Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osoittavatko miehet teille vikoja ulkonäössänne?

Vierailija
20.03.2017 |

Tapahtuuko sellaista yleisesti?
Tutut ja puolitutut miehet katsovat oikeudekseen osoittaa minulle vikoja kehossani ja kuinka voisin niitä kohentaa.

Olen aiemmin pitänyt itseäni kauniina, mutta itsetuntoni on ihan romuttunut. Ei kai pitäisi antaa muiden kommenteille painoarvoa, mutta niin mä silti yeen. Yleensä kommentit ovat sellaisia, jotka ovat totta. Eli tiedän itsekin vikani, ei niitä tarvitse erikseen alkaa mulle korostamaan.

Jos tämä on joku sairas keino, jolla miehet yrittävät iskeä naista, niin voin kertoa, ettei se toimi. Päinvastoin. Mitä rumemmaksi mies saa mut itseni tuntemaan sitä minimaalisemmaksi katoaa mahdollisuus, että ikinä voisin harrastaa seksiä hänen kanssaan. Vai onko kyse jostain yleisestä naisvihasta, että muuten vain haluaa loukata jotakin naispuolista ihmistä?

Olenko mä ainoa, joka saa kokea tällaista?

Kommentit (186)

Vierailija
41/186 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä kerran yksi "insinööri" tokaisi että olen turvassa raiskaukselta tulevalla duunireissulla kun olin värjännyt vaaleat kutrini punaisiksi. Olin häkellyksissä, siis hiusten värjääminen teki minusta silmissään niin ruman, ettei minua voi kukaan edes raiskata? 

Liian kilttinä ja hyvin kasvatettuna en sanonut mitään, vaikka kyseinen mies oli huomiota herättävän luotaantyöntävän näköinen (ulkonäön perusteella, kommentoinnin jälkeen myös muilta piirteiltään). Olisi varmaan pitänyt mainita, että säkin voisit olla ihan ok jos sulle kasvais tukkaa muuallakin kuin takaraivolla.

Minusta tuo oli ihan käsittämätöntä käytöstä, erityisesti työpaikalla. En todellakaan ollut kiinnostunut kuulemaan mitä mun kollegat ovat mieltä ulkonäöstäni...

Vierailija
42/186 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oo kukaan tullu mitään sanomaan, muuta kuin joskus kauhistellut laihuutta. Ei ne kyllä kauheasti kehunutkaan ole, mikä saa miettimään että olenko ihan tiskirätti. Tosin toisinaan peiliin kun katson näky ei edes haittaa, joten näiden pienten valonpilkahdusten voimalla uskottelen itselleni olevan ihan OK:n näköinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/186 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on nolattu ja nöyryytetty teini-ikäisestä.

Vierailija
44/186 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako mies huomauttaa naiselle että tämän hengitys haisee viemäriltä?

Vierailija
45/186 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kävelylenksu vei asunnottomien alkoholistien ensisuojan ohi ja näiltä "unelmamiehiltä" kuului kommentteja tyyliin "liian lihava" tai "ruma naama" :)

Vierailija
46/186 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalia tyyppejä. En haluaisi tuollaisia lähipiiriini,saati parisuhteeseen. Rakkauteen kuuluu se, että toinen nähdään kauniina/hyvännäköisenä ja ihanana. Kaikilla on puutteita ja aika narsistinen saa olla,jos kuvittelee oikeudekseen huomautella toisia näistä.

Itselläni ei ole täydellinen vartalo, mutta ei minulla ole sellaiseen velvollisuuttakaan. Minun ei tarvitse treenata,timmiytyä,tehdä sitä sun tätä koska se miellyttäisi jonkun toisen silmää. Ei tarvitse leikellä itseä,parantaa ryhtiä tai valkaista hampaita. Riittää, että riitän itselleni ja kumppanilleni.

Vierailija
47/186 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia on hauska mollata kun luulevat itsestään liikoja. 😂

Vierailija
48/186 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt täytyy kyllä sanoa, ettei kukaan mies (mukaanlukien oma aviomies) ole koskaan arvostellut ulkonäköäni negatiiviseen sävyyn. Ja tämä ei tosiaan tarkoita sitä, ettei mitään huonoa minusta löydy :) Ehkä satun vaan tuntemaan hyväkäytöksisiä miehiä.

Mulla sama. Ei kyllä kuulu normaaliin käytökseen arvostella kenenkään ulkonäköä. Mulle olisi tosi iso turn off, jos vaikka treffikumppani arvostelisi ohikävelevää ylipainoista ihmistä. Moukka on moukka, miksi se siitä muuttuisi. Etsikää parempaa seuraa.

Vierailija
49/186 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako mies huomauttaa naiselle että tämän hengitys haisee viemäriltä?

No siinä se ero moukan ja normaalin ihmisen ero kulkee, että tuonkin voi sanoa monella tavalla (niin naiselle kuin miehellekin). Hengityksen haju voi johtua myös terveysongelmasta eikä ole pelkästään ulkonäköön puuttumista.

Vierailija
50/186 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla päässä jotain vikaa, jos möläyttelee tuollaisia. Tai kasvatuksessa, tai joku nettimaailma on muuttunut todellisuudeksi. Miten pullistunut ego pitää olla? Mä sanon naisten ulkonäöstä jotain vain, jos olen varma, että siitä tulee hyvä mieli. Opin kotona huomaamaan, että äiti on käynyt kampaajalla. :D Laihdutuksesta olen joskus puhunut, mutta nainen otti asian itse puheeksi ja silloinkin puhuin vain ruoasta ja omasta vuosien takaisesta laihdusprojektistani, koska ulkonäkö on sivuseikka ihmisen elämässä, enkä näe ylipainoa ulkonäköongelmana ylipäänsä.

Mullekin on kyllä huomauteltu ruipeloudestani ja pienestä koostani, mutta huomaan asian olevan naisille arempi. Naispuolinen hyvä kaverini, jolla on samanlainen pikkuhippiäisen rakenne, pahoittaa mielensä ihan oikeasti samantyyppisistä jutuista. Jostain syystä hänelle on sanottu tosi usein tuosta laihuudesta ja kun hän oli ylipainoinen, siitäkin tuli huomautuksia. Kun mä olin ylipainoinen, kukaan ei huomannut. Tuo kaverini kuulee baareissa myös muutamasta lävistyksestään koko ajan ja huonosta ryhdistä. Sivusta seuraaminen on ollut hämmentävää. Läsnäollessani tuota ei tapahdu niin usein (moni luulee meitä pariksi), mutta en usko hänen valehtelevan. Kaverini entinen miesystävä kuulemma kommentoi usein tuota laihuutta, miten ällöttävää se on ja vertaili exäänsä. Kyllä mä sen näen, että se sattui. Kaverini puhuu siitä aina humalassa vielä pitkän ajan jälkeenkin.

Mielestäni se on väärin sanottu, ettei haukku haavaa tee. Jotain inhimillisyyttä. Voi se tehdäkin.

Sä kuulostat ihanalta mieheltä!

Kiitos. :)

Vierailija
51/186 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle yksi mies valitti hiusteni huonoudesta. Hänellä itsellään oli kalju, minkä yli kammattu ylipitkiä hiuksia. Naurattaa vieläkin kun muistelen.

Vierailija
52/186 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisia on hauska mollata kun luulevat itsestään liikoja. 😂

Tämä saattaa olla ilmiön taustalla.

Jonkinlaista naisvihaa siis. Se on yllättävän yleistä.

Onko muilla se kokemus, että arvostelua on tullut eniten rumilta ja vanhoilta miehiltä ja silloin, kun on itse ollut oikeasti nuori ja kaunis?

Olen elämäni aikana huomannut, että miehet, jotka eivät itse ole ollery samalla tasolla ollenkaan, ovat oöleet itseasiassa moukimpia. Ehkä he ovat olleet vihaisia siitä, etteivät voi saada sitä nuorta kaunista naista ja yrittäneet painaa häntä alaspäin, jotta kelpuuttaisi huonomman miehen.

N48

Vierailija
53/186 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toki kaikki miehet ole tökeröitä juntteja, mutta suhteellisen paljon niitä kyllä löytyy täältä Suomesta. Tässä muutamia viimeisen n. 4 vuoden sisällä saamiani kommentteja miehiltä koskien ulkonäköäni:

- liian pieni leuka

- ihokarvoja selässä

- liian blondit hiukset (minulla on aidot vaaleat hiukset ja kys.kommentoija luuli että olen värjännyt)

- huono iho

- liikaa meikkiä (vrt edellinen kohta =ironia)

- tylsä silmienväri

- "voisit olla vielä vähän lihaksikkaampi" (olen täysin normaali, en laiha enkä löysä vaan täysin normaalikokoinen ja liikun säännöllisesti ja olen terve. Eikö riitä?)

- oudot varpaat (*reps*)

- "poikamainen lantio"

Nämä ainakin tulevat nyt ensimmäisenä mieleen. Minun ulkonäköäni on kommentoineet miehet enemmän kuin naiset. Toki naiset ovat varmasti selän takana arvostelleet, mutta naiset sentään eivät ole niin tyhmiä, että möläyttelevät päin naamaa mitä sattuu.

Tuon listan perusteella kuulostan todella rumalta ja vastenmieliseltä, mutta - luojan kiitos - pystyn silti sanomaan itselleni ja muille, että näytän oikeasti hyvältä ja olen tyytyväinen itseeni. Mutta voitte varmaan kuvitella, että tuollainen lista jää silti takaraivoon ja syövyttää itsetuntoa salakavalasti, vaikka kuinka yrittäisi ajatella realistisesti ja suodattaa idioottien kommentit. Jostain syystä ihmiset luulevat, että heidän yksittäisillä sanomisillaan ei ole mitään merkitystä toiseen ihmiseen ja että toisen ulkonäköä tai mitä vaan muuta asiaa koskeva arvostelu olisi jotenkin fine sille arvostelun kohteelle. Luulevatko nämä ihmiset, että arvostelun kohteet unohtavat kommentit saman tien? Että niillä ei olisi mitään vaikutusta itsetuntoon ja minäkuvaan?

Luojan kiitos mun elämässäni on ollut myös paljon tunneälykkäitä ja empaattisia miehiä, joiden ansiosta en ole menettänyt uskoani siihen sukupuoleen...

Vierailija
54/186 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tapaatte näitä helmiä? Tuollainen ei tulisi mieleenikään.

M27

Nyt ihan viimeksi työpaikalla kollegamies alkoi jutella käytävällä ja suositella minulle tiettyä urheilulajeja, joka voisi auttaa parantamaan huonon ryhtini.

Ap

Kai sinä ymmärrät, että se huono ryhti aiheuttaa sinulle terveysongelmia iän karttuessa?

Oletko sä oikeesti noin palikka ?

Vierailija
55/186 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on muuten tosi hyvä kroppa, mut sun peppu on kumman neliömäinen... 

Siinä kyllä vesittyy tuo "tosi hyvä kroppa" ihan huolella. En tajua, miksi pitää kommentoida noin. 

Minusta se vanha viisaus: älä sano mitään, jos ei ole hyvää sanottavaa pätee paljolti ainakin ulkonäköasioissa, joita ei yksinkertaisesti voi muuttaa. 

Tätä en unohda ikinä: "Sulla on oudon muotoiset nännit - jotenkin isot ja soikeat, ei kellään ole tuollaisia".

Nännit muuttuivat kyllä, kun rintasyöpä tuli, tekorinnat ja pyöreät tekonännit laitetiin sijaan.

Vierailija
56/186 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat tunnetusti rehellisiä. Siihen liittyy pakonomainen tarve sanoa jokainen ajatus, joka mieleen tulee. Onneksi maailmasta löytyy paremminkin kasvatettuja kansoja.

Vierailija
57/186 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellinen oli siis ap

Oho ketju kulki nopeaan. Eli se kuntosalilla ryhtiään parannellut oli ap.

Mut ei nämä kommentit rajoitu vain ryhtiin, se oli vain tuorein esimerkki. Kaikenlaisesta olen saanut kuulla. Pömppövatsasta ja painosta ja ilmeistä, jotka eivät ole tarpeeksi iloisia yms. Ja 'nyt sä olet vielä ihan hyvännäköinen, mutta rupsahdat ajan myötä, ellet ala kuntoilla enemmän'.

Mimullekin kommentoijat ovat olleet vanhempia miehiä.

Ketjussa oli fiksu m27, joka sanoi, ettei itse voisi ikinä olla niin ääliö. Osaatko aelittää tuota ilmiötä, miksi moni mies on tuollainen? Onko se hyväntahtoista vai yritys loukata?

Ap

En osaa sanoa miksi monet miehet sitten sanoo noin. En kyllä osaa ajatella sitä millään tavalla hyväntahtoisena eleenä, mutta ehkä kaikki eivät ymmärrä kuinka se loukkaa. Itse ajattelen, että ei minun tarvitse sanoa tuntemattomalle mitään hänen ulkonäöstään. Enkä muutenkaan kommentoi tuttujenkaan ulkonäköä, jos olisi tyttöystävä niin hänelle tietenkin antaisin kehuja.

M27

Vierailija
58/186 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt täytyy kyllä sanoa, ettei kukaan mies (mukaanlukien oma aviomies) ole koskaan arvostellut ulkonäköäni negatiiviseen sävyyn. Ja tämä ei tosiaan tarkoita sitä, ettei mitään huonoa minusta löydy :) Ehkä satun vaan tuntemaan hyväkäytöksisiä miehiä.

Älä valehtele, jokainen suomalainen mies on nälvijä - olet vaan normaalia kovanahkaisempi etkä ole huomannut sitä tai sitten olet suomenruotsalaisista piireistä.

Vierailija
59/186 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M27

Helsingin kadulla vieras nuori mies sanoi minulle kerran kesällä; "Pese noi  meikit pois, ei noin kaunis tarvii meikkiä ainakaan kesällä".

Oli minusta aika outo ja asiaton kommentti täysin vieraalta mieheltä.

Ja kerran vieras mies Helsingin kadulla kommentoi housujani: "kamalat housut, heitä roskiin noi duunaripöksyt, ei käy sulle eikä kellekään naiselle."

Vierailija
60/186 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

M kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M27

Nyt ihan viimeksi työpaikalla kollegamies alkoi jutella käytävällä ja suositella minulle tiettyä urheilulajeja, joka voisi auttaa parantamaan huonon ryhtini.

Ap

Mitä pahaa tuossa nyt on?

Itsekin joskus katselin erästä naista mikä oli ihan kivan näköinen ja pitkä,mutta kulki aina hartiat kasassa ja selkäkumarassa,olisi ollut niin paljon parempi ryhdikkäänä.

Ainakin ennen pituus ei ollut naiselle mikään meriitti, joten minäkin kuljin hartiat lysyssä ettei pituuttani huomattu. Onneksi nämä nykyiset nuoret naiset eivät enää tunnu häpeilevän pituuttaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi