Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi anopit ovat niin inhottavia miniöilleen?

Vierailija
19.03.2017 |

Eivät tietysti kaikki anopit, mutta niin monet. Mietin taas tänään, kun kuutelin kuinka äiti nälvi ja piikitteli jatkuvasti veljeni avovaimoa.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miksi jotkut ovat. Minä olen avoanoppi ja toivoakseni olen ystävällinen ja kiva. Ainakin pidän tästä poikani avopuolisosta kovasti. Minulla ei ole tytärtä, ehkä siksi olen niin iloinen että tuo nuori nainen on elämässäni. Yritän olla olematta liikaa nuorenparin elämään sekaantumassa. 

Vierailija
2/84 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miniät ovat usein niin ilkeitä anopeilleen? Ei tietenkään kaikki mutta mietin tätä usein kun palstan aloituksia luen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avopuoliso ei ole miniä, kun ei ole vihitty, kokelas.

Vierailija
4/84 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä lailla niitä on inhottavia tapauksia tyttärien äideissä. Ei se varsinaisesti liity anoppiuteen, vaan joillain vanhemmilla naisilla vain on erilaisia mt-ongelmia, jotka sitten kohdistuu joko miniään (ja omaan poikaan) tai omaan tyttäreen (ja tämän mieheen).

Meidän äidillä oli ensin ongelmia miniänsä kanssa ja nyt kun veljeni ja vaimonsa erosivat, äidillä ja minulla on sukset ristissä. Alkoi seuraavaksi yrittää kontrolloida minua.

5/84 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniä on uhka, joka vie mamman pikku poitsun äitinsä helmoista.

Vierailija
6/84 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Vaikea sanoa. Anopit varmaan kokevat jotain alemmuuden tunnetta kun eivät ole enää ykkösnaisia poikiensa elämässä. Itsekkäille ihmisille se on ongelma. Pahimmat pitävät otteessaan "auttamalla hyvää hyvyyttään" vaikka apua ei ole pyydetty. Sitten loukkaannutaan kun "hyvää hyvyyttään vain auttoi". Luin joskus, että narsistiset ihmiset tekevät tätä.

Vierailija
7/84 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopit on vanhoja, pirullisua ämmiä, jotka ovat kateellisia miniöilleen ja mustasukkaisia pojistaan ja heidän rakkaudestaan nuorille kauniille naisille.

Vierailija
8/84 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kestänyt että ei ollut enää pojan ykkösnainen. Aivan käsittämättömiä temppuja sain aluksi kestää. On sittemmin rauhoittunut.

Vierailija
9/84 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen avovaimo on tavannut äitini 3 kertaa, niistäkin kahdesti sukujuhlissa (minun ja mieheni häät, isän 60v-synttärit). Siitä huolimatta hän pystyy kertomaan, että äiti on itsekäs, roikkuu pojassaan, puuttuu heidän elämäänsä, tekee kaiken hankalaksi ja on äärettömän pihi. Kaikki tämä yhteensä noin 15 min keskustelun perusteella. Äiti ei soittele veljelleni edes kerran kuukaudessa, joten puhelinhäiriköinnistäkään ei ole kyse.

Mutta kun käly päätti, että anoppi on kamala, niin sitten hän on.

Vierailija
10/84 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on avo-miniä, eikä hän pidä minua ollenkaan hirveänä anoppina, päinvastoin.

Hän kertoo minulle perheensä kuulumiset, lähettää kuvia ja muutenkin pitää yhteyttä minuun enemmän kuin oma poikani. Ja pojankin kanssa on ihan hyvät välit.

En koskaan ole ymmärtänyt anoppivihaa. Missä niitä kauhuanoppeja kasvaa? Ei minun sukulaisissa eikä ystävissä vaan ole.

Vierailija
11/84 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuohon pätee ihan sama kuin muuhunkin kiusaamiseen. Siihen pitää puuttua jos sellaista näkee.

Vierailija
12/84 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et sanonut tai puuttunut tilanteeseen mitenkään? Vaikenemalla tuit kiusaamista.

Vierailija
13/84 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tietää. Oma miniäni on minulle kuin toinen tytär. Hän on fiksu nuori nainen ja paras vaimo pojalleni.

Vierailija
14/84 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai sitten voittanut anoppilotossa, koska minulla on aivan ihana ja rakas anoppi <3 Viisas, ymmärtäväinen, kiltti, mukava, huolehtiva hyvällä tavalla.

Vierailija
15/84 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miniät ovat usein niin ilkeitä anopeilleen? Ei tietenkään kaikki mutta mietin tätä usein kun palstan aloituksia luen.

Huvittavaa että tähän tulee alapeukkuja, mutta aloituksesta kaikki on samaa mieltä. Tuskin se nyt kuitenkaan ihan niin on, että vain anopit on kusipäitä, ja miniät viattomia uhreja.  Eiköhän meitä ole ihan joka lähtöön olemassa niin miniöissä kuin anopeissa.

Vierailija
16/84 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa että tähän tulee alapeukkuja, mutta aloituksesta kaikki on samaa mieltä. Tuskin se nyt kuitenkaan ihan niin on, että vain anopit on kusipäitä, ja miniät viattomia uhreja.  Eiköhän meitä ole ihan joka lähtöön olemassa niin miniöissä kuin anopeissa.

Tilannr on kuitenkin se että miniä on nuori, anoppi vanha ja elämää nähnyt. Plus että tässäkin anoppi simputtaa ja koko miehen suku hyväksyy sen vaikenemalla.

Vierailija
17/84 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avopuoliso ei ole miniä, kun ei ole vihitty, kokelas.

Tasan tarkkaan poikani avovaimo ja lastenlasteni äiti on minun miniäni. Ja piste. Mukava miniä ja toivon, että olen hänelle mukava anoppi. Lastenlasteni äitinä hänellä on aina erityinen paikka sydämessäni.

Vierailija
18/84 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt tuota paljon, minulla ei koskaan ole ollut anoppia, vain sellainen paras anoppi eli kuollut.

Uskon, että tyttären mies pitää minua kohtuu mukavana.

Pojallani ei tällä hetkellä ole naisystävääkään, mutta ne kaksi tyttöystävää, jotka on kotona esitellyt ovat olleet hyvin erilaisia. Uskon, että toisen mielestä olisin ollut mukava anoppi, tyttöystäväkin oli mukava, tavallinen, sopuisa, ystävällinen, kohtelias, itseään mitenkään korostamaton. Toinen tyttöystävä taas oli kyllä älykäs eli opinnoissaan menestynyt, ja myös osasi siitä kertoa, hänen mielestään oli ihan ok että hän ei osannut mitään käytännön asioita, siivouksesta, ruuanlaiton kautta rahan käyttöön. Kuitenkin kyseessä oli yli 20v ihminen, joka ei edes halunnut oppia, osasi kyllä arvostella toisten tekemisiä halveksien, jos suhde ei olisi kaatunut, minusta olisi jossain vaiheessa tullut vmäinen anoppi.

Vierailija
19/84 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt tuota paljon, minulla ei koskaan ole ollut anoppia, vain sellainen paras anoppi eli kuollut.

Uskon, että tyttären mies pitää minua kohtuu mukavana.

Pojallani ei tällä hetkellä ole naisystävääkään, mutta ne kaksi tyttöystävää, jotka on kotona esitellyt ovat olleet hyvin erilaisia. Uskon, että toisen mielestä olisin ollut mukava anoppi, tyttöystäväkin oli mukava, tavallinen, sopuisa, ystävällinen, kohtelias, itseään mitenkään korostamaton. Toinen tyttöystävä taas oli kyllä älykäs eli opinnoissaan menestynyt, ja myös osasi siitä kertoa, hänen mielestään oli ihan ok että hän ei osannut mitään käytännön asioita, siivouksesta, ruuanlaiton kautta rahan käyttöön. Kuitenkin kyseessä oli yli 20v ihminen, joka ei edes halunnut oppia, osasi kyllä arvostella toisten tekemisiä halveksien, jos suhde ei olisi kaatunut, minusta olisi jossain vaiheessa tullut vmäinen anoppi.

Hänen taitonsa ei kuulu sinulle motenkään... ettehän te asu yhdessä.

Vierailija
20/84 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniässä ärsyttää samat piirteet joista ei pidä itsessään. Ihan niin kun kaikissa ihmisissä, joissa on samoja piirteitä ja kenessä muussa niitä olis yhtä paljon kun miniässä. Pojat valkkaa aina henkisesti äitinsä kaltaisen naisen. Mun appiuko sano vuosia sitten kun ei aluks tultu anopin kanssa toimeen, et te olette ihan samanlaisia. Niinhän me ollaan. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi