Kellään kokemusta nukutuksesta tai sedaatiosta hammaslääkärissä?
Mulla on kova hammaslääkäripelko ja haaveilen pääseväni hammashoitoon jossa minut nukutetaan. Olisi hienoa saada leegot kuntoon samalla kun itse olisin taju kankaalla.
Mitä mahtaa maksaa? Mulla nyt säästössä pari tonnia sitä varten. Kertokaa ihmeessä kaikki mitä tiedätte tällaisesta toimenpiteestä.
Kommentit (5)
Neljästä tonnista ylöspäin. Toimenpiteiden laajuus ja kesto nostaa hintaa.
Suosittelen kokeilemaan ensin pelkopotilaisiin erikoistuneita hammaslääkäreitä. Ainakin Attendon listoilta löytyy.. niiden luona saa käydä vaikka vaan istumassa ja juttelemassa. Voit samalla kysellä nukutusvaihtoehdosta ja hinta-arviosta.
Viisurit poistettu nukutuksessa. Suosittelen. Anestesialääkärit ovat harvoin hammasasemien palkkalistoilla, vaan tulevat juurikin tilauksesta. Multa poistettiin kaikki viisurit kerralla nukutuksessa ja taisi maksaa vähän päälle tonnin. Suosittelen, että käyt hammaslääkärin luona ja keskustelet aiheesta. Normi kerroilla pyydän aina diapamia, sekin auttaa.
Viisaudenhampaat joiden juuret ovat niin sykeröllä , tarttee kirurgin leikata.Eli ei hammaslääkäri voi sitä tehdä.Siinä kyllä nukutus on paikoillaan,kun se on kuitenkin leikkaus.
Se kirurgi on myös hammaslääkäri, on vain erikoistunut.
Nukutus kokemus n. 8 vuoden takaa. Oli hyvä kokemus. Hieman häiritsi hammashoitolan pienuus, nukuttava lääkäri ei ollut heidän palkkalistoillaan. Näin nukuttavan lääkärin vasta toimenpiteen alkaessa. Tarkkaa hinta-arviota ei voitu tietää ennen operaatiota, perustui siis aikaan, ei operaatioon itseensä. Kallis, mutta uskon että viisaudenhampaiden leikkaus ilman nukutusta olisi vienyt pidempään. Ei ongelmia jälkikäteen.