Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää hei muuttakko omakotitaloon siksi että "pitää". Jos ette osaa semmoisessa asua. t. naapuri

Vierailija
21.03.2017 |

Piha on laittamatta ja kasvaa jotain heinää ja leikataan jos jaksetaan. Puutarhakalusteet onkin seisseet koko talven mädäntymässä likaisella terassilla.
Joskus näykyy pikimustaa savua korsteenista kun isäntä kait polttaa märkiä puita takassaan.
Niin ja jos tekee tosiaan jtn 12 tuntista päivää vuoden ympäri niin mitä järkeä on asua matkan päässä kaupungista talossa ja tontilla?
Kaikille se talonpito ei vaan sovi. Ei ole pakko silloin semmoista laittaa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii. Oliko sulla itsellä hyvä päivä?

Onneksi on piha kunnossa, vaikka mikään muu ei olisikaan.

Vierailija
2/25 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä tuu katteleen. Eikä muuten sunkaan pitäis niitä koiria paskattaa mun pihaan tai edes tien pientareelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi vittu, mä pidän heinikosta ja mädistä puutarhakalusteista, mustasta savusta puhumattakaan.

Muuta sinä helvettiin sliipatun pihas kanssa.

Vierailija
4/25 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just niin. Laita vielä tarkempi lista kaikesta mikä sua risoo ni osataan muut olla kunnolla. Prkl.

Vierailija
5/25 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun omassa pihassa kasvaa heinää just sen verran kun katson tarpeelliseksi. Puutarhakalusteetkin saa olla terassilla just niin kauan kun ne siitä siirrän pois. Se etu tässä omassa tontissa on :)

Vierailija
6/25 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis just se omakotitalo siks et saa elää miten lystää, eikä rivarin kyttänaapuri kyylää joka sekunti :D

Muuta ite mettään yksinäisyyteen.

Se omakotitalo on JUST SE paikka missä saa olla miten lystää.

Vierailija
7/25 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun omassa pihassa kasvaa heinää just sen verran kun katson tarpeelliseksi. Puutarhakalusteetkin saa olla terassilla just niin kauan kun ne siitä siirrän pois. Se etu tässä omassa tontissa on :)

No ainakin täällä kaupungissa tollaisesta tulee nopeasti sanomista, vaikka kuinka oma tontti olisi. Pilaa alueen arvoa, jos jollain tontti rempallaan. Toki jos asut metsässä, ketään tuskin haittaa :)

Vierailija
8/25 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä ihmisillä meni tunteisiin.

Vierailija
9/25 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kuin ulos jääneet pihakalusteet mua masentaa se, että jotkut omakotitaloasukit oikeasti antavat talon mädäntyä pystyyn, kun eivät jaksa hoitaa kattoa kuntoon tms. Ei ole järkeä mennä omakotitaloon, jos ei jaksa tai osaa hoitaa sitä.

Vierailija
10/25 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän kuin ulos jääneet pihakalusteet mua masentaa se, että jotkut omakotitaloasukit oikeasti antavat talon mädäntyä pystyyn, kun eivät jaksa hoitaa kattoa kuntoon tms. Ei ole järkeä mennä omakotitaloon, jos ei jaksa tai osaa hoitaa sitä.

masentaa toisten talojen katot?

Huomaa että heinähatuilla on pikkasen liikaa vapaa-aikaa eikä mitään järkevää tekemistä. :D

Vierailija
11/25 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä ihmisillä meni tunteisiin.

Kyllä itteäskin vituttaisi, jos ajat rauhan takia pidempää työmatkaa ja sitten sun naapuriin osuu joku kyylä joka harrastuksena kyttää sun tekemisiä ja raportoi niitä nettiin.

Vierailija
12/25 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin omakotitalossa aikani.

Nyt on rivari. Pihaa on sen verran että sen parturoi vartissa, mutta pystyy kasvattamaan jotain. Isännöinti huolehtii kaikesta muusta.

Ei se omakotityömaa ollut sittenkään mun juttu.

Vierailija
13/25 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun mä arvaan. AP on eläkeläinen.

Vierailija
14/25 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Ensin sanot, että piha on laittamatta ja blaablaablaa, ja lopuksi kuitenkin ilmoitat, että jos talonpito ei jollekulle sovi, hänen ei ole pakko taloa laittaa. Mutta pihaa on? Talo siis saa olla ränsistynyt, mutta pihan on pakko olla kaunis? Miksi?

Vierailija
15/25 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin piha on täynnä vanhoja autonromuja, ruostuneita tynnyreitä, muualta tuotua rakennusjätettä. Pihalla lojuu pitkin pituuttaan kauan sitten kaadettuja puita.

Hajonneita betonirenkaita, hajonneita polkupyöriä. Tynnyrissä poltetaan roskia kesät talvet.

Ei saa silti moittia, kun jokaisen pitää saada elää, miten lystää!

Vierailija
16/25 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla sellainen omakotitalokyttääjä :) Pysyt nyt vaan siellä oman tontin sisällä. Annat toisten elää miten tykkäävät.

Vierailija
17/25 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään omasta rauhasta, siksi omakotitalo. Miksi sitä pihaa pitäisi muka laittaa jos ei kiinnosta? Kasvaa se ruoho siellä laittamattakin.

Vierailija
18/25 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin täällä kaupungissa tollaisesta tulee nopeasti sanomista, vaikka kuinka oma tontti olisi. Pilaa alueen arvoa, jos jollain tontti rempallaan. Toki jos asut metsässä, ketään tuskin haittaa :)

Kadun alkupäässä on tuollainen talo, rakennettu tälle alueelle ensimmäisten joukossa joskus 90-luvun loppupuolella. Pihan nurmikko on kylvetty tasaamattomalle pohjalle eli siitä ei saa siistiä millään, nurmikkoa leikataan vain muutaman kerran kesässä. Autotalli on edelleen kesken, pihalla on kesät-talvet moottorikelkka, josnka istuimesta pursuaa täytteet pihalle. Sellainen rojupiha.

Aitaa ei ole eli koko sekamelska on kaikkien ohikulkevien silmissä, ja näitä kulkijoita riittää kun on ensimmäinen talo.

Vierailija
19/25 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Ja sua liikuttaa asia siksi että?

Vierailija
20/25 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään omasta rauhasta, siksi omakotitalo. Miksi sitä pihaa pitäisi muka laittaa jos ei kiinnosta? Kasvaa se ruoho siellä laittamattakin.

Siksi, että siitä rempallaan olevasta pihasta voi tulla jopa sakot. Ainakin Helsingissä näin: http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/217518-sotkuiset-pihat-arsytta…

"Tyypillisin syy uhkasakon asettamiselle on omakotitalon pihan tai rakennuksen epäsiisteys. Ilmiantajana toimii käytännössä yleensä naapuri"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän