Mies käyttää törkeää kieltä suuttuessaan
Jos hänen mielestään nalkutan tai "v--tuilen" hänelle niin saattaa sanoa todella törkeästi minulle ja lastenkin kuullen. Tänään suuttui ja solvasi "voi v...ttu nyt s..tana riitti. Pidä turpasi kiinni s..tämän runkkari".
Seksiä ei ole enää ollut viikkoihin koska en halua koskea häneen. Toisaalta tuntuu etten selviäisi yksin kaikesta jos eroan. :(
Kommentit (29)
Ettäkö ihan oikeasti täällä on ihmisiä, joiden mielestä on oikein ja ymmärrettävää, että lasten aikana käytetään esim. sanaa "runkkari" kenestäkään, saati lasten äidistä!?! Kuunnelkaa nyt hetki niitä aivojanne jos teillä sellaisia edes on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan nalkuta vaatteet sävy sävy-tyylisestä! Mies ei edes auta lapsia pukeutumisessa, keskittyy itseensä... Siitä ettei huolehdi lapsen läksyistä/kouluasioista, unohtaa antaa lääkkeen, tosiaan ruoka-ajat ym venyy ja lapsi itkee ja väsyy eikä enää jaksakaan syödä... Tällaisista.
Olen sanonut että en nalkuta kunhan hoitaa lapset osaltaan hyvin. Kuten minäkin. Hän vetoaa että "hoitaa omalla tavallaan" tai "ihan riittävän hyvin" tai "minkä sille voi jos ei muista niin ei muista". Ja mun syytäni että puhuu näin, ansaitsen kuulemma sen, ja hänelle on aivan sama jos lähden vetämään.
Meillä on kolme lasta, olen hoitovapaalla, paljon vaateita ja haasteita enkä tiedä miten selviytyisin. Miehessä on hyviä puolia terveet elämäntavat, tekee kotitöitä, osaa näyttää lempeitä tunteita lapsille teoin ja sanoin. En tiedä mitä tehdä. Ap
Olet hoitovapaalla ja ihan lapamato? Mitä muuta siis teet kuin ilmeisesti luuhaat täällä tai vaan olet? Eikö sinun tehtävä kotona olevana ole vastata lasten syömisistä, pukeutumisista, lääkkeistä jne? Ja jos joku lapsista on jo niin vanha, että on koulussa, niin sinun hoitovapaasi on hyvin helppoa. Uskomatonta touhua taas joltakin mammalta. Pistäkää lapsiraukat päiväkotiin tai hankkikaa kotiin joku ihana ja lapsista pitävä ja heistä huolehtiva hoitaja, sinä voit mennä töihin makaamaan. Nyt vain loisit himassa ja nalkutat vielä miehelle kun tämä yrittää hieman tehdä jotakin kun sinä et ole hommiasi hoitanut edes kohtalaisesti.
Vai minkä arvosanan antaisit itsellesi äitinä? Entä vaimona? Miehesi ystävänä? Vähemmästäkin miehellä saattaa pinna kiristyä sinun takiasi.
Onpa ilkeän ihmisen puhetta. Lyödään lyötyä, se on tyylisi. Toivottavasti joku lyö sinut lyttyyn vaikealla hetkellä. Et ansaitse myötätuntoa.
Ap, ymmärrän erittäin hyvin. Meillä mies tekee samaa. Meilläkin kolme lasta joista yksi koulussa ja minä kahden kanssa kotona. Meillä fyysisesti vammainen lapsi eli tekemistä riittää. Mies auttaa ja tekee osuutensa viikonloppuina ja iltaisin. Suuttuessaan sanoo mitä hirveimpiä asioita ja ne jäävät pitkäksi aikaa painamaan mieleen ja satuttavat myöhemminkin.
Tsemppiä vaan teille ja meille. Päivä kerrallaan.
Vast25. Meillä tismalleen sama tilanne! Yksi koulussa, kahden kanssa kotona, yksi lapsista kroonisesti sairas. Mies tekee osuutensa mutta ei kyllä arvosta/näe minua naisena ja kumppanina ollenkaan eikä tippaakaan välitä miten minulle puhuu ja vaikka lasten kuullen. Lapsille osaa näyttää hellät tunteet, mutta sanoo välillä hyvin tylysti tai latistavastikin mitä fiksumpi ei sanoisi. Tunnen todellakin olevani jumissa. Jos lapsella ei olisi vakavaa sairautta, ero olisi todennäköisempi kuin nyt. Tällä hetkellä en tiedä miten selviytyisin jos eroamme. Tilanne syö naista.
Miten sinä jaksat? Mistä saat voimaa? Aiotko pysyä yhdessä miehesi kanssa?
Ap
No jos mies ei muista lääkkeitä niin eihän sitä voi kuitata sillä että minkä sille voi jos ei muista. Mitä jos pyytäisit miestä laittamaan puhelimeensa hälytyksen lapsen lääkkeistä? Onko teillä esim kaapin ovessa listaa kaikkien lääkityksestä? Minä pidin listaa kun kaikilla kolmella lapsella oli useita lääkkeitä. Lääkitykset myös muuttuivat aina välillä ja mies ei pysynyt mukana töissä käydessään kun minä olin lasten kanssa kotona. Listasta mies saattoi tarkistaa mitä lääkkeitä annetaan mihinkin aikaan.
Eli kysy mieheltä mitä hän tekee sen eteen että jatkossa muistaa huolehtia lapsen lääkkeet. Auta tarvittaessa keksimään toimiva tapa. Ehkä mies tuollaisessa tilanteessa purkaa huutamisesssa omaakin harmistusta siitä ettei muistanut hoitaa tärkeää asiaa. Silti tuo ruma keilenkäyttö ei ole hyväksyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vast25. Meillä tismalleen sama tilanne! Yksi koulussa, kahden kanssa kotona, yksi lapsista kroonisesti sairas. Mies tekee osuutensa mutta ei kyllä arvosta/näe minua naisena ja kumppanina ollenkaan eikä tippaakaan välitä miten minulle puhuu ja vaikka lasten kuullen. Lapsille osaa näyttää hellät tunteet, mutta sanoo välillä hyvin tylysti tai latistavastikin mitä fiksumpi ei sanoisi. Tunnen todellakin olevani jumissa. Jos lapsella ei olisi vakavaa sairautta, ero olisi todennäköisempi kuin nyt. Tällä hetkellä en tiedä miten selviytyisin jos eroamme. Tilanne syö naista.
Miten sinä jaksat? Mistä saat voimaa? Aiotko pysyä yhdessä miehesi kanssa?
Ap
No meillä mies on minua kohtaan yleisesti ottaen ihana, huomioi ja kehuu. Suuttuessaan vaan huutaa ihan hirveitä asioita. Niin hirveitä, että ne painavat pitkään vielä riidan jälkeen. Nykyään suuttuu myös usein, stressiä työstä ja lapsista. Vastoinkäymisiä ei oikein kestä.
Käyn kaksi kertaa viikossa uimassa. Saa edes hetken rauhan. Lisäksi joogaan iltaisin jos ehdin. Niin, siitä saan voimaa. Liikunta on minulla toimiva tapa purkaa pahaa mieltä ja ahdistusta.
Lisäksi käyn psykologilla purkamassa ajatuksia ja suosittelen lämpimästi sinullekin. Ei siis mitään pariterapiaa vaan ihan vain minä yksin. Lapsen vammasta johtuen saamme vammaispalvelulta apuja.
Toisinaan tunnen olevani niin yksin, minulla ei ole ollut ystäville aikaa vuosiin ja nyt huomaan, että ystäviä ei enää ole. Pitäisi yrittää elvyttää sosiaalista elämää, mutta aika vaikeaa sekin on kun on tottunut olemaan kotona. Aion kyllä pysyä miehen kanssa, en edes uskalla ajatella miten pärjäisi lasten kanssa eron tullessa. Ehkä tämä helpottaa kun lapset kasvavat pari vuotta lisää. Jos ei niin sitten täytyy punnita uudemman kerran asioita.
Pitää kyllä olla joko alaikäinen tai sellaisen tasolle jäänyt, jos kiroilee. Asiat kun voi ilmaista fiksumminkin. Toki ymmärrän jos lyöt varpaat ovenpieleen, että saatta päästä pieni ärräpää, mutta ihmisten välisessä kommunikaatiossa osoittaa kunnioituksen puutetta ja epävarmuutta käyttää kirosanoja keskuteltaessa.
Mä kuulen että aika moni muukin mies solvaisi noin jos vaimo uimassa ja välittää vielä lastenhoidosta. Kumminkin mies osallistuu siihenkin.