Suositelkaa jotakin kivaa asuinaluetta Helsingissä!
Olen nuorempana asunut Helsingissä. Tutuiksi tuli Herttoniemi (vanha puoli), Roihuvuori, Töölö ja Katajanokka.
Nyt tekisi mieli palata takaisin Helsinkiin, mutta minne sinne, ei aavistustakaan.
Budjetti on n. 320 000 € ja sillä pitäisi saada vähintään 70 neliötä.
Olen ollut vuosia poissa, asunut myös ulkomailla ja nyky-Helsinkiä en enää tunne kovin hyvin. Olisi todella kivaa saada ehdotuksia palstan Helsinki-asiantuntijoilta. :)
Toiveina olisi siis:
-Lapsiperhe-ystävällinen alue ja lähellä kivoja leikkipuistoja.
-Hyvät julkiset yhteydet keskustaan.
-Alueella tai muuten lähellä kirjasto (pianonsoittomahdollisuudella), neuvola ja terveysasema.
-Kerhotoimintaa tai vastaavaa kotihoidetuille lapsille.
-Homeeton alakoulu (olen jonkin verran seuraillut uutisia Espoon homekouluista ja sisäilmaongelmien yleisyys on aika masentavaa).
Lasten harrastuksina on satubaletti ja kuvataidekoulu -toivottavasti jatkuisi myös Helsingissä. Mulla ei ole ajokorttia, joten harrastuskuskaukset hoitaa HSL. Tämänkin vuoksi hyvät liikenneyhteydet olisi plussaa.
Miehen työpaikka keskustassa.
Ehdotuksia? :)
Kommentit (42)
Mellunkylä. Pientaloalue. Tuohon hintaan löytyy asunto. Keskustaan 30-40min joko bussi+metro yhdistelmällä tai sit kävellen metrolle. Luonto alkaa kotiovelta. Kivat puistot. Koulujen homeettomuudesta en tiedä kun oma lapsi käy keskustassa koulua. Rauhallista seutua. Kirjasto Kontulassa ja Itiksessä kuten myös isommat kaupat.
Itse asunut täällä nyt 6vuotta, sitä ennen 5vuotta Myllypurossa (vanha puoli) ja sitä ennen 6 vuotta myös Mellunkylässä.
Myllypurokin hyvä, tykkäsin. Ostari toki tuolloin hieman rauhaton välillä.
Siltamäki on paras. Esittämälläsi budjetilla saa vaikka mitä. Täällä viihdytty jo 37 vuotta. Stadiin kestää mennä bussilla 30-40 minuuttia. Junalla pian nopeammin, kun HSL saa syöttöliikenteen asemille (Malmi, Puistola) vihdoinkin järkeväksi. Kaikki muu, mitä ihminen tarvitsee, onkin sitten tosi lähellä.