Kannattaako 55-vuotiaana vielä laihduttaa, kun kyse ei ole suuresta ylipainosta eikä terveysongelmista?
Olin 45-vuotiaaksi ihan hoikka, mutta sitten olen onnistunut keräämään 10 kg ylimääräistä.
Eli paino nyt 68 kg ja pituus 167 cm. Kyllä tämä haittaa ja ärsyttää. Toisaalta, kun katson ikäisiäni laihduttaneita, niin vaihdanko karmaisevaan kalkkunakaulaan ja maantiekarttaa muistuttavaan naamaan tämän nykyisen olotilani?
Kasvot suhteellisen sileät, mutta kropan olo ei ideaali.
Onko omakohtaista kokemusta tai äitien/tätien/ystävien tässä iässä parhaimmasta lopputulemasta. Laihdutus olisi siis lähinnä kosmeettinen. Kuten aloituksessakin kerron, mitään terveysongelmia ei ole. Käsittääkseni olen jopa normaalipainon puolella nippa nappa.
Toisaalta ihailen ja kadehdinkin näitä tosi hoikkia ikäisiäni :(
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Jostain kumman syystä näissä keskusteluissa on aina aluksi sitä "pientä ylipainoa" kannattavia henkilöitä ja sitten kun alkaa faktoja tulemaan niin ne samat tyypit häviää jotenkin todella mystisesti....
Aloittajalla ei ole ylipainoa.
Iäisyyskysymys: haluaako nuorekkaammat kasvot vai paremman vartalon (laihduttamalla). Terveyden kannalta paras vaihtoehto on panostaa liikkumiseen ja ruokavalioon ja hidas painonpudotus lähes huomaamatta.
Tekonivelet, täältä tullaan!