Kamalimman makuinen mauste
Omasta mielestäni rosmariini pilaa ruoan kuin ruoan. Lisäksi kuivattu rosmariini jää sellaisiksi koviksi piikeiksi, jotka eivät ole syödessä miellyttäviä vaikka muuten arvostankin erilaisia tekstuureita.
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Haistakaa nyt horonvittu ja lopettakaa se vittuilu! Pimpit ihan hiekassa käytte toisten kimppuun jossain maustekeskustelussa. Eikö teillä cumdumpstereilla ole muuta tekemistä kuten vaikka jakaa sitä persettä jollekki kun vaan vittuilla pikku asioista mausteketjussa! Yäk, eihän kukaan tollasia feminazeja kyllä nussiskaan.
Sinkkumies
Why U mad?
Vierailija kirjoitti:
Minusta kamalinta on punaiset marinaadi liemet,en tiedä mitä niinhin laitetaan yök,yök.Lihan ja broilerin marinoitiin.
En ikinä olisi uskonut, mutta noita sitä oli ennen Suomessa ostettava, jos köyhänä halusi lihaa tai broileria ruokapöytään.
Nyt on kohta kymmenen vuotta ulkomaata takana. Salmiakkia Suomesta kaipaan, mutta joku voisi nyt tullä lätikimään mua märällä pyyhkeellö naamaan.
Mulla on nyt vähän ikävä, että edes kerran saisi vaikka niitä punamarinoituja broilerin kopia.
En ymmärrä en todellakaan rakastanut sitä marinaadia, se oli sellaista pakkopullaa.
No kaipaahan ruotsalaiset sitä hapansilakkaa.
Ei varmaan lasketa mausteeksi, mutta vaikuttaa makuun niin oleellisesti niin vastaan oman inhokkini joka on selleri. Sillä saa tuhottua tehokkaasti niin keitot, padan kuin salaatit. Bonuksena vielä suu ja kieli kihelmöi ikävästi pitkään. Hirveintä mitä tiedän!
Sen sijaan noi yleiset inhokit korianteri, tilli, rosmariini, rakuuna ja kumina kelpaa kyllä. Jo mainituista en voi sietää anista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tinjami. maistuu tunkkaselle melkeen ku homeelle. varsinkin kuivattu. tuore on hiukan parempaa mutta kyllä sekin ruuan pilalle saa :/
Se on timjami.
Niin, Timi ja Jami.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haistakaa nyt horonvittu ja lopettakaa se vittuilu! Pimpit ihan hiekassa käytte toisten kimppuun jossain maustekeskustelussa. Eikö teillä cumdumpstereilla ole muuta tekemistä kuten vaikka jakaa sitä persettä jollekki kun vaan vittuilla pikku asioista mausteketjussa! Yäk, eihän kukaan tollasia feminazeja kyllä nussiskaan.
Sinkkumies
Why U mad?
Ei ole mun teksti. Joku on halunnut vain testata olenko palstalla. Niin kysytty olen ;)
Nyt siemailen punkkua ja lueskelen. Joku siis aloitti vittuilun ketjussa ja lausuin pari valoittua sanaa takaisin :D
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan, kun ajettiin pitkä matka sukujuhliin toiselle puolelle Suomea, oli kova nälkä ja pöydillä notkui kauniita herkkuvoileipiä, mutta voi kauhistus miten pahalle se leipä maistui, eli ensi kosketus kuminaan on jäänyt kummittelemaan niin, että ei ole edes tehnyt mieli sitä maistaa myöhemmin. Ehkä se johonkin ruokaan sopisi hyvinkin.
Mistä päin oikein olet, kumina kasvaa luonnossa Lapissa saakka.
Kaverin mummo teki Kymessä erilaisia "noita" juttuja anis-viinaa, riisiviiniä ja kuminaviinaa.
Muita olen löytänyt, mutta kuminaviinaa en sen jälkeen, lääkkeeksi oli en muista mihin sen piti auttaa.
Nuorena vahvat maut tuntuivat pahoilta. Juuri kuminaleipiä inhosin ja lapsena tilliä (siihen on voinut vaikuttaa ne rasvassa lilluvat koulupäivien iki-ihanat tillikalat ja lihat)
Selleri oli liian vahvaa nuorena aikuisena, samoin salvia tuntui todella vahvalta. Molempia aloin käyttää pikkuhiljaa lisäten ja nyt olen kumpaankin iki-ihastunut.
Sinkkumies
Kumina ja korianteri, ehdottomasti.
Kaikki tuntuu pitävän kanelista, mutta mie oon aina inhonnut sitä jotenkin. Tunkkaisen makusta ja plääh. Korvapuustitkin on pahoja sen vuoksi! En kyllä tykkää kardemummastakaan... En laita sitä ikinä pullataikinaan.
Jeera eli juustokumina, hyi helvetti!
Anis, rakuuna, valkopippuri, tilli
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mun teksti. Joku on halunnut vain testata olenko palstalla. Niin kysytty olen ;)
Nyt siemailen punkkua ja lueskelen. Joku siis aloitti vittuilun ketjussa ja lausuin pari valoittua sanaa takaisin :D
Sinkkumies
Vieläkö yrität selitellä? Ensin räyhäät asiattomuuksia, sitten yrität laittaa muka muiden niskaan. Just just. Älä viitsi, ihan samalla kielellä horottelit tuossa aiemminkin, sitten vaan itsehillintä petti ja tuli horoteltua vähän lisää. :) Puhuisit edes totta, aikuinen mies (oletettavasti?)...
Santa Marian Wasabi&Sesame oli täys vikaostos. Ei toiminut mulle kuivattuna, en ole onnistunut kehittämään mitään mihin sopisi.
Wasabista tykkään tahnana ja muutenkin tykkään vahvoista mauista
Minusta kamalinta on punaiset marinaadi liemet,en tiedä mitä niinhin laitetaan yök,yök.Lihan ja broilerin marinoitiin.