Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää hei muuttakko omakotitaloon siksi että "pitää". Jos ette osaa semmoisessa asua. t. naapuri

Vierailija
21.03.2017 |

Piha on laittamatta ja kasvaa jotain heinää ja leikataan jos jaksetaan. Puutarhakalusteet onkin seisseet koko talven mädäntymässä likaisella terassilla.
Joskus näykyy pikimustaa savua korsteenista kun isäntä kait polttaa märkiä puita takassaan.
Niin ja jos tekee tosiaan jtn 12 tuntista päivää vuoden ympäri niin mitä järkeä on asua matkan päässä kaupungista talossa ja tontilla?
Kaikille se talonpito ei vaan sovi. Ei ole pakko silloin semmoista laittaa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan taas kauhulla kesää kun naapurit tauotta aamusta iltaan leikkaa sitä nurmikkoaan, tai siistii trimmereillä. Siis voi luoja! Jos jonkun melusaasteen saisi eu-direktiivillä kiellettyä niin tuon ainaisen, helvetin ruohonleikkuun. Trimmerit pitäis kieltää lailla.

Olen puhunut.

Vierailija
22/25 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitaloon mennään koska ei haluta seinänaapureita ja halutaan olla omissa oloissa. Kellariin voi myös telkeä kaduilta kaapattuja teinityttöjä rauhassa kun niiden huuto ei kuulu naapuriin. :)

Voihan se olla, että ko. ihminen oikein jaksa hoitaa pihaa. Voit ehdottaa, että vetää asfaltiksi koko pihan. Ja hei, se sun oma piha näyttää nyt paljon paremmalta sen vieressä. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään omasta rauhasta, siksi omakotitalo. Miksi sitä pihaa pitäisi muka laittaa jos ei kiinnosta? Kasvaa se ruoho siellä laittamattakin.

Siksi, että siitä rempallaan olevasta pihasta voi tulla jopa sakot. Ainakin Helsingissä näin: http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/217518-sotkuiset-pihat-arsytta…

"Tyypillisin syy uhkasakon asettamiselle on omakotitalon pihan tai rakennuksen epäsiisteys. Ilmiantajana toimii käytännössä yleensä naapuri"

Eli mitään ei kannata tehdä ennenkuin tollanen uhkasakko määrätään. Sitten joku minimikunnostus millä just ja just välttää maksuun menemisen. Turha stressata.

Vierailija
24/25 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun omassa pihassa kasvaa heinää just sen verran kun katson tarpeelliseksi. Puutarhakalusteetkin saa olla terassilla just niin kauan kun ne siitä siirrän pois. Se etu tässä omassa tontissa on :)

No ainakin täällä kaupungissa tollaisesta tulee nopeasti sanomista, vaikka kuinka oma tontti olisi. Pilaa alueen arvoa, jos jollain tontti rempallaan. Toki jos asut metsässä, ketään tuskin haittaa :)

Alueen arvo on mitä on, ei oo mitään "oikeaa" arvoa josta sitä nostetaan tai lasketaan. Jos naapuri haluaa kohottaa oman kiinteistönsä arvoa mun pihaa kunnostamalla niin tulkoot itse kunnostamaan. Ei mulla oo velvollisuutta tehdä työtä naapurin kiinteistösijotusten arvonnousun eteen.

Vierailija
25/25 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut jaksaa kiinnittää huomiota niin paljon toisten elämään? Itse elän omakotitalossa välittämättä tippaakaan mitä naapurit tekee tai ajattelee. En melua ja ouhani on ihan siisti. Mutta itseni takia, ei sinun.

Ihanan vapauttava elämäntapa! Kannattaa ap:n kokeilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä