Osoittavatko miehet teille vikoja ulkonäössänne?
Tapahtuuko sellaista yleisesti?
Tutut ja puolitutut miehet katsovat oikeudekseen osoittaa minulle vikoja kehossani ja kuinka voisin niitä kohentaa.
Olen aiemmin pitänyt itseäni kauniina, mutta itsetuntoni on ihan romuttunut. Ei kai pitäisi antaa muiden kommenteille painoarvoa, mutta niin mä silti yeen. Yleensä kommentit ovat sellaisia, jotka ovat totta. Eli tiedän itsekin vikani, ei niitä tarvitse erikseen alkaa mulle korostamaan.
Jos tämä on joku sairas keino, jolla miehet yrittävät iskeä naista, niin voin kertoa, ettei se toimi. Päinvastoin. Mitä rumemmaksi mies saa mut itseni tuntemaan sitä minimaalisemmaksi katoaa mahdollisuus, että ikinä voisin harrastaa seksiä hänen kanssaan. Vai onko kyse jostain yleisestä naisvihasta, että muuten vain haluaa loukata jotakin naispuolista ihmistä?
Olenko mä ainoa, joka saa kokea tällaista?
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisia on hauska mollata kun luulevat itsestään liikoja. 😂
Tämä saattaa olla ilmiön taustalla.
Jonkinlaista naisvihaa siis. Se on yllättävän yleistä.
Onko muilla se kokemus, että arvostelua on tullut eniten rumilta ja vanhoilta miehiltä ja silloin, kun on itse ollut oikeasti nuori ja kaunis?
Olen elämäni aikana huomannut, että miehet, jotka eivät itse ole ollery samalla tasolla ollenkaan, ovat olleet itseasiassa moukimpia. Ehkä he ovat olleet vihaisia siitä, etteivät voi saada sitä nuorta kaunista naista ja yrittäneet painaa häntä alaspäin, jotta kelpuuttaisi huonomman miehen.
N48
Allekirjoitan. Kun olin nuori (laiha, siropiirteinen ja pitkätukkainen) rumat ukot haukkui ihan kaikkea (siis samalla kun komeat omanikäiset pörräs ympärillä) ja ihan kaikkialla missä niihin törmäs.
Nyt vähän vanhempana, pulleampana ja lyhyttukkaisena samat ukot kehuu jumalattareksi, luullen ilmeisesti etten omista peiliä.
On niin läpinäkyvä strategia että yököttää.
n32
Vierailija kirjoitti:
Joo, ventovieraat miehet töissä vitsailee ulkonäköni ikävämmistä piirteistä, olen alkanut vastata surullisella äänellä (vaikka oikeasti haluaisin karjua) täysin totuudenmukaisesti:
Miesasiakas: "Hehe, ootkos tappelussa ollut kun tuommonen vekki on otsassa?"
Minä: "Ei, puhkes flunssan seurauksena akne, on niin kipeä ettei saata edes koskea saati meikata piiloon. Oikein säteilee kipua :("
Miesasiakas: "Ööh..."
Nyt ollaan ongelman ytimessä.
Ihmiset tekevät hallaa kaikille, sillä että ovat töykeille moukka ääliöille iloisen kohteliaita, ja jättävät tyhmät möläyttelijät siihen uskoon, ettei pään aukominen haittaa mitään.
EI PIDÄ HYMYILLÄ JA ESITTÄÄ ETTÄ ON KIVA KUUNNELLA VITTUILUA!
Tyhmä ihminen ei ymmärrä toisia loukkaa. Tyhmää pitää vähän auttaa ymmärtämään.
Joillekin tyhmille, jotka omaavat edes vähän käsityskykyä, riittää tuollainen vinkki, jonka ylläoleva kirjoittaja teki. Täysääliöille pitää sanoa vähän suoremmin tai antaa omaa lääkettään. Umpitotaali idiooteille ei ehkä tehoa nyrkkikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy kyllä sanoa, ettei kukaan mies (mukaanlukien oma aviomies) ole koskaan arvostellut ulkonäköäni negatiiviseen sävyyn. Ja tämä ei tosiaan tarkoita sitä, ettei mitään huonoa minusta löydy :) Ehkä satun vaan tuntemaan hyväkäytöksisiä miehiä.
Älä valehtele, jokainen suomalainen mies on nälvijä - olet vaan normaalia kovanahkaisempi etkä ole huomannut sitä tai sitten olet suomenruotsalaisista piireistä.
Olen ihan itäsuomalaisista piireistä :) Myönnän toki olevani kovanahkainen, mutta veikkaan, että miehet, jotka minut tuntevat, eivät viitsi minua nälviä, sillä sanan säilä sivaltaa satavarmasti takaisin. Jos selän takana haluavat puhua, niin en jaksa sellaista murehtia.
Aijaa, no juuri me itäsuomalaiset olemme kaikkein kettumaisempia yleensä, joten taidat olla joku kympin missi.
No en ole. Hyvätapainen olen ja lähipiirini on myöskin. Suunsoittaja olen kyllä, kuten myös suurin osa täälläpäin. Mutta toisten ulkonäköä ei pilkata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ventovieraat miehet töissä vitsailee ulkonäköni ikävämmistä piirteistä, olen alkanut vastata surullisella äänellä (vaikka oikeasti haluaisin karjua) täysin totuudenmukaisesti:
Minä: "Ei, puhkes flunssan seurauksena akne, on niin kipeä ettei saata edes koskea saati meikata piiloon. Oikein säteilee kipua :("
Minusta tuo kuulostaa enemmänkin joltain tikusta asiaa -jutulta, eikä ulkonäön kommentoimiselta. Yritti saada pillua ja meni vaikeaksi, kun vastasit noin. Te naisethan osaatte normaalisti lukea hyvin rivien välistä. Miksi otat asiat noin suoraan ilman piilomerkityksiä, ovatko testotasosi jotenkin korkeat?
Huutonaurua.
Vai p*llua oli vailla. Veikkaan, että kovin paljon sitä ei ole tuolle miehelle tai sinulle irronnut. Sinutko saa sänkyseuraksi, jos nainen sanoo, että turpiinko olet saanut vai oletko ihan normaalisti tuon näköinen?
Minun mies kommentoi usein vatsaani ja kutsuu sitä "pömpöksi". Tiedän että läski makkaraa on hieman tullut mm. Stressin takia ja yritän päästö niistä eroon. Mies myös puristelee vatsaani joskus. Sanoo vatsaa mm. Rakkauspömpöksi. Rakastan miestäni paljon koska hän on luotettava kunnon mies. Minun suvussa monilla naisilla on alavatsa hiukan pömppö, etenkin synnyttäneillä, joten luulen että minulla myös on tällainen ominaisuus. Äidilläni esim. Vatsa näyttää edelleen hieman raskausvatsalta vaikka synnytti minut 26 v sitten.
Haluan mieheni kanssa lapsia muutaman vuoden päästä (minulle kävisi jo nyt), hän ei halua ihan vielä.
N26
Oma mieheni on silloin tällöin huomauttanut ulkonäöstäni. Pari kertaa kommentoi että näyttäisin paremmalta jos mulla olis silarit, joskus sanoi ''ompa sulla paksut pohkeet!'' ja lisäksi ''mieti jos joskus laihtuisit oikeen timmiin kuntoon, miltähän näyttäisit?'' En ota itseeni noista, tiedän miltä näytän ja en ole edes ruma. Moni mies on kehunut myös.
Olen huomannut lähipiirissäni että miehet ovat hyvin pinnallisia ja haukkuvat naisia kuin myös muita miehiäkin. En arvosta niin paljon näin pinnallisia ihmisiä ja saa nähdä mihin nykyinen suhde etenee...jos edes etenee mihinkää tuon pinnallisuuden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisia on hauska mollata kun luulevat itsestään liikoja. 😂
Tämä saattaa olla ilmiön taustalla.
Jonkinlaista naisvihaa siis. Se on yllättävän yleistä.
Onko muilla se kokemus, että arvostelua on tullut eniten rumilta ja vanhoilta miehiltä ja silloin, kun on itse ollut oikeasti nuori ja kaunis?
Olen elämäni aikana huomannut, että miehet, jotka eivät itse ole ollery samalla tasolla ollenkaan, ovat oöleet itseasiassa moukimpia. Ehkä he ovat olleet vihaisia siitä, etteivät voi saada sitä nuorta kaunista naista ja yrittäneet painaa häntä alaspäin, jotta kelpuuttaisi huonomman miehen.
N48
Tämä.
Olin 14-vuotiaana todella hentoinen, en siis sairaalla tavalla, vaan luonnostana hoikka, minulla olivat pitkät, kauniit hiukset ja todella hyvä iho. Silloin totta kai pidin itseäni kauheana rumiluksena, mutta nykyisin kun katsoo kuvia niin olen ihan mykistynyt siitä miten paljon olen antanut toisten määritellä itseäni. Minulla oli tuohon aikaan (14-16-vuotiaaksi asti, jopa 17.Veenä) poikaystävä, joka alisti ja yritti painaa mua kaiken aikaa alaspäin. Hänen mielestään olin ruma kuin perkele, mutta yllättäen kun pyysin tarkennusta että mistä kohdasta olen ruma tarkalleen ottaen, niin hän ei osannutkaan vastata. Kuulemma kasvot on rumat ja kaikki on rumaa, eli hän ei osannutkaan määritellä mikä minussa oli vikana. Hänen mielestään mun olisi pitänyt pukeutua säkkiin ja piilottaa itseni ja samaan aikaan mun olisi pitänyt olla huikaisevan seksikäs (ihan kuin teini-ikäisen tarvitsisi edes olla, voi huoh miten pieleen kasvatettu kundi).
Tekipä hirveän hyvää murrosikäisen itsetunnolle tuollainen kouluminen, ja kesti kauan päästä takaisin ihmisten ilmoille henkisesti. Kun tajusin 20-vuotiaana ulkonäköni, niin samoissa porukoissa kulkevalle eksälle se oli kova paikka ja hän usein yritti puhua mulle kahden kesken miten mun kannattaisi alkaa ajatella omaa parastani. Kaverit puuttuivat tohon jossain vaiheessa ja huusivat hänelle, että lopettaisi tollaisen koska mussa ei ole mitään vikaa. :D Ja joo, tämä eksä oli todella itsekeskeinen ja yh-äidin poika, ja yh-äiti oli pienestä asti kasvattanut hänestä itse keisaria. jälkeenpäin ajateltuna kundi oli todella häiriintynyt ja kaipasi kuria, joten hän haki rajojaan kaveriporukassa kyseisellä tavalla. Ei ollut yksi eikä kaksi kertaa, kun samanikäisissä porukoissa sitä kundia pahoinpideltiin ihan sovitusti, koska oli niin paljon tehnyt likaisia temppuja kavereilleen, että tällainen tyyppi. En siis kannata väkivaltaa, kertoo tyypistä olennaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo kuulostaa enemmänkin joltain tikusta asiaa -jutulta, eikä ulkonäön kommentoimiselta. Yritti saada pillua ja meni vaikeaksi, kun vastasit noin. Te naisethan osaatte normaalisti lukea hyvin rivien välistä. Miksi otat asiat noin suoraan ilman piilomerkityksiä, ovatko testotasosi jotenkin korkeat?
Tämä on mysteeri. Että joku yrittää saada p!llua sanomalla loukkaavasti naisen uökonäöstä. Onko tämä strategia koskaan, koko ihmiskunnan aikana, toiminut? Ei ole. Se on maailmankaikkeuden paras keino varmistaa, ettei p!llua tipu ikinä.
Mies on kyllä tosi urpo, jos luulee tuon toimivan. Siksi pelimiehet onnistuvat niin usein kaatamaan naisia, kun he kehuvat kauniiksi vaikka valheellisestikin. Mutta kun niin monet muut miehet mollaavat, niin tottakai fiksumpikin nainen, minäkin tunnustan, ainakin kertaalleen menee halpaan, kun mies saa hänet tuntemaan itsensä viehättäväksi ja seksikkäksi.
N34
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy kyllä sanoa, ettei kukaan mies (mukaanlukien oma aviomies) ole koskaan arvostellut ulkonäköäni negatiiviseen sävyyn. Ja tämä ei tosiaan tarkoita sitä, ettei mitään huonoa minusta löydy :) Ehkä satun vaan tuntemaan hyväkäytöksisiä miehiä.
Älä valehtele, jokainen suomalainen mies on nälvijä - olet vaan normaalia kovanahkaisempi etkä ole huomannut sitä tai sitten olet suomenruotsalaisista piireistä.
Olen ihan itäsuomalaisista piireistä :) Myönnän toki olevani kovanahkainen, mutta veikkaan, että miehet, jotka minut tuntevat, eivät viitsi minua nälviä, sillä sanan säilä sivaltaa satavarmasti takaisin. Jos selän takana haluavat puhua, niin en jaksa sellaista murehtia.
Aijaa, no juuri me itäsuomalaiset olemme kaikkein kettumaisempia yleensä, joten taidat olla joku kympin missi.
No en ole. Hyvätapainen olen ja lähipiirini on myöskin.
Suunsoittaja olen kyllä, kuten myös suurin osa täälläpäin. Mutta toisten ulkonäköä ei pilkata.
Niin, ei pidä yleistää - itäsuomalaiset ovat maan hauskinta ja remseintä kansaa, niin hyvässä kuin pahassakin ja jos on hyvä kasvatus ja elämä onnellista silloin ei ole tarvetta kritisoida muita, mutta entäs kun menee oikein huonosti elämässä, silloin sitä voi olla aika kettumainen muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten pitäisi sanoa kun akka leikkauttaa ja värjäyttää ihan hirveän tukan.
Kehua maasta taivaaseen?
No mitä akan pitäis sanoa jos sun hiukset on sen mielestä rumat?
Joo, niin kuin muutkin tuntemattomat ihmiset. Kuulen olevani läski useammin nyt kun olen 58kg, kuin ennen kun painoin sata kiloa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on mysteeri. Että joku yrittää saada p!llua sanomalla loukkaavasti naisen uökonäöstä. Onko tämä strategia koskaan, koko ihmiskunnan aikana, toiminut? Ei ole. Se on maailmankaikkeuden paras keino varmistaa, ettei p!llua tipu ikinä.
Mies on kyllä tosi urpo, jos luulee tuon toimivan. Siksi pelimiehet onnistuvat niin usein kaatamaan naisia, kun he kehuvat kauniiksi vaikka valheellisestikin. Mutta kun niin monet muut miehet mollaavat, niin tottakai fiksumpikin nainen, minäkin tunnustan, ainakin kertaalleen menee halpaan, kun mies saa hänet tuntemaan itsensä viehättäväksi ja seksikkäksi.
N34
Eiköhän tuossa joku ole idioottia neuvonut että naisia saa, kun haukkuu niitä rumiksi, tuskin on korttipakan pataässä.
Tuttua on.
Työkaverille on deiteillä ja julkisesti kommentoitu, että hänelle ollaan valmiit ostamaan tekorinnat. Miehet eivät voi käsittää, että nainen voisi olla ihan tyytyväinen omiin rintoihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmasti oikeassa. Luulen, että tuo ulkonäön arvostelu on ainkin joillain miehillä tapa alistaa. Jos on hyväitsetuntoinen nainen, niin ehkä he heikkoa naista etsivät miehet eivät viitsi edes vaivautua, kun tietävät, etteivät onnistu painamaan toista alas. Melko varmasti 'uhreiksi' joutuvat eniten sellaiset huonoitsetuntoiset naiset, joista nuo miehet arvelevat, että heitä on mahdollista hallita. Sellaiset, jotka vaan pinnistävät hymyn arvostelusta huolimatta, eivätkä osaa puolustaa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten pitäisi sanoa kun akka leikkauttaa ja värjäyttää ihan hirveän tukan.
Kehua maasta taivaaseen?Esim älä seurustele ennen kuin ymmärrät, että naisystävä ei ole akka ja että hänen hiuksensa ovat hänen omiaan eikä niiden arvostelu kuulu sinulle. Jos et tykkää hänestä eroat ja etsitte kumpikin paremmat kumppanit.
Pitkän tukan leikkauttaminen punaiseksi kananperseeksi on saman tason turnoff miehille kuin naisille on se, että mies ottaa töistä lopputilin ja alkaa katsomaan animea ja runkkaamaan my little ponyille 24/7. Vai olisitko silloinkin sitä mieltä, että miehen asiat ovat hänen omiaan ja ne eivät sinulle kuulu? Kyllä markkina-arvostaan kannattaa pitää huolta parisuhteessakin.
Kumma etteivät naiset vieläkään ymmärrä kaikesta uskomattoman selkeästä todistusaineistosta huolimatta, että ulkonäkö on tärkein asia naisessa miehelle. Jos tahallaan pilaatte sen, niin kyllä siitä voi joitain negatiivisia seuraamuksia odottaa.
Ja tässä, tadaa, oikein mainio esimerkki niistä ihmisistä jotka katsovat asiakseen huomautella toisille ulkonäöstä, jos ei satu omaa silmää miellyttämään. Ehta moukka.
En ole huomautellut koskaan kenellekään. Olen kohtelias ja fiksu akateeminen mies, mutta netissä kerron tiettyjä, joillekin epämiellyttäviä tosiasioita ihmisistä ja seksuaalisuudesta.
Niin, eihän ne moukatkaan itseään moukiksi usko, ilmoittavat vain tosiasioita ja muut ovat tyhmiä jos loukkaantuvat.
Vierailija kirjoitti:
Minulla jäi suu auki kun menin rappukäytävää pitkin asuntooni ja siellä rappukäytävässä ollut huoltomies valitti että minulla ovat liian pienet tissit. En jäänyt kyselemään että mitä tarkoitusta varten ne tissini ovat liian pienet. Ihmeellistä että tuntemattomiakin ihmisiä kommentoidaan noin.
Ikinä ei tulisi mieleenkään mennä valittamaan tuntemattomille miehille heidän ulkonäöstään.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat tunnetusti rehellisiä. Siihen liittyy pakonomainen tarve sanoa jokainen ajatus, joka mieleen tulee. Onneksi maailmasta löytyy paremminkin kasvatettuja kansoja.
Suomalaiset on monesti kyllä aika juntteja ja moukkia kehuessaan toisiaan. Jos jollain on esim. iso ahteri hän tod.näk. tietää sen ihan itsekin ilman että kenenkään valopään tarvitsee sitä erikseen tulla kertomaan!
I
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla jäi suu auki kun menin rappukäytävää pitkin asuntooni ja siellä rappukäytävässä ollut huoltomies valitti että minulla ovat liian pienet tissit. En jäänyt kyselemään että mitä tarkoitusta varten ne tissini ovat liian pienet. Ihmeellistä että tuntemattomiakin ihmisiä kommentoidaan noin.
Ikinä ei tulisi mieleenkään mennä valittamaan tuntemattomille miehille heidän ulkonäöstään.
Voi kun aina näissä tapauksissa jaksaisi viedä asian eteenpäin. Itsekään en aina, mutta kun kyseessä on tälläinen selkeä tapaus, olisi kyllä hyvä ottaa yhteyttä talon huoltoyhtiöön ja kertoa, että tälläistä asiakaspalvelua teiltä sai. Tulisi sillekin kaverille edes jotain seuraamuksia tissipohdinnoistaan.
Alle parikymppisenä tapailin hetken yhtä urpoa joka sanoi: "olisit ihan kivan näköinen jos painaisit 52 kg". Olen 165 pitkä ja painoin tuolloin 55 kg. Jätin tapailun siihen. Jätkä itse oli todella lyhyt eikä mitenkään erityisen komea. Nykyään toimii lääkärinä.
Näin kyseisen herrasmiehen muutama vuosi sitten baarissa jonkun naikkosen kanssa, en voinut kun nauraa kuinka onnellinen olin kun pääsin siitäkin eroon.
Faktamies on taas palstalla, nyt viisautta kuulemaan.