Lopetin tupakoinnin seinään rv 29
Olen polttanut 13 vuotta. Vihannut ja inhonnut itseäni kun olen niin heikko polttaja. Kadehtinu muita jotka pystyy noin vaa lopettamaan.
Pahinta oli raskaus ekan lapsen kohdalla. Poltin 1-5 tupakkaa päivässä. Joitakin päiviä pystyin olemaan ilman ja sillon tuntui hyvälle. Vaikutti aina se missä seurassa oli.
Koko raskauden halusin lopettaa ja pidin itseä paskana. Olin varma alkuun että onnistuisin.
Hirvein tunne oli huomata olevasa vaan niin luuseri.
Imetys kärsi tupakoinnista kun piti odottaa että nikotiini haihtuu. Kävin aina pesemässä hampaat ja kädet tupakan jälkeen ettei vauva joutuisi liikaa haistamaan.
Sitten uusiks raskaaks. Vahingossa. Mietin aborttia vakavasti koska en halunnu samaa rumbaa uudestaa, mutten pystyisi siihen.
Yritin lopettaa. Ei onnistunu. Vähentämään. Ei onnistunu. Joinakin päivinä pärjäsin yhdellä mutta tupakka oli mielessä kaiken aikaa. Pahalla ahdistavalla tavalla. Mieheni on ketjupolttaja. Se vaikutti asiaan.
Monesti yrittäny elämässä lopettaa. Aina savunhimo on voittanu. Kunnes tajusin miten helppoa on olla ilman. En ole käyttäny nikotiinikorvaustuotteita, en mitään. Heti tajuamisesta lähtien valaistunu olo. Uskomaton. En olisi koskaan uskonut itsestäni. Vaikka tunnen hirvittävää syyllisyyttä polttamisesta olen silti onnellinen kun tiedän ettei mikään saa minua ratkeemaan enää. Ei häiritse muiden tupakointi tai siitä puhuminen. En välttele ihmisiä jotka poltti kuten ennen. Olen onnessani kun tiedän etten polta. Itseni ja lapsieni takia.
Miksi en lopettanut aikasemmin. En tiedä. Yritin. En vain saanut samaa ajatusta kiinni kun nyt. Se muutti koko maailmani.
Kyse on siitä että se pitää kerralla unohtaa. Eikä keksiä mitään syitä miksi vielä yhden polttaisi ennen lopullista lopettamista.
Ekasta päivästä kun selvisin tunsin olevani täynnä valoa ja muut päivät meni kuin itsestään.
Halusin vähän jakaa.
Siksi koska tälläistä kun luin ennen mietin vaan miksen minä pysty samaa
Kommentit (28)
Lopetin tän kirjotuksen avulla myös seinää. Sain outoa voimaa koska olen vähemmillä viikoilla ja menetin lähes toivoni. Kun tajusin että aina parempi myöhään kun ei milloinkaan! Neljäs päivä ilman. En ole ikinä ollu ees yhtä päivää kuutee vuoteen.
Mä en oikeasti tajua mikä mua vaivaa. Kaiken muun pystyn lopettamaan. Alkoholia ei tietenkään tippaakaan, kahvi ja muut kofeiinituotteet noin vain.
Mut toi tupakka.. Mitä ihmettä? Miksi ei, vaikka sitä ja itseään vihaa niin paljon ja häpeä on kova. En ymmärrä.
Tupakointi on paljon yleisempää wt-piireissä.
Vierailija kirjoitti:
Poltan edelleen rv 26. ,ois paljon pahempi vierotusoireet sikiöllä..siks poltan.
Höpö höpö. Sun sikiölläsi on jatkuva hapenpuute. Mieti sitä, kun se kiemurtetee siellä mahassa, kun imuttelet.
Oikeasti, vertaistukea ja sääliä tupakoiville äideille? Aika sairasta sakkia täällä, miten vaan puolustellaan kunhan saa jatkaa. Ap, tosi hienoa että olet lopettanut mutta 29 viikon aikana vahinkoa on jo tapahtunut. Asutko eri taloudessa nykyään ketjupoltttaja miehesi kanssa? Jos et niin tämä ei kummoinen parannus ole kun vaan mahassa olevan lapsen osalta. Miehesi tulisi myös lopettaa tai sitten sinun täytyy asua lastesi kanssa erillään. Miten esim automatkat sujuu jos miehesi todella polttaa ketjussa? LAKI KIELTÄÄN TUPAKOINNIN AUTOSSA ALAIKÄISEN LÄSNÄOLLESSA.
Käsittämätöntä itsekkyyttä.
Ei pieni punaviinilasillinen rentoutumiseen tai kahvipannullinen tai sushi- illallinen ole mitään yhteenkään tupakkiin verrattuna! Hyi hävetkää.
Itse en todellakaan syönyt kasviksia tai juonut vettä, kuten pöljä tuttuni joka koitti kompensoida polttamistaan " terveillä elämäntavoilla".
Joo ja minä hyppäsin kaivoon koska olin teini. Vittu mikä tekosyy.