Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup työttömille. Paljonko on tililläsi rahaa?

Onnellinen vaan kuitenkin
22.03.2017 |

Kysely tarkoitettu vain työttömille, aloitan itse, tilini saldo on -6.30.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 17000e

Vierailija
62/87 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

9€, viikon päästä pitäisi tulla lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnellinen edelleen kuitenkin kirjoitti:

Juuri näin oletinkin, oli tuossa muutama oikea ja rehellinen vastaus. Tietenkin voi olla jos on pelannut nettipelejä ja tuuria ollut, tunnen erään joka voitti ihan oikeasti yli 200 000 euroa jostain pelistä.

Miksei ihmiset mielestäsi vastaisi oikein ja rehellisesti? Minä olen tuo vastaus nro 4, myimme asunnon ja rahat onvat tilillä. Niitä olisi tarkoitus sijoittaa jossain vaiheessa. Nyt asutaan vuokralla, sillä vuokra-asuntoon saa asumistukea.

Eikös suuri omaisuus kuitenkin vaikuta asumistukeen? Siis jos olet sen ilmoittanut. Siitä lasketaan keskiarvo kuukausille "tuloksi". Mihin tarvitset asumistukea, jos sinulla on rahaa?

Ei vaikuta asumistukeen. Joku laittoikin jo linkin.

Mutta takaisin alkuperäiseen kysymykseen, miksei ihmiset mielestäsi vastaisi rehellisesti?

Vierailija
64/87 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin oletinkin, oli tuossa muutama oikea ja rehellinen vastaus. Tietenkin voi olla jos on pelannut nettipelejä ja tuuria ollut, tunnen erään joka voitti ihan oikeasti yli 200 000 euroa jostain pelistä.

Miksei ihmiset mielestäsi vastaisi oikein ja rehellisesti? Minä olen tuo vastaus nro 4, myimme asunnon ja rahat onvat tilillä. Niitä olisi tarkoitus sijoittaa jossain vaiheessa. Nyt asutaan vuokralla, sillä vuokra-asuntoon saa asumistukea.

Eikös suuri omaisuus kuitenkin vaikuta asumistukeen? Siis jos olet sen ilmoittanut. Siitä lasketaan keskiarvo kuukausille "tuloksi". Mihin tarvitset asumistukea, jos sinulla on rahaa?

Kai asumistukea saa ilman että katotaan tilitietoja. Miksi maksaa säästöistä, jos saa valtiolta saman?

Tiliotteita ei pyydetä, mutta kyllä kaikki omaisuus pitää ilmoittaa. Jos selviää myöhemmin (verotiedoista tms) niin tulee aika kovat summat takaisinmaksettavaksi Kelalle.

Höpö höpö. Muistelet ilmeisesti jotain todella vanhentunutta tietoa.

Vierailija
65/87 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,59 e

Mikäs tässä.

Vierailija
66/87 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jotain 500-600 euroa. Huomenna tulee yli 500 euroa lisää ja ennen vuokran maksua toiset 500 euroa. 

Yksin asun ja olen toimeentulotuen asiakas. 

Vierailija
67/87 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatte asumistukea, vaikka tuollainen omaisuus? En oikein usko tai sitten olette kusettaneet jotenkin.

Jollekin kävi näköjään tunteisiin. :) Ihan laillista on, ei tarvitse "kusettaa" mitenkään.

Vierailija
68/87 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai asumistukea saa ilman että katotaan tilitietoja. Miksi maksaa säästöistä, jos saa valtiolta saman?

Tiliotteita ei pyydetä, mutta kyllä kaikki omaisuus pitää ilmoittaa. Jos selviää myöhemmin (verotiedoista tms) niin tulee aika kovat summat takaisinmaksettavaksi Kelalle.

Höpö höpö. Muistelet ilmeisesti jotain todella vanhentunutta tietoa.

Aivan, vuoden 2014 tilannetta tai sitä ennen.

Vierailija
69/87 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkasen päälle £2000. Toivottavasti saan töitä kohta. Kaks kuukautta voin ehkä vielä elää näillä rahoilla ja sit oon pulassa koska kolmanteen vuokraan ei enää ehkä oo rahaa...

Vierailija
70/87 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 4500€, säästöjä työvuosilta.

Vierailija
71/87 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistukeen ei enää vaikuta omaisuus.

https://kysykelasta.kela.fi/viewtopic.php?f=31&t=4367

No onpas älytöntä. Säästöt ei vaikuta (ennenkään ei ole vaikuttanut esim. 10 000e säästöt), tulorajoja nostetaan melkein 2000 euroon asti ja sitten valitellaan, kun asumistukimenot on räjähtäneet käsiin! Tästä syyllistetään köyhiä! Mikä ihmeen järki?

Vierailija
72/87 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatte asumistukea, vaikka tuollainen omaisuus? En oikein usko tai sitten olette kusettaneet jotenkin.

Jollekin kävi näköjään tunteisiin. :) Ihan laillista on, ei tarvitse "kusettaa" mitenkään.

Tuolla linkissä selvisi, että laki on muuttunut vasta 1.1.2015. Eiköhän moni täällä ole nostanut asumistukea jo ennen sitä.

Ei tarvitse sen kummemmin tunteisiin käydä. Nykyisessä taloustilanteessa ja muutenkin nykyisen arvokeskustelun aikana ei vain voi käsittää, että jotkut nostavat satojen tuhansien omaisuudella sosiaalitukea asumiseen. Sosiaalietuudet on edelleen kaikesta huolimatta tarkoitettu toimeentulon turvaamiseen, ei yksilön rikastumisen tukemiseen.

Vierailija
73/87 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1€. Keskiviikkona tulee työmarkkinatuki.

N23

Vierailija
74/87 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä muutamat sekoittaa ilmeisesti sosiaalituen ja asumistuen keskenään. Sosiaalitukeen vaikuttaa varallisuus (ja aika paljonkin).

Vierailija
75/87 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla linkissä selvisi, että laki on muuttunut vasta 1.1.2015. Eiköhän moni täällä ole nostanut asumistukea jo ennen sitä.

Ei tarvitse sen kummemmin tunteisiin käydä. Nykyisessä taloustilanteessa ja muutenkin nykyisen arvokeskustelun aikana ei vain voi käsittää, että jotkut nostavat satojen tuhansien omaisuudella sosiaalitukea asumiseen. Sosiaalietuudet on edelleen kaikesta huolimatta tarkoitettu toimeentulon turvaamiseen, ei yksilön rikastumisen tukemiseen.

Sinullakin menee asumis- ja sosiaalituki iloisesti sekaisin. Se on tietysti selvää, että tukia pitää vähentää ja tulevaisuudessa niitä vähennetäänkin, mutta jos on laillinen oikeus johonkin niin mikäs sinä olet sitä kieltämään.

Vierailija
76/87 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1€. Keskiviikkona tulee työmarkkinatuki.

N23

Tänään on keskiviikko.

Vierailija
77/87 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 2300

Vierailija
78/87 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Asumistuki kuuluu kaikille kansalaisille ja itse asiassa ulkomaalaisillekin (ainakin toistaiseksi).

Vierailija
79/87 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yksinhuoltajana ja kotihoidontuella pyyhkii paremmin kuin yksin työttömällä. tt-tuki, kotihoidontuki, asumistuki kaksinkertainen, elarit ja lapsilisät. Perustoimeentulotuki varmistaa sen, että menojen jälkeen jää yh:lla ja lapsella käteen päälle 800e. Tällä hetkellä tilillä 20e, mutta säästössä 3000e.

Vierailija
80/87 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

400. Odotan asumistukea niin voin maksaa vuokran (vajaa 600) ja muutaman laskun lisää ensi kuulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän