikoissa taantuu ihan taatusti. Loppujen lopuksi on siellä alusastioiden ja vaippojen armoilla. Mitä elämää se sellainen on?
Lapsena downit ovat vielä herttaisia mutta heistä tulee ylipainoisia, äkäisiä ja arvaamattomia aikuisia. Kyllä sellaisen kanssa on elämä aika hankalaa kun alkaa jo itselläkin olla vanhuus rasitteena.
Ymmärrän miestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveää miten ihmiset suhtautuvat vammaisiin. Ja eletään sentään modernissa yhteiskunnassa. Häpeän näiden aborttia ehdottelevien puolesta.
Mun mielestä on eri asia haluta tietentahtoen sairas lapsi maailmaan, kuin tehdä abortti vaikka "väärän" sukupuolen takia.
Ei ap ole tieten tahtoen vammaista lasta halunnut, mutta sellainen on nyt ehkä tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Niin tekisi minäkin, jos saisin tietää. Mulla ei riittäisi voimat vammaisen lapsen hoitoon.
No mikä sua sitten vaivaa?
Tai teitä muita, jotka vetoatte samaan. ?
Outoa sakkia..
Ootteko kuitenkin lapsia tehnyt sitten, silläkin riskillä, että vammautuvat ja joudutte kuitenkin sitten luopumaan heistä?
Vierailija kirjoitti:
Kenelläkään ei ole oikeutta synnyttää tieten tahtoen vammaista lasta tähän maailmaan.
Heil Hitler!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä vika? Kyvyttömyydessä asettua vammaisen asemaan? Lapsia tehdään silkasta itsekyydestä tyydyttämään omia narsistisia tarpeita ja tätä voidaankin kutsua perveksioksi. Lapsesta tehdään oman egon jatko jonka avulla voidaan päteä. Eletään sentään modernissa yhteiskunnassa, jossa ihmisiä määrittelee muut asiat kuin lastenhoito.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaisia kannata synnyttää. Mielestäni pitäisi tehdä pakkoabortti jos kyseessä on vammainen lapsi.
Heil Hitler!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on eri asia haluta tietentahtoen sairas lapsi maailmaan, kuin tehdä abortti vaikka "väärän" sukupuolen takia. Sairaan sikiön abortoiminen on monimuotoinen asia. Siinäkin suurin osa ajattelee kokonaisuutta. Voiko lapselle antaa onnellista ja oikeudenmukaista elämää, jos tietää että pää ei tule asiaa kestämään.
Ja onneksi tämä oikeus on, vaikka sikiö olisi terve. Jokainen kantaja saa tehdä itse päätöksen siitä, onko itsellä valmiudet antaa lapselle hyvä elämä vai ei.
Ja sanottakoon vielä, että onneksi jokaisella kantajalla on myös oikeus pitää lapsensa, oli sikiö vammainen tai terve. En siis ala tuomitsemaan ap:n päätöstä pitää lapsi. Mutta ap:kaan ei voi tuomita miestään, jos tämä päättää jättää perheleikit kesken. Molemmat on mielipiteensä asiasta sanoneet.
Down ei ole sairaus. Jos tieten tahtoen saattaa lapsen alulle, pitäisi antaa lapsen syntyä. Eri asia todella vakavan hetikohta kuolemaan johtavan syyn kohdalla.
Down lapsen sydänvika voi olla niin vakava, että se voi johtaa välittömään kuolemaan.
Yleensä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tekisi minäkin, jos saisin tietää. Mulla ei riittäisi voimat vammaisen lapsen hoitoon.
No mikä sua sitten vaivaa?
Tai teitä muita, jotka vetoatte samaan. ?
Outoa sakkia..
Ootteko kuitenkin lapsia tehnyt sitten, silläkin riskillä, että vammautuvat ja joudutte kuitenkin sitten luopumaan heistä?
Minua vaivaa empaattisuus lasta kohtaan.
Downin elinikä on sen verran alhainen että luultavasti koet lapsesi kuoleman. Fun times
Vierailija kirjoitti:
Kuka sitten moraalisuuden määrittelee? Sinäkö?
Jokaisella on perustuslakiin kuuluva itsemäärämisoikeus. Ketään ei voi pakottaa vanhemmaksi vastoin tahtoaan.
Minä yhtä hyvin kuin joku toinenkin..
Enpä ole ennen kuullut, että olisi sellaistakin koulukuntaa, että isän olisi moraalisesti oikein jättää vammainen lapsi äidin hoidettavaksi.
Itsemääräämisoikeuden nimenomaan pitäisi suojata vauvaa.
Mikäli vauva uhkaisi äidin itsemääräämisoikeutta (tässä tapauksessa niin ei ole) minä olisin silloinkin vauvan puolella, mutta ymmärrän että on helppo olla huomioimatta äänioikeudenta pientä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit.
Tarkennan vielä, että sinun mielestäsikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortti on ihan lailista suomessa ja mikään ei estä sinua sitä tekemästä.
Tiedän. Kysyinkin vain ap:n tapaan teidän mielipiteitä asiaan.
Eli miten neuvoisit tekemään?
Kuka sitten moraalisuuden määrittelee? Sinäkö?
Jokaisella on perustuslakiin kuuluva itsemäärämisoikeus. Ketään ei voi pakottaa vanhemmaksi vastoin tahtoaan.