Ärsyttää työttömän kaverin asenne
On ollut kuukauden työttömänä ja valittaa kun "pää lahoaa kotiin", eilen valitti että kun ei alan työtä löydy niin varmaan opiskelemaan lähdettävä ja hakenut kuulema nakkikiskalle töihin "kun ei oo muutakaan tarjolla" eikö voi odottaa sopivaa työpaikkaa??
Kommentit (9)
Paremman kuvan antaa tuo kaveri kuin mä oon kuukauden ollut työttömänä ja mikään ei kiinnosta ja sun kaveria kiinnostaa näyttää sitä että yrittää. Eli kannattaako mustamaalata toista joka yrittää oikeesti?
Vähän kuin mun mies. Ei viihtynyt kotona työttömänä. Haluaa todellakin tehdä töitä, ei ole yhtään kotona vetelehtijä. Vaikka saataisiin lottovoitto, hän menisi silti töihin (on itse siis sanonut), sillä ei jaksaisi olla kotona.
Mä olen tammikuussa jäänyt työttömäksi ja kyllä mullakin on hirveä huoli ja murhe työttömyydestä ja kiire päästä takas töihin. Just eka kuukausi oli kaikista pahinta aikaa ja suunnittelin jo häkäpäänä opiskelemaan lähtemistä. Nyt olen jo vähän tasaantunut ja rauhassa odottelen syksyä, jolloin on tiedossa mahdollisesti parikin pestiä, johon voi hakea. Mulla tarttee olla koko ajan jotain tekemistä, tai jämähdä muuten pitkäksi aikaa vaan sohvannurkkaan enkä saa mitään aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
On ollut kuukauden työttömänä ja valittaa kun "pää lahoaa kotiin", eilen valitti että kun ei alan työtä löydy niin varmaan opiskelemaan lähdettävä ja hakenut kuulema nakkikiskalle töihin "kun ei oo muutakaan tarjolla" eikö voi odottaa sopivaa työpaikkaa??
Kaikki eivät halua olla yhteiskunnan loisia. Loistava asenne kaverilla toisin kuin eräällä toisella.
Mulla taas työtön kaveri joka odottaa työpaikkailmoitusta siitä täydellisestä työpaikasta, jota hakea ja jonka saa. Ollut kohta 2v työtön. Ei tee avoimia hakemuksia, ei kontaktoi, ei kerro tutuille et etsii töitä, ei voisi harkitakaan mitään "ilmaisharjotteluita" jne. Yritä siinä nyt kannustaa. Ja suuttuisi jos sanoisin et nyt v...u järki käteen.
Vetoaa siihen kun joku horoskooppi oli sanonut että uusi työ tulee kun on valmis...joo
On se kumma kun on ihan pakko tehdä töitä, ootteko niin tylsiä ihmisiä että työnteko on teidän mielipuuhaa.
Eikö teillä ole ystäviä tai harrastuksia
Ja omalla kohdalla uhkaa työttömäksi jääminen kun jatkosta ei oo esimies sanonu mitää ja miltei vuoden ollu alaisena. Mun pää tässä hajoo 😠
Ja uusiin töihin kun menen ni ei taaskaan kesälomaa tai mitää muutakaa lomaa. Paskamainen oravanpyörä 😈
8/8 jatkaa: olen esimieheltä kyselly jatkoa ja sanonu haluavani jatkaa
Touhukas ihminen. Minun mielestä hyvä asenne jos haluaa tehdä jotain, eikä vain jää makaamaan passiivisena kotiin.