Eri ruuat arkena ja viikonloppuna
Kommentit (24)
Esim.hyvien pihvien syöminen meillä yleensä ajoittuu viikonloppuun tai johonkin juhlaan (esim.syntymäpäivä, naistenpäivä)
En nyt tiedä parempaa tai kalliimpaa, mutta erilaista.
Yleensä satsataan viikonloppuisin enemmän. On myös enemmän aikaa tehdä ruokaa.
Arkena esim. Keittoja ja näkkikastiketta, pastaa tm. Viikonlopuisin lihaa, kalaa, ym
Erikoispäivät erikseen. Ja vapaapäivinä saatan tehdä ruokaa pidemmän kaavan mukaan, mutta usein minun vapaapäiväni sijoittuu muualle viikkoon, kuin la-su. Ja meillä arkiruoka on hyvää, en koe tarpeen paistaa erikseen pihvejä, kun se ei ole mielestäni kovinkaan kummoista lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä satsataan viikonloppuisin enemmän. On myös enemmän aikaa tehdä ruokaa.
Arkena esim. Keittoja ja näkkikastiketta, pastaa tm. Viikonlopuisin lihaa, kalaa, ym
Onko näkki siis olemassa? Ja te teitte siitä kastiketta!
Vierailija kirjoitti:
Erikoispäivät erikseen. Ja vapaapäivinä saatan tehdä ruokaa pidemmän kaavan mukaan, mutta usein minun vapaapäiväni sijoittuu muualle viikkoon, kuin la-su. Ja meillä arkiruoka on hyvää, en koe tarpeen paistaa erikseen pihvejä, kun se ei ole mielestäni kovinkaan kummoista lihaa.
Tämä on varmaan ihan fiksua. Mitä syötte?
Minulla ei ruuat eroa sen mukaan onko arki vai viikonloppu. Viikonloppuna voin hyvin syödä esim. porkkanakeittoa ja viikolla jotain "parempaa" tai suuritöisempää. Aika fiilispohjalta menee. Minusta on kiva ajoittaa arkeenkin niitä "parempia" ruokia arkea piristämään. Erityisesti alkuviikosta on kiva tehdä jotain "parempaa" työviikon alkua piristämään.
Viikonloppuisin enemmän aikaa ja/tai vaivaa vaativaa ruokaa.
Sunnuntaisin usein jotain uunissa haudutettua pataruokaa, joka ei sinänsä ole työlästä, mutta valmistuminen vie aikaa. Lauantaisin aika usein jotain paistia, pihviä, yhdellä tietyllä reseptillä haudutettuja kyljyksiä, kalaa. Kesäisin grillissä montaa sorttia. Perjantaisin itse tehtyä pizzaa, tacoja, tortilloja tai salaattibuffet.
Viikolla perusjuttuja. keittoa, pastaa, riisiruokaa, ruokaisaa salaattia, makaronilaatikkoa jne.
Arkena on syöty lounas muualla. Iltaruuaksi kyllä tehdään ruoka, mutta lounas la ja su on tärkeämpi. On kiva myös kokeilla jotain uusia ruokia viikonloppuisin.
Kokolihaa ei ole juurikaan arkena. Ankkaa, äyriäisiä, paellaa ym
Vierailija kirjoitti:
Saanko kysyä, mikä on sulle se kummoinen liha? Siis tiedän, ettei moni pidä pihvistä, vaan muusta. Mutta siksipä kysynkin :) Minusta naudan sisäfile on todella hyvää lihaa. Mutta niin on porsaankyljyskin ja kasler sopii tiettyihin juttuihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmaan ihan fiksua. Mitä syötte?
No tänään tein riisinuudelikeittoa. Pilkoin erilaisia kasviksia, paistoin kanaa, maustoin soijakastikkeella, inkiväärillä, sitruunalla, kalakastikkeella, chilillä ja tummalla siirapilla. Laitoin lautaselle riisinuudelilevyn, päälle kasviskanaseoksen ja päälle kiehuvaa vettä.
Erilaisia pataruokia, laatikoita, peruskeittoja, joskus kastiketta ja perunoita. Viime viikolla herkuteltiin katkarapukrepseillä. Riistakäristys voisi olla ehkä meillä sellainen vapaapäivän herkku. Tai paella. Tai itsetehty pizza tai tortillat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko kysyä, mikä on sulle se kummoinen liha? Siis tiedän, ettei moni pidä pihvistä, vaan muusta. Mutta siksipä kysynkin :) Minusta naudan sisäfile on todella hyvää lihaa. Mutta niin on porsaankyljyskin ja kasler sopii tiettyihin juttuihin
Olen läskilihan ystävä, sellaisen jota pidetään ala-arvoisena. Niistä tulee parhaimmat maut, kun vaan jaksaa haudutella ja käyttää niihin vähän aikaa ja rakkautta. Pidän myös riistasta. Ja toki hyvin paistettu naudan sisäfile on hyvää, mutta silti koen sen olevan vähän yliarvostettua ja tylsää. Ennemmin söisin uunipaistia, kuin sisukkaa.
Yleensä viikonloppuna panostan ruokaan vähän enemmän, koska silloin jaksaa kokkailla vähän enemmän ja on aikaakin enemmän.
Viikolla on monesti kiire tai sitten vaan niin kova nälkä ettei jaksa mitään erikoista vääntää. En tosin koskaan syö mitään ihan erityisen hienoa tai aikaavievää niin siinä mielessä eroa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen läskilihan ystävä, sellaisen jota pidetään ala-arvoisena. Niistä tulee parhaimmat maut, kun vaan jaksaa haudutella ja käyttää niihin vähän aikaa ja rakkautta. Pidän myös riistasta. Ja toki hyvin paistettu naudan sisäfile on hyvää, mutta silti koen sen olevan vähän yliarvostettua ja tylsää. Ennemmin söisin uunipaistia, kuin sisukkaa.
Monella ei arkena ole aikaa ruuan haudutteluun tunteja :(
Mä taas en voi sietää riista ruokien hajuakaan :(
Vierailija kirjoitti:
Itse en voi sietää yhdyssanavirheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en voi sietää yhdyssanavirheitä.
En minäkään ja ärsyttää suunnattomasti, kun tämä Huawein paska automaattisesti sanoja erottelee. En aina huomaa tarkistaa, joten anteeksi. Ja riistaruokien ällöämisestä myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeps :) Kiitos. Vähän samoilla linjoilla. Oi niitä aikoja kun appiukko vielä metsästi ja saatiin aina hirveä, jänistä ja pari kertaa jopa karhua…Nyt ei enää jaksa. Joskus ostetaan, mutta on kovin hinnakasta
Liha aina ruoan mukaan, rasvaa pitää olla moneen juttuun. Silti pidän tosi, tosi paljon hyvin tehdystä naudan sisäfilepihvistä!
Karhunliha on kyllä aika mautonta
Ei ole eroa, en koskaan syö huonoa ruokaa.