Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turhauttaako teitä koskaan ihmisten kapeakatseisuus ja yksinkertaisuus?

Vierailija
19.03.2017 |

Anteeksi yksinkertainen ja provosoivakin otsikko...
Minä tunnen turhautumista ihmisten kyvyttömyyteen ja haluttomuuteen nähdä asioiden syy-seuraussuhteita. Turhaudun siihen, että ihmiset ovat ilmeisen kyvyttömiä ymmärtämään, että eri ihmisillä on erilaisia mielipiteitä, ja muilla ihmisillä on syynsä siihen miksi he ajattelevat niin kuin ajattelevat. Ehkä olen itse tyhmä, kun en tajua ihmisten yksinkertaisuutta. Voiko tämä olla vain minun tyhmyyttäni?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikan kahvipöydässä viime viikolla kuultua...

A: On se hienoa, että kohta sähköautoja on Suomessakin niin paljon, että ilmanlaatu paranee meidänkin nurkilla.

B: No joopa joo ihan paskaa, eikö ihmiset tajua, että se sähkö tuodaan Suomeen ulkomailta! 

(niin siis Suomihan on öljyn suhteen omavarainen, naturally)

Molemmissa virkkeissä on hieno oivallus tai oivalluksen poikanen. Voisihan Suomen sähköntuotannon omavaraisuutta nostaa, eikö niin?

No voisi. Eikös tämän viidennen ydinvoimalan idea ole vähän niin kuin juuri parantaa energiaomavaraisuutta?

Henkilökohtaisesti edellinen keskustelu huvitti siksi, että sähköautoilun kannattaja kannattaa sitä vain siksi, että kärsii itse pahasta astmasta, jota pakokaasut tietysti pahentavat, ja sähköautoilun vastustaja taas rakastaa ylisuurta diesel-autoaan, jonka sähköjärjestelmän hienouksia ollaan saatu kaikki kuunnella samassa kahvipöydässä oksetukseen asti.

Tietysti jos noista kannoista pitäisi valita, ehkä astmaatikon yksisilmäinen näkökanta on oikeutetumpi, mutta toisaalta valtiovaltakin pyrkii ruokkimaan pikkumiehen diesel-rakkautta, eli eihän sekään voi olla huono asia.

Vierailija
62/62 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei turhauta. Sitä on oppinut hyväksymään, jopa arvostamaan erilaisuutta. Pienenä kuvittelin, että kun tarpeeksi rautalangasta väännän, toinen ymmärtää. Minut ikävä kyllä on todettu tieteellisesti kuluvan yhteen promilleen maailman loogisimmista akateemisista ihmisistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi