Osoittavatko miehet teille vikoja ulkonäössänne?
Tapahtuuko sellaista yleisesti?
Tutut ja puolitutut miehet katsovat oikeudekseen osoittaa minulle vikoja kehossani ja kuinka voisin niitä kohentaa.
Olen aiemmin pitänyt itseäni kauniina, mutta itsetuntoni on ihan romuttunut. Ei kai pitäisi antaa muiden kommenteille painoarvoa, mutta niin mä silti yeen. Yleensä kommentit ovat sellaisia, jotka ovat totta. Eli tiedän itsekin vikani, ei niitä tarvitse erikseen alkaa mulle korostamaan.
Jos tämä on joku sairas keino, jolla miehet yrittävät iskeä naista, niin voin kertoa, ettei se toimi. Päinvastoin. Mitä rumemmaksi mies saa mut itseni tuntemaan sitä minimaalisemmaksi katoaa mahdollisuus, että ikinä voisin harrastaa seksiä hänen kanssaan. Vai onko kyse jostain yleisestä naisvihasta, että muuten vain haluaa loukata jotakin naispuolista ihmistä?
Olenko mä ainoa, joka saa kokea tällaista?
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ihan tuntemattomatkin kadulla kulkiessa kommentoi ääneen juuri niin kovaa, että varmasti minäkin kuulen.
Eniten saa kuulla paksuista reisistä, leveästä lantiosta ja nenästä. Lisäksi joudun ottamaan ajoittain kortisonia, joka turvottaa ja silloin on saanut kuulla jos jonkinmoista vinkkiä siitä, miten kannattaa juoda vähän vähemmän (alkoholia) ja muistaa harrastaa liikuntaa.
Olen aina (siis jo lapsena) ollut iso, siis sellainen skrode, vaikka ei ylipainoa olisi ollutkaan. Leveähköt hartiat ja lantio ja voimakkaat reidet. Sellaiset keski-ikäiset ja vanhemmat miehet on aina muistaneet mainita, että muista sitten liikkua ja älä syö herkkuja. Siis 170/62 -mitoilla, jotka mun mielestä ihan normaalit, toki muutaman sentin itsekin voisin noita reisiäni kaventaa.
SINÄ ET OLE PAKSU! Olisin ikionnellinen, jos olisin noin hoikka!
Vierailija kirjoitti:
Joo ihan perus. "mikset hoida sun hiuksia kun sul on noin ohut tukka? Ihan kiva paita, mut tos pitäis olla kyllä isommat tissit. Ai meikkaaksä aina noin? Laittaisit vähän vähemmän oisit nätimpi!"
"Värjää hiukset mustiksi, niin näyttää paksummalta".
Nuorempana sain kuulla arvosteluja mutta nykyään saan onneksi olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten pitäisi sanoa kun akka leikkauttaa ja värjäyttää ihan hirveän tukan.
Kehua maasta taivaaseen?Esim älä seurustele ennen kuin ymmärrät, että naisystävä ei ole akka ja että hänen hiuksensa ovat hänen omiaan eikä niiden arvostelu kuulu sinulle. Jos et tykkää hänestä eroat ja etsitte kumpikin paremmat kumppanit.
Pitkän tukan leikkauttaminen punaiseksi kananperseeksi on saman tason turnoff miehille kuin naisille on se, että mies ottaa töistä lopputilin ja alkaa katsomaan animea ja runkkaamaan my little ponyille 24/7. Vai olisitko silloinkin sitä mieltä, että miehen asiat ovat hänen omiaan ja ne eivät sinulle kuulu? Kyllä markkina-arvostaan kannattaa pitää huolta parisuhteessakin.
Kumma etteivät naiset vieläkään ymmärrä kaikesta uskomattoman selkeästä todistusaineistosta huolimatta, että ulkonäkö on tärkein asia naisessa miehelle. Jos tahallaan pilaatte sen, niin kyllä siitä voi joitain negatiivisia seuraamuksia odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten pitäisi sanoa kun akka leikkauttaa ja värjäyttää ihan hirveän tukan.
Kehua maasta taivaaseen?Esim älä seurustele ennen kuin ymmärrät, että naisystävä ei ole akka ja että hänen hiuksensa ovat hänen omiaan eikä niiden arvostelu kuulu sinulle. Jos et tykkää hänestä eroat ja etsitte kumpikin paremmat kumppanit.
Akka siitä on tullut ihan oman käytöksen vuoksi.
Ja kyllä parisuhteessa jotkut asiat kuuluvat kumppanillekin ja lapsen takia olen yrittänyt sietää AKKAA.
Ihmissaasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkän tukan leikkauttaminen punaiseksi kananperseeksi on saman tason turnoff miehille kuin naisille on se, että mies ottaa töistä lopputilin ja alkaa katsomaan animea ja runkkaamaan my little ponyille 24/7. Vai olisitko silloinkin sitä mieltä, että miehen asiat ovat hänen omiaan ja ne eivät sinulle kuulu? Kyllä markkina-arvostaan kannattaa pitää huolta parisuhteessakin.
Kumma etteivät naiset vieläkään ymmärrä kaikesta uskomattoman selkeästä todistusaineistosta huolimatta, että ulkonäkö on tärkein asia naisessa miehelle. Jos tahallaan pilaatte sen, niin kyllä siitä voi joitain negatiivisia seuraamuksia odottaa.
Ja tässä, tadaa, oikein mainio esimerkki niistä ihmisistä jotka katsovat asiakseen huomautella toisille ulkonäöstä, jos ei satu omaa silmää miellyttämään. Ehta moukka.
Vierailija kirjoitti:
Mun kävelylenksu vei asunnottomien alkoholistien ensisuojan ohi ja näiltä "unelmamiehiltä" kuului kommentteja tyyliin "liian lihava" tai "ruma naama" :)
Ai Tempereen Hatanpäälläkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisia on hauska mollata kun luulevat itsestään liikoja. 😂
Tämä saattaa olla ilmiön taustalla.
Jonkinlaista naisvihaa siis. Se on yllättävän yleistä.
Onko muilla se kokemus, että arvostelua on tullut eniten rumilta ja vanhoilta miehiltä ja silloin, kun on itse ollut oikeasti nuori ja kaunis?
Olen elämäni aikana huomannut, että miehet, jotka eivät itse ole ollery samalla tasolla ollenkaan, ovat oöleet itseasiassa moukimpia. Ehkä he ovat olleet vihaisia siitä, etteivät voi saada sitä nuorta kaunista naista ja yrittäneet painaa häntä alaspäin, jotta kelpuuttaisi huonomman miehen.
N48
Ei ei, huomauttelijat ovat ainakin mulla olleet komeita nuoria miehiä, tosin huomautukset ovat olleet tyyliin "Olisit vielä nätimpi jos..." silti se ei ole tuntunut kivalta.
Vierailija kirjoitti:
Miehet, joita treffailen kommentoivat negatiivisesti poikkeuksetta. Kehuja tulee yleensä tasan nolla.
Eli treffaat jännämiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tässä, tadaa, oikein mainio esimerkki niistä ihmisistä jotka katsovat asiakseen huomautella toisille ulkonäöstä, jos ei satu omaa silmää miellyttämään. Ehta moukka.
En ole huomautellut koskaan kenellekään. Olen kohtelias ja fiksu akateeminen mies, mutta netissä kerron tiettyjä, joillekin epämiellyttäviä tosiasioita ihmisistä ja seksuaalisuudesta.
Joku tuolla jo mainitsikin, että kyse saattaa olla siitä, että nämä miehet, jotka ovat alempaa tasoa, yrittävät mollata tasokkaampia naisia, jotta he kuvittelisivat, etteivät ansaitse parempaa ja tyytyisivät siihen alemman tason mieheen. Itse pidän tätä todennäköisenä.
Itse olen ihan mukiinmenevän näköinen, mutta en todellakaan mikään missi. Vaan silti oman mieheni seurassa tunnen olevani maailman kaunein nainen, mieheni kun muistaa aina vain kehua parhaita puoliani, enkä muista hänen koskaan sanoneen mitään negatiivista ulkonäöstäni vaikka aihetta varmasti olisikin. Itse keksisin omasta ulkonäöstäni vaikka mitä negatiivista, mutta mieheni ei koskaan sanoisi näitä ääneen, vaikka niin ajattelisikin. Joskus minulla oli joku säätö, joka yritti juurikin hienovaraisesti mollata minua ja taisi kerran sanoa lihavaksikin. Se säätö jäi hyvin lyhyeksi ja totesinkin, etten ikinä huoli miestä, joka saa minut tuntemaan itseni rumaksi.
Minusta on ihanaa, että voin olla kotona meikittä, tukka sekaisin ja lököverkkareissa, ja mieheni silti muistaa kehua, miten kaunis olen. Toisaalta sitten tykkään myös panostaa miestä varten. On ihanaa, kun voi aina olla oma itsensä ja tuntea itseni kauniiksi.
Minäkin kehun miestäni ja yritän tehdä sitä useammin. Se ei vaan tule minulta yhtä luonnostaan kuin häneltä, mutta koska tiedän, miten ihanalta se tuntuu, yritän usein päästä kehumaan miestä.
Nuo ulkonäköä mollaavat miehet ja naiset ovat moukkia ja ne kannattaa mahdollisuuksien mukaan konmarittaa elämästä tai sitten olla noteeraamatta.
Kaveri kysyi kerran, että sattuuko kun on naama täynnä finnejä. Mulla on paha akne ja roa ei ole auttanut. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy kyllä sanoa, ettei kukaan mies (mukaanlukien oma aviomies) ole koskaan arvostellut ulkonäköäni negatiiviseen sävyyn. Ja tämä ei tosiaan tarkoita sitä, ettei mitään huonoa minusta löydy :) Ehkä satun vaan tuntemaan hyväkäytöksisiä miehiä.
Älä valehtele, jokainen suomalainen mies on nälvijä - olet vaan normaalia kovanahkaisempi etkä ole huomannut sitä tai sitten olet suomenruotsalaisista piireistä.
Olen ihan itäsuomalaisista piireistä :) Myönnän toki olevani kovanahkainen, mutta veikkaan, että miehet, jotka minut tuntevat, eivät viitsi minua nälviä, sillä sanan säilä sivaltaa satavarmasti takaisin. Jos selän takana haluavat puhua, niin en jaksa sellaista murehtia.
Joo, ventovieraat miehet töissä vitsailee ulkonäköni ikävämmistä piirteistä, olen alkanut vastata surullisella äänellä (vaikka oikeasti haluaisin karjua) täysin totuudenmukaisesti:
Miesasiakas: "Hehe, ootkos tappelussa ollut kun tuommonen vekki on otsassa?"
Minä: "Ei, puhkes flunssan seurauksena akne, on niin kipeä ettei saata edes koskea saati meikata piiloon. Oikein säteilee kipua :("
Miesasiakas: "Ööh..."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on hyvä vinkki naisille, jotka haluavat eron. Kampaajalle tarvitsee maksaa pari kolmekymppiä ja tadaa, taas on sinkku. Uuden ulkonäön lisäksi ei tarvitase sietää pentumaisia öykkäreitä vaan voi seurustella miesten kanssa.
Mistä tuollaisia sankareita löytää? :D Itseäni ei ole kukaan arvostellut yläasteen jälkeen tai osoitellut vikojani ääneen. Nyt on kyllä perin merkkillistä porukkaa.
Mies on pari kertaa sanonut et mun pitäis treenata vähän(olen laihaläski ja tästä hänelle monesti itse valittanut) mutta siinäpä se :D
Vierailija kirjoitti:
Joo, ventovieraat miehet töissä vitsailee ulkonäköni ikävämmistä piirteistä, olen alkanut vastata surullisella äänellä (vaikka oikeasti haluaisin karjua) täysin totuudenmukaisesti:
Miesasiakas: "Hehe, ootkos tappelussa ollut kun tuommonen vekki on otsassa?"
Minä: "Ei, puhkes flunssan seurauksena akne, on niin kipeä ettei saata edes koskea saati meikata piiloon. Oikein säteilee kipua :("
Miesasiakas: "Ööh..."
Minusta tuo kuulostaa enemmänkin joltain tikusta asiaa -jutulta, eikä ulkonäön kommentoimiselta. Yritti saada pillua ja meni vaikeaksi, kun vastasit noin. Te naisethan osaatte normaalisti lukea hyvin rivien välistä. Miksi otat asiat noin suoraan ilman piilomerkityksiä, ovatko testotasosi jotenkin korkeat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy kyllä sanoa, ettei kukaan mies (mukaanlukien oma aviomies) ole koskaan arvostellut ulkonäköäni negatiiviseen sävyyn. Ja tämä ei tosiaan tarkoita sitä, ettei mitään huonoa minusta löydy :) Ehkä satun vaan tuntemaan hyväkäytöksisiä miehiä.
Älä valehtele, jokainen suomalainen mies on nälvijä - olet vaan normaalia kovanahkaisempi etkä ole huomannut sitä tai sitten olet suomenruotsalaisista piireistä.
Olen ihan itäsuomalaisista piireistä :) Myönnän toki olevani kovanahkainen, mutta veikkaan, että miehet, jotka minut tuntevat, eivät viitsi minua nälviä, sillä sanan säilä sivaltaa satavarmasti takaisin. Jos selän takana haluavat puhua, niin en jaksa sellaista murehtia.
Aijaa, no juuri me itäsuomalaiset olemme kaikkein kettumaisempia yleensä, joten taidat olla joku kympin missi.
Aivan, itsellänikin on samanlainen mäkihyppääjän ryhti kuin isällänikin, jolle en voi mitään, mutta en ole siitä suuttunut, kun siitä on sanottu.