Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos koulukiusaajat, te voititte ja kärsin teidän teoistanne edelleenkin

Vierailija
22.03.2017 |

Kärsin peruskouluajan koulukiusaamisesta. Peruskoulun loppumisesta on pian 10 vuotta, mutta pahat oireet siitä on edelleen. Ahdistus- ja paniikkihäiriöt alkoi jo yläasteella. Opiskeluun on ollut vaikea ryhtyä koska pelkkä ajatus sanasta "koulu" nostaa niskakarvat pystyyn. Masennus, syrjäytyminen ja siitä seuranneet hoitojaksot lataamossa ja mt-polilla. En uskalla pitää facebookissa profiilikuvaa koska pelkään että kaikki ihmiset vaan nauraa miten ruma olen tai että mua aletaan vainoamaan. Olen salannut kaikki tietoni ettei kukaan saa mistään tietoonsa missä asun tai puhelinnumeroani. En mielelläni tutustu uusiin ihmisiin, pelkään monia ihmisiä.

Kiitos vitusti kun onnistuitte laukaisemaan mulle mahtavat mt-ongelmat.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noitten kiusaajien on hyvä tietää että niitten nimet ja muu on joillain muillakin kuin sinun päässäsi muistoina. He ovat itse aiheuttaneet oman maineensa pilaamisen ja tuo yhteydenotto noihin motoristeihin antaa sinulle lopunelämäistä henkista suojaa. Puhu kaikille ja paljon kiusatuksi tukemisesta. Selvennä vielä vaikka jokin yksityiskohtainen kokemus jonka sait kokea läpi! Jos jaksat, mutta sinun vointisi mukaan.

Kuule paskat ne mitään voittaneet! Sinä vain reagoit kiusaamiseen ja se on normaalia . Ei ne sinua hajoita mitenkään sillä NYT TAISTELLAAN JUMALAUTA!!! Eikö niin?

Vierailija
22/72 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö, mitä pahimmille kiusaajille kuuluu nyt?

Yksi on kuuluisa huippumalli, toinen mitalitason urheilija, kolmas suuren yrityksen toimitusjohtaja ja neljäs muuttanut Hollywoodiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle kiusaamisesi tuotti iloa tylsiin koulupäiviin.

Vierailija
24/72 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on rankkaa ja raskasta, mutta on sellaisiakin joita ei ole kiysartu, joilla on ihan samoja ongelmia ja käyttäytyvät samalla lailla.

Itsekin joudun tai kelailen ja sadattelen ja säälin, kun minua on kiusattu. Ottaa pattiin ja sieluun, kun ei pääse irti.

Sitten olen alkanut miettiä niitä, jotka ovat päässeet jaloilleen ja asiassa niskan päälle. Tuo on asia.

Voisiko sitä suivaantua...uskaltaa suivaantua ja sanoa, että perskule, minäpä tässä porskutan ja aloittaa uuden asenteen. Ottaa päänsä pois piilosta...saahan sitä viihtyä rauhassa tai seurassa, mutta ettei tarvi itseään itselleen hävetä. Hyväksyä ja suoda itselleen empatiaa...suoda itselleen energiaa. Hyvää energiaa. Enemmän sitä kuin kiusaajalle omaa energiaa. Tai aikansa vihata sitä paskas ja sitten suoda itselleen rakkaus.

Voimia.

Vierailija
25/72 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen on se millä koulua jaksaa päivästä toiseen, kiitos sulle ja muille sun kaltaisille!

Vierailija
26/72 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä olenko nyt itse se ilkeä kusipää. Mutta nähdessäni näitä entisiä kiusaajiani, hymyilen mielessäni, sillä olen nyt varakkaampi, kauniimpi, tyytyväinen elämääni ja minulla on mies, josta he voivat vain unelmoida.

Monista heistä taas paistaa onnettomuus ja kaikinpuoleinen huono-osaisuus.

On käynyt niin, mistä silloin teininä unelmoimalla sain pidettyä itseni jotenkin kasassa.

Vierailija
27/72 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi on kuuluisa huippumalli, toinen mitalitason urheilija, kolmas suuren yrityksen toimitusjohtaja ja neljäs muuttanut Hollywoodiin.

Ei nyt pahalla, mutta jokin tässä ei täsmää..

Huipulla urheillaan ja huippumallina toimitaan yöeensä alle kolmekymmentävuotiaana. Kuinka moni on senikäisenä suuren yrityksen toimitusjohtaja?

Vierailija
28/72 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on näitä tulevaisuuden toivoja. Sairasta sanon minä

http://tyylikastapolitiikkaa.blogspot.fi/2017/03/normi-perjantai.html?m…

Vierailija
29/72 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 23 vuotta koulun loppumisesta, ja jotakin murtui minussakin. En pysty läheisiin ihmissuhteisiin. Avioliittokin oli ihan sairas. Minulla ei ole ystäviä, vaan vietän päivät lasten kanssa, paitsi kun he ovat koulussa. Silloin olen yksin. Olen toisaalta hyvin miellyttämisen haluinen, ja ihmiset pitävät minusta. En vain kykene olemaan heille enempää kuin pelkkä pinta. Kaikki lähempi ystävyys ahdistaa. Kodissani ei ole käynyt lasten kavereita ja äitiäni lukuun ottamatta vieraita kuuteen vuoteen. Silloinkin kävi neuvolan Th. En koe olevani masentunut. Olen yksin ja lasten kanssa aidosti onnellinen, mutta ahdistun pitkissä vuorovaikutus tilanteissa. Menen lähes paniikkiin, kun näen jonkun samassa koulussa olleen. Haluan paeta paikalta. En onneksi asu enää siinä paikassa.

Vierailija
30/72 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt osaa sanoo mitää järkevää ku oon nii yllättyny että voi olla 10-vuoden jälkeenkin noin vihainen. Anna anteeksi, saat itsekin rauhan niin voit jatkaa matkaasi. Tulet onnellisemmaksi.

En ollu kiusaaja itse lapsena vaan sain minäkin kokea ala-asteella ulkopuolelle jättämista ja sen takia olinkin aika hanakka puolustamaan pikkusiskoani joka kerran itkien kertoi että hänen kaverinsa ilmoitti ettei enää halua olla siskoni kaveri vaan alkaa hengaamaan minun kanssa. Kävin sanomassa välitunnilla tälle "kaverille" että on kamalaa kun siskoni itkee hänen takiaan joten en aio olla hänen kanssaan. Otin kätyrin mukaan tilanteeseen koska raukkana en uskaltanut mennä yksin sanomaan. Tämä "kaveri" sitten halusi muutama vuosi sitten, aikuisena, tulla ilmoittamaan kuinka halveksii minua koska tulin silloin ala-asteella häntä oikein kätyrin kanssa uhkailemaan, alkoi siinä jo vähän alahuulikin väpättämään, että hän oli vasta lapsi! En osannut oikein huvittuneisuudeltani sanoa muuta kuin että, niin olin minäkin ihan yhtä lapsi kuin sinäkin.

Oikeesti kyl asioista pitää pystyä pääsemään yli ja eteenpäin. Ei kukaan jaksa menneissä märehtivää pitkävihaista ihmistä. Ottamatta kantaa kiusaamisen vakavuuteen, sitä en vähättele. Korostan ihmisen vastuuta itsestään ja omasta onnellisuudestaan, asioihin voi jäädä roikkumaan muttei kannata, ketä se hyödyttää?

Vierailija
31/72 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne oli tylsiä sen vuoksi, että älysi ei riittänyt opiskeluun😊

Vierailija
32/72 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit ruikuttaa seuraavatkin 10 vuotta kurjaa kohtaloasi tai sitten voit ottaa itseäsi niskasta kiinni ja mennä elämässäsi eteenpäin. Kuulostaa ehkä julmalta, mutta et sinä mennyttä voi miksikään muuttaa. Sen sijaan sille voit tehdä paljonkin, että mitä teet huomenna. 

Tartu itseäsi niskasta = paskin neuvo ikinä.

Mt-ongelmainen pulikoi suonsilmässä ja tarvitsee konkreettisen käden johon tarttua pois päästäkseen.

Jos ottaa itteään niskasta kii, hukkuu.

Se on paras mahdollinen neuvo. Kukaan ei voi sinun mielenterveysongelmiasi parantaa ellet itse halua parantua. Tottakai apua saa ja usein kannattaakin pyytää, mutta silti pitää olla halu parantua

Vierailija
33/72 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 v kesti päästä yli. Sitten se loppui yhtenä talvi-iltana. Se oli päätös että nyt riitti. Työelämäss huomasi että ihmiset pitävät ja luottavat.

Vierailija
34/72 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotta yläasteesta. Muistan joka päivä.

Vierailija
35/72 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka. Olen myös ollut koulukiusattu. Se oli todella traumatisoivaa ja aiheutti vuosiksi pelkoa ja hirveää häpeäntunnetta. En pitänyt itseäni normaalina nuorena, vaan ajattelin että tulen aina olemaan outo ja en koskaan tule kuulumaan mihinkään.

Nykyään joudun oikein muistelemaan näitä menneitä, koska kun Jeesus kohtasi mua ja otti omakseen, Hän on parantanut näitä haavoja mitä olen saanut.

Mutta siis, vuosia tuon kiusaamisen jälkeen, jos vähänkin muistelin niitä hetkiä, niin sydän rupes hakkaamaan ja tuli pyörryttävä olo, tunsin miten valtava häpeän tunne valtas mut...

Silloin luulin etten koskaan pääse yli näistä tapahtuneista...

Asiaa ei auttanut, että omat vanhemmat eivät jaksaneet välittää minusta, heillä oli omat parisuhde ongelmansa. He erosivat ja isä alkoholisoitui. Hän tuntui inhoavan mua.

Olin ruma ja pelkkä hylkiö.

Mutta nykyään en enää oikeastaan edes ajattele näitä menneitä. Kun olen saanut tulla tuntemaan Jeesuksen, Hän on rakkaudellaan parantanut mun haavoja. En koskaan ole saanut kokea niin valtavaa rakkautta, kuin mitä Jeesus on mun sydämeen vuodattanut.

Nyt tiedän, että olen arvokas ja minusta välitetään.

Jeesus on parantanut niin paljon, että en enää pelkää ihmisiä. Uskallan puhua tuntemattomillekin. Haluan myös välittää Jeesuksen rakkautta eteenpäin.

Sinä aloittaja voit myös parantua kaikista haavoista mitä olet saanut, jos vain annat Jeesuksen hoitaa ja parantaa.

Ja Hän haluaa kohdata juuri sinua <3

Olen antanut anteeksi kiusaajilleni, kuten myös vanhemmilleni.

Vierailija
36/72 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuspelastiminut kirjoitti:

Moikka. Olen myös ollut koulukiusattu. Se oli todella traumatisoivaa ja aiheutti vuosiksi pelkoa ja hirveää häpeäntunnetta. En pitänyt itseäni normaalina nuorena, vaan ajattelin että tulen aina olemaan outo ja en koskaan tule kuulumaan mihinkään.

Nykyään joudun oikein muistelemaan näitä menneitä, koska kun Jeesus kohtasi mua ja otti omakseen, Hän on parantanut näitä haavoja mitä olen saanut.

Mutta siis, vuosia tuon kiusaamisen jälkeen, jos vähänkin muistelin niitä hetkiä, niin sydän rupes hakkaamaan ja tuli pyörryttävä olo, tunsin miten valtava häpeän tunne valtas mut...

Silloin luulin etten koskaan pääse yli näistä tapahtuneista...

Asiaa ei auttanut, että omat vanhemmat eivät jaksaneet välittää minusta, heillä oli omat parisuhde ongelmansa. He erosivat ja isä alkoholisoitui. Hän tuntui inhoavan mua.

Olin ruma ja pelkkä hylkiö.

Mutta nykyään en enää oikeastaan edes ajattele näitä menneitä. Kun olen saanut tulla tuntemaan Jeesuksen, Hän on rakkaudellaan parantanut mun haavoja. En koskaan ole saanut kokea niin valtavaa rakkautta, kuin mitä Jeesus on mun sydämeen vuodattanut.

Nyt tiedän, että olen arvokas ja minusta välitetään.

Jeesus on parantanut niin paljon, että en enää pelkää ihmisiä. Uskallan puhua tuntemattomillekin. Haluan myös välittää Jeesuksen rakkautta eteenpäin.

Sinä aloittaja voit myös parantua kaikista haavoista mitä olet saanut, jos vain annat Jeesuksen hoitaa ja parantaa.

Ja Hän haluaa kohdata juuri sinua <3

Olen antanut anteeksi kiusaajilleni, kuten myös vanhemmilleni.

Hyvin sanottu :) Minäkin uskon, ettei ihmisellä voi olla mitään tarvetta, mitä Jumala ei voi täyttää eikä mitään haavaa, jota Jumala ei voi parantaa.

Ap: Minuakin on koulukiusattu, ja sen sijaan että kehottaisin sinua ottamaan itseäsi niskasta kiinni ja olemaan oman onnesi seppä, onnittelen sinua kokemustesi tunnustamisesta ja rehellisestä tunteidesi ja ajatustesi jakamisesta. Ilman rehellisyyttä ei pääse totuuteen.

Mitä voittamiseen tulee, isoisäni sanoi: "Totuus on paras ase, koska totuudelle ei kukaan mahda mitään." Lause on minulle tärkeä ja on kulkenut mukanani nuoruudesta lähtien. Olen pyrkinyt olemaan totuudelle uskollinen, vaikka välillä olen epäonnistunut... Uskon että Jeesus on totuus, kuten Hän itse kertoi olevansa.

37/72 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekstistä päätellen viides kiusaaja elää harhaisena.

Vierailija
38/72 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et parempaan pysty edes netissä anonyyminä, niin en ihmettele, että sua kiusattiin.

Vierailija
39/72 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkopp kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et parempaan pysty edes netissä anonyyminä, niin en ihmettele, että sua kiusattiin.

Miksi pitää pystyä parempaan? Onko sinulle kiusaaminen joku kilpailu?

Vierailija
40/72 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit ruikuttaa seuraavatkin 10 vuotta kurjaa kohtaloasi tai sitten voit ottaa itseäsi niskasta kiinni ja mennä elämässäsi eteenpäin. Kuulostaa ehkä julmalta, mutta et sinä mennyttä voi miksikään muuttaa. Sen sijaan sille voit tehdä paljonkin, että mitä teet huomenna. 

Miksi pahoinpidellylle ja seksuaalista väkivaltaa kokeneille ei voi sanoa että "lopeta nyt toi ruikutus kun se on ihan ittestäs kii" mutta koulukiusatulle voi, vaikka kuuluu usein jopa molempiin noista edellämainituista kategorioista? Kun ikätoveri suorittaa systemaattista alistamista ja fyysistä pahoinpitelyä niin se on vain lasten pientä nahistelua? 

Aikuisiälläkin on törmännyt näihin entisiin kiusaajatyyppeihin jotka kiukustuvat kun joku ex-kiusattu on mt-hoidossa kouluaikaisten kokemuksien takia. Koetaan huonoa omatuntoa teoistaan mutta ylpeys ei anna periksi, jolloin lyödään defenssimekanismit päälle ja kiusattua käsketään ryhdistäytymään. Näin kiusaajan ei tarvitse edes puolta ajatusta uhrata sille että mahtaako hänen kiusaamat ihmiset painia aikuisiällä samanlaisten traumojen kanssa.  Oma vikansa kun eivät tajunneet että läppäähän se vain oli! Nih! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä