Nettikauppojen puutteet
Olen vuoden ikäisen vauvan isä ja olen miettinyt vaatteiden, lelujen (esim. yksinkertaisia puuleluja) , vaippojen, ym. tarjontaa Suomessa. Minulla olisi tilaisuus saada esimerkiksi vaatteita ja leluja edullisesti ja myydä nettikaupan kautta, mutta onko uudelle nettikaupalle tarvetta? Mitkä asiat ovat ylipäätään tärkeitä nettikaupoissa:
- Hinta (tai hinta-laatu-suhde)?
- Tuotteen kotimaisuus?
- Ilmainen postitus?
- Ilmainen palautus?
- Suuri valikoima?
Ostaisitteko esimerkiksi Venäjällä tehtyjä lastenvaatteita jos ne ovat laadukkaita ja edullisia? Tuleeko mieleen tuotteita, joita ei Suomesta saa?
Itse käytämme esimerkiksi Japanilaisia vaippoja, jotka ovat paljon parempia vauvamme iholle kuin ne Suomessa myytävät, joita olemme testanneet. Pitävät myös huomattavasti paremmin. Toki hinta lähes tuplat esim. liberoihin, mutta helpottaa elämää sen verran, että maksan erotuksen mielelläni. Rattaista maksoimme alle puolet siitä mitä Suomessa pyydettiin kun satuimme saamaan sukulaisten kautta Puolasta.
Ylipäätään tuntuu, että monessa tuotteessa hintataso on Suomessa aivan älytön.
Nettiostajat haluavat halpaa, ilmaisia toimituksia, ilmaisia palautuksia, ja tuotteet kotiovelle yhdessä päivässä. Kaikesta muusta he valittavat.
Onnea bisneksiin!