Gallup työttömille. Paljonko on tililläsi rahaa?
Kysely tarkoitettu vain työttömille, aloitan itse, tilini saldo on -6.30.
Kommentit (87)
Kaikilla tileilläni yhteensä n. 8000 e, lisäksi kaksi sijoitusrahastoa, joita en kyllä aio nostaa ennen kuin eläkkeellä, jos ei nyt ihan kauhea katastrofi tule.
Teknisesti ottaen kymmenen euroa miinuksella...
Vastaan mieheni puolesta, koska vastaan talouden rahaliikenteestä.
Miehen tilillä 934 e.
Miehen säästötilillä n.12 000e.
Minun ja miehen yhteisellä säästötilillä yhteensä n. 20 000, eli ehkä puolet on työttömän mieheni.
Vierailija kirjoitti:
Onnellinen edelleen kuitenkin kirjoitti:
Juuri näin oletinkin, oli tuossa muutama oikea ja rehellinen vastaus. Tietenkin voi olla jos on pelannut nettipelejä ja tuuria ollut, tunnen erään joka voitti ihan oikeasti yli 200 000 euroa jostain pelistä.
Miksei ihmiset mielestäsi vastaisi oikein ja rehellisesti? Minä olen tuo vastaus nro 4, myimme asunnon ja rahat onvat tilillä. Niitä olisi tarkoitus sijoittaa jossain vaiheessa. Nyt asutaan vuokralla, sillä vuokra-asuntoon saa asumistukea.
Eikös suuri omaisuus kuitenkin vaikuta asumistukeen? Siis jos olet sen ilmoittanut. Siitä lasketaan keskiarvo kuukausille "tuloksi". Mihin tarvitset asumistukea, jos sinulla on rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonkos sellainen työtön saa, noin kun laskee asumistuen mukaan?
Nyt on monta kertojaa.
Työmarkkinatuki verojen jälkeen 518e ( 20 pv:n välein) ja asumistuki 396e/kk.
Paljonko jää itselle vuokraa maksettavaksi? Ei voi paljon jäädä?
N. 40 euroa jää itselle vuokraa maksettavaksi. Jää käteen se toimeentulotuen max. määrä 485e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonkos sellainen työtön saa, noin kun laskee asumistuen mukaan?
Nyt on monta kertojaa.
Saan n. 1400€/kk työttömyystukea ja asumistukea. Olen kylläkin työkokeilussa joten saan pari sataa kuussa enemmän kuin kotona makaamalla. Kaksi lasta.
Ja jos ihan hirveästi kiinnostaa niin vuokra 820€/kk. Eli ei paljoa tosta jää ja tosiaan saan päivärahan korotettuna (eli n. 4,70€/pv korotusta) +9€ kulukorvausta ja siksi saan "noin paljon" :) Sit taas kun työkokeilu päättyy niin tulot tipahtaa jonku 250-300€/kk.. en uskalla edes laskea mitä jää 😂
Ai ei työttömällä muka voi olla rahaa? Jos on ollut pitkään töissä ja säästänyt (se on nimittäin mahdollista), kyllä sitä rahaa riittää pitkään kun säästeliäästi elää.
Käyttötilillä 21,30 euroa, "säästötilillä" 1500 €. Jäin vasta työttömäksi ja nyt on kahtena kuukautena tullut yllättäviä laskuja ja hankintoja. Tarkoitus on selvitä tuolla käyttötilin rahalla vielä lähes 2 viikkoa ja hyvin onnistuu, kun jääkaappi ja pakastin on ruokaa täynnä ja mihinkään ei ole pakko lähteä. Ens kuussa alkaa sitten jo vähän rahatilanne helpottua.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin oletinkin, oli tuossa muutama oikea ja rehellinen vastaus. Tietenkin voi olla jos on pelannut nettipelejä ja tuuria ollut, tunnen erään joka voitti ihan oikeasti yli 200 000 euroa jostain pelistä.
Miksei ihmiset mielestäsi vastaisi oikein ja rehellisesti? Minä olen tuo vastaus nro 4, myimme asunnon ja rahat onvat tilillä. Niitä olisi tarkoitus sijoittaa jossain vaiheessa. Nyt asutaan vuokralla, sillä vuokra-asuntoon saa asumistukea.
Saatte asumistukea, vaikka tuollainen omaisuus? En oikein usko tai sitten olette kusettaneet jotenkin.
580 € käyttötilillä (pitää riittää 3 viikkoa) ja säästötilillä 4000 (näihin en koske)
Onneksi pääsen kesäksi töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös suuri omaisuus kuitenkin vaikuta asumistukeen? Siis jos olet sen ilmoittanut. Siitä lasketaan keskiarvo kuukausille "tuloksi". Mihin tarvitset asumistukea, jos sinulla on rahaa?
Kai asumistukea saa ilman että katotaan tilitietoja. Miksi maksaa säästöistä, jos saa valtiolta saman?
Käyttötilillä n. 1000 €
Taloustilanne kärsi yllättävän vähän työttömyydestä.
Nyt ei ole työmatkakuluja ja kosmetiikkaan ja vaatteisiin kuluu aiempaa vähemmän rahaa. Ruokamenotkin ovat pienemmät kun lounaan voi valmistaa kotona itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai asumistukea saa ilman että katotaan tilitietoja. Miksi maksaa säästöistä, jos saa valtiolta saman?
Tiliotteita ei pyydetä, mutta kyllä kaikki omaisuus pitää ilmoittaa. Jos selviää myöhemmin (verotiedoista tms) niin tulee aika kovat summat takaisinmaksettavaksi Kelalle.
Mun ollessa työttömänä oli meilläkin jonkin aikaa melkoisesti rahaa tilillä, kun myytiin samaan aikaan asunto. Sattui olemaan tarve vaihtaa asuntoa ja sijaintia muun muassa siksi, että työllistyminen olisi helpompaa, mutta haluttiin ensin myydä vanha asunto ennen uuden ostamista. Joten asunnon vaihtojen väliajan oli rahat tilillä, joka aika venähti lopulta yli vuodeksi. Ei saatu mitään asumistukea tms. Sitten pääsinkin töihin, johon tuo paikkakunnan vaihdos auttoi.
Vierailija kirjoitti:
Asumistukeen ei säästöt vaikuta.
Höpöhöpö, todellakin vaikuttaa omaisuuden määrä.
noin 320 000€, puolison rahoista en tiedä.
Asumistukeen ei enää vaikuta omaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistukeen ei säästöt vaikuta.
Höpöhöpö, todellakin vaikuttaa omaisuuden määrä.
Höpöhöpö vaan itelles, olen hakenut ja saanut asumistukea ja säästöistä ei ole ikinä kysytty.
Vähän alle 16 euroa. Saan rahaa maanantaina. Kohta 1,5 vuotta työttömyyttä.