Kamalimman makuinen mauste
Omasta mielestäni rosmariini pilaa ruoan kuin ruoan. Lisäksi kuivattu rosmariini jää sellaisiksi koviksi piikeiksi, jotka eivät ole syödessä miellyttäviä vaikka muuten arvostankin erilaisia tekstuureita.
Kommentit (156)
Kumina ja rakuuna on hyviä niille sopivassa ruoassa. Kardemumma on pahaa missä vain. Maistuu saippualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Savupaprika, vaikka savustetuista ruuista muuten pidänkin.
Tää on melkoinen raja tapaus minulla, ehkä ne johonkin salsaan sopii.
Sinkkumies
Ketään ei kiinnosta sun mielipiteesi
Sepäs ei mua kiinnosta pätkääkään, horo.
Sinkkumies
Ei kiinnosta pätkääkään, mutta heti olet horottelemassa. :) Mistä muuten päättelit, että olen nainen?
No kerroin vain paikkasi. Se, että lapselliset pellet yrittävät kiusata muita palstoilla niin niille tulee vastata täydellä latingilla. Miksi sä horo luulet, ettei vastattaisi näin. Mene nyt vaikka nyhtämään pillukarvojasi tai tekemään jotain tärkeää.
Sinkkumies
Sitruunaruoho. Thairuoat joissa on sitruunaruohoa ovat kyllä karmeinta shittiä ikinä.
Lisätään vielä se, että mä ymmärrän, että sä kaipaat hyvää seuraa, mutta mä valitsen itse paremman seurani. Tuo on aivan väärä tapa yrittää saada itseään ylemmiltä pieniä murusia elämääsi.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Kumina ja rakuuna on hyviä niille sopivassa ruoassa. Kardemumma on pahaa missä vain. Maistuu saippualle.
Oi vitsi, kardemumma on aivan ihanaa! Laitan sitä teehenkin melkein aina ja sekoitan niitä siemeniä vähän kaikkeen, esim. suklaaseen. Nam...
Vierailija kirjoitti:
Maustepippuri! Tai oikeastaan kokonaisina antaa ihan ok maun joillekkin keitoille, koska niitä ei tarvitse syödä. Kerran kuitenkin piti ostaa MUSTApippuria ja ostinkin maustepippurijauhetta. Laitoin sitä sitten johonkin ruokaan ja oli ihan hirveen makusta! En myöskään pidä rakuunasta ja persiljasta.
Maustepippurijauhetta pitää käyttää tosi varovasti, ihan hippusesta alkaen. Mustapippuri on paljon miedompaa ja sitä voi laittaa ihan lusikalla tai suoraan purkista niin ettei helposti tule liikaa.
Käytän aavistuksen maustepippuria "vanhanaikaisiin" ruokiin, kuten lihakeittoon, kalakeittoon ja karjalan paistiin.
Varmempaa on käyttää kokonaisia pippureita, säilyvätkin paremmin, kun sitä aika vähän kuluu.
Sahrami ehdottomasti ja anis varauksella.
Vierailija kirjoitti:
Lisätään vielä se, että mä ymmärrän, että sä kaipaat hyvää seuraa, mutta mä valitsen itse paremman seurani. Tuo on aivan väärä tapa yrittää saada itseään ylemmiltä pieniä murusia elämääsi.
Sinkkumies
Ei vitsi mikä munapää säkin oot... Ihan myötähäpeä puolestasi. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä oikeesti. Tyypeille ei kelpaa mikään! Mitenhän voitte ravintoloissakaan syödä, kun varmasti käyttävät kaikkia inhoamianne mausteita, tekevät sen vain niin hienovaraisesti, että ette huomaakaan. Ettekö halua ruokanne maistuvan yhtään miltään?
Eiköhän täällä ole muutama inhokki jokaisella, joten täytyy vain jättää pari maustetta käyttämättä.
Sinkkumies
Hih, kivat naisvihat pärskähtelee sinkkukinkulla...
Jep, joku elämäänsä kyllästynyt ei osannut keskustella mausteista, niin vähän koulutin.. Eiköhän se siittä oppinut.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Ei vitsi mikä munapää säkin oot... Ihan myötähäpeä puolestasi. :D
Yhyy.. ei teidän rupuseuran yhteisitkukerho miehiin pure. Ettekö te rupusarja yhdessä itkemässä sitä tajua? Pitäisikö palkata itkijämummot paikalle.. hehheh..
Sinkkumies
Kyllä teidän on tunnistettu. Täällä on 3 (tai yksi tukinikkeineen joille vain keskustelu mausteista on liikaa. Henkilöistähän tässä keskustellaan, mutta eipähän tämä rupupalstan ketju nyt paljoa paina..)
Hih.. aina saa uusia.
Sinkkumies
Korianteri. Aivan kauheata.
Kumina. Hirveätä.
Persilja. Kamalaa.
Anis. Pahaa.
Vierailija kirjoitti:
No kerroin vain paikkasi. Se, että lapselliset pellet yrittävät kiusata muita palstoilla niin niille tulee vastata täydellä latingilla. Miksi sä horo luulet, ettei vastattaisi näin. Mene nyt vaikka nyhtämään pillukarvojasi tai tekemään jotain tärkeää.
Sinkkumies
Voi noita lapsellisia pellejä, kun yrittävät oikein alfa-kinkku poloista kiusata... Horo sitä, horo tätä, mee nyhtämään pillukarvoja, näytin sulle vaan paikkasi, horo... Oletko ikinä päässyt purkamaan tuota huonoa itsetuntoasi ja siitä johtuvaa aggressiota ihan ammatti-ihmiselle? Meinaan, että ei me täällä vauvapalstalla sua oikein osata auttaa. Tsemit nyt kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kummasta kuminasta täällä puhutaan? Roomankumina (Cuminum cyminum, juustokumina, jeera) on se mitä käytetään esim. intialaisissa ruuissa, kumina (Carum carvi) on se jonka siemenillä maustetaan usein leipää.
Juustokumina eli jeera on hyvää, kuminasta en tykkää. Enkä tillistä. Rakuunasta aloin pitämään, kun laitoin sitä kasvissosekeittooni. Tavallisten vihannesten lisäksi laitoin keittoon omenan, punaisia linssejä ja ison purkin kookosmaitoa/-kermaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä teidän on tunnistettu. Täällä on 3 (tai yksi tukinikkeineen joille vain keskustelu mausteista on liikaa. Henkilöistähän tässä keskustellaan, mutta eipähän tämä rupupalstan ketju nyt paljoa paina..)
Hih.. aina saa uusia.
Sinkkumies
Vaikutat lievästi häiriintyneeltä. Kaikki hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maustepippuri! Tai oikeastaan kokonaisina antaa ihan ok maun joillekkin keitoille, koska niitä ei tarvitse syödä. Kerran kuitenkin piti ostaa MUSTApippuria ja ostinkin maustepippurijauhetta. Laitoin sitä sitten johonkin ruokaan ja oli ihan hirveen makusta! En myöskään pidä rakuunasta ja persiljasta.
Maustepippurijauhetta pitää käyttää tosi varovasti, ihan hippusesta alkaen. Mustapippuri on paljon miedompaa ja sitä voi laittaa ihan lusikalla tai suoraan purkista niin ettei helposti tule liikaa.
Käytän aavistuksen maustepippuria "vanhanaikaisiin" ruokiin, kuten lihakeittoon, kalakeittoon ja karjalan paistiin.
Varmempaa on käyttää kokonaisia pippureita, säilyvätkin paremmin, kun sitä aika vähän kuluu.
Kyllä se pilaa ruuan kuin ruuan.
Hih, kivat naisvihat pärskähtelee sinkkukinkulla...